Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:04

8nnemiek schreef:
Waar halen jullie pijnboompitten?
Ik heb regelmatig de spinazie-pijnboompitten-spread van zonnatura en die is echt héérlijk! Ik zou em graag zelf maken, maar bij AH en andere supermarkten en ook op de markt nooit pijnboompitten gevonden.

Bij de Xenos heb je ze ook!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:09

Voor boter op brood : "lekker op brood" bij AH, zit in een kuipje.

Maar wat eten jullie als beleg op brood ?

Ik heb laatst pas uitgevonden dat sorbet ijs zonder melk is !
En bladerdeeg van AH zonder ei/melk is.

Hebben jullie nog meer van zulke tips misschien ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:15

Misschien heb je iets aan deze website: https://gewoonvegan.nl/ :)

Allerlei producten (waaronder broodbeleg) die vegan zijn. Ik eet op brood qua kant-en-klaar spul veel hummus, de smeersels van Soyananda, chocopasta, pure hagelslag, pindakaas. Verder maak ik regelmatig zelf spreads van allerlei groentes, olie en kruiden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:43

RedPassion schreef:
Misschien heb je iets aan deze website: https://gewoonvegan.nl/ :)

Allerlei producten (waaronder broodbeleg) die vegan zijn. Ik eet op brood qua kant-en-klaar spul veel hummus, de smeersels van Soyananda, chocopasta, pure hagelslag, pindakaas. Verder maak ik regelmatig zelf spreads van allerlei groentes, olie en kruiden.

Dat is een heel handige site inderdaad! :j

_Nelleke_

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:10

Ik eet veel tartex of zonnatura spread (die tomaat is lekker) op brood. Tartex peper en champignon!! Hmmm!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:08

_Nelleke_ schreef:
Ik eet veel tartex of zonnatura spread (die tomaat is lekker) op brood. Tartex peper en champignon!! Hmmm!

Dat klinkt als iets voor mij! Waar krijg je zoiets?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:12

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:19

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:01

denk dat ik de zonnatura spread eens ga proberen.
vind paté altijd een beetje "eng/onsmakelijk" klinken,
moet dan te veel aan de vlees variant denken....
ik smeer de laatste tijd geregeld de pikante humus van ah op mijn brood,
ook erg lekker.
zelfs mijn man vindt hem lekker, terwijl hij niks met kikkererwten heeft

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:35

Tartex smaakt niet echt naar pate, die 'peper' smaakt naar pepersaus en de 'champignon' smaakt naar champignonsaus.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:41

Ik ga maar eens wat spreads proberen dan!

Brr.. Ik liep net met een vriendin mee naar haar huis toe aangezien het donker is en pakte snel een jas. Had mijn oude leren jas aangedaan, en echt, ik was zo blij toen ik het weer uit kon doen. Gewoon de gedachte hoe dat wordt gemaakt en hoe die dieren geleden hebben. Het besef wat het is. Had die jas al bijna een jaar niet meer aangehad, dus had er ook niet meer over nagedacht.

Ik had 'm niet weggegooid omdat ik ook tegen verspilling en dergelijke ben, is verder ook het enige wat ik van leer had. Maar denk dat ik 'm morgen toch maar eens ga deponeren in zo'n kledingbak. Wat een akelig gevoel zeg, dat je gewoon de geconserveerde huid van een gedood dier draagt..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:05

Ik kwam deze quote tegen, vond het toch wel heel mooi (of je nou bewust bezig bent met vlees, vegetariër of veganist):

Citaat:
It's not about you. It's not about ruining your traditions, upsetting you, or attacking your ethnicity or culture.

It's about truth, justice, kindness, equality, and nonviolence- the very virtues that you likely believe govern your own behavior and attitude towards others. It's about peeling back the veneer the multimillion dollar corporations work in steadfast manner to keep in place. It's about questioning your behavior, even if it is considered normal practice by society. It's about taking a stand against insurmountable odds. It's about them, not you.
~ Holly Adelante

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:12

Heel mooi :)

En dan scroll je verder en staat er een advertentie van de emte over bbq met een grote vlees-foto in beeld :roll: Ik heb em maar eens weggeklikt en als ongepast gemarkeerd, maar heb geen idee of ze zoiets echt per topic kunnen regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:15

Erg mooi inderdaad. :)
Ik vind het om die reden ook altijd zo apart dat mensen snel roepen dat veganisten zich superieur voelen. Mensen snappen echt niet dat het niet om 'onszelf' gaat en nog vreemder vind ik dat ze niet snappen dat zij (de vleeseters) juist de mensen zijn die zich superieur voelen (aan andere levende wezens) en daarom menen het recht te hebben om dieren te gebruiken.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:16

Jij hebt het daarom ook erg mooi verwoord, RedPassion :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:23

RedPassion schreef:
Erg mooi inderdaad. :)
Ik vind het om die reden ook altijd zo apart dat mensen snel roepen dat veganisten zich superieur voelen. Mensen snappen echt niet dat het niet om 'onszelf' gaat en nog vreemder vind ik dat ze niet snappen dat zij (de vleeseters) juist de mensen zijn die zich superieur voelen (aan andere levende wezens) en daarom menen het recht te hebben om dieren te gebruiken.

