Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:07

O: Smoothie van banaan, peer, kiwi, yoghurt en havermout
T: -
L: 2 meergranenboterhammen geitenkaas/appelstroop
T: 2 crackers met tonijn en een beetje mayo; wat deeg gesnoept tijdens het bakken
A: uiteten

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:19

O: 80 gram havermout met melk
L: magere kwark met diepvriesfruit, noten en gedroogd fruit, vkbh appelstroop, vkbh ham/kaas
T: gekookt ei, banaan, cappuccino
A: spitskool, gekookte aardappelen en een cordon bleu
T: appel

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 19:43

O: havermout met rijstmelk, banaan, kaneel en pindakaas
T: half falafelburgertje (was een voorraadje aan het bakken voor in de vriezer, en deze ging heláás kapot :D )
L: kom linzensoep met wortel en courgette, pompoenbroodje met pesto/kaas/tomaat
A: spelt met pompoen, venkel, amandelen en pecannoten
T: misschien iets van een handje chips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:09

O: havermout met peer, kokosmelk en water
L: 2 speltboterhammen met pindakaas en komkommer
T: 2 speltboterhammen met avocado
A: stoofpotje (rundvlees en groenten) met basmatirijst en komkommer/ananas/yoghurt-salade
T: grapefruit

B: uur bodycombat

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:27

Kim, vind je lijstje heel netjes hoor :)

Brhi, vervelend! Snel beter worden :)

O: 60 gr havermout, 5 gr chia, 3 gr kaneel
T: Plak roggebrood (60gr), 13 gr kipfilet
L: Pannenkoekjes (30 gr havermout, 1 ei, beetje melk, paar blauwe bessen en frambozen, 30 gr kwark) rijstwafel, 12 gr pindakaas
T: 200 gr peer, 5 gr pure chocolade
T2: 175 gr appel, 170 ml sojamelk met 3 gr cacao
A: Twee wraps met tomatenblokjes, italiaanse groenten, gehakt, beetje geraspte kaas. 200 gr yoghurt, 24 gr whey, 20 gr blanke rozijnen

B: 90 min KT

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:57

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, chia en kaneel. 2 kiwi's
T: banaan
L: 2 sneeën speltbrood met twee gebakken eieren en een tomaat
A: paddestoelen risotto van veel kastanjechampignons, veel champignons, witte wijn, bouillon, rijst, parmezaanse kaas en veel rucola.

B: uur met de hond wandelen

Hopelijk blijft mijn lijstje zo, maar moet even kijken of mijn lunch zo genoeg is.

Lijstje van vandaag weer af!
Risotto was heerlijk, maar kostte wel even tijd om het te maken.
Nog wel lekker een mini beetje over volr morgen bij de lunch :)

Tips zijn welkom!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:23

Oeh heerlijk Leonie, risotto is denk ik wel bijna m'n lievelingseten ;)

Ik heb zo'n 2 dagen geen laptop aangeraakt, lijstje van gister ben ik al redelijk vergeten, maar dat was geen bijzonder lijstje :')

Meiden die ziek en misselijk zijn: beterschap :(:)

Erg bllij met m'n lijstje van vandaag:
O: 55 gr havermout, 13 gr healthy mix, 1 appel, 7 gr tarwezemelen,, 3 gr chia, kaneel/cacaopoeder
L: 60 gr havermout, 21 gr tutti frutti, 1 appel, 10 gr rozijnen, 8 gr amandelen, pompoenpitjes, kaneel/cacaopoeder (was bij m'n vader en havermout was de enige vorm van een gezonde lunch)
T: 4 blokjes 63% chocola, klein handje dry roasted pinda's, 7 gr cashewnoten
A: 200 gr broccoli, 200 gr tomaat, 140 gr witte bonen in tomatensaus, 70 gr falafelballetjes, 60 gr doperwten, 1 grote hand bladspinazie, 1 el paprika/kaastapenade, 30 gr cottage cheese
T(planning): kwark met appel, dv aardbei, pecannoten en gedroogd fruit + kiwi denk ik

B: 1u springles, dubbel stalwerkzaamheden, 6 km hardgelopen (maand niet meer gedaan wegens gebrek aan motivatie, was stiekem wel weer pittig maar nu weer een heerlijk gevoel *\o/* )
D: 1x wiener melange uit automaat, 1x koffie met geklopte melk, 1x koffie zwart, veel water, glas ongezoete amandelmelk

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:59

O: Grote smoothie/shake van grutten (geblenderd) met amandelmelk, whey, chia en 2 mandarijnen
T: zelfgemaakte warme choco met slagroom, handje moerbeien en 1 spekje
L: Paprikasoep met gerookte kipfilet en noten-roggebrood met cottagecheese, sla en paprika, 2 dadels
T: appel, 2 dadels
A: Pastinaakfrietjes uit de oven en een salade van rucola, ijsbergsla met tomaatjes, paprika, komkommer, feta, olijven en wat plakjes rookvlees. Griekse yoghurt en ook nog een bakje custard met palmsuiker
T: Handje moerbeien, 4 dadels en een borrel met 1 handje chips.
D: Thee en water
B: fanatieken clinic/les

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:32

Kwam om 11 uur sochtends thuis. Avondeten was om 5 uur sochtends.

