Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:43

O: Grutten met chia, cacao en kokos, 3 plakjes nagelhout, opgerold met sla en paprika
T: Handje moerbeien, dadel
L: Rest van m'n lunch van gisteren, salade met rode biet, feta en champignons
T: Zelfgemaakte warme choco met slagroom, 2 dadelballetjes, 2 dadels. Paleo banaan/amandelkoekjes (gedeeltelijk met stukjes dadel en cacao) gemaakt en van het deeg en van de koekjes gesnoept. Helaas zijn ze mislukt, maar wel lekker...
A: Stukje beenham en broccoli met cherrytomaatjes, een zelfgemaakt room/tomaat/kruidensausje en wat parmezaanse kaas. Warme custard van sojamelk en palmsuiker
T: Paar plakjes nagelhout met paprika, dat moet op en vast ook nog wel een paar dadels. :9
D: Thee en water

Horse_xx

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:59

Phor, bedankt :D Misschien kun je zelf koekjes bakken? via recepten van paleo

O: 60 gr havermou, 10 gr chia, 3 gr kaneel
T:200 gr Peer, 2 allinson vk boterhammen, 15 gr pindakaas, 30 gr 30+kaas
L: 150 gr yoghurt, 20 gr havermout, 20 gr muesli
T1; Twee rijstwafels, 1 vk cracker
T2: 175 gr appel
A: 60 gr quinoa, 250 gr sperziebonen, 30 gr boerenkool
T: 210 gr yoghurt, 20 gr zonnebloempitten, 10 gr notenmix, 25 gr whey

B: 70 min KT, 60 minuten fietsen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:22

Hoe is bij jullie de verhouding eiwit/koolh/vetten?

Ik kom eigenlijk alleen aan het aantal kcal per dag als ik best hoog in de vetten zit. Terwijl ik dit eigenlijk rond de 1 gr per kg lichaamsgewicht wil houden. Eiwitten wil ik altijd rond de 2 gr per kg lichaamsgewicht en de rest koolh

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:25

Vandaag had ik een redelijk standaard dag en kom ik uit op 19%eiwit/48%khd/27%vet.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:03

Iedereen bedankt voor de beterschapswensen :) Voel me jammer genoeg nog niet echt beter alleen -O- vandaag, enigszins tegen mn principes in, de dag doorgekomen op ibuprofen. Maar anders ging het echt niet op het werk. Had daardoor wel een beetje rare trek geloof ik :+ Morgen nog maar een half dagje werken, ga ik daarna even fatsoenlijk uitzieken met extra vitamientjes en groente.

Nog wel een leuk ding, ik had vandaag een health-check van mn werk. Werd vanalles gemeten, o.a. bloedsuiker, cholesterol, vetpercentage, bloeddruk, hartslag/ritme. Was helemaal 100% kerngezond! Met mooie waardes van mn bloedsuiker en cholesterol. Dus het gezonde eten en (normaalgesproken) sporten heeft wel zin :Y) Vond alleen mn vetpercentage wat aan de hoge kant (28% als ik me niet vergis) maar was gemeten met mn kleding aan en op zo'n weegschaal waar je met je handen een sensording vast moest houden. Dus vraag me af hoe nauwkeurig dat was? Mensen toevallig ervaring daarmee hier? Was de eerste keer dat ik mn vetpercentage heb laten meten overigens.

