Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:09

Anoniem schreef:
Niets op aan te merken, mooi lijstje! +:)+

Bedoel je die van mij ? :o

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:12

Yep! Is inderdaad niet zo heel veel, maar het was ook wel erg warm vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:13

mandy358 schreef:
O: volkoren knackebrod met appelstroop, schaaltje magere yoghurt met appel erdoor
T: vkbb belegt met 2 cherrytomaatjes
L: 2 vkbb, een met 2 cherrytomaatjes, een met appelstroop, stuk komkommer
T: schaaltje magere yoghurt met 3 walnoten erdoor, 6 kersen 6 druiven
A: vega burger, aardappel, doperwten
T: zelfgemaakt ijsje van 1/3 banaan en magere yoghurt

D: water (misschien thee)
B: 21 km fietsen, 45 minuten tennisles

Gast7391, ik vind jou lijstjes altijd super!

Dank je! Jij hebt ook een mooi lijstje.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:58

O: 50 gr. Havermout/melk+cracker met stroop
B: 60 minuten gefietst
T: 2 manderijntjes
L: 4 BB met rookvlees/kipfilet + bakje met komkommer/tomaat
T: 1 appel
B:40 minuten gefietst
A: Paprika/tomaat/ui/komkommer/tonijn/50 gr. pasta en wat sla dressing
B: 40 minuten fietsen en spinning les(lager tempo)
T: Magere yogurt

Oef wat een warmte vandaag! Veel water gedronken. Ik voel me zo opgeblazen!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:16

Wow ik heb ook echt een klotsbuik van al het water wat ik gedronken heb vandaag.. :')
Verder weer prachtige lijstjes voorbij zien komen!

Gast7391, waar ben je uitlunchen geweest waarbij je maisbrood, hummus en gepofte groente kreeg? Dat is wel echt super!

O: Schaaltje vanilleyoghurt + 6 el cruesli
T: Handje amandelen
L: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, speculoos en aardbeienjam (geen zuivel want was op werk)
T: Appel + kaneel
A: 1 opscheplepel gebakken aardappeltjes, kipfilet bedekt met cornflakes, veeeeeeeeel snijboontjes, halve tomaat, 1/4 komkommer

Planning:
Toetje: +- 150 g aardbeienkwark
T: Evergreen, appel en sap waarschijnlijk. Lekker voorspelbaar :')

B: 1 uur fietsen, 9 uur hard werken in de Kruidvat zonder airco......... Het was echt benauwd en ik werd helemaal sloom en niet lekker van het werken #)

AAAAH. Morgen heb ik voor het eerst praktijkexamen van mijn auto...... :oo :oo :oo

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:32

Heel veel succes Chernique!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:37

MarJon schreef:
Oeh dressagelady; pastasalade <3 Dat eten wij hier thuis echt nooit, vind ik zo jammer haha. Wij eten diepvries pizza vanavond O:)

Heb vandaag m'n eerste toetsdag gehad en was om half 1 thuis dus kon mooi thuis lunchen! :D

O: Spaans broodje met komijnekaas & kipfilet, 1 plakje bb met pindakaas & banaan. (Yuk! :') )
B: 50 minuten fietsen.
T: sinaasappel en eierkoek.
B: 50 minuten fietsen.
L: bakje yoghurt met appel en een beetje siroop, 2 plakjes ontbijtkoek.
T: 4 blokjes extra pure chocolade (oeps := )
A: diepvries pizza.
B: 15 minuten gewandeld voor zover dat ging.
T: frambozen ijsje.

D: water & slimpie.

Morgen maar eens kijken of ik het aantal calorieën eens bij kan houden, mezelf maar even een schop onder de kont geven haha.

Succes trouwens Chernique!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:40

Jullie ook een opgeblazen gevoel dus vandaag van al dat water/warme weer :P

Gast7391 klinkt lekker hoor je lunch!

Nomarjet, hoe kom je op het idee om een gekookt eitje 's avonds te eten als tussendoortje? :P Daar zou ik dan weer niet zomaar 'zin in hebben' :P .

Chernique spannend! Gaat het lukken denk je! :) ?
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 18-06-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:41

Welke site gebruiken jullie om calorieeen te tellen? Ik had gister al wat geprobeerd maar miste heel veel dingen. Welke site is goed? Ben wel benieuwd wat ik bv vandaag gegeten heb.

