Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:41

:9 dat klinkt lekker, jullie pannenkoekjes. Van het weekend ook is testen!

Yv_

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:49

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:52

Yv_ schreef:
Ik dacht dat ik het recept hier gedeeld had, maar was in het gezonde snack-topic :D.

Hier het receptje: simpel, snel klaar, goed vullend en ik vind het nog eens heerlijk ook!
http://healthysearching.nl/2014/02/20/h ... en-honing/

Oeps! Het domein van je blog healthysearching.nl is 11 dagen geleden verlopen! -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:55

En via je telefoon? Ik kreeg pas die melding ook, maar heb ze gister gewoon gemaakt met dezelfde link..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:01

B-) telefoon werkt inderdaad wel, thank you!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:49

Zoveel lekkere dingen die ik voorbij komen :9

Yv, ben zelf nog een beetje aan het kijken wat lekker is maar bijvoorbeeld de black bean brownie van fannetiek is erg lekker!Volgensmij staan er meer recepten daar ook met bonen en whey. Maar zodra ik wat lekkers tegenkom, zet ik het hier!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:52

Heeft er hier iemand een idee voor lekkere en gezonde koele drank/fris zonder geraffineerde suikers? Water en thee drinken we vrij veel, en ik maak wel eens een kan versgeperst sinaasappelsap maar dat smaakt na een dag niet meer zo lekker. Appelsap en vruchtendrankjes vind ik al snel te zoet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:13

Kokoswater?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:22

Waterkefir maak ik in de zomer wel
En zelf ijsthee maken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:53

Water met vruchten er in :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:09

Kokoswater is een idee :j dat heb ik nooit gehad eigenlijk..
Ijsthee lust ik niet :+
Maar dat waterkefir klinkt leuk zeg! Ik ken het helemaal niet! Maar aangezien ik ook zelf wijn maak heb ik alles er voor in huis, op de korrels na, dus dat ga ik zeker eens proberen :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:47

Hallo dames, hoe gaat het hier?!

Met het hele eiwitrijke eten ben ik gestopt na een kleine maand, kwam alleen maar hoger in vet℅ zoals verwacht. Maar ik ben eigenwijs. Ben nu een week terug op oude dieet maar met ruim eiwitten. Vond dat de spiermassa wel makkelijker erbij kwam. Na een week ben ik al weer gezakt in vet. Volgende verwacht ik weer zoals vanouds te zitten.

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:01

Wat is het hier rustig dames!
Danique, dan is het goed toch? doen waar je jezelf het beste bij voelt! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:20

Hier nog steeds lekker gezond bezig, lekker weinig vet en suiker en heel veel groente en fruit en ik voel me prima :)
Lekker aan t voorzaaien voor de moestuin, ik kan niet wachten om te beginnen buiten!
En de waterkefir is inmiddels bijna 2 dagen aan t borrelen en kan ik vanavond voor het eerst proeven :D

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:46

En hoe was de waterkefir?? wat had je er allemaal bij gedaan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:47

Hij was lekker :j Een beetje dubbelfris-achtig. Er zit nog wat weinig prik in, en wat veel suiker, dus de volgende laat ik iets langer staan, maar hij is echt erg lekker :9
Ik had er een halve citroen bij gedaan en twee gedroogde abrikozen. En dus water en bio rietsuiker.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:31

Ik kom ook weer even buurten!

Mijn poging een aantal weken geleden om helemaal suikervrij te eten ging wel geteld 3,5 dag goed en toen riep een Starbucks zo hard mijn naam dat ik hem echt niet op het station kon laten staan...

Maar dat heeft mij even doen realiseren dat ik het anders aan ga pakken en dit is nu mijn plan wat ik actief toepas:
- Overdag eet ik zoveel mogelijk vrij van geraffineerde suikers. Honing probeer ik zo min mogelijk te pakken, maar een keer in de zoveel tijd is geen probleem.
- 'S avonds doordeweeks eet ik met mijn huisgenootjes en probeer ik zo vers mogelijk en gezond en suikervrij mogelijk te eten. Student is wel student en ook satésaus blijft heel lekker, dusss daar mag ik best eens wat van pakken.
- Daarnaast houd ik als basis dus BodieBoost aan en wil ik me weer aan de 2 jokers per week houden! Dus 2 genietmomentjes met wat ik wil. Dit mag dus ook met suiker zijn. Hierin laat ik me keuze vrij!
- In het weekend doe ik zo goed mogelijk mijn best en probeer ik van de Nutella pot af te blijven en dus zo suikervrij mogelijk te eten.

