Heb je wel fysio Madeira om de juiste spieren te versterken? Niet sporten is meestal niet de oplossing maar juist gedoseerd op de juiste manier bewegen.
@Armaris & Katia, ik kan prima sporten alleen niet rare dingen doen.. dan zak ik door mijn knie heen. Ene keer doet het even pijn, andere keer is het resultaat dat ik 3 dagen op krukken moet lopen
Katja, ik heb wel lang fysio gehad. Nu niet meer. Ik mag gewoon ook alles doen. Maar ik zie natuurlijk ook geen stoepjes, gelukkig heb ik nu Diezel. Want ging er regelmatig doorheen Maar ja soms ben ik eigenwijs en in een gebouw loop ik zonder hond. En dan ... ja kunnen wel is ongelukjes gebeuren.
Katia, ik ben er nog steeds niet opgegaan. Ik wilde gaan na dat ik hersteld was van mijn operatie, dat ben ik intussen ook. Maar ik heb nog steeds de tijd niet gevonden. Waar haal ik de tijd vandaan? Nouja elke dag gaat niet lukken. Maar ik ga wel even met mijn ouders binnen kort heen, omdat ik waarschijndelijk gewoon elke zaterdag kan.
Belsje
Geplaatst: 13-04-09 19:17
Oh madeira het is enorm poedersuiker als je niet kan sporten! Vooral als je wil ... Erg frustrerend! Maar je leert uiteindelijk wel aanpassen aan de beperkingen, fitnessen zonder weerstand, situps zonder situps te doen e.d. Wat me eraan doet denken dat ik woensdag voor een buikspiermatrix naar de kinesist moet, we gaan kijken welke spieren ik kan en mag trainen en welke absoluut niet getraind mogen worden om overbelasting en het ontwrichten van mijn ribben te voorkomen .
Eerst vanochtend die buitenrit ! Remy was zoo braaf, en het was zoo heerlijk! Echt heb zo genoten ;D ! Ben alleen wel met remy onderuit gegaan .. Ze gleed in een bocht om een boom heen weg op de bladeren.. Dus toen lagen we samen op de grond ! Was echt schrikken, maar ze had gelukkig niks!! Dus weer lekker verder gereden, en ze loopt gewoon goed gelukkig !
Daarna naar de ikea geweest, nieuw bureau, nieuwe lamp en een magneetbord gekocht ;D ! en toen met vriendje alles in elkaar gezet!
Een handelsstal waar ze vooral hunters en dressuurpaarden verkopen in New Jersey. De bedoeling is dat ik er dagelijks 5 ga trainen en dan nog wat verzorging doe. Stalwerk hoeft niet en het is 6 dagen per week 8 uur per dag werken wat voor de paardenwereld erg goed is. Mooie omgeving, uurtje van New York en ik heb een auto tot m'n beschikking dus dat gaat helemaal goedkomen.
lesilla
Geplaatst: 13-04-09 22:54
wauw en zeker dat stalwerk, het leukste blijft gewoon over. Super voor jou Gaat je leven echt veranderen.
Gister nog lekker gereden met stalgenootje Tryggur doet het súper!!! Hadden het er laatst over dat ik met Tryggur niet meer goed stijle heuvels ed af durf omdat ik een keer met 'm ben gevallen toen ie heel druk was. Stalgenootje met hele rustige paint zei van joh dan gaan we samen oefenen Die van haar kan heel rustig naar beneden en dan kon ik Tryggur blokken. Dus wij naar het dijkje toe, stonden we boven en zij van nou zet 'm er maar achter, gaan we samen naar beneden.. Dus zei rustig in stap naar beneden.. En Tryggur bleef heel droog boven staan Hij voelde mijn twijfel wel natuurlijk en dacht echt van noh beter niettt Uiteindelijk zelf even diep ademgehaald en hem rustig naar beneden laten lopen en hij deed het SUPER!! Rustig in stap aan een lange teugel naar beneden, zónder te versnellen En toen ook nog de hele weg waar ie vroeger altijd aan de kletter ging gedraaft, zónder dat meneer probeerde onder me vandaan te lopen ben echt supertrots op 'm
Andere stalgenootje die nog smste om te rijden (die ik altijd groomde) die kwam net terug van rijden toen ik weg ging Zei ze van jaaa we moeten maar snel es een strandrit gaan maken en blablabla.. Dus andere stalgenootje van naja ik ga voorlopig niet mee want mijn paard is nog niet in conditie.. Dus ik van nee ik ook niet, ben nog rustig aan het opbouwen En zei helemaal van waar dat nou weer voor nodig was en dit en dat. Dus ik van nou hij is behandeld door de osteopaat, hij is helemaal opnieuw aan het leren draven en gebruikt hele andere spieren, is hartstikke zwaar voor 'm en wil ik gewoon rustig opbouwen. Nou dat vond ze maar onzin volgens mij.. Pfff gezeur Laat mij lekker zelf beslissen wat ik vind dat m'n paard aankan en wat niet