O om 15.00 : 2 volkoren crackers met lijnzaad, roomkaas en tomaat. Kop vanille thee met peper, steranijs en honing.
T: Hand druiven, 1 bonbon
A: 2 vegetarische rookworsten met ketchup op witbrood. Was lang geleden!
T: Bak kokoskwark met bosbessen, wheatgerm, lijnzaadpoeder en klein beetje honing.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:45

Uiteindelijk toch raar lijstje. Zou toch mee kunnen eten op het werk. Bleek dat we 1 persoon te weinig gerekend hadden. Dus avondmaaltijf was half half vandaar daarna nog dingetjes die anders niet nodig waren :-) ..

O: 30 gr havermout/melk/lijnzaad
L: 120 gr speltbrood, 15 gr 30+ kaas en 20 gr zuivelspread en 1 tomaat
A: halve hamburger(55gr), beetje aardappels met olijfolie uit de oven, beetje tomaat/ui/aardappel pakketje met marinade uit de oven met salade en sla dressing + 300 gr magere kwark
T: hand zoute stokjes, bastogne koekje, vezel rijke cracker(half biopindakaas half pasta en kaas blokje met mosterd+ twee kleine peren
B: uurtje fietsen, uurtje cardiocore en late dienst :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:45

Bhris wat vervelend dat je je nog niet lekker voelt :(:)

O: smoothie met twee kiwis en banaan.
gooi er nu ook groene thee poeder in
t: 2 rijstwafels met humus en een appel
l: kleine chiabata met twee plakken belegen kaas
A: twee lepels witte rijst met drie lepels mexico melange doperwten mix
t: mars
t:25gr whey shake
t: klein stukje brie
t: 250gr magere kwark met 10gr whey, 1 theelepel chia, 1handje moerbeien en klein handje gedroogd fruit noten muesli

b: 3 kwartier kracht, 30 min full body filmpje met lichte gewichtjes en 15 min cross trainer

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:48

Vandaag definitief:
Plien91 schreef:
O: Smoothie van banaan, peer, kiwi, yoghurt en havermout
L: 2 meergranenboterhammen geitenkaas/appelstroop
T: 2 crackers met tonijn en een beetje mayo; wat deeg gesnoept tijdens het bakken
A: uit eten: Carpaccio van Gronings weiderund, stokbroodjes met olijfolie en gerookt zeezout, kastanjechampignons uit de oven in yoghurt met knoflook en een dakje van filodeeg, daarbij een halve gepofte aardappel, hangop met ananas en cognac toe; paar glazen droge witte wijn erbij. Heerlijk gegeten!
B: 30min Total body workout van Nike

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:49

Ohhh plien dat klinkt lekker allemaal!!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:56

Iemand die mij wil helpen met wat vraagjes enzo rondom eten zodat ik mijn 'eetprobleempjes' kan verbeteren? Want volgens mij ga ik de mist in -O-

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:04

Heb je phor dr onderschrift gezien? ;)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:06

Eetschema qua kcal en aantal tussendoortjes heb ik, t gaat meer over het aanhouden van mn schema ...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:19

O: (9:30) 100 gr magere kwark, 2 kiwi's, tarwe zemelen en gebroken lijnzaad
T: (11:30) glas rijstmelk
L: (13:15) snee speltbrood, halvarine, kalkoenfilet, Kaas, tomaat, pesto (even onder de grill en smullen maar :p )
T: (1630) mok groene thee
(Gewerkt van 17 tot 2030 lunch was te zwaar om vooraf nog te eten..)
T: (2050) Klein glas karnemelk
A: (2115) tartaartje, tomaat, rösti
T: (2200) Klein glas rijstmelk

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:43

Ik zou Phor even pb'en Emily. :)

