Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:09

Natuurlijk is dat te doen meid! mar ik zou zeker trots zijn op wat je al hebt bereikt want dat is niet niks zeg!! Logisch dat je het even zat bent maar probeer in iedergeval dit gewicht vast te houden en neit zwaarder te worden. Als je weer motivatie hebt dan ga je gewoon voor die laatste 3,5 kilo!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:19

Ja, 'k doe m'n best, gelukkig is na volgende week álles over
Ga zaterdag uit eten, zondag uit eten, donderdag uit eten, zaterdag uit eten en dan maandag geloof ik óók nog uit eten

't Is écht te erg
Iemand een tip wat je 't beste bij de Italiaan kan eten? Wat 't magerst is?

Edit: ben ook zeker trots Lachen Ben van een (boven)maat 44 naar maat 38 gegaan en van een broekmaat van 46 naar 42. 't Zijn echt nét die laatste kilo'tjes...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:04

Super joh, daar is een hoop doorzettingsvermogen voor nodig!
Wat je het beste kan eten weet ik eigelijk ook niet.. is altijd lastig!
Heel veel succes met de laatste kilo's!

Ik heb 2 pannenkoeken op, en ze waren echt heerlijk Vingers aflikken
verder gewoon groenten gegeten want echt vullen doen ze niet...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:08

Bij de italiaan is het pasta of pizza lekker veel koolhydraten maar zonder al te veel kaas (kaassoorten) niet al te vet.
Ik zou een pizza met ziljoen soorten groenten eten, salades als ze hebben maar dat is ook zo suf.

Vaak kan je bij de italiaan als het een beetje een goede is ook wel hele lekkere vis en vlees gerechten eten. Dus een magere vleessoort of een visgerecht moet zonder al te veel schade wel te doen zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:09

Wat ik nou niet zo goed snap bij SBD is dat je eigenlijk volkoren pasta moet eten (in de eerste fase helemaal geen pasta natuurlijk) maar dat gewone pasta een lagere GL heeft. Wat is dan beter?

K ben gister begonnen en dat ging me goed af Haha! Lekker vis gegeten en een salade bij elkaar geschept. Vandaag ontbeten met een eitje..mmm.. goed te doen!

Helaas zit ik op een hoog startgewicht en moet er een hoop vanaf, maar goed, mbv dit topic gaan we ervoor!!!

@Riant: je mag toch zowieso magere zuivel? (ivm die kwark die je noemde)... magere yoghurt en 0% vet melk bijv? Ik dacht alleen dat het beperkt was tot 125 ml (jammer, moet ik toch nog meten... Tong uitsteken )

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:02

Ja je mag magere zuivel hoor ook infase 1.
En dat komt goed uit als je 'sochtends neit tegen eieren kan Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:21

Wat ik me nou afvraag; mag je ook maar een bepaalde hoeveelheid eten bij het SBD? Dus ook bv. 's morgens maar zoveel ml magere kwark, of hooguit 1 ei oid?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:33

Ik vraag me wat af bij alle verschillende soorten diëten (ja, heb me een beetje erin lopen verdiepen enzo)
Maar bijvoorbeeld bij dat South Beach, waarom móet je daar een dessert eten? Ik eet echt nooit een toetje, ook niet als ik niet aan een dieet doe. Hoogstens af en toe in het weekend een ijsje, of als ze een heerlijke seizoensvla (appel met kaneel Vingers aflikken ) hebben, maar verder niet. Waarom wordt er dan toch zo gehamerd op dat dessert altijd?

Heeft iemand hier ook al eens het broodwisseldieet geprobeert? Dat las ik ergens en dat trok me wel aan, hou namelijk enorm van brood dus dat zou ideaal zijn.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:42

yippie,vanmorgen 65,5,leuk om die 5 tegen te komen.
ben nu 3,5 kilo kwijt in 3 weken!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:40

diana schreef:
yippie,vanmorgen 65,5,leuk om die 5 tegen te komen.
ben nu 3,5 kilo kwijt in 3 weken!!

hee Super joh!! Ga zo door,
dat motiveert je wel he, als de kilo's er snel vanaf gaan! Ja

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:16

Kijk dat zin positve berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:40

Ik vind t wel een tegenstrijdig dieet. Nergens kan ik lezen in het boek dat tomaten in fase 1 niet mogen, maar het mag niet?
En in de Margriet van een tijdje geleden staat dat bij SBD alle zuivel in fase 1 verboden is.
Mag je nu wel of niet magere zuivel?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:20

Vanochtend was het gewoon 59,5 !
dus er is in totaal al 7,5 kilo af.. ben nu bijna 2 maanden bezig, dus het goed op zich best goed.
Alleen heb ik steeds als ik onder de 60 kom last van duizeligheid/ bijna flauwvallen enzo... heel vervelend.. en nu moet ik eigelijk m'n aantal punten omlaag gaan doen (eentje minder) maar ik weet niet of dat gaat lukken
Ik ga het toch maar proberen, hopelijk gaat het nu wel goed.