Nouja uiteindelijke lijstje:

O: 60 gr havermout, 10 gr chia zaad, 15 gr lijnzaad, 10 gr zemelen, 65 gr banaan
T: 2x vezelrijk cracker met smeerkaas 15+
L: 1 desemmop (klein hard broodje) met een beetje gesmolten geraspte kaas + kopje instant champignonsoep
T: stuk of wat paaseitjes
A: Iets meer dan een halve pizza + redelijke hoeveelheid salade met komkommer en paprika
T: Warme honing-gruttenpap 40 gr boekweitgrutten met 60 gr banaan, 40 gr mango, 40 gr rood fruit, met kaneel en honing. Even mezelf verwend met wat extra vitamines en lekker zacht warm fruit met honing. Was mn keel wel blij mee :j

D: water, thee (met honing voor mn keel)
B: 7 uur in de winkel werken, hoef gelukkig niet op de fiets ernaartoe scheelt met 30 km door de regen fietsen met oorpijn.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 21:04

Eline, voorzover ik weet zijn die vetmetingen met zo'n weegschaal heel onbetrouwbaar. Als je echt je vetpercentage wilt weten, kun je het beste zo'n knijper/tang gebruiken. Wel fijn dat je bloedwaarden zo goed waren!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:08

Plien91 schreef:
Vandaag had ik een redelijk standaard dag en kom ik uit op 19%eiwit/48%khd/27%vet.

Toevallig, gister waren die waardes bij mij ook exact zo, en dat is voor mij ook een redelijk standaard eetdag. Grappig zeg!

Bij mij varieert het tussen 15-20% eiwit, 45-55% koolh en 25-35% vet

Many schreef:
Eline, voorzover ik weet zijn die vetmetingen met zo'n weegschaal heel onbetrouwbaar. Als je echt je vetpercentage wilt weten, kun je het beste zo'n knijper/tang gebruiken. Wel fijn dat je bloedwaarden zo goed waren!

Ja dat meende ik al ergens eerder gehoord te hebben. Hoop eerlijk gezegd niet dat het echt 28% is, dan moet ik nog wel weer even flink aan de bak als ik weer mag sporten :+

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:27

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en appel. Banaan
L: 3 sneetjes zelfgebakken volkoren brood, waarvan 1x kaas, 1x pindakaas en 1x appelstroop. Kleine rode paprika.
T: twee peertjes
A: aardappels uit de oven met gewokte sperziebonen met een uitje en 4 fishsticks

B: 50 min fietsen en vanavond dansen in de kroeg.
D: water en rode wijn.

Poeh zit vol van avondeten. Lekker veel aardappels gepakt, maar dans het er dalijk toch wel af :)
Ben weer trots op mijn lijstje het gaat de laatste tijd echt goed.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:34

Eline ik heb een poos geleden bij de sportschool ook een meting gehad. Mijn vetpercentage was toen 28,6% en dat mag tussen de 21% en 32,9% liggen. Ze gaf aan dat het daar binnen gezond is maar zre kon zien dat ik niet heel intensief gesport heb. Hoe hoger je spierweefsel word hoe lager je vetprecentage (Zo wat ik uit mijn hoofd herinner) :) Ik vond het ook veel klinken. Maar ze gaf aan dat je visceraal vet (vet rondom je organen). eigenlijk belangrgrjker is om te weten en die was bij mij heel erg laag :) Zo kunnen zelfs dunne mensen ongezond zijn omdat het vetpercentage lageer is maar visceraal vet hoger. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:35

Klopt Leonie, je hebt altijd mooie lijstjes :)
Veel dansplezier!

Zo'n weegschalen kloppen voor geen meter naar het schijnt Eline. Als je een glas water drinkt, stijgt je vetpercentage.
Mooi toch dat je zo gezond bent!

Mijn verhouding vandaag is 55 % koolhydraten, 23 % vetten en de rest eiwitten, en daar functioneer ik goed op. Denk ik, want de eetmeter toont dat niet even duidelijk als valtaf.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:39

Wat goed dat je zo gezond bent eline, top!

Zo'n weegschaal zou idd niet betrouwbaar zijn en je goed voelen lijkt mij sowieso veel belangrijker.

Chantal, met een vermeter kunnen ze toch het vet rond de organen niet opmeten? En zo'n weegschaal zou niet betrouwbaar zijn dus hoe meten ze dat dan?

laura, net lijstje!

