Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:10

Lidl had laatst kokosijs, maar ik weet niet zeker of die vegan was.

Andere vraag: ik slik b12, vitamine d en een multivitamine bij. Nu haal ik dat altijd bij Holland & Barret, maar ik vind het zo vreselijk zonde dat de verpakkingen daarvan niet eens voor een kwart gevuld zijn en ze geen navul verpakkingen hebben. Hebben jullie toevallig alternatieven? Waar halen jullie vitamines?

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:32

Geen flou idéé

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:34

Ik haal ze bij kruitvat.

Molenhoek: zoek eens op mijn berichten in dit topic :) zeker mijn beefless stew, bolognese en fishless pie missen echt geen vlees :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:38

Molenhoek, ben je bereid te werken met vleesvervangers? Mijn moeder is rul gehakt gaan vervangen door vegagehakt, smaakt exact hetzelfde, m'n vader merkt het verschil niet. (En dan weet hij het niet van tevoren. Anders begint elke vleeseter gelijk te jengelen dat het naar plastic smaakt. _O- )

Afbeelding

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:49

Sta ik zeker voor open :j Ga eens kijken waar ik het hier kan krijgen :)

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:14

Vooral bij flink gekruide gerechten mis je het vlees niet snel. Wij eten chili con carne bijvoorbeeld zonder vlees of vervanger, maar weet bijna zeker dat je in zo’n gerecht het verschil tussen echt en vega gehakt ook niet merkt. De kipstukjes van de vegetarische slager kun je ook prima in een gerecht stoppen als vervanging van kip.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:37

DeMolenhoek schreef:
Sta ik zeker voor open :j Ga eens kijken waar ik het hier kan krijgen :)

Bijna elke winkel. Ik vind die van vivera erg lekker maar AH huismerk biologisch heeft ook kruimgehakt in die lijn

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:01

En dingen die traditioneel zonder vlees zijn, zoals kaasfondue? Pizza quattro formaggi

TheNovelist

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:22

Zelfgemaakte lasagne met vivera gehakt is ook heerlijk! Kan natuurlijk ook altijd zonder

Malenka

Berichten: 7638
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:24

Zijn er hier mensen die gisteren naar het vegan food festival in Rotterdam zijn geweest? En hoe was het? Ik denk er over om vandaag te gaan. Het lijkt me heerlijk als ik eens niet op hoef te letten wat ik bestel. Maar ik heb een drukke dag... dus als het tegen valt dan maak ik er liever geen tijd voor vrij.

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:38

Nee was wat ver.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:25

Ik meld me ook! Nu een paar maanden vegetariër en het bevalt me super. Ben me wel gaan realiseren dat mensen echt ontzettend veel vlees eten.
Hoe doen jullie dat met feestjes/bbq’s/etc? Ben er nu op een (last minute beslissing, dus kon zelf niks meenemen helaas) en de keuze was vlees, vlees, vlees of vis. Dus maar gekozen voor vis omdat ik dat meestal nog wel lekker vond, maar pffff wat valt me het zwaar op de maag... Mijn maag is het blijkbaar niet meer gewend. :o

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:35

Mensen weten dat ik vega ben dus dan is er meestal wel wat. En anders neem ik zelf mee. Ik vind het trouwens vreselijk, zo'n barbecue met dat achteloos vlees eten.

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:37

Ik eet dan niet :’) Wil echt geen dierlijke producten eten. En hoop dat mensen zich gaan realiseren dat er ook genoeg andere producten zijn. Hebben ze niet eens gepofte aardappelen of maïskolven ofzo? Helemaal geen bijgerechten?

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:39

Sheran schreef:
Mensen weten dat ik vega ben dus dan is er meestal wel wat. En anders neem ik zelf mee. Ik vind het trouwens vreselijk, zo'n barbecue met dat achteloos vlees eten.


Bij mij weten veel het nog niet omdat ik nog niet zo lang vega eet en hier is het ook nog best wel bijzonder dat iemand vrijwillig vlees opgeeft. :')
En ohhh wat heb ik er ook een hekel aan gekregen ja... Vermijd barbecue’s zoveel mogelijk.

