Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:21

xEmily schreef:
imd schreef:
O: 2 speltboterhammen, 1 met roomboter en pindakaas, 1 met kaas
T: cappuccino
L: cruesli, yoghurt met een beetje frambozenjam
T: kiwi
A: waarschijnlijk mc, moet onderweg eten
T: wijn

B: 20 minuten fietsen en flink dansen in de kroeg

Wordt niet zo'n beste dag ben ik bang :') Vanavond een feestje met aansluitend gezellig op stap, dus qua beweging wel lekker veel dansen, hoop dat dat nog wat scheelt :P

Bij de Mc kun je ook salades enzo kopen (:
Of misschien dat je onderweg bij een LaPlace kan stoppen?

Nah, op onze route zit nog net een Mc en dar is het enige wel :P Maar wie weet eten we wat in de stad, ofzo, als we daar tijd voor hebben. Heb nog geen idee eigenlijk. De salade bij de Mc vind ik qua voedingswaarden & gezondheid ook nog wel tegenvallen trouwens.. Denk dat ik een wrap ofzo neem, mochten we daar gaan eten.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:23

Mag ik mij hier ook melden? Ik hou zelf al een tijdje op papier mijn eetpatroon bij, maar wellicht kunnen jullie Bokkers mij hier en daar wat tips geven :) Daarnaast heb ik door het lezen van dit topic al wat ideeën opgedaan om meer variatie in mijn eetpatroon te krijgen.

* Door mijn maagverkleining afgelopen zomer moet ik in principe zes keer per dag kleine porties eten. Wellicht dat jullie denken dat ik dus veel te weinig eet, maar dat valt dus in principe wel mee :) Ik kom nog niet helemaal aan die zes keer per dag, dit probeer ik langzaam op te voeren. Sinds afgelopen week ook weer fanatiek aan het sporten, dus ik ben nog een beetje zoekende in mijn eetpatroon. Oh.. En ik drink ook veel te weinig, dus hier probeer ik ook aan te werken! Ik mag overigens niet tegelijk eten en drinken, dus ook hier moet ik rekening mee houden..

Lijstje van gisteren:
glas water
O: 8:30; +- 100 gram magere kwark, 1 banaan, tarwe zemelen en gebroken lijnzaad
L: 10:15; Dikke snee speltbrood, halvarine, twee plakjes kalkoenfilet en 6 plakjes komkommer
T: 15:00; Appel
(gewerkt van 12 tot 17 uur waarbij ik alleen gezeten heb, kan alleen eten/drinken op gezette tijden)
A: 17:50; Dikke snee speltbrood, halvarine, twee plakjes kalkoenfilet en 6 plakjes komkommer
(weinig tijd tussen werk en training, geen echte maaltijd kunnen maken..)
B: 18:30 - 20:30; Sportschool, combinatie van cardio- en krachttraining
T: 20:30; +- 350 ml water
T: 20:50; grote mok karnemelk

Ik maak eigenlijk geen lijstjes van te voren. Doordat ik relatief weinig kan eten, wil ik eten waar ik zin in heb, waarin ik dan wel zoveel mogelijk gezonde keuzes probeer te maken.

elinebakker

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:31

Net chiazaad op de markt gehaald! Ze hadden ook ander super food, allemaal rond de €1,50 per bakje. Dat is nog eens leuk om te proberen!
Dus, iemand een goed idee wat ik met die chiazaadjes kan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:31

Door de havermout :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:02

Over de sla en in en smoothie.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:03

Hmm havermout lust ik niet, zou ik ze ook straks door een banaan-ei pannenkoek kunnen doen? Hoeveel gram minimaal/maximaal?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:06

Ja hoor, dat kan ook.
Ik doe meestal een koffielepl in mijn ontbijt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:23

EskeGirl schreef:
Al even niet meer gepost. De afgelopen week heb ik stage gehad en daarbij enorm onregelmatig gegeten, dus vanaf vandaag weer oppakken.
Ik heb ook een havermoutrecept gevonden wat ik lekker vind *\o/*, dus dat ga ik ook een paar keer per week eten als ontbijt.