Ben niet van het rekenen maar wil in grammen rond de 120 gram eiwit, 60 gram vet en probeer minstens 250 gram koolhydraten te halen. Moet volgens mij wat meer zijn maar wissel ze nog wel eens in voor eiwitten, voel ik me actiever en beter bij.

vandaag niet keihard gesport in de sportzaal want hondje wachtte maar wel heel de dag bezig geweest. Een pittige trainingsrit op het strand gehad. Slechts twee keer vijf minuten gestapt en de rest vd 2,5 uur dat we reden constant draf en galop. Had er bibber kuiten van haha.
paardje had alleen zweet onder zn singel, de bikkel <3

ook een mannelijke collega verslagen met 1,5 minuut sneller in een crossfit schema dus
ben gelukkig weer helemaal beter. Alleen nog een snotneus maar verder prima. Lang leve gezond eten want nog steeds veel langdurig zieken om me heen.

o: smoothie zoals altijd met twee kiwis en een peer (helft gedronken voor training)
l: 2e helft smoothie en
3 (of waren het 4?) Vezelrijk crackers met humus en 2 mandarijnen
t: 125gr 0% griekse kwark met 10gr whey
t: 25gr whey shake
t: zonnatura notenreepje
a: donkere meergranen triangel met halve avocado, halve mozzarella en een rode punt paprika
toe 8 vierkantjes suikerarme pure chocolade
t: 250 gr magere kwark

b: 2,5 uur strandrit, 3 kwartier kracht training

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:33

Wat leuk Eline, zo'n bevestiging dat je op de goede weg zit!

O: groene smoothie met spinazie, avocado, peer, kiwi, sinaasappel, verse gember, chia, lijnzaad, kurkuma, macapoeder, rauwe cacao
T: -
L: dubbele zuurdesemboterham met auberginepuree, avocado en walnoten, zdbh met gekookt ei, bieslook, tomaat en beetje mayo. Twee vk crackers met roomboter en jonge kaas (grote lunch voor mijn doen, maar had gewoon zoveel trek, dus besloot toe te geven)
T: twee dropjes en 1 bitterkoekje
T2: blokje 85% chocolade
A: bataat uit de oven met rode peper, citroenrasp en olijfolie. Biefstuk met versgemaakte chimichurri (peterselie, rode peper, knoflook, rode peper, citroenrasp, olijfolie, balsamicoazijn, p+z in de blender mengen tot een kruidenmengsel, goddelijk lekker!). Salade van gemengde sla, rode biet, citroensap en zonnebloempitten

B: 45 min gewandeld
D: 1,5 liter spa, veel groene thee, 2 rode wijn

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:40

O: Havermout met soyanelk, walnoot, mandarijn en chiazaad
T: frambozen, paar dadels
L: quinoa met granaatappel pitjes, pecanoten, amandelen en cashewnoten :9
T: bekertje chocomel
T: opeens honger, twee volkoren broodjes met hummus, kipfilet en tomaat, 1 spelt cracker met hagelslag en wat sesam crackers
A: kopje tomatensoep, gebakken eitje en klein stukje stokbrood met kruidenboter
T: Hand gedroogde abrikozen

Geen drama maar niet echt mooi.
Wel veel bewogen, gefietst en gelopen misschien kreeg ik daarom zo'n honger.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:44

O: Witte bonen met halve gele paprika en champignons, een mandarijn
T: Appel met kaneel
L: Mugcake met ei/appel/kaneel/sojamelk/havermout
A: Bij La Place; kipsate pannetje (maw; de kip en rode paprika uit de saté vissen) met een paar aardappeltjes.
T: Half koekje bij de thee
T: Mandarijn

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:50

Mag ik me hier aansluiten om een beetje mee te kijken wat jullie eten? Ik ben sinds twee weken gestopt met roken en spontaan 2kg aangekomen. Ik moet dus voor het eerst in mijn leven een beetje gaan opletten met wat ik eet. Dat is euhm, best lastig dan! Dus ik zou graag wat ideeën opdoen!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:53

