Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:11

Saartjuh_b schreef:
Ik wil volgend jaar ook voeding en dietetiek gaan doen Eliine :). Waar ga jij heen?

Leuk! Den Haag of Amsterdam wordt het voor mij. Heb volgende week nog een meeloopdag in Den Haag en dan ga ik beslissen :j En jij?

Haha Phor die kende ik nog niet :') Aankomen vanwege extra bloed :)) Rare toestand hoor dat zwanger zijn :P

Aargh het is 11 uur en ik heb me toch alweer een trek. Heb mn eiwitshake al op maar het mag niet baten. Pff.

Saartjuh_b

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:27

Bij mij wordt het vrijwel zeker Nijmegen. Wat betreft verbinding zou Amsterdam voor mij ook makkelijker zijn, maar Nijmegen spreekt me meer aan :).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:29

Ga naar Den Haag, Eline :D

Ik heb besloten voorlopig even wat meer richting Paleo te gaan leunen. Feit is dat ik lang niet zo actief ben als voorheen en dat ik gezond moet eten. Met brood, vette vleeswaren en weinig groenten gaat dat niet lukken :n De misselijkheid is 90% weg dus geen excuses!
Hier m'n definitieve planning

phormicola schreef:
Planning voor vandaag:

O: 3/4c quinoavlokken, haverzemelen en havermout, 1 banaan, scheutje halfvolle melk, whey, stevia
B: 1u KT: benen
L: Stukje volkoren Marokkaanse pannenkoek, 300gr roerbak groenten, 105gr zalmfilet, 1el bio roomboter, 1 beker bio volle melk
T: 20gr schapenkaas, 20gr grillworst
A: 250gr runderriblap, gestoofd in 1 el bio roomboter, tomatenpuree, ui, bouillon en 300gr broccoli, kruiden, 1 glas geitenmelk

kcal: 2132, 105gr vet, 140gr eiwit, 140gr koolhydraten

Voor het eerst in maanden krijg ik alle vitamines en mineralen binnen (zelfs D!) en zink is zelfs iets teveel :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:33

Nijmegen is voor mij echt te ver weg, en in Den Haag hebben ze ook een deeltijdvariant waar ik ga kijken. Als die bevalt kom ik je vergezellen hoor Phor :)) (deeltijd spreekt me iets meer aan op mn 26e :o en al bijna een hele studie achter de rug)

Fijn dat je misselijkheid wel zo goed als verdwenen is! Hopelijk bevalt het zo dan

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:39

Ik zit in Nijmegen, Amsterdam sprak mij echt totaal niet aan ookal was de verbinding met openbaar vervoer dan voor mij beter geweest. Den Haag leek mij ook leuk maar nooit wezen kijken omdat ik nogal op moest schieten met inschrijven :+ In nijmegen zit ik goed op mijn plek :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:41

Planning van vandaag:

O (laat): smoothie van scheutje yoghurt, 1 banaan, 2 kiwi's, verse spinazie, chia zaadjes en acai poeder, glas roosvicee laxo, beker thee zonder melk of suiker
L: meergranen kaiserbroodje met mozzarella, pesto en tomaat, melk
T: glas versgeperste jus d'orange, thee
A: pangasiusfilet met zoete aardappelschijfjes en broccoli

Ik heb gister zo'n mug cakeje gemaakt bij een vriendin (met havermout, banaan, 1 ei en honing), maar ik kreeg maar de helft op en ik hoefde daarna echt niks meer, was een beetje een steen op mijn maag :(

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:05

Hoi meiden, ik heb eerder alleen een vraag gesteld in dit topic maar zou ook graag met jullie mee willen kletsen!

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met havermelk , whey en een banaan
B: uur krachttraining + half uur cardio
T: whey
L: 3 speltboterhammen met omelet van 2 eieren + komkommer (misschien dat ik op die 3e biologische appelstroop of iets anders zoet doe)
D: aardappelschotel met ui, spekjes, paprika + salade
T: kwark met honing

Mijn doel is +/- 7 kg afvallen, vetpercentage met min 10% verlagen, spiermassa met 10% verhogen en conditie opbouwen :D