Vandaag:
O: 2 speltboterhammen met 1 gekookt ei
T: peer
L: 3 speltboterhammen (2 met gebakken ei, pindakaas)
T: 40 minuten (+- 11 km) fietsen
T: Speltboterham (kaas)
T: Appel
A: Pizza Margarita (lekker slecht... mag een keertje) Pizza quatre nogiets (4 kazen) :9
T: Een paar toastjes met eiersalade en paté (kan soms moeilijk maat houden)

Voor vandaag even geen lijstje, heb een verjaardag vanavond, dus lekker genieten, en dan morgen een (poging tot) balansdag :)

Banaan-ei pannenkoek is erg lekker als ontbijt! Ik krijg dan 5 mini-pannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan en 2 el havermout.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:29

elinebakker schreef:
Hmm havermout lust ik niet, zou ik ze ook straks door een banaan-ei pannenkoek kunnen doen? Hoeveel gram minimaal/maximaal?

ik gooi het werkelijk overal doorheen, meestal door de havermout, yoghurt, smoothie, pannenkoekenbeslag.. ik gebruik zo'n 10 gr met een max van 20 gr per dag. (anders wordt het me te duur haha :+ )

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:30

Thanks voor de tips! Ik las ergens dat je er niet teveel van mag nemen, maar kan het niet meer terugvinden. Ik eet geen vlees en ben vaak erg moe, lijkt me zeker het proberen waard!

Ik maak meestal een grote pannenkoek, heb een hele fijne pannenkoekenpan waar er precies een in past! Maak hem vandaag als tussendoortje denk ik, met kaneel en chiazaad, misschien wat appelstroop tegen de banaansmaak ;)
Afbeelding

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:36

Op de verpakking die ik heb staat: min. 1-3 theelepels 1 tot 3 maal daags.

dus 9 theelepels kun je er sowieso veilig van nemen als ik op mijn verpakking afga.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:40

Er wordt vaak wel aangeraden om het op te bouwen.
Met bepaalde medicijnen moetje er ook voorzichtiger mee zijn Ik mag er ivm medicijnen voor bloedvaten en bloeddrukverlagers niet te veel van nemen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:41

EskeGirl schreef:
Banaan-ei pannenkoek is erg lekker als ontbijt! Ik krijg dan 5 mini-pannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan en 2 el havermout.

Ik maak gewoon 1 dikke pannenkoek, flikker al het beslag in een keer in de koekenpan. Meer als een soort omelet dus. ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:43

KarinvdM schreef:
Er wordt vaak wel aangeraden om het op te bouwen.
Met bepaalde medicijnen moetje er ook voorzichtiger mee zijn Ik mag er ivm medicijnen voor bloedvaten en bloeddrukverlagers niet te veel van nemen.

zoiets las ik gister ook over goji bessen als ik me niet vergis. Daar heb ik gister 100 gr van gekocht om te testen. Kwam ik ook tegen inderdaad dat ze bloedstollend-vertragend (weet het goede woord even niet :+ ) werken.
Ik ben met de chia gewoon op 10 gr begonnen en dat ging prima :j goji bessen vanmorgen ook 10 gr van genomen. Maar daar kun je ook wel iets meer van eten geloof ik.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:52

Dat wist ik niet Eline, bedankt! Ik zal eensn kijken of ik dat ook tegenkom. Als ik het dan op heb kan ik beiden beter niet weer kopen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:56

Hebben goji bessen ook schadelijke bijwerkingen?
Hoewel goji bessen zonder twijfel zeer gezond zijn, zijn er helaas ook enkele schadelijke bijwerkingen waarop men attent moet zijn wanneer men ze consumeert. Personen die last hebben van een pollenallergie kunnen beter voorzichtig zijn met het overmatig eten van goji bessen. Ze zouden de pollenallergie kunnen triggeren, met alle bijbehorende ellende. Een veel gevaarlijkere bijwerking van goji bessen is het effect dat ze hebben op de bloedstolling. Uit de medische literatuur zijn gevallen bekend van mensen die goji bessen als thee dronken, waarvan de bloedingstijd aanzienlijk verlengd werd. Verder onderzoek toonde aan dat stoffen uit goji bessen een sterke interactie aangaan met het antitrombose medicijn warfarine. Patiënten die warfarine gebruiken worden dan ook afgeraden om goji bessen te nuttigen. Ook patiënten die andere medicijnen slikken die invloed hebben op de bloedstolling moeten voorzichtige zijn met het eten van goji bessen.

bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... ingen.html

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:57

Nog mijn lijstje van gisteren:
O: 90 gram havermout, 7 gram omega3zadenmix, 6 gram zemelen, 200 ml ongezoete amandelmelk & 1 appel met kaneel
T: plakje roggebrood met 6 gram pindakaas, hand druiven
L: ontbijtbordje met schep zilvervliesrijst, paar roosjes broccoli, klein plakje rollade, 125 gram activia yoghurtje (op stage)
T: 1 mandarijn, hand waspeen
A: kop rundvleessoep met groentes, bord met aardappelen (ong 200-230 gram), bloemkool, stoofvlees (gok 70-80 gram)
T: 28 gram whey
T: 2 toastjes met brie, stukjes chocolade (toblerone en rittersport met hele hazelnoten)
D: 2xkoffie, 1 cappuchino, veel water en groene thee, 1 flesje leffe blond
B: 30 min fietsen, dagdienst stage, 's avonds stal (waarvan half uur rijden), 7 km hardlopen

Chiazaad werkt bloedverdunnend en dus bloeddrukverlagend, wanneer je medicatie slikt hiervoor zou ik het persoonlijk niet gebruiken :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:12

Gister met concert als avond eten mac chicken, medium friet/mayo en water gehsd. Daar nog een tosti ham kaas met moster. 3 cola en 1 zoete wijn Thuis om half 3 nog 3 vezelrijke crackers met stroop gegeten. Werd om 10.00 wakker zonder honger en opgeblazen gevoel. Moest 'iets' eten van mezelf voor het sporten vandaar karige ontbijt.

O: 30 gr havermout/melk/lijnzaad
L: 120 gr speltbrood, 15 gr 30+ kaas en 20 gr zuivelspread en 1 tomaat
T: halve appel
A: heldere kippensoep en salade met 1gekookt ei, 100 gr noorse zalm, halve appel, 50?gr witte kaas(feta idee) en wat rauwkost vulling/sla
T: 250 gr magere kwark en twee kleine peren
B: uurtje fietsen, uurtje cardiocore en late dienst :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:19

[Imd]
Nah, op onze route zit nog net een Mc en dar is het enige wel :P Maar wie weet eten we wat in de stad, ofzo, als we daar tijd voor hebben. Heb nog geen idee eigenlijk. De salade bij de Mc vind ik qua voedingswaarden & gezondheid ook nog wel tegenvallen trouwens.. Denk dat ik een wrap ofzo neem, mochten we daar gaan eten.[/quote]

Ik wist ook dat ik naar de mac ging dus had ook eens gekeken voor de geib, maar vond de salades ook kcal rijk en heb dan alsnog niet het gevoel dat ik goed gegeten had. En eet er zelden dus als ik er dan toch eet dan maar de middenweg met niet de vestste dikste hamburger en geen groot menu/mc flurry toe en gewoon genieten :P

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:21

Gister was het avondeten een beetje rommelig, ik kwam met trek uit de sportschool en was moe na een week slecht slaap. Kans op een vreetbui 100%. Maaar meteen na het eten 1 boterham (appelstroop) en 2 beschuiten (pindakaas) gegeten, en een verdere vreetbui tegen gegaan *\o/*

Vandaag
6:00 magere yoghurt, sinaasappel, 4 el muesli (incl noten/rozijnetjes ect)
B: 4,5 uur werken bij de bakker
11:30 2 kapjes polderlanderdubbeldonker boterham appelstroop, 2 waldcornbeschuiten pindakaas
B: 45 min op stal bezig geweest, half uur priveles met paard, 10 minuten naar les toe draven, verder daar op stal lopen en staan ect
15:00 klein beetje magere yoghurt met een sinaasappel en een kiwi erdoor

