Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:28

ladyjoy schreef:
Tha_Niekje schreef:
Hahaha, veel succes op de fiets Knipoog

Gelukt! Half uur gespint (11.3 km & 420 kcal verbrand).
Morgen wel zware spierpijn wrs. Daarna nog 75 buikspieroefeningen (zullen m'n spieren ook blij mee zijn Tong uitsteken) en een minuutje rugoefeningen.

Super zeg!!
Heb eigenlijk nog nooit gespint... Maar lijkt me trouwens ook niet zo leu Nagelbijten / Gniffelen Ga liever gewoon lekker een tijdje cardioen Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:29

Ik eet (helaas) veel ontbijtkoek tussendoor. Vooral omdat m'n darmen dit verdragen en ik tussendoor helemaal niks van zuivel kan nemen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:29

Zit er zo ontzettend veel in ontbijtkoek?? (op dat gebied weet ik niet zoveel, hebben we echt nooooit in huis Clown)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:31

Tha_Niekje schreef:
Super zeg!!
Heb eigenlijk nog nooit gespint... Maar lijkt me trouwens ook niet zo leu Nagelbijten / Gniffelen Ga liever gewoon lekker een tijdje cardioen Knipoog

Spinnen = cardio'en Knipoog

Ik viel trouwens goed af van de crosstrainer maar kreeg in die tijd dat ik er elke dag op ging ook last van m'n heup. Half jaar voor bij de fysio gelopen, en wij maar afvragen waar die pijn toch vandaan kwam. Kon af en toe geeneens meer trap lopen. Met sporten gestopt en weer gaan paardrijden en hup weg was de pijn! Ik weer een x naar de sportschool -> crosstrainer --> pijnnn in m'n heup!!
Dus dat is wel erg jammer, want ik verbrande daarop als een gek calorieën!

Als ik nu weer ga wordt het fietsen (geen spinnen, ik haat spinningfietsen. Dat zadel is gewoon zo v*errot Boos!), lopen/rennen en roeien.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:31

Jaduuh schreef:
Hallowa.

Ik ben even aan 't bijlezen, dat van PaOline. Ik vind dat iedereen wel een béétje overdreven reageert. Met gezondeten en wat meer sporten is niets mis? Daarvan krijgt ze meer spieren en zal dus niet onwijs veel afvallen.
En als 't allemaal wat strakker wordt word je vanzelf wat tevredener met je eigen lichaam. In ieder geval is dat bij mij zo..

Hmm en weet niet meer wie het zei, maar iemand zei: "Als je straks anorexia hebt moet je hier niet zielig komen doen", nou het spijt me zeer, maar dat vind ik wel héél hard gezegd.
Niemand die vraagt om anorexia en moeten we haar dan júist niet nu ondersteunen dat ze gezond en genoeg blijft eten?

Niemand vraagt om anorexia nee, maar op het moment dat wíj haar adviseren juist niet af te gaan vallen, schiet mevrouw in de verdediging en gedraagt zich érg kinderachtig door meteen de aftocht te blazen.

Ik heb naar mijn idee niets verkeerd gezegd, alleen dat ik me niet voor kan stellen dat je jezelf met een BMI van 19,4 en met een lengte van 1,73 en gewicht van 58 echt dik kunt vinden. Als ik zo haar foto's bekijk, ook al was ze daar 3 kilo lichter, ís ze ook totaal niet dik

Dan kun je het vervelend vinden dat je 3 kilo aangekomen bent, dat vind ik zelf ook niet fijn. Maar als hier dan goedbedoelde en vriendelijke adviezen komen om bijv. snoep te laten staan, maar niet drastisch te gaan lijnen, 'doet ze het wel op haar eigen manier'. Prima, mij om het even Lachen

En tsja, hard gezegd misschien, dat van anorexia. Geloof me, als je je vriendin van een gezonde meid ziet veranderen in een gratenpakhuis, met kale plekken op haar hoofd vanwege vitaminegebrek, dán weet je pas wat hard is.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:32

Tha_Niekje schreef:
Zit er zo ontzettend veel in ontbijtkoek?? (op dat gebied weet ik niet zoveel, hebben we echt nooooit in huis Clown)

Ik vind ontbijtkoek echt tegenvallen Boos!
Ontbijtkoek: 310 kcal per 100 gram
Indische cake: 350 kcal per 100 gram
Donutjes: 380 kcal per 100 gram (die ik gisteren had gekocht). Is toch weinig verschil!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:32

Ja, maar ik bedoel dan gewoon normaal tempo Crosstrainer, hometrainer, lopende band etc. etc.