Gisteren nog:
O: pannenkoek van ei, banaan, havervlokken en kaneel. Chocoladesaus van walnotenolie en rauwe cacao. En wat kokosrasp en
gojis erop. Vond het een heel goed ontbijt, lekker, vullend en gezond.
T: beker groene smoothie met spinazie, rode biet, appel, sinaasappel, mango, chia en macapoeder
L: drie rijstwafels met pindakaas en banaan. Vier gedroogde pruimen. Twee kiwi's
T: blokje 85% chocolade
A: gegrilde zalmfilet met worteltjes en haricot verts
T: paar toastjes met blauwaderkaas

D: veel water en groene thee, rode wijn
B: 50 min handwerk met paard, en gewerkt op het land (spierpijn van het hooi lossen :D)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:47

Welkom nog K_im :) jeetje dat lijkt me echt enorm aanpassen na zo'n operatie. Vooral dat je echt op moet letten met wanneer je eet, wat je eet, niet teveel eet, en dan ook nog eens niet tegelijk mag drinken. Petje af hoor!
Zou zo direct ook even geen tips hebben (vind het stiekem wel enorm interessant, ga volgend jaar Voeding&diëtetiek studeren) want je porties mogen natuurlijk niet te groot zijn.

Gefeliciteerd Emily! Hoop dat je een leuke dag hebt! En waar loop je tegenaan dan met je eten?

Heb me gister heel netjes aan mn lijst gehouden, maar kreeg eind vd avond toch wel trek, en werd vanmorgen ook echt met een rammelende maag wakker (om 7 uur :+ ). Nu mn havermout achter mn kiezen maar nog niet helemaal een verzadigd gevoel. Vind het lastig hoor, qua gewicht kom ik zelfs langzaam een beetje aan (niet wereldschokkend) sinds ik niet meer mag sporten. Maar ik qua 'hongergevoel' zou ik elke dag nog wel 2500 kcal weg kunnen stouwen terwijl ik er echt maar rond de 1600-1800 verbrand op dagen dat ik niet werk := Vandaag maar even kijken, qua planning zit ik nu op 1700 kcal met in principe een goede verhouding vetten en eiwitten.

O: 60 gr havermout, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 10 gr chia zaad, 100 gr appel, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: 28 gr eiwitshake
L: groente omelet van 1 ei + 100 gr chinese roerbakgroente + 170 gr zilvervliesrijst *bereid (moet op, vind het zonde om eten weg te gooien :o )
T: groene smoothie van 60 gr spinazie, 50 gr banaan, 40 gr mango, 10 gr gojibessen
T2: 50 gr komkommer met 20 gr biologische pindakaas
A: 75 gr volkoren penne (ongekookt), met een zelfgemaakte saus met verschillende groentes (courgette, paprika, tomatenblokjes, wortel) + 25 gr zachte geitenkaas
T: misschien nog iets van soja-yoghurt met muesli

D: water, thee
B: 30 min pilates, uurtje bij de paarden aan de slag

kcal zonder laatste T: 1750 tegenover 1700-1800 te verbranden

Eiwit: 86 gr - Vet: 60 gr - Koolh: 200 gr - Vezels: 32 gr

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:50

Ff snel beetje terug gelezen, zie dat er veel ziek zijn. Beterschap allemaal!

Ik ben weer terug van een heerlijk weekje skiën in Oostenrijk! Lekker relaxen, elke dag fanatiek skiën en heeel veel een heel ongezond eten! Tijdens de lunch natuurlijk lekker ongezond in een bergrestaurantje en dan ook nog 4 keer uiteten geweest en elke dag ontbijten met verse (witte) bolletjes van de bakker. Maar genoten dat ik er van heb!! Ben volgens mij niet aangekomen dankzij het fanatieke skiën maar jullie kunnen je wel voorstellen dat ik het idee heb dat alles hangt en flubbert en een ontzettend opgeblazen gevoel heb. Aan het einde van de week snakte ik ook naar mijn havermout ontbijtje :+
Vanaf vandaag weer proberen gezond te eten. Vandaag zal nog niet optimaal zijn omdat er nog weinig in huis is en ik vanavond naar mijn schoonouders ga (en dan kom ik altijd tonnetje rond terug).
Planning vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel + kop koffie met scheutje halfvolle koffiemelk
T: als er fruit is een stuk fruit en anders 5 gedroogde abrikozen + kop thee
L: 1 (gewone) cracker met pindakaas, 1 afbakbroodje met proscuito (nog geen gewoon brood in huis)
T: waarschijnlijk iets van taart bij mijn schoonouders
A: ?