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:13

Vanavond eten ze hier thuis weer frituur, maar ik zit te twijfelen of ik nou wel of niet mee zal eten.
Ik denk eigenlijk dat ik maar zo'n magnetron maaltijd ga eten, nasi of bami oid. Maar ik vind het zo moeilijk, zitten zij daar lekker een kroket en frikandel te eten en zit ik daar met mn bordje bami.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:23

Cer schreef:
Ik vind t wel een tegenstrijdig dieet. Nergens kan ik lezen in het boek dat tomaten in fase 1 niet mogen, maar het mag niet?
En in de Margriet van een tijdje geleden staat dat bij SBD alle zuivel in fase 1 verboden is.
Mag je nu wel of niet magere zuivel?

Tomaten mogen wel, dat is inmiddels achterhaald. Kijk even op het SBD forum voor de 'updates' Haha!
En volgens mij mag zuivel wel.... maar dat kan je ook op dat forum even nakeijken. Nadat het boek verschenen is is er nl nog eea aangepast.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:34

geloof het of niet,na een avondje stappen gister,ben ik weer een halve kilo kwijt.
vanmorgen stond hij op 65,nu dus al 4 kilo kwijt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:35

Tessiej schreef:
Vanavond eten ze hier thuis weer frituur, maar ik zit te twijfelen of ik nou wel of niet mee zal eten.
Ik denk eigenlijk dat ik maar zo'n magnetron maaltijd ga eten, nasi of bami oid. Maar ik vind het zo moeilijk, zitten zij daar lekker een kroket en frikandel te eten en zit ik daar met mn bordje bami.

Waarom maak je geen ovenfrietjes, en bv een kroket of frikandel in de magnetron?

Scheelt alweer een hoop! Ja

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:01

ovenfriet van de c 1000,lekker!!
heb ik vandaag ook gehad(voor het eerst)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:19

diana schreef:
ovenfriet van de c 1000,lekker!!
heb ik vandaag ook gehad(voor het eerst)

Ik eet ze vanavond ook weer! hartstikke lekker Vingers aflikken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:24

Ik doe ook mee met afvallen Bloos!
hoef maar zo'n 4 kg, maar toch Lachen

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:25

Tong uitsteken Cool ik weet niet hoe het komt,maar de weegschaal gaf 64!! aan vanmorgen,ben er wel weer tien keer op gaan staan om te kijken of het klopte,maar bleef 64 Pling
nu dus 5 kilo kwijt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:56

diana schreef:
:P Cool ik weet niet hoe het komt,maar de weegschaal gaf 64!! aan vanmorgen,ben er wel weer tien keer op gaan staan om te kijken of het klopte,maar bleef 64 Pling
nu dus 5 kilo kwijt.

Hee super joh!!

Bij mij was het vanochtend 59,5 weer, alleen heb net best wel gezondigd met chocola... maarja, heb er in elk geval van genoten Vork

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:04

Mn ma is vandaag jarig, staan allemaal lekkere dingen op tafel, chocola, koekjes, we hebben taart, slagroomsoesjes (veeeel vetten!) en nog meer
Ik hou het tot nu toe nog goed vol (vanmorgen een broodje gezond en nu al 2 bekers thee en 4 glazen water) maar weet niet voor hoe lang nog Scheve mond

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:13

Ik eet de laatste tijd iedere dag wel een ijs maar dat maakt me niet zoveel.
Zolang ik maar niet teveel Kcal eet op een dag (liefst rond de 1000).
Want mn doel is nu niet echt zo weinig mogelijk eten, maar vreetbuien voorkomen Haha!
Dus als ik echt zin heb in een snoepje pak ik het gewoon. Nu het "mag" heb ik ook veel minder zin om het te pakken Haha!
Ik heb al keilangniet meer op de weegschaal gestaan want de batt. zijn op. is misschien maar beter ook Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:12

Op een of andere manier gaat het op zondag altijd fout Verward
Nouja, heb maar besloten dat het op zondag 'mag' als ik de rest van de week maar goed m'n best doe.. dan kan het volgens mij weinig kwaad, en heb ik iig een dag om naar uit te kijken Vork

Die perenijsjes van Festini zijn echt heel weinig caloriën, en echt superlekker Ja