Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:Ik wil trouwens naast de bakken met Makkelijke Moestuin Mix ook 1 bak gaan maken waarin ik een bodem maak van het spul uit de composthoop.
Dit is eigenlijk compost maar wel nog met hele keutels erin...al het groen is 99% netjes verteerd maar de keutels zijn nog intact
Wat zou het hier goed op kunnen doen?
Ik begrijp tomaten en paprika's enzo ook, maar misschien ook de broccoli dan...? En andere kolen of boontjes ofzo..?
8nnemiek schreef:Jee wat een temperaturen he! Vannacht heeft het nog gevroren hier, en dit weekend wordt het ruim 20 gradennaja, mij hoor je niet klagen
![]()
Beginnen jullie zaden al goed te kiemen en te groeien? Bij mij begint het nu langzaam op te komen allemaal. Gisteren is een van mijn warmtematjes aangekomende rest nog niet, best gek want ik heb ze allemaal bij dezelfde verkoper besteld. Maar ik kan nu iig eindelijk de grootste kweekbak gaan verwarmen
pmarena schreef:Ik wil trouwens naast de bakken met Makkelijke Moestuin Mix ook 1 bak gaan maken waarin ik een bodem maak van het spul uit de composthoop.
Dit is eigenlijk compost maar wel nog met hele keutels erin...al het groen is 99% netjes verteerd maar de keutels zijn nog intact
Wat zou het hier goed op kunnen doen?
_CS_ schreef:Antheman, ik snap jouw helemaal dat je hier blij van wordt.
Je passie delen met anderen, perfect toch!
Nou, wij gingen gister hals over kop naar de ikea voor een vaatwasser, en dus meteen die vitrage meegenomen.
Dus daar ga ik vandaag even tunnels in naaien, buizen heb ik al, dus dat staat zo.
Kolen zonder rupsen dit jaar.
8nnemiek schreef:ja ik heb er niet zoveel verstand van. Stengel wortel. Whats the differenceIk heb geen schema meer, die kloppen toch nooit. De ene groente kiemt langzaam, de andere snel, en de oogsttijd klopt niet vaak met wat er op het zakje staat, dus ik doe op goed geluk een hoop zaaien en wat ik te veel heb doe ik invriezen of inmaken. Wel doe ik elke maand tm juni een aantal spitskool plantjes zaaien zodat ik elke maand een paar kooltjes heb, en dat doe ik ook met andere groente die je over een langere tijd kan zaaien.
Cindeeh, een wortel aan de ui.. is het geen stengel? Uien kun je nu in de grond stoppen, maar er komt geen nieuwe ui uit een oude ui.. wel geven ze meestal erg mooie bloemen en kun je het zaad oogsten om in het najaar te zaaien.