Dat is wel balen dat je last kreeg van de crosstrainer... Ik vind het ook een heel fijn apparaat!!

Trouwens, jij moet je maar eens melden in het fitness-topic in de HK... wel wat voor jou!! Knipoog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:33

Goed hoor! Zelf ook een poos gespint, maar ik vond mijn bovenbenen te dik worden dus aan het hardlopen geslagen Knipoog

Ik ga ff voor school werken! Ciao Doei!

Edit: zelf net even gekeken, ongeveer 80/90 per plak. Vind ik wel meevallen, had meer verwacht Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:34

ladyjoy schreef:
Tha_Niekje schreef:

Ik vind ontbijtkoek echt tegenvallen Boos!
Ontbijtkoek: 310 kcal per 100 gram
Indische cake: 350 kcal per 100 gram
Donutjes: 380 kcal per 100 gram (die ik gisteren had gekocht). Is toch weinig verschil!

Hmmm, zit idd maar weinig verschil in... Ik eet het allemaal nooit Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik zelf echt heerlijk vind om me af en toe eens te verwennen; Krentebollen met boter en jonge kaas!! HEERLIJK!! En het is nog wel redelijk gezond, iets meer kcal maar niet extreem verkeerd en ik vind het zooo lekker!!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:34

Ja oke.. spinnen doe ik ook redelijk normaal tempo hoor Knipoog Ga niet in m'n eentje op opzwepende muziek keihard en dan weer rustig fietsen. Ik fiets gewoon en doe het niveau met 5/10 min steeds wat zwaarder, af en toe even een half minuutje heel hard en heel af en toe staand fietsen.

Oh, bestaat dat? Even zoeken dan Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:35

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:35

Tha_Niekje schreef:
Hmmm, zit idd maar weinig verschil in... Ik eet het allemaal nooit Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik zelf echt heerlijk vind om me af en toe eens te verwennen; Krentebollen met boter en jonge kaas!! HEERLIJK!! En het is nog wel redelijk gezond, iets meer kcal maar niet extreem verkeerd en ik vind het zooo lekker!!

Hahaha wat vind jij lekker dan? Snoep/chocola/koekjes/ijs?

Ik was vroeger ook helemaal verslaafd aan ijs. Kon gewoon een bak leegeten (oke, dan was ik wel misselijk Tong uitsteken) nou ja, zeg maar een halve bak. Maar ik mag dat helaas ook niet meer. Af en toe eet ik het nog wel eens maar dan moet ik er later ook aan geloven (enorme pijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:37

Doei! ik had nog even de reacties gelezen op pagina 213 en wou nog even iets zeggen; het is gewoon dat toen ik nog 55 woog ik gewon 'tevreden' was, en toen ik dus 3 kilo aankwam ging het allemaal naar m'n buik, niet benen, billen of waar dan ook, maar alles naar m'n buik en daardoor leek het af en toe net alsof ik zwanger was of wat dan ook, dan wil ik echt geen andere dingen meer dragen dan vestjes en daarom wil ik gewoon weer die 3 kilo eraf hebben. ze waren er ook bijgekomen omdat ik de laatste 2 weken enorm veel gesnoept heb en het dus echt niet komt omdat ik 'in de groei ben'. en nee ik heb in het eerste bericht ook gezegd dat ik niet extreem af wou vallen, maar gewoon wat meer sporten en minder snoepen, en dáarom wou ik hier meepraten in het topic.. maar als ik dan allemaal reacties naar m'n hoofd krijg dat het niet goed is enzo.. laat dan maar zitten Lachen ookal zijn ze goedbedoeld, ik wil gewoon die paar snoepkilootjes er weer af Lachen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:37

Myra: Hoe was jouw conditie toen je begon met hardlopen?
Hoe heb jij het opgebouwd? (schema?) en hoe snel merkte je dat je conditie vooruit ging?

Mijn conditie is echt 0,0. Ik volg het schema van de hartstichting, wil proberen 2 keer per week te trainen, misschien 3 keer maar hangt even van mijn knie af, wil niet nog meer kapot maken

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:38

Maethoriel schreef:
Jaduuh schreef:
Hallowa.

