Jaduuh schreef:Hallowa.
Ik ben even aan 't bijlezen, dat van PaOline. Ik vind dat iedereen wel een béétje overdreven reageert. Met gezondeten en wat meer sporten is niets mis? Daarvan krijgt ze meer spieren en zal dus niet onwijs veel afvallen.
En als 't allemaal wat strakker wordt word je vanzelf wat tevredener met je eigen lichaam. In ieder geval is dat bij mij zo..
Hmm en weet niet meer wie het zei, maar iemand zei: "Als je straks anorexia hebt moet je hier niet zielig komen doen", nou het spijt me zeer, maar dat vind ik wel héél hard gezegd.
Niemand die vraagt om anorexia en moeten we haar dan júist niet nu ondersteunen dat ze gezond en genoeg blijft eten?
Niemand vraagt om anorexia nee, maar op het moment dat wíj haar adviseren juist niet af te gaan vallen, schiet mevrouw in de verdediging en gedraagt zich érg kinderachtig door meteen de aftocht te blazen.
Ik heb naar mijn idee niets verkeerd gezegd, alleen dat ik me niet voor kan stellen dat je jezelf met een BMI van 19,4 en met een lengte van 1,73 en gewicht van 58 echt dik kunt vinden. Als ik zo haar foto's bekijk, ook al was ze daar 3 kilo lichter, ís ze ook totaal niet dik

Dan kun je het vervelend vinden dat je 3 kilo aangekomen bent, dat vind ik zelf ook niet fijn. Maar als hier dan goedbedoelde en vriendelijke adviezen komen om bijv. snoep te laten staan, maar niet drastisch te gaan lijnen, 'doet ze het wel op haar eigen manier'. Prima, mij om het even

En tsja, hard gezegd misschien, dat van anorexia. Geloof me, als je je vriendin van een gezonde meid ziet veranderen in een gratenpakhuis, met kale plekken op haar hoofd vanwege vitaminegebrek, dán weet je pas wat hard is.