Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hij doet dit al behoorlijk lang en heeft ook best wel wat ervaring 

ziet er niet uit.. maar hopelijk wel effectief, en eten we sla en kolen zonder beestjes dit jaar!
Firefly4 schreef:Ik heb vorig weekend in binnen bak wat zaadjes gezaait, en vanmorgen staken de eerste blaadjes de kopjes op!!! Heb binnen nu basilicum, oranjetomaat, vleestomaat en paprika staan. De basilicum en oranjetomaat komen al op. Hoop dat de zaadjes van de vleestomaat nog goed zijn, op zakje stond dat ze al overdatum waren, maar we zullen zien. De paprika is nieuw.
Vanaf wanneer kan dit spul naar buiten, in een kasje van de lidl? Moet nachtvorst echt weg zijn neem ik aan? Ergens eind april?
dat helpt namelijk ook tegen vogels, en als je fijn gaas neemt dan helpt het ook nog tegen vlinders en vliegen (dus geen rupsen en koolvliegen enzo in je groente)
maar het werkt echt super fijn, je kan er bijna rechtop staan binnen, en het houdt wat wind tegen, dus lekker warm
ik heb al zitten denken hoe ik het hele ding wat mooier kan laten uitzien, misschien zet ik er wilgenmatten tegenaan aan de schaduwkant. Ik had het liever van hout gemaakt, mooi whitewash ofzo, maar dat werd me te duur. Ik was nu zo'n 15 euro kwijt voor de buizen én het doek.. Volgend jaar hoop ik stiekem op een echte mooie glazen kas! 
Heb zins 2 weken ook een klein opkweek bakje voor thuis en gewoon potjes die boven in de badkamer staan 

dit maal extra goed verankerd.. En 15 maart kan ik eindelijk gratis compost ophalen bij de gemeente
maar goed, ik ben blij dat het klaar is nu! Volgende week een kar compost erop, en hopelijk komt bij bestelling van vreeken's dan eindelijk binnen zodat alles de grond in kan. 

Heb wel meer foto's maar moet nu helaas leren voor mijn tentamen... 
HEERLIJK!! Ik heb dit keer geen foto gemaakt.
Antheman schreef:Oei,
Net mijn brandnetelbitterballen gegetenHEERLIJK!! Ik heb dit keer geen foto gemaakt.
3
Ben vorig jaar ook voorzichtig begonnen met brandnetelsoep en brandnetelthee. Heb ook nog een recept voor brandnetelburgers die ik een keer wil maken.

Ga dit jaar voor het eerst een klein moestuintje aanleggen. Zaterdag een stukje van de tuin helemaal leeg gemaakt, daar mogen straks de groentes gaan groeien. Wat ik ga zaaien, weet ik nog niet precies. In ieder geval niet te bewerkelijke plantjes, want ik weet niet hoe groen mijn vingers zijn haha. Ik ben ook echt een complete leek op moestuingebied, dus ik vermoed dat ik in dit topic een heleboel kan leren! liljebo schreef:Antheman schreef:Oei,
Net mijn brandnetelbitterballen gegetenHEERLIJK!! Ik heb dit keer geen foto gemaakt.
3
Heb je daar een recept vanBen vorig jaar ook voorzichtig begonnen met brandnetelsoep en brandnetelthee. Heb ook nog een recept voor brandnetelburgers die ik een keer wil maken.
Wil meer met wilde planten doen (bv ook met paardenbloemen en misschien stroop opvangen van de berkenbomen) maar ik weet nog niet zoveel, dus het gaan schoorvoetend.