Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:08

Natsuki, ik vind die dus taai en droog. Sowieso vind ik die in het groot ook vies.

Gisteren dit gemaakt: http://veganchallenge.nl/paddenstoelenrisotto/
Ook dit viel enorm in de smaak. 2e vegan gerecht deze week en nog geen klachten van vriend :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:44

Ik koop voor de gourmet maar een pakje nep worstjes en voor de rest lekker stokbrood eten. Misschien kan ik nog wat champignons meenemen, maar niemand kijkt ooit naar die groentes dus dat wordt standaard al niet meer meegenomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:54

8nnemiek schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit lekkere vleesvervangers geproefd van lidl of aldi. Maar ik heb ze ook nog niet allemaal geprobeerd. Het rul gehakt vond ik iig nergens naar smaken, en de kroketten van de Aldi vond ik vréselijk := Ik heb het idee dat ze ook te zuinig zijn met het zout.

Lidl heeft tegenwoordig lekkere burgers :j
BBQ burgers en quarterpounder (ik proef niet heel veel verschil tussen die twee, maar goed )
Weet niet of ze standaard of een terugkerend tijdelijk ding zijn
Maar ik heb tegenwoordig standaard een paar pakjes in de vriezer. Voor de inspiratieloze maaltijd momenten

Heb trouwens ook al een eeuwigheid een pakje nepspekjes van de aldi liggen maar die heb ik nog steeds niet aangedurfd :+

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:09

Heeft Aldi die nep spekjes standaard in het assortiment? Daar ben ik wel benieuwd naar :j Ik maakte vaak pasta met spekjes..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:44

ja, in de diepvries!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:53

de vegetarische slager heeft een vega(n) gourmetschotel die vanaf nu besteld kan worden :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:55

Leuk dit soort tips!

Ik was bijna begonnen aan de vegetarische goulash voorgesteld door Margrathea toen mijn vriend belde dat hij al zo goed als gekookt had.. Dus nu heb ik van de paprika's een lekker paprikasoepje gemaakt, volledig vegan en zo lekker.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:05

Bedankt voor de tip PlantsTho! Ik ga meteen een kijkje nemen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:12

Heeft iemand ervaring met de visvrije gamba's van de vegetarische slager? Ik vind ze zo apart, ze hebben echt die beestjes een beetje nagemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 12:53

Oh die gourmetschotel, daar heb ik vorig jaar ook naar zitten kijken, maar die moest helemaal in Den Haag afgehaald worden. Ik ga eens kijken of die dit jaar ook hier in de buurt te vinden is <3

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:19

Selka schreef:
Bedankt voor de tip PlantsTho! Ik ga meteen een kijkje nemen.

Ik zei salger, maar ik bedoelde de vegetarische snackbar. Oeps!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:22

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:29

Die schotels zijn idd alleen te halen in hun eigen winkel in Den Haag. De 'vis' hebben ze hier nergens, ben ik wel benieuwd naar. Pas wel de kipshoarma gehad, die vond ik best lekker eigenlijk. Zeker met wat saus, merk je het alleen een beetje aan de structuur.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:41

Riraito schreef:
Die schotels zijn idd alleen te halen in hun eigen winkel in Den Haag. De 'vis' hebben ze hier nergens, ben ik wel benieuwd naar. Pas wel de kipshoarma gehad, die vond ik best lekker eigenlijk. Zeker met wat saus, merk je het alleen een beetje aan de structuur.

Die shoarma uit de vriezer is ook echt kei goed, proef je vrijwel geen verschil. Maar nergens te vinden hier :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:24

De vegetarische slager post vandaag een advertentie voor hun eigen gourmetschotel :j
https://www.facebook.com/devegetarische ... =3&theater
12,95, de hele maand te verkrijgen in de conceptstore in Den Haag

Edit: ze worden diepgevroren verkocht, dus de reis moet te overleven zijn

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:37

Ik heb van de week de aardappelsoufle van 8nnemiek gemaakt. Was erg lekker en ik denk dat ik nooit meer zo'n mooie soufle ga kunnen maken. Hij was zo goed gelukt! :#

Ik heb wel nog een vraagje.. Ik heb echt een enorme afkeer van paprika's. In alle vormen, kleuren en maten. Spaanse pepers vind ik zelfs te veel naar paprika smaken := Maar tegenwoordig is dit zo'n ingeburgerde groente... Het gaat overal doorheen. Heeft iemand suggesties voor een vervangende groente?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:41

Eelmo schreef:
Ik heb van de week de aardappelsoufle van 8nnemiek gemaakt. Was erg lekker en ik denk dat ik nooit meer zo'n mooie soufle ga kunnen maken. Hij was zo goed gelukt! :#

Ik heb wel nog een vraagje.. Ik heb echt een enorme afkeer van paprika's. In alle vormen, kleuren en maten. Spaanse pepers vind ik zelfs te veel naar paprika smaken := Maar tegenwoordig is dit zo'n ingeburgerde groente... Het gaat overal doorheen. Heeft iemand suggesties voor een vervangende groente?

