Ze heeft ook een Facebookpagina, die is ook heel leuk!
Ik heb toch zoiets raars gedaan net! Ik trok een reep chocola uit de kast en ... heb hem onaangeroerd weer terug gelegd
xNatas
Geplaatst: 24-02-16 10:18
Dat klinkt.. 'goed'... maar wel vreemd haha
Jippie, we zijn een volle week verder en ik mocht van mijzelf op de weegschaal staan, 2,4 kilo eraf
soesita
Geplaatst: 24-02-16 11:11
Dag allemaal, ik ben jullie niet vergeten. Ik ben sinds dit weekend door een zware griep geveld en heb de afgelopen dagen vooral geslapen. Wat een ellende was dat. Maar nu lijkt het allerergste voorbij te zijn. En wat bijzonder mooi is: dankzij dat griepje zijn de eerste vijf kilo er af!
Hahaha het voelde ook wel 'goed' ergens Natas En mooi resultaat is dat in 1 week! Geeft motivatie om door te zetten he?
Soesita, stom dat het op deze manier moet, maar wel fijn dat de kilo's eraf zijn!
Siamsmeesje
Geplaatst: 24-02-16 17:29
Dat is mooi Sannanasje, en wat een goed gevoel hè? Als je het zomaar teug kunt leggen
@Soesita, da's toch leuk dat zo'n nadeel nog zo'n mooi voordeel meebrengt? Ik heb ook de griep gehad, maar ben er helaas niet zoveel van afgevallen.
Ik ben niet zo'n facebooker, dus ik hou het wel lekker op de website. Kan ik het ook gelijk overnemen in m'n eigen kookboek
putzy
Geplaatst: 25-02-16 03:15
Ik kom weer even binnenvallen. Mocht van de week weer op de weegschaal en de teller staat nu op -20 kilo sinds oktober! Ben echt super blij dat ik hier ooit mee ben begonnen
Heb net ook iets nieuws ontdekt. de peterseliewortel, in plakjes en dan opbakken met patatkruiden. Het is net of ik vanavond gebakken aardappels heb gegeten
Sonja_vR
Geplaatst: 25-02-16 09:51
Ik heb gister eens een kha brood bij de jumbo gekocht. Vind het toch wel fijn/makkelijk om af en toe eens een boterham te kunnen pakken. Vond er alleen een vreemde smaak aan zitten Maar nu zie ik dat er soja in zit, dat verklaart alles Denk dat ik van dit specifieke brood ook niet te veel moet eten(ik kan niet zo goed tegen soha) Toch maar die psylliumbroodjes gaan maken geloof ik
Wat zijn jullie goed bezig!! Zag nog een lekker recept voorbij komen.
Ik heb gisteravond lekkere kha chocolade mousse gemaakt! Nomnomnom. Alleen krijg ik wel bitchy reacties van 'ja dat past toch niet in een dieet'.
Het bevalt mij wel goed! Merk alleen dat ik wel af en toe het honger gevoel weer heb. Ik ben nu gaan wijzigen en eet iets meer tussendoor en rondom m'n lunch (vooral groenten). Dan valt t wel weer mee.
Haha kun je rustig zeggen "Dan doe jij dus het verkeerde dieet, want in het mijne past het wel"
Ik heb gisteravond frietjes gegeten... We hadden ineens zo'n tijdstress dat we ff snel langs de snackbar zijn gevlogen. Maar vooruit, vandaag gewoon weer oppakken en door. Zo heel af en toe moet dat wel kunnen, als ik maar niet terug ga vallen in oude patronen.
Sonja, ik heb de psyllium staan, maar heb het nog niet aangedurfd, als ik het paarden voer vind ik het er zo smerig uitzien...
En af en toe genieten moet best kunnen hoor. Zaterdag heb ik een etentje en dan ga ik er ook niet heel streng op letten.. Een beetje genieten moet ook kunnen vind ik.