Pfoe mijn benen zijn echt moe. Iets teveel gefietst vandaag :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:44

Dat was ik niet hoor :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:44

Dankjulliewel!
Het rijden gaat gelukkig héél erg goed. :j Voel me erg relaxed tijdens het rijden en we zitten al weken van: ''Wat moet ik je nou nog leren, alles gaat goed'' :')

Maar ik was een 8/9 maanden geleden al 'examen-klaar', maar toen werd ik opgenomen... Toen ik weer mocht lessen moest ik ong. 10 lessen nemen van de rijschool omdat ik er te lang uit was. Maar dit was amper nodig en ik reed zo weg := maar ik moest het toch uitlessen. En na het aanvragen van mijn examen duurde het nog eens 5 weken.. dusja. Erg zonde van het geld en de lessen, maar wel fijn voor de ervaring.

Maarja dat zeg ik nu allemaal wel :') die 30 minuten morgenochtend zijn beslissend hoe goed het tijdens de les ook altijd gaat.. Ik kan ook doodzenuwachtig zijn en niet meer weten hoe ik moet sturen :')

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:46

*voelt zich nu nóg stommer als ik het voor elkaar krijg om te zakken* #)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:49

Ah joh, het kan de beste overkomen! Is toch altijd meer stress dan gewoon een les. Maar als ik het zo hoor komt het helemaal goed met je! :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:50

Chernique, maakt niet uit als je zou zakken. Wil niet altijd zeggen dat het aan je 'slechte rijden' ligt. Bij mij zei mijn instructeur letterlijk dat toen hij zag wélke examinator ik had hij eigelijk al wist dat ik zou zakken. Sowieso ook omdat hij eigenlijk nooit iemand de eerste keer laat slagen. De tweede keer reed ik echt veel slechter en dacht ik dat ik het niet gehaald had, maar die examinator had echt een klik met mijn instructeur, haar dochter was jarig en was niet zo heel streng en mijn instructeur had een goede naam bij haar en toen haalde ik het wel := .
Maar snap wel dat je er nu onderhand klaar voor bent dan :) !

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:52

O: 3 volkoren knäckebröd met halvajam
B: 45 minuten fietsen
T: mandarijn
B: 15 minuten fietsen
L: 2 dubbele knäckebröd met paturain light en komkommer
T: waterijsje (19kcal)
B: 30 minuten fietsen
A: 2 scheppen gebakken nieuwe aardappelen, 2 scheppen sperziebonen, 2 scheppen spinazie, gehaktbal
T: appel

Ben beetje ziek door de plotselinge temperatuursverandering, kan ik nooit zo goed tegen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:05

Mag ik iets vragen? Ik heb via voedingscentrum gekeken naar wat ik gegeten heb vandaag en het aantal kcal. Ik heb 1351 kcal op als ik het zo optel. Klinkt echt heel weinig. Heb ik het goed geteld denken jullie? Voor mijn gevoel echt niet weinig gegeten juist. Om netjes op gewicht te blijven moet je dus ong. 2000 kcal eten? En als je af wil vallen? wat zou je dan moeten eten/qua bewegen zodat het gezond blijft en niet alles in vet opslaat omdat je weer te weinig eet?

O: 50 gr. Havermout(188kcal) /melk(88kcal)+sesamcracker (39kcal)met stroop(35kcal)
T: 2 manderijntjes(50kcal)
L: 4 BB (332kcal) met rookvlees(30kcal) /kipfilet(48kcal) + bakje met komkommer(4kcal)/tomaat(14kcal)
T: 1 appel(81kcal)
A: Paprika(4kcal)/tomaat(14kcal)/ui(4kcal)/komkommer(4kcal)/tonijn(152kcal) /50 gr. ongekookte Pasta(100kcal) en wat sla dressing(80kcal)
T: Magere yogurt(84kcal)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:17

ChantalSmook schreef:
Mag ik iets vragen? Ik heb via voedingscentrum gekeken naar wat ik gegeten heb vandaag en het aantal kcal. Ik heb 1351 kcal op als ik het zo optel. Klinkt echt heel weinig. Heb ik het goed geteld denken jullie? Voor mijn gevoel echt niet weinig gegeten juist. Om netjes op gewicht te blijven moet je dus ong. 2000 kcal eten? En als je af wil vallen? wat zou je dan moeten eten/qua bewegen zodat het gezond blijft en niet alles in vet opslaat omdat je weer te weinig eet?