Groentevervangers, dat is nieuw :D

Ik ga even nadenken, je hebt natuurlijk zelf al gekeken in het groentenschap...
Ben je eventueel bereid om te wennen aan de smaak van paprika?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 15:47

Ik lust ook geen paprika := De gewone paprika koop ik dan ook nooit, maar de langwerpige zijn veel zoeter en die lust ik wel als ze in een gerecht zitten waar veel smaak aan zit en goed gebakken zijn zodat ik ze niet proef :Y)
Ik denk dat het aan het gerecht ligt waar he ze door kan vervangen. In sommige gerechten zitten ze erbij om het knapperig te maken.. in andere gerechten voor de wat bittere smaak.. of om een gerecht wat kleur te geven.. of gewoon voor de voedingswaarde.. Ik vervang ze zelf wel eens door peultjes in een salade bv, lekker knapperig :j

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:43

Ik heb een beetje advies nodig. Volgende week vier ik kerst bij mijn bourgondische schoonfamilie. Zij bestellen altijd een buffet ergens. Ik gaf aan dit jaar absoluut geen vlees en vis te willen, stelden ze voor "Dat eet je toch gewoon lekker een slaatje?". Niet helemaal mijn beeld van een kerstdiner.. Dus ik wil zelf wat makkelijks vooraf maken en daar in de oven stoppen. Iemand misschien iets lekkers? Als alternatief doe ik misschien maar zoete aardappelfriet en maak ik vooraf wat groenten die ik alleen hoef op te warmen, maar wil eigenlijk wel iets 'bijzonders' voor kerst..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:51

Ik zag laatst een portobello wellington langskomen. Zag er echt heerlijk uit, niet al te moeilijk om te maken en goed voor te bereiden denk ik. Als je daar wat sla en gebakken aardappels / friet bij eet heb je een heerlijke maaltijd! En hij zag er echt zo lekker uit, ik denk dat anderen zeker gaan willen proeven ;)

Edit: omdat ik hem zelf misschien ook wil maken heb ik hem maar even op gegraven: https://www.facebook.com/boshtv/videos/ ... 957243236/
Een ingrediëntenlijst vind je in de comments

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:14

Oh wauw! Ziet er super goed uit! Misschien morgen even proberen en dan volgende week voor het echt maken! Thanks!

Leuke pagina ook trouwens, bedankt voor de tip!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:20

Ik vind paprika echt, echt, echt heel erg naar. Dus ik wen eigenlijk liever niet aan de smaak.. Voor kleur vervang ik het vaak door tomaat. En anders idd peultjes of sperciboontjes. Maar voor mijn gevoel beperkt het je heel erg in je groentevariatie..

Een puntpaprika door een pastasaus gepureerd zou ik misschien nog wel kunnen proberen..

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:04

Hé allemaal,

Weet iemand van jullie misschien een goed recept voor veganistische cake? Het mag gewoon een basis recept zijn voor een standaart cake smaak. Variaties kan ik dan wel bedenken.
Op internet heb ik al wat dingen gevonden, maar ik blijf het lastig vinden wat nou echt lekker word en hoe je eieren en roomboter het beste kunt vervangen. Ik hoop dat iemand van jullie een top recept heeft!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 18:12

Roomboter kun je sowieso bijna altijd vervangen door kokosolie en meestal ook door gewone zonnebloemolie.

Ik heb ooit een heerlijke chocoladecake gemaakt met baking soda en citroensap. De truc was dat je eerst alle ingrediënten goed moest mixen, en als laatste de baking soda en citroensap erbij en dat heel snel en héél kort er doorheen mengen, direct in de vorm, niet meer roeren en meteen in de oven, want dat begint natuurlijk meteen flink op te zwellen en het is dan binnen no-time heel luchtig en mooi gerezen :j
Ik heb alleen het recept niet meer helaas..

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:16

Mooi! Belangrijkste is dat ik weet hoe ik de producten kan vervangen. Dus ik ga jou tips uitproberen! Als het bij jou gelukt is, dan is de motivatie om het te proberen wat groter. :) Was bang voor een totaal mislukte taaie platte cake. :p