Ik ben even aan 't bijlezen, dat van PaOline. Ik vind dat iedereen wel een béétje overdreven reageert. Met gezondeten en wat meer sporten is niets mis? Daarvan krijgt ze meer spieren en zal dus niet onwijs veel afvallen.
En als 't allemaal wat strakker wordt word je vanzelf wat tevredener met je eigen lichaam. In ieder geval is dat bij mij zo..

Hmm en weet niet meer wie het zei, maar iemand zei: "Als je straks anorexia hebt moet je hier niet zielig komen doen", nou het spijt me zeer, maar dat vind ik wel héél hard gezegd.
Niemand die vraagt om anorexia en moeten we haar dan júist niet nu ondersteunen dat ze gezond en genoeg blijft eten?

Niemand vraagt om anorexia nee, maar op het moment dat wíj haar adviseren juist niet af te gaan vallen, schiet mevrouw in de verdediging en gedraagt zich érg kinderachtig door meteen de aftocht te blazen.

Ik heb naar mijn idee niets verkeerd gezegd, alleen dat ik me niet voor kan stellen dat je jezelf met een BMI van 19,4 en met een lengte van 1,73 en gewicht van 58 echt dik kunt vinden. Als ik zo haar foto's bekijk, ook al was ze daar 3 kilo lichter, ís ze ook totaal niet dik

Dan kun je het vervelend vinden dat je 3 kilo aangekomen bent, dat vind ik zelf ook niet fijn. Maar als hier dan goedbedoelde en vriendelijke adviezen komen om bijv. snoep te laten staan, maar niet drastisch te gaan lijnen, 'doet ze het wel op haar eigen manier'. Prima, mij om het even Lachen

En tsja, hard gezegd misschien, dat van anorexia. Geloof me, als je je vriendin van een gezonde meid ziet veranderen in een gratenpakhuis, met kale plekken op haar hoofd vanwege vitaminegebrek, dán weet je pas wat hard is.

Naja, ik heb een lager BMI en vind dat niet altijd wat zeggen. Ik vind m'n buik te dik. Ben ik dan direct een geval van anorexia..?

Hmm.. ik wéét dat dat hard is want ik heb 't zelf ook meegemaakt.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:38

Nou vind koekjes ook wel lekker hoor, maar hebben we nooit in huis (snoep ook niet trouwens).
Maar ging vroeger wel vaak naar supermarkt en dan kocht ik een paar zakken snoep enzo, en dat was dan ook zo leeg Clown
Chocola vind ik ook wel erg lekker!!
Ow, en echt een verslaving; Pannenkoeken!! Is het enige wat ik zelf kan maken en die vind ik dan ook erg lekker Tong uitsteken

Maar probeer dat gewoon zoveel mogelijk te ontwijken en vind die krentenbollen dus lekker Knipoog Dat is ook een verwennerij die gewoon af en toe mag van mezelf Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:39

hallo allemaal!

ik moet er echt weer even inkomen, ik heb alweer wat meer regelmaat, al heb ik vandaag nog een paar koekjes en spekjes gegeten.

O: 3 boterhammen appelstroop
T: ontbijtkoek
T: 3 koekjes
L: boterham kaas/ham en liga
T: spekjes
T: appel
D: vissoep met brood

nougoed, niet echt geweldig dus. maar ik ben alweer zo ver dat ik mijn eetgedrag kan reflecteren.
ik las hierboven over eetstoornissen, ik kan uit ervaring zeggen dat je er zo een te pakken hebt...

Myra: als je een voorgesneden plak ontbijtkoek neemt is dat rond de 75 kcal, vind ik ook wel meevallen, ik eet het ook veel...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:40

Jongens ik ga morgen vrienden maken! Haha!
Heb besloten de grote zak chocola uit te delen aan vriendinnen. Sigaar

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:42

Hahaha, leuk Mocca!! Vriendschap gaat immers door de maag Clown Tong uitsteken
Maar wel heel verstandig idd Tong uitsteken

ladyjoy

Tha_Niekje schreef:
Nou vind koekjes ook wel lekker hoor, maar hebben we nooit in huis (snoep ook niet trouwens).
Maar ging vroeger wel vaak naar supermarkt en dan kocht ik een paar zakken snoep enzo, en dat was dan ook zo leeg Clown
Chocola vind ik ook wel erg lekker!!
Ow, en echt een verslaving; Pannenkoeken!! Is het enige wat ik zelf kan maken en die vind ik dan ook erg lekker Tong uitsteken
Maar probeer dat gewoon zoveel mogelijk te ontwijken en vind die krentenbollen dus lekker Knipoog Dat is ook een verwennerij die gewoon af en toe mag van mezelf Knipoog