O: 50 gr. Havermout(188kcal) /melk(88kcal)+sesamcracker (39kcal)met stroop(35kcal)
T: 2 manderijntjes(50kcal)
L: 4 BB (332kcal) met rookvlees(30kcal) /kipfilet(48kcal) + bakje met komkommer(4kcal)/tomaat(14kcal)
T: 1 appel(81kcal)
A: Paprika(4kcal)/tomaat(14kcal)/ui(4kcal)/komkommer(4kcal)/tonijn(152kcal) /50 gr. ongekookte Pasta(100kcal) en wat sla dressing(80kcal)
T: Magere yogurt(84kcal)

Om te weten wat je moet eten om op gewicht te blijven moet je even zo'n calculator gebruiken.
Dan kun je je BMR berekenen en dat vermenigvuldigen met je activiteitsniveau.
Kun je via google vinden :)
En als je af wilt vallen moet je daar max 500 onder eten maar nooit meer want dat is niet goed.
Of je kunt gewoon eten wat je nodig hebt om op gewicht te blijven en meer sporten :)

Denk dat in je lijstje de pasta meer kcal bevat. Denk dat voedingscentrum de pasta na
bereiding heeft gepakt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:21

@ Chantal, ik gebruik www.valtaf.nl

Ik heb geen last van vocht of een opgeblazen gevoel.
KarinvdM schreef:
O: havermout, speltvlokken, chia, hennepzaad en lijnzaad met Griekse yoghurt, magere yoghurt en amandelmelk en rood DV-fruit
T: plakjes gala-appel met kaneel uit de oven en een zelfgemaakt slimpiewaterijsje
L: stamppotje van oud-hollandsegroenten uit de DV (past niet bij het weer maar ik moet vanavond jureren, dit was lekker makkelijk en ook makkelijk op te warmen door manlief vanavond) met een paar stukjes rookworst. Beetje bevroren kwark op een stokje na.
T: witte druiven en ananas
A: twee speltboterhammen met kruidenkaas, kropsla, 30+kaas, paprika en komkommer
D: groene thee, water, slimpie en tijdens het jureren een cola-light
T: misschien nog wat fruit als ik weer thuis ben.

Inderdaad wat fruit, ananas en een handje gojibessen

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:24

Succes Chernique!!!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:36

ChantalSmook schreef:
Welke site gebruiken jullie om calorieeen te tellen? Ik had gister al wat geprobeerd maar miste heel veel dingen. Welke site is goed? Ben wel benieuwd wat ik bv vandaag gegeten heb.

Pfoe mijn benen zijn echt moe. Iets teveel gefietst vandaag :')

Valtaf.nl al eens geprobeerd? Die gebruikte ik na mijn zwangerschap om kcal te tellen. Straks na deze zwangerschap maar weer doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:54

Chernique schreef:
Gast7391, waar ben je uitlunchen geweest waarbij je maisbrood, hummus en gepofte groente kreeg? Dat is wel echt super!

Bij Orloff in Amsterdam. Ik woon in het centrum en je kunt hier vrijwel overal lekker lunchen met goed brood en salades en zo.

Succes morgen! Komt goed.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:57

zo mijn lijstje

o: 2 bb 1 met banaan en 1 met aardbeien
t: 2 appels
l: 2 bb 1 met worst en 1 met kaas en 1 eierkoek
a: pistoletje gezond, een heerlijke zelfgemaakte salade

drinken:water, limonade siroop
beweging: 22 kilometer hard gelopen ( geen slimme zet geweest helaas), 2 uur gefietst, voetbal training gehad, en heel veel gewandeld

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:06

Met dit weer 22 km lopen, nee, dat laat ik wel!

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:15

was om 6 uur s; ochtends

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:21

@Gast7391: Oké :) Klinkt goed!
@Nicoletje: Jeetje wat een afstand! Snap wel dat hem om 6 uur 's ochtends lekker was :)
Chernique schreef:
O: Schaaltje vanilleyoghurt + 6 el cruesli
L: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, speculoos en aardbeienjam (geen zuivel want was op werk)
T: Appel + kaneel
A: 1 opscheplepel gebakken aardappeltjes, kipfilet bedekt met cornflakes, veeeeeeeeel snijboontjes, halve tomaat, 1/4 komkommer
Toetje: +- 150 g aardbeienkwark
T: Evergreen

B: 1 uur fietsen, 9 uur hard werken in de Kruidvat zonder airco......... Het was echt benauwd en ik werd helemaal sloom en niet lekker van het werken #)