O: smoothie met yoghurt, 1 banaan, frambozen, granaatappelpitjes, cranberries, chiazaad en acai poeder. glas roosvicee, thee met melk
T: appel, thee met suiker
L: 2 stokjes kipsate met pindasaus, donkerbruine boterham met salami, melk
T: handje gebakken ongezouten notenmix, thee met suiker, cola light 2x
A: thaise groene curry met zoete aardappeltjes, tomaat, sperziebonen, koolvisfilet en zilvervliesrijst, siroop
T: stroopwafel en stukje brownie (slecht, ik heb dit nooit in huis maar ben bij iemand anders), thee met melk

Jammer dan die zoete zooi en de lunch was ook niet geweldig, maar ja

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:01

Weer alleen even snel mijn lijstje helaas..

O: 90 gram havermout, 11 gram omega3zadenmix, 8 gram zemelen, 200 ml ongezoete amandelmelk & 120 gram appel met kaneel
L: quinoasalade :9 (met groene groentes en noten en zaden, 430 kcal maar de dressing niet erbij gedaan), 1 mandarijn
T: 15 gram whey, 1 mandarijn, 85 gram komkommer, 59 gram sushi
A: schep rundergehakt (denk 75-80 gram), gok 125-135 gram zilvervliesrijst, 2 scheppen gekookte wortelen, eetlepel ui, 1/6 rode paprika
T: 150 gram magere kwark, 175 gram magere yoghurt, 18 gram beschuit, 17 gram whey & 1 kiwi
D: 2xkoffie, veel water, groene thee
B: 30 min fietsen, 20 min lopen, 2 uur sportschool (infietsen, 1uur circuittraining, 2000 m roeien, 20 min arctrainer, kwartier buik). ' S avonds stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:14

Wat fijn zo'n check Eline!
En lekker dat je hebt buitengereden, Zodiacje.

Mijn lijstje is iets anders geworden dan gepland:

O: boekweitvlokken met peer, chia, lijnzaad, rozijnen en rijstmelk
T: handje rozijnen
L: knolselderijsoep met 6 boekweitcrackers
T: 3 gekookte eieren
A1: 4 vk crackers met pindakaas
A2: salade caprese met pesto, 2 vk crackers met kaas

B: 15 min NTC (core crunch)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:16

Is dat een beetje lekker, soep van knolselderij? Ik durf manlief dat niet zo goed voor te zetten...
Vandaag heb ik een pak vluggort gekocht, dat ga ik morgen eens testen als ontbijt. Geen idee of dat een beetje te eten is. Ik wil het maken met amandelmelk en cacao en kokos, of met kaneel een stukjes appel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:18

Hmm, ik vind het niet echt lekker, maar mijn ouders hadden een pan ervan staan...

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:21

mandy358 schreef:
Tussendoortjes zijn er vandaag helemaal bij in geschoten, slecht :n
Sorry weer snel een lijstje, hopelijk morgen even tijd om rustig te reageren! :)

O: magere yoghurt sinaasappel 4 el muesli (incl noten/rozijnen ect.)
B: 9 km fietsen
L: (bij de hema lunchen met vriendinnetjes) bruin ciabatta broodje pesto mozarella tomaat
B: 9 km fietsen, 30/40 minuten op stal bezig geweest
A: chicken tonight (zilvervliesrijst, kip, chicken tonight sausje) stukjes appel/sinaasappel
T: 2 rijstwafels met smeerkaas, 1 manderijn

D: water en thee

Beterschap Eliine :(:)
Gister afgemaakt(laatste T kwam erbij) snel mijn lijstje weer vandaag, sorry!