Lijstje van vandaag is niet helemaal super maar hé, 't is zondag en geen suiker op de aardappelschotel na. Dat is ook direct het laatste wat uit een pakje of zakje komt voor in ieder geval de komende 2 maanden :j Ben van plan om helemaal suikervrij (geraffineerde) te gaan eten! Ik vind het enorm moeilijk en heb het nog niet langer dan een week vol kunnen houden maar ik ben enorm gemotiveerd dus hopelijk lukt het nu wel. Phor heeft me in ieder geval echt super geholpen met voeding en staat me bij in de suiker-afkick dus er is nu geen excuus meer voor chocolade en chips!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:35

Nou dat is toch een prima lijstje Pikolino! En succes met het suikervrij eten. Heb het 4 jaar lang moeten doen (helemaal zonder, ook geen witmeel, snelle koolhydraten etc.) maar ben heel blij dat ik er nu weer heel aardig tegen kan want helemaal zonder suiker vond ik echt geen pretje := Het wende uiteindelijk wel.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:35

imd schreef:
O: 2 speltboterhammen, 1 met roomboter en pindakaas, 1 met kaas
T: cappuccino
L: cruesli, yoghurt met een beetje frambozenjam
T: stukje pure chocola
A: pizza
T: wijn enzo

B: 20 minuten fietsen en flink dansen in de kroeg

Is me nog alles meegevallen gister. De dag zelf was aardig netjes, avondeten niet heel top maar moet kunnen, en daarna op stap. Veel beweging maar ook veel wijn dus hopelijk compenseert dat een beetje :') In ieder geval geen hapjes, chips etc en geen slechte nachtelijke maaltijd gehad.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:53

Pikolino, prima lijstje toch! en je hebt ook lekker bewogen dus je kunt het gewoon gebruiken.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:03

O: havermout met magere yoghurt, chia, kane en appel. Banaan
L: opscheplepel paddenstoelen risotto. Anderhalve snee speltbrood. 1x met kaas en tomaat, helft met pindakaas
T: kiwi en sinaasappel
A: nog geen idee, dalijk even met mijn ouders overleggen

B: 14 km fietsen, 2 paarden rijden. Zo nog even minimaal een half uurtje tennissen met de hond.

Restje risotto was nog heerlijk! Zo nog lekker even van het zonnetje genieten door balletje te gaan slaan. :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:20

Inderdaad een mooi lijstje Pikolino! En mooie doelen heb je jezelf gesteld, succes!

O: havermout met rijstmelk, cacao, chia, hennepzaad en honing; appel
T: banaan
L: klein beetje speltsalade (spelt/pompoen/venkel/pecannoten), kwart rauwe bloemkool, 1 roggecracker met een gekookt ei
T: 2 mandarijnen, klein koekje (zo een die je bij thee/koffie krijgt in een restaurant)
A: hutspot (aardappel, wortel, ui, prei) met tofu

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:22

O: 2 vk broodjes hagelslag, glas fruitontbijt
T: capucinno, paar choco kaneel amandelen
L: gebakken ei met 2 plakjes bacon op vk boterham, water
T: appel, stukje chocola, water
A: gebraden kip met ?
T: word denk ik chocola
B: killer buns&thighs level 2

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:29

L: twee bruine bolletjes met een beetje roomboter en twee gekookte eieren
T: 1 cappuccino
T: twee volkorencrackers met kaas
T: 1 cappuccino
T: kiwi
A: provencaalse aardappelpartjes met schil, saucijs, sperziebonen met pesto
T: misschien nog n plakje volkorenontbijtkoek

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:33

Beterschap voor iedereen. Hier helaas een hoop snot en gekuchel...
Emily gefeliciteerd!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 crackers met 15+ smeerkaas.
T: 2 volkorenbeschuitjes met appelstroop en vruchtenhagel. 1 kiwi.
L: 2 volkorenboterhammen met runderrookvlees, bruin bolletje met cup a soup.
T: Banaan, rijstwafel met 15+ smeerkaas en een beetje aromat, beker bouillon.
A: McDonalds :o

Ik ga verder qua eten best redelijk, merk dat ik steeds meer dingen begin te vinden die ik ook echt lekker vind. Vandaag dan geen groenten (slecht!), maar zit wel constant onder m'n vitaminebehoefte. Gebruiken jullie vitaminesupplementen naast het eten? Zo ja, welke? Waar moet ik op letten?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:16

