siskeh schreef:Ik kom gok ik bij een andere bakker, maar mijn pakket staat/ligt ook al klaar, welk elke keer wisselend ook qua hoeveelheid, dat de vitrine vol lag is misschien niet gek, producten mogen een bepaalde tijd er in liggen, zo kreeg ik vorige keer gebak mee, want dat lag al 48 uur in de vitrine, en dan mag het niet meer.
Dus als ze alles netjes met een nieuwe voorraad hebben dat nog maar 24 uur(of minder) ligt lijkt het mij prima mogelijk.
Ik heb geen idee hoe het vullen bij de bakker gaat, hoe lang iets mag liggen etc.
In principe biedt een bakker dagverse producten aan. Wat niet wil zeghen dat het een dag na het bakken niet nog super lekker is.
Sommige bakkers/winkels kiezen ervoor om brood welke op maandag gebakken is op dinsdag te verkopen voor bijvoorbeeld een euro.
En ik ben bang dat er zelfs bedrijven zijn die het gewoon als vers verkopen een dag later...
Gebak mag je 2 dagen verkopen. Maar dat verschilt ook erg per winkel en hoe de temperatuur is. Ook al staat het in een koelvitrine op hele warme dagen moet je niet willen producten met slagroom langer dan een dag te koop aan te bieden.