Vanavond uit eten bij het pannekoeken restaurant :D
Misschien dat ik zo nog wat neem, altijd erg trek op zaterdag. Maar ik verbrand dan ook best wat denk ik omdat ik van 6:15 tot 15:00 maar 45 minuutjes zit, verder aan het lopen/paardrijden/staan ect

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:43

Hoi dames!

Ik zie mooie lijstjes voorbij komen :)

Ik voel me nog steeds niet 100 % in orde; gisteren heb ik het nog voorzichtig gedaan met het eten; sinds vandaag eet ik weer gezond en dat voel ik. Ik kreeg mijn havermout zelfs niet op %)

Gisteren:
O: Groot glas cola en 6 droge biscuitjes :')
B: 3 uur poetsen, paarden verzorgen; boodschappen doen; hele namiddag rechtstaan achter het fornuis
L: 2 chocoladekoeken (bakker)
T: 1 zacht bolletje met light roomkaas
A: Flink bord cannelloni (60 g) met pompoen-tomatensaus, gevuld met ricotta-geitenkaas-babyspinazie :9
T: Schaaltje magere fruityoghurt

Vandaag:
O: 70 g havermout met 300 ml hazelnootmelk; latte; glas melk
B: 20 min. wandelen, 3 uur balletles, 10 min. wandelen
L: Wat komkommerstaafjes, handje kerstomaatjes, 2 wraps (kruidenkaas-tomaat-babyspinazie-komkommer / lightroomkaas - pesto - komkommer - babyspinazie - tomaat), appel
B: Paarden verzorgen
A: Verse lasagne met 3 lasagnevellen, 1 laag spinazie-ricotta mengsel, 1 laag kaassaus, rest tomatensaus (courgette, paprika, wortel, champignons)
T: Magnum

Ik wou vandaag ook nog een paard bekappen, maar stel dat maar even uit, aangezien ik nu al zo'n 2700 kcal verbrand, en dat echt niet op krijg aangezien ik me nog niet top voel.
Ik zit nu op zo'n 2200 kcal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:21

Vandaag poging tot 0,0 geraffineerde suikers:

T: 1 pitabroodje met tzatziki als dip
O: 3/4c quinoavlokken, havermout en haverzemelen, 1 banaan, 1el honing, plensje halfvolle melk, 1 handje studentenhaver, kaneel
L: 2 vb, roomboter, halve plak geitenkaas, 2 plakjes grillworst, 2 kiwi's, 4 gedroogde abrikozen
T: 250gr worteltjes met guacamole als dip, 1 hand studentenhaver, 2 beschuitjes met geitenkaas
A: crackers met geiten- en schapenkaas, komkommer, glas perensap, cashews en macademia's
T: komkommer met guacamole

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:36

O : ei/ banaan pannenkoekjes (2 banaan 2 ei havermout bloem melk )
T: restje van ontbijt en muesli reepje
L: 2 bbh met kip en sandwich spread. 1 cracker met tonijn salade.
T: grote appel 2 snoepjes
A: nog geen idee
B: 8 uur gewerkt (zorg dus vrij veel beweging) uur gewandeld
D: thee

Iemand nog tips ? Ben opzich blij met mijn lijst. Vanavond nog wel verjaardag dus zal nog wat bijkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:39

Mmmm, lekker lijstje Phor!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:55

O: 2 meergranen kaiserbroodjes met mozzarella, pest en tomaat. Glas thee met melk, zonder suiker
L: halve bak aardbeienyoghurt, glas versgeperste jus d'orange (geen echte lunch omdat ik laat had ontbeten en tussendoor heb geslapen)
T: banaan, kiwi , thee
A: tagliatelle met verse spinazie, vega spekreepjes en nog wat dingen (ik eet bij een vriendin)
T: ?