B: 1 paardrijden + stalmesten, waarschijnlijk wat stallen schoonspuiten (Mijn vriend is druk bezig met de voorbereidingen want volgende week gaat hij echt beginnen met zijn eigen stal *\o/* )

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:25

Gefeliciteerd Emily! Ik heb dat ook, dan stel ik een prachtig lijstje op, maar ik kan me er zo moeilijk aan houden. Er komt vaak nog een koek (of 2) of iets bij.

Gisteren:

O: magere yoghurt, halve appel, paar stukjes ananas en cacao nibs
T:/
L:1 wit ruiten broodje met kipfilet, een wit ruiten broodje met een kaaslaagje erover (die van de lidl) en een meergranen ruitje met nutella
T: de helft van een puntje aardbeien bavarois taart, 3 toastjes; 1 met kipkerrie en 2 met brie, een blokje kaas en een klein handje tijgernootjes (verjaardag)
A: kip met rijst en roerbakgroenten. Heb echt een babybordje op want kreeg het niet weg. Had er totaal geen trek in. Friet had er zo ingeschoven, maar ik had gisteren ineens een afkeer tegen rijst brr..
T: 1 reuze stroopwafel en 1 hand berenchipjes

Vandaag
O: magere yoghurt, halve appel, paar stukjes ananas en cacao nibs en 1 klein wit pistoletje met pure hagelslag
T:? Ik ga nu zo naar de paarden, eer ik terug ben is het al lunchtijd
L: 2 afbak kaiserbroodjes en waarschijnlijk een volkoren boterham met kipfilet
T: 1 reuze stroopwafel
A: Gehakt met knoflook, ui, spitskool, sperziebonen, kruidenkaas en daarbij volkoren spaghetti

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:34

Op m'n eerste suikervrije dag krijg ik 's avonds natuurlijk spontaan een gaatje :+ Ik heb bijna niet geslapen omdat ik nu geen pijnstilling mag nemen, maar ga zo maar eens voor het eerst in een week weer even sporten.
Ik ben een kg aangekomen, maar volgens alle bronnen zou dat extra bloed moeten zijn, dus dat geloven we dan maar :)) Van de buitenkant is het iig niet te zien.

Planning voor vandaag:

O: 3/4c quinoavlokken, haverzemelen en havermout, 1 banaan, scheutje halfvolle melk, tl walnootolie, whey, stevia
B: 1u KT: benen
T: shake van magere melk, whey, banaan
L: 4 volkoren bolletjes, roomboter, geiten en schapenkaas, grillworst, tomaat
T:?
A:?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:06

Gisteren gezond begonnen, maar de avond werd wat gezellig en toen niet helemaal meer aan m'n plan gehouden.. Vanochtend op de weegschaal wel een fijn gewicht dus we gaan de goede kant op! Vandaag geen lijstje :)

O: 50g cruesli, 150g yoghurt, banaan
L: 2x donker volkorenbol, een met kaas, tomaat, komkommer, ander met 20g aioli
T: 4 sneetjes stokbrood met kruidenboter, rosé, handje ongezouten notenmix
A: tagliatelle met pesto, zalmmoot
T: witte wijn, cola, 2 plakken cake

Kcal 2100
Vet 70
Koolhydraten 240
Eiwit 87

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:12

Trouwens grappig, als je zo met bijlezen door de lijstjes scrolt dan zie je bijna iedereen aan de havermout :9

Planning voor vandaag, weer havermout voor de lunch mee als testje voor op het werk. Als ik aan tafel brood/crackers smeer bij clienten eet ik vaak veel meer/krijg ik zin in nog meer lekkers waardoor ik zo'n snaaiaanval nooit kan beheersen, eigenlijk zijn werkdagen altijd mijn probleem. En met wat appelstroop is het toch lekker zoet, dus eens kijken of het me gaat lukken :+ .

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk lepeltje appelstroop
T: Komkommer en peertje
L: 65 gr havermout/lijnzaad/melk/kaneel en lepeltje appelstroop
T: 1 Rode paprika
A: Evt. wat heldere kippensoep en salade van: 100 gr. gerookte kipfilet, 50 gr. witte kaas blokjes op water, gekookt eitje, appelstukjes, gele paprika, 2 tomaatjes, stukje komkommer, wat ijsbergsla en yoghurtdressing met een geroosterde speltboterham
T: Evt. wat magere yoghurt
B: uur fietsen, half uur wandelen

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:58

Ik wil volgend jaar ook voeding en dietetiek gaan doen Eliine :). Waar ga jij heen?

O: 100 gram havermout met melk
L: magere kwark met diepvriesfruit, gedroogd fruit en noten, kapje met appelstroop, zdsbh pindakaas
T: verse ananas en een cappuccino
A: rijst met ananas, parika, ui, champignons, wortel, prei en kipfilet