O: magere yoghurt, sinaasappel, 4 el muesli (incl noten/rozijnen ect)
T: appel
L: 4 kapjes (ik denk ongeveer2 sneeen brood) polderdubbeldonker met appelstroop, 1 waldcornbeschuit pindakaas
A: aardappelen, worteltjes, kibbeling met een beetje knoflooksaus. Stukjes sinaasappel/kiwi toe
T: 2 waldcornbeschuiten met pindakaas

D: water en thee
Weet niet echt wat in van vandaag vind, best veel gegeten en kibbeling en 3x pindakaas is niet heel goed denk. Maar de cubcakes wel laten staan :')
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 20-02-14 23:51, in het totaal 2 keer bewerkt

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:25

Jezzi schreef:
O: 200 ml halfvolle vanilleyoghurt
T: stukje millionaires shortbread
L: kaiserbroodje met peperpate, salade van gegrilde groenten
T: schaaltje bitterkoekjesvla, appel
D: vegetarische bami, 2 el satesaus
T: 2 beschuitjes met 48+ kaas

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:56

fleur_yen schreef:
O: 40 gr havermout, 8 gr tarwezemelen, 4 gr chia, 8 gr walnoten, appel, kaneel en cacaopoeder
T: glas verse sinaasappelsap
L: pannenkoekjes met 1 banaan en 2 eieren, 11 gr lijnzaad (wilde is proberen of het recept ook lekker is als je niet van banaan houdt, antwoord: neuh..) 1 belegd met appel/kaneel kwark, ander met kaas en wat agavesiroop, 30 gr speltbrood met cottage cheese, bladspinazie en tomaat, peper en zout
T: 1 gedroogde abrikoos, 1 kiwi pakje time out speculaas koekjes
(planning)
A: volkorenspaghetti met zoete puntpaprika, courgette, groene paprika, tomaat, ui, knoflook, feta, beetje roomkaas en wat paprikatapenade
T: 150 gr kwark, 1 appel, 10 gr healthy mix, klein stukje brie

D: 2x koffie met geklopte melk, water
B: wandeling met de hond, komt nog stalwerkzaamheden en wandelingetje met paard bij

Op de time out's na blij met m'n lijstje, alleen jammer van weinig beweging, zit deze week ff niet super in m'n vel en dan heb ik erg veel moeite met mezelf ertoe te zetten om te gaan sporten en nu heb ik dus spijt dat ik niet even ben gaan hardlopen :P

1790 kcal, 1925 verbrand, 75gr (17%) eiwit, 221 gr (50%) khd, 61 gr (31%) vet

Mooi / lekker lijstje Dani :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:03

Vluggort? Grutten? :=

Niet een super net lijstje, maar zit nog in m'n suiker-afbouwfase hehe. Merk wel dat ik nu (dit was m'n derde dag) minder honger heb, afwisselender eet en vooral veel minder eet!

O: 2 vb chocopasta en banaan, optimel puur
T: sinaasappel, thee
M: 1 vb met 1/4 blikje tonijn in water en 1 el yoghurtmayo, cup-a-soup Ah kerrie
T: snee roggebrood met kaas, koffie
A: nasi, 150g vanillekwark
T: stukje pure chocola (30g), koffie, thee

B: ca 30 min paardrijden, ca 1u huishouden, ca 10min fietsen

1750 kcal
65 vet
230 koolhydraten
60 eiwit

Hoe zit het met deze verhoudingen? Echt geen flauw idee waar alles voor dient haha!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 07:39

Hm ga eens proberen om op mijn werk met havermout te lunchen :)
O: 50 gr. havermout/lijnzaad/melk
T: Appel
L: 50 gr havermout, 20 gr. rozijnen/lijnzaad/melk
T: Evt. 3 vezelrijke crackers met zuivelspread
T: 2 mini peertjes en een beetje kwark
A: Onderweg. Ga naar concert. Wil kijken voor een soort wok to go. Anders zal het toch een frietje e.d. worden.
T: 1/2 wijntjes en wat frisdrank