Phor, ben je een 'bedrijfje' begonnen om mensen te helpen met een voedingsschema of doe je het gewoon omdat je het leuk vind? :D

O/L: mugcake (40 gr havermout, 1 banaan, 1 ei, 5 gr chia) 30 gr roggebrood, 1 eiwit
T: rijstwafel met pindakaas, 200 gr appel
T2: Blokje pure chocolade, dadel
A: Moet nog eten, maar nog geen idee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:25

Nope, kleinschalig bedrijfje :) Vind het natuurlijk ook erg leuk!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:00

Super leuk, Phor. Ik ben zelf met een vriendin bezig met het opzetten van bootcamp trainingen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:46

Leuk Phor :j Je hebt er veel verstand van dus alleen maar fijn dat je andere mensen wilt helpen :)

Trouwens even een gekke vraag. Ik drink nu best veel thee en af en toe super trillerig. Vanmiddag weer dus daarom rijstwafel met bio pindakaas gegeten. Zou mijn zoutgehalte te laag kunnen zijn en dat ik daardoor zo trillerig ben door het vele drinken? Of is dat niet mogelijk?

Avond eten vandaag was veel te veel met wat ik bedacht, dus de meeste dingen gehalveerd en mooi voor morgen in de koelkast gezet. Het was ook erg lekker dus komt wel goed uit :)
Alleen zit vandaag wel wat lager ik kcal (1600 schat ik) en moet zo weg maar zit nu op 1600 kcal en best wat bewogen dus als ik vanavond nog wat trek heb pak ik nog wellicht een boterham.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/kaneel/melk en mespunt stroop
T: Klein peertje en stukje komkommer
L: 65 gr havermout/lijnzaad/kaneel/melk en mespunt stroop
T: plak 48 + kaas, 1 rode paprika en rijstwafel met bio rozijnen pindakaas
A: 300 ML heldere kippensoep, 70 gr. gerookte kip, 30 gr. ei, 40 gr. witte kaas, 80 gr. appel, yoghurt dressing en wat gele paprika, tomaat, komkommer en ijsbergsla :)
B: 1,5 uur fietsen, half uur wandelen

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:54

Eline: Was er een reden dat je helemaal geen suiker meer mocht hebben? Ik zie er ook enorm tegen op haha maar ik moet maar wat voor mn doel over hebben. Heb laatst overheerlijke havermout koekjes gebakken, zonder suiker en volg een aantal foodblogs van meiden die suikervrij eten en heerlijke recepten hebben dus het moet vol te houden zijn :Y)

Liz: ik gebruik nog geen vitaminesupplementen maar wil binnenkort als toevoeging spirulina - chlorella tabletten nemen. Ik denk dat je voor je zelf moet kijken welke vitamine je tekort komt. Ik eet bijvoorbeeld nooit vis dus een Omega 3 supplement zou voor mij goed zijn, toen ik wat last had van vermoeidheid en echt energietekort ben ik vitamine B complex gaan slikken, en als je bijvoorbeeld weinig groenten en fruit eet is vitamine C misschien een goede aanvulling. In de wintermaanden is vitamine D sowieso goed om te nemen.

Horse: wat leuk! Mijn sportschool heeft dit ook elke week, ben alleen nog aan het wachten op de lente voor dat ik mee ga doen :=

Chantal: Water is een oplosmiddel in ons lichaam waarin o.a. mineralen (zouten) dus oplossen. Te veel water zou dus inderdaad een te laag zoutgehalte kunnen veroorzaken. Misschien een kopje heldere bouillon nemen tussendoor?

Mooie lijstjes komen er voorbij, erg fijn voor de inspiratie. Mijn definitieve lijstje:

O: havermout met havermelk , whey en een banaan
B: uur krachttraining + half uur cardio
T: whey
L: 3 speltboterhammen met omelet van 2 eieren + komkommeromelet van 1 XL ei op 2 speltboterhammen met een plakje achterham en bio pesto + 1 boterham bio appelstroop
D: aardappelschotel met ui, spekjes, paprika + salade
T: kwark met honing softijs met oreo koekjes (zelfde idee als een mac flurry) :9 :o

De boterhammen waren trouwens spelt-desembrood, ipv gist is er dus desem gebruikt. Erg apart en een beetje zurig (veel zuurder dan de zuurdesem van de bakker) maar enorm vullend.