Ik ben heel erg pro af en toe lekker genieten! Zaterdag is mijn vriend jarig, dan ga ik ook echt niet moeilijk doen. Wat heel veel mensen al gezegd hebben: 'Het is er niet in 1 dag aangekomen, dus het kan er ook niet in 1 dag af"
Wat goed dat je dat kan, als ik de fout inga kom ik niet meer op het. Goede pad. Ik moet echt streng zijn,
Sonja_vR
Geplaatst: 25-02-16 18:23
Sannanasje... ik moet dus idd telkens aan zandweg denken Helaas hebben we die niet meer staan en ook niet nodig... dus morgen maar even de grote jumbo dorp verderop opzoeken
Ik heb nog een kilo of 8 staan, dus je mag best een zakje komen halen
Ik heb trouwens gewoon psyllium zaadjes bij pit-pit.com besteld. In de blender gaat dat toch wel stuk. En zo kan ik het en voor mezelf en de paarden gebruiken
Zie nu pas dat je zelfs nog semi in de buurt zit ook Morgen eerst maar eens kijken bij de jumbo in 't veer
En hopelijk met een goede nachtrust, hondje is opeens aan de overgeef.
Sannanasje
Geplaatst: 26-02-16 09:31
Ach gus, arm hondje!! Beterschap voor hem/haar.
Ik heb gisteren Champignonburgers gemaakt. Idee gejat van wat ze nu in de winkel verkopen. Was erg lekker!
Receptje voor 4 burgers: 400 gram champignons 75 gram grana padano 25 gram pijnboompitjes 1 ei
Champignons is plakjes/stukjes snijden en even bakken (eventueel in knoflookolie voor extra smaak) pijnboompitjes roosteren in een droge pan. 2/3e van de pitjes klein hakken/malen met 2 of 3 flinke eetlepels gebakken champignons. In een mengkom eitje loskloppen, daar het gemalen pitjes mengsel door mengen, vervolgens ook de grana padano. Als laatste de rest van de gebakken champignons. Met de hand burgers maken en aan beide kanten nog een beetje grana padano doen. En dan bakken in de pan. Voorzichtig omdraaien want ze zijn wel fragiel. Maar was zoooo lekker!! En 3.7 kh per burger.
Nu aan de verse gember citroen thee, leek me wel wijs met al die zieken om me heen...
Sonja_vR
Geplaatst: 26-02-16 09:36
Oeh dat klinkt idd lekker. Ben benieuwd hoe het er uit ziet
Edit : daar waren de foto's al Boodschappenlijstje word aangevuld
Nachtrust viel tegen, ben tegen 2 naar bed gegaan na 3 keer ruimen en vanmorgen om half 7 kon ik weer aan de bak
Hij is ook echt ziek nu... mupke. Hopelijk niet dat virusje wat rondwaart want dan ben ik twee weken zoet vrees ik.
Wel van ellende de was al grotendeels weg gewerkt en een boodschappenlijstje gemaakt, moet alleen even kijken of ik alles voor de KHA zelfmaak ideetjes er op heb staan
Sannanasje
Geplaatst: 26-02-16 09:39
Ach gus arm beest! Hoop dat hij er redelijk snel doorheen trekt!
Foto's inmiddels toegevoegd boven.
Ik mag vanavond een taart bouwen, mijn vriend is morgen jarig en krijgen een paar mensen op visite. Ben benieuwd hoe ik dat ga trekken, want ondanks dat ik wel door kan pakken na zondigen kost het me toch wel een flinke bak moeite! Ik zou er het liefst de brui aan geven op het moment, maar ja, het werkt wel super goed en ik wil echt dunner worden, dus even doorbijten en hopen dat mijn discipline binnenkort weer eens zijn koppie om de deur steekt
Voor jezelf een bakje kha chocomousse ofzo maken en een kharme soes maken en vullen? Zag van de week op een facebookgroep fotootje voorbij komen, zag er weer veel te lekker uit....
Ja ik denk dat ik idd chocomousse maak maar dan met koffie ipv choco.
Alleen tijdens het bakken van de rest... geen deeg snoepen!! Offff... ik ga van mijn geloof vallen en niet zelf maken maar lekker makkelijk naar de winkel.
Ik heb gister een faal moment gehad. Ik was heel de dag weg en onderweg, niks geks gehad tot ik bij t avond eten bij iemand aan kon schuiven. Frietjes met een frikandel speciaal op... Oeps. Heb er wel van genoten maar flinke buikpijn daarna.... Balen