Ze hebben nu geen barbecue, maar dingen zoals pasta’s, couscoussalade enzovoorts. Dus dan is het lastig.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:48

Dan eet ik alleen stokbrood of niks. :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:52

Ai, kun je dan niet ook even langs de winkel racen om iets voor jezelf te scoren? Ik zou ook dan echt kiezen voor 'niet eten' of 'niet gaan' :o
Misschien als het een recentelijke beslissing is en ze op zich wel iets hadden willen regelen als ze hadden geweten... Maar anders, mwoah :o

Ik vind het vooral bizar hoe standaard vlees eten is. Was vrijdag op een evenement en er was een groot probleem met te weinig vega-lunches. Vermoedelijk hadden er een aantal mensen een vegalunch gepakt terwijl ze niet vega hadden opgegeven. Erg banketstaaf voor degenen die daardoor moeite hadden met een lunch te verkrijgen, maar ik denk dan ook, waarom moet er dan ook standaard vlees in zitten? :o
Ik geloof dat ze nu oa in de universiteit Utrecht (maar ook in enkele gemeenteraden en de Eerste kamer) het principe "carnivoor geef het door" aanhouden. Maw: indien er niets door wordt gegeven is het vegetarisch (of plantaardig zelfs), als je per se vlees wil moet je daar actief achteraan. Dan kan het wel gewoon, maar het idee is dat veel mensen het eigenlijk niet echt uitmaakt. Zeker als het bijv gaat om hapjes bij een borrel of een gemeenteraadslunch (eens per maand), een kniesoor die er dan over begint dat ze die ene keer geen vlees kunnen eten. Vind ik een goede ontwikkeling. +:)+ Ik wil dan ook voor de evaluatie van dat evenement voorstellen dat ze dat principe ook aanhouden.

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:05

Is een heel goed iniatief! Een kennis van mij is raadslid geweest van GL Almere en is vegetariër, hij heeft het voor elkaar dat ze daar in elk geval 50/50 vlees/vegan bitterballen serveren.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:36

Inderdaad! Vind het zo vreemd dat vlees standaard is in lunchpakketten of bij een buffet. Waarom in vredesnaam niet andersom? Veel vleeseters hoeven, ook naar eigen zeggen, echt niet altijd vlees.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:07

Ik vind die focus op vlees ook vreselijk. Maar ja, dan krijg je weer die koppige Hollanders die zeggen 'nu druk je je jouw keuze door' en al die ongein.

Ik geef voor mijn afstuderen een bbq, voor het eerst in mijn eigen huis en ik vond dat wel een leuke manier om ook wat mensen uit te nodigen die het huis nog niet hebben gezien. Maar ik ga meer dan voldoende seitan en nepvlees halen, en er gewoon niks van zeggen. Weet zeker dat veel mensen het niet eens door hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:37

Ik breng meestal zelf wat mee.

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:06

Ik slik vitamine D en een multivitamine waar ook B12 in zit. Heb t een hele tijd niet gelikt maar merk onwijs verschil, voel me veel vitaler en actiever nu.

Bbqen vind ik nog steeds leuk en lekker om te doen, doe het alleen nooit want ik ben alleen :') Maar je kan het prima zonder dierlijke producten doen. Ik zou me nooit laten forceren om wel iets dergelijks te eten.

Hebben jullie de vegan reinigingslijn van het Kruidvat (natures, eigen merk) al geprobeerd? Ik heb de dag/ nachtcreme met aloe vera en thee maar vind het erg vet helaas. Blijft echt een dikke laag op de huid achter.
Is de andere beter?
En hoe is het miccelair water?
Voor ik straks met allemaal spul zit wat niet werkt of prettig is :+

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:17

Geen idee hoe dat is van Kruidvat. Gebruik de Namaste lijn van Rituals, dat bevalt me goed.

Vind het een goede zaak als je door moet geven dat je vlees wil, denk dat als dat algemeen wordt het echt een verschil kan maken. Sowieso voor vegetariërs erg handig :)) .

LilChar

Berichten: 1256
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:46

Ik heb laatst bloed geprikt om wat waardes van mij te laten controleren, alles was net binnen de grenzen, dus wel oke maar het mag wat beter.
Het liefst wil ik vitamine D en IJzer wat omhoog doen en wellicht B12. Nu is mijn vraag: welke vitaminepilletjes hiervan zijn vegan? Ik stond bij de kruidvat en daar vond ik het in ieder geval niet, of ik keek verkeerd! Waar zou ik wel heen kunnen?

Trouwens wel de make up doekjes van de vegan kruidvat lijn gekocht, als ik ze heb gebruikt zal ik vertellen hoe ze waren!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 00:04

Is het niet handiger een multivitamine te slikken dan? Ik heb de multi green vega, speciaal gericht op vegetariers en veganisten. Anders kun je op de vegan wiki ook wel losse vegan supplementen vinden denk ik?