Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PeerAppel schreef:Ik snap dat als beide ouders vegetariër/vegan zouden zijn, dat het heel vanzelfsprekend is dat het kind dan gewoon mee eet en later zelf mag kiezen wat hij/zij eet, maar ik denk dat het best lastig is in het geval van 1 ouder die vegetarisch/vegan eet. Daar ben ik vooral benieuwd naar.
Fenrir schreef:Vegan geboren geloof ik niet in, dat zie je ook binnen mijn gezin - vegetarisch opgevoed en toch trekt mijn broertje al van jongs af aan naar vlees/vis.
Vind het zo verschillend per persoon en ben van mening dat niet iedereen het goed doet op een vegan/vega dieet. Ik zou hetzelfde doen als mijn ouders, in de eerste instantie vega en op iets latere leeftijd ook de keus bieden af en toe vlees of vis te eten.
Sheran schreef:Toch zou ik wel af en toe een stukje vlees voeren/het bij visite laten eten. Geldt ook voor melk. Anders ontwikkel je misschien een intolerantie waar dat kind helemaal niet op zit te wachten...
Magrathea schreef:Fenrir schreef:Vegan geboren geloof ik niet in, dat zie je ook binnen mijn gezin - vegetarisch opgevoed en toch trekt mijn broertje al van jongs af aan naar vlees/vis.
Vind het zo verschillend per persoon en ben van mening dat niet iedereen het goed doet op een vegan/vega dieet. Ik zou hetzelfde doen als mijn ouders, in de eerste instantie vega en op iets latere leeftijd ook de keus bieden af en toe vlees of vis te eten.
En toch wordt kindjes geleerd om lief te zijn voor dieren, gaan ouders naar de kinderboerderij om met de dieren te knuffelen, naar de dierentuin want dieren zijn leuk. En ze wordt geleerd om dieren geen pijn te doen. Maar dieren eten mag dan wel. Ik vind het maar gek.
Ooit, in een ver verleden had ik er wel eens een topic over geopend; of het wel of niet geoorloofd was om een kind zonder vlees op te voeden. De meesten waren van mening dat je dan het kind je mening oplegt. Maar persoonlijk vind ik dat het geven van vlees en kaas juist hetgeen is waarbij je een mening oplegt; het kind kan niet zelf besluiten of hij/zij het OK vindt om dierlijke producten te eten. Ik denk dat als elke ouder pas dierlijke producten zou gaan geven op het moment dat het kind daar zelf een afgewogen beslissing over kan maken er veel meer vegan kinderen zouden zijn.
Sheran schreef:Zouden jullie je kind dan ook verbieden om bij anderen vlees te eten?