Ik hoop niet dat het erg is dat ik zo uitgebreid post, anders hoor ik het wel en hou ik het bij een eetlijstje :P
Laatst bijgewerkt door Pikolino op 23-02-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:59

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, chia, kane en appel. Banaan
L: opscheplepel paddenstoelen risotto. Anderhalve snee speltbrood. 1x met kaas en tomaat, helft met pindakaas
T: kiwi en sinaasappel
A: kom tomatensoep van unox. Drie sneeen speltbrood, 1x met pindakaas en de andere met twee knakworstjes. Een blokje kaas, een worstje en drie stukjes augurk

B: 14 km fietsen, 2 paarden rijden. Zo nog even minimaal een half uurtje tennissen met de hond.

Restje risotto was nog heerlijk! Zo nog lekker even van het zonnetje genieten door balletje te gaan slaan. :)

Beetje jammer van het avond eten, baal er best van.
Durfde er niks meer van te zeggen tegen mijn ouders want ze waren al chagerijnig.
Wel nog geprobeerd gezond te doen en speltbrood te pakken met maar twee knakworstjes in plaats van de toastjes met kruidenboter.
Voel me nu ook verschrikkelijk opgeblazen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:03

Jeetje, wat een hoop reacties! Leuk en extra motiverend voor mij om al jullie lijstjes te lezen!

Ik merk dat ik het in het weekend moeilijk vind om niet te snoepen, ik ben gewoon vaker thuis, en hier is altijd veel te snacken....

Lijstje vandaag:
O: 70 gram havermout met water, 10 gram lijnzaad, kaneel en een handje rozijnen en cranberries
T: gewelde pruimen 10 stuks denk
L: eierkoek
T:appel
T: cup a soup champignon en plak grilworst
A: 400 gram witte bonen met snijbonen en 10 pomme duchesses
T:sinaasappel, 10 gewelde pruimen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:08

Superleuk Horse! Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen!

Een kopje bouillon, dat is nog eens een goed idee! Ik voel me een beetje rillerig door het verminderen van de koolhydraten en bouillon kan dat prima opvangen *gaat water opzetten*

Vandaag geen uur KT, maar 30min. Baalde van mezelf, maar na dat half uur had ik megahonger icm overgeefneigingen. Was erg leuk op de terugweg naar huis :Y)

phormicola schreef:
O: 3/4c quinoavlokken, haverzemelen en havermout, 1 banaan, scheutje halfvolle melk, whey, stevia
B: 1u 30 min KT: benen
L: Stukje volkoren Marokkaanse pannenkoek, 300gr roerbak groenten, 105gr zalmfilet, 1el bio roomboter, 1 beker bio volle melk
T: 20gr schapenkaas, 20gr grillworst
A: 250gr runderriblap, gestoofd in 1 el bio roomboter, tomatenpuree, ui, bouillon en 300gr broccoli, kruiden, 1 glas geitenmelk

kcal: 2132, 105gr vet, 140gr eiwit, 140gr koolhydraten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:29

Pikolino schreef:
Ik hoop niet dat het erg is dat ik zo uitgebreid post, anders hoor ik het wel en hou ik het bij een eetlijstje :P

Toevallig hebben we het daar een paar weken geleden nog over gehad, toen werd er wel erg veel gekletst over andere dingen.
Dit topic staat op VT en die bijleesposts zijn hier dus niet toegestaan en offtopic geklets ook niet.
Er is toen sprake van geweest om ook een HK-topic te openen maar dat is volgens mij niet gebeurd.

Dit topic is bedoeld voor lijstjes, maar een gerichte vraag of opmerking tussendoor is natuurlijk prima. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 23-02-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:36

Leuk die eigen bedrijfjes!

Mijn lijstje:

O: havermout met peer, kokosmelk en water (heb de halvermout een keer gewogen > blijkt dat ik 75g gebruikt. Minder dus dan ik dacht :) )
T: -
L: 2 speltboterhammen met pindakaas
T (verjaardag): chocoladetaart (sv en bloem-vrij) met sv slagroom, paar dadels, stukje 72% choc, paar nootjes (ongezouten)
A: roerbak: basmatirijst met chinese kool, paprika, champignons, broccoli en kip, met emping + yoghurt/limoen/koriander-dip

B: uur essentrics

Comments zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door FCSA op 23-02-14 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt