Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Planning:
O: 3/4c haver/zemelen, scheutje halfvolle melk, whey, cacao, honing, banaan
T:1 bloedsinaasappel1 kiwi, 1 beschuitjegemberjamachterham
B: 9km fietsen
L: klein restje pastasalade van gisteren, glas half perensap, half Spa Rood, 1 reepje rauwe chocola zonder suiker, 1 speltbolletje met roomboter en geitenkaas
T:1 appel, 1 beschuitje1vb gemberjam
B:12km fietsen,3u lesgeven
T: 3 vb, roomboter en grillworst met kaas, 1 kaas-uibol
B:12km fietsen
T: 2 handjes studentenhaver, 1 handje gedroogde abrikoos
A:één of andere quinoasaladeGang 1: half kopje tomatensoeppaar stukjes stokbrood met kruidenboter. Gang 2: verse ravioli met 4-kazensaus

Ja, lach maar
KarinvdM schreef:O: Grutten met chia, cacao en kokos, 3 plakjes nagelhout, opgerold met sla en paprika
T: Handje moerbeien, dadel
L: Rest van m'n lunch van gisteren, salade met rode biet, feta en champignons
T: Zelfgemaakte warme choco met slagroom, 2 dadelballetjes, 2 dadels. Paleo banaan/amandelkoekjes (gedeeltelijk met stukjes dadel en cacao) gemaakt en van het deeg en van de koekjes gesnoept. Helaas zijn ze mislukt, maar wel lekker...
A: Stukje beenham en broccoli met cherrytomaatjes, een zelfgemaakt room/tomaat/kruidensausje en wat parmezaanse kaas. Warme custard van sojamelk en palmsuiker
T: Paar plakjes nagelhout met paprika, dat moet op en vast ook nog wel een paar dadels.
D: Thee en water
nooit van gehoord!imd schreef:ChantalSmook, dat deed ik ook altijd toen ik in Nieuw-Zeeland zat. Daar hadden ze van die portieverpakkingen havermoutvlokken, ideaal en heerlijk!
Voeren jullie je dag in op de eetmeter van voedingscentrum om de percentages koolhydraten/eiwit etc. te zien?
imd schreef:O: havermoutpap met walnoten
T: cappuccino, handje druiven
L: cruesli met yoghurt
T: cappuccino, kiwi, cracker met kaas
A: aardappelreepjes uit de oven, gebakken zonder olie/vet. Gehakt cordon bleu en salade.
T: twee plakjes volkorenontbijtkoek
B: 20 minuten fietsen, 1 uur labooca
elinebakker schreef:Tja, verandering van spijs doet eten, ik probeer van alles uit.Vluggort? Grutten?

Ginger Ale van Schweppes werkt ook erg goed, net als gemberjam.
Ik heb het meteen gemeld, want afgezien van het feit dat het niet hoort kun je mensen er aardig ziek mee maken! Stel je voor als een oud vrouwtje, die niet meer zo goed kan lezen en proeven, zoiets gewoon opeet. Zo'n vrouwtje kan daar makkelijk aan overlijden.
KarinvdM schreef:elinebakker schreef:Tja, verandering van spijs doet eten, ik probeer van alles uit.Vluggort? Grutten?
Maar ik lach jou toch ook niet uit om je boterham met chocoladepasta, je Optimel Puur en je cup-à-soup?
Nagelhout is vleeswaren van rundvlees, er staan wel foto's op Google.
Het is erg lekker.