Ja precies! Dat heb ik laatst nog meegemaakt inderdaad, dat iemand zei dat ik me wel superieur moest voelen 8)7
Ja, het voelt super superieur om al die stukken 'schreeuwend' vlees in de supermarkt te zien en alles van te voren uit te zoeken wat je kan eten. 8)7

Eens dat die mensen zich juist superieur voelen. Helaas is dat ook meteen de reden waarom veel vleeseters de argumenten tegen vlees eten niet zullen accepteren('Het zijn maar dieren').

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:42

Dat walgelijk superieure van de mensen. Word daar zo ziek van, bah.

Hebben jullie tips voor een makkelijke, goedkope en smakelijke traktatie? Ik ga vrijdag trakteren op mijn werk, maar zou het graag vega doen :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:45

xMercury schreef:

Hebben jullie tips voor een makkelijke, goedkope en smakelijke traktatie? Ik ga vrijdag trakteren op mijn werk, maar zou het graag vega doen :)

Als in: gezond, of als in: gebak?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:46

Banaan-Amandel brood!!!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:51

Tillie20 schreef:
xMercury schreef:

Als in: gezond, of als in: gebak?

Iedereen trakteert hier altijd koffiekoeken en gebak, vorig jaar deed ik mini tompoesjes. Dus ik zoek eigenlijk iets in die kant :)

Banaan-amandel brood ga ik googlen!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:21

Bananenbrood is altijd een hit inderdaad! En met wat fruit en niet te veel suiker ook nog redelijk gezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:00

Ik was gister met mijn moeder in het dorp, en we wouden ergens lunchen, maar dat is eigenlijk best moeilijk als vegetariër zijnde, er zijn zoveel dingen waar vlees/kaas op/in zit! Uiteindelijk zijn we maar voor een taartje en kop koffie gegaan, ook lekker. :D En hoe doen jullie het trouwens als jullie uitgenodigd zijn voor een bbq/gourmetten? Of als er op verjaardagen een schaal vol met worst en kaas langskomt? Dan is het nog makkelijk om nee te zeggen, maar als je nou uitgenodigd word op een feestje waar ze gaan bbqen/gourmetten?

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:33

Afbeelding

kwam deze tegen op fb, vond hem wel geinig.....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:48

[***] schreef:
Ik was gister met mijn moeder in het dorp, en we wouden ergens lunchen, maar dat is eigenlijk best moeilijk als vegetariër zijnde, er zijn zoveel dingen waar vlees/kaas op/in zit! Uiteindelijk zijn we maar voor een taartje en kop koffie gegaan, ook lekker. :D En hoe doen jullie het trouwens als jullie uitgenodigd zijn voor een bbq/gourmetten? Of als er op verjaardagen een schaal vol met worst en kaas langskomt? Dan is het nog makkelijk om nee te zeggen, maar als je nou uitgenodigd word op een feestje waar ze gaan bbqen/gourmetten?

Gewoon aangeven dat je liever geen vlees eet(Naar mijn ervaring is het beter om het niet dwingend te brengen omdat mensen dat ook veel meer open staan voor wat je te zeggen hebt erover) en dat als het een probleem is je zelf wel vleesvervangers mee neemt ;)

@Just_Natural, Hahahaa, arme sinasappels!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:41

'Vroeger' toen ik nog afhankelijk was van ouders van vriendinnetjes enzo nam ik gewoon mijn eigen vega-burger mee naar de bbq en een aardappelsalade zonder ham/spek. :)

Ik vind het jammer dat veel vleesvervangers nog steeds duurder zijn dan het 'echte' vlees. Zo is de drempel voor mensen toch eigenlijk nog te hoog om voor de vervanger te kiezen. Zeker die kipstukjes enzo (die van de vegetarische slager zijn 3,99!!) maar ook condon bleu vervangers of schnitzels is relatief goedkoop 'echt' vlees en duur vega vervanger.