Mag ik even lachen Niekje? Haha! Enige wat je zelf kan maken? Echt waar? Haha! Wordt het niet eens tijd dat je gaat leren koken dan Knipoog

Chocola was ik ook erg aan verslaafd. Koek, chocola en dan ijs. Maar die laatste twee eet ik nog nauwelijks. Van de eerste kom ik nooit af. Ik ben en blijf nou eenmaal 'koekiemonster':D

snoeppapier

Jaduuh schreef:
Naja, ik heb een lager BMI en vind dat niet altijd wat zeggen. Ik vind m'n buik te dik. Ben ik dan direct een geval van anorexia..?

Hmm.. ik wéét dat dat hard is want ik heb 't zelf ook meegemaakt.

Tuurlijk niet, dan zou ik zelf ook anorexia hebben, ik heb immers ook een gezond BMI maar vind mezelf momenteel ook te 'dik'.
Zo zwart-wit wil ik het helemaal niet stellen, ik wil ook echt niet beweren dat ze anorexia heeft.
Ik vind het alleen zo zonde als zo'n meisje met eigenlijk een topfiguurtje zichzelf te dik vindt.
En ja, misschien reageerde ik erg fel, maar als je van dichtbij hebt gezien wat zo'n k.utziekte met iemand doet, wil je anderen ervoor behoeden, ook al is dat misschien helemaal niet direct aan de orde Vriendjes zijn?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:43

denice schreef:
nougoed, niet echt geweldig dus. maar ik ben alweer zo ver dat ik mijn eetgedrag kan reflecteren.
ik las hierboven over eetstoornissen, ik kan uit ervaring zeggen dat je er zo een te pakken hebt...

Kan ik ook over mee praten, terwijl ik never nooit dun ben geweest!
En believe me, het is absoluut géén pretje Boos!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:44

zeker, het maakt meer kapot dan je lief is..\
het gaat heel langzaam in het begin en dan heb je het niet zo door, maar als je resultaat ziet is het ook zo moeilijk om het niet te doen...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:45

ladyjoy schreef:
Mag ik even lachen Niekje? Haha! Enige wat je zelf kan maken? Echt waar? Haha! Wordt het niet eens tijd dat je gaat leren koken dan Knipoog

Chocola was ik ook erg aan verslaafd. Koek, chocola en dan ijs. Maar die laatste twee eet ik nog nauwelijks. Van de eerste kom ik nooit af. Ik ben en blijf nou eenmaal 'koekiemonster':D

Ghehe is ook al eerder ter sprake gekomen hier in het topic Clown Maar ik kan echt niet koken... Pannenkoeken en Macaroni, that's it Clown
Als ik dingen ga koken en bereide, brand het aan, of is niet te vreten... Heb een keer saté berreid, heb 2 dagen ziek op bed gelegen Clown Tong uitsteken
Ik ben echt een kook-ramp Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook erg verslaafd geweest aan kauwgom, maar daar zit gelukkig niet zoveel in... maar kon in een uur tijd er een heel pakje doorheen kauwen Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:47

Tha_Niekje schreef:
Ghehe is ook al eerder ter sprake gekomen hier in het topic Clown Maar ik kan echt niet koken... Pannenkoeken en Macaroni, that's it Clown
Als ik dingen ga koken en bereide, brand het aan, of is niet te vreten... Heb een keer saté berreid, heb 2 dagen ziek op bed gelegen Clown Tong uitsteken
Ik ben echt een kook-ramp Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook erg verslaafd geweest aan kauwgom, maar daar zit gelukkig niet zoveel in... maar kon in een uur tijd er een heel pakje doorheen kauwen Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Altijd leuk om zoiets te herhalen Knipoog Is toch grappig!! Of nou ja.. niet zo handig voor als je op jezelf gaat he Knipoog

Gelukkig kan ik van alles koken Haha! heerlijk! Volgend weekend komt een vriendin eten en ik weet nu al wat ik ga maken: als voorafje bladerdeeg met gekruid gehakt, een spinazieflapje en als hoofdgerecht een lekkere lasagne met veel groenten Haha!