En tot nu toe gaat het redelijk goed volgens mij! Ik voel me goed, fit en happy met mezelf, maar wil wel meer sporten en dus dit hierboven volhouden, zodat ik weer wat af ga vallen!

Een dagje van mij ziet er nu bijvoorbeeld zo uit:
O: 2 plakjes walnotencake (zelf gemaakt met een klein beetje honing door de gehele cake)
T: Appel
L: yoghurt met banaan, pompoen- en zonnebloempitten, lijnzaad, chiazaad en pindakaas.
T: Groente en noten
D: Gisteren at ik rijst met sperziebonen en tofu (zonder suiker bij de Jumbo) en dan had ik wel wat satésaus (met suiker) en wat gebakken uitjes en soerendung (met suiker).

Enkel de satésaus en soerendung waren dus met suiker. Satésaus had ik al een heeeeele tijd niet meer gehad en vind ik heeeel lekker. Dus dat mocht van mij deze keer! Best tevreden!

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:38

MZorro, Je moet inderdaad een eetpatroon vinden waar je je zelf niet straft. gewoon af en toe hjezelf iets gunnen, doe k zelf ook! Klinkt verder wel goed toch!! :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:35

Hmm... ik kan het toch niet laten deze hier even te plaatsen :')
http://www.lindanieuws.nl/nieuws/linda- ... etje-door/

Het gaat overigens overwegend goed met mijn 'minderen in suikers' voornemen. Af en toe een dag dat ik terug val, maar ik drink iig water overdag en thee zonder suiker :D Ik wil er verder ook niet te ver in gaan, zoals ik al eerder aan gaf in dit topic. Dus ben best tevreden :j

Ik heb wel respect voor sommigen van jullie hier, echt reteveel discipline :oo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 05:16

:') dat stukje van Linda over couscous salade :+
Heb ik toevallig redelijk vaak mee naar het werk. Iedereen zit altijd heel jaloers te kijken terwijl ze zelf met tegenzin hun droge boterham wegkauwen, dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk :Y) Is juist héérlijk, net zoals de smoothies. Ik moet er niet aan denken om net als vroeger elke dag brood te moeten meenemen en als ontbijt te eten.
Ik denk dat Linda het gewoon nooit heeft geprobeerd.. Haha

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:26

Nou is chiazaad waarschijnlijk niet zaligmakend en niet alle dingen die als superfood aangemerkt worden blijken even super te zijn, maar in essentie is gezond eten natuurlijk hartstikke goed. Af en toe een lekkere lasagne kan naar mijn idee vast geen kwaad, en een vanillevla op zijn tijd ook niet.
Alleen als dat soort voedsel het eetpatroon bepaalt lijkt me dat stukken minder.
Ik voel me bij suikervrij eten in ieder geval goed, maar nooit meer suiker eten hoeft voor mij ook niet. Zo af en toe vind ik het gewoon lekker en op dat soort momenten wil ik er ook van kunnen genieten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:44

ik zou niet weten wat er mis is met een lekkere lasagna, dat valt voor mij niet in de categorie "af en toe kan dat geen kwaad". Tenzij je het gaat maken met pakjes en zakjes en bijvoorbeeld weinig groente er doorheen. In mijn lasagna zit iig geen toegevoegde suikers..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:50

Hier nog wat 'ontbijt-ideetjes'; https://www.promovendum.nl/blog/koolhyd ... ijt-top-10 .

Verder voel ik me de laatste tijd eigenlijk prima. Wat energieloos sinds ik koolhydraatarm eet, maar dat komt wellicht omdat ik al 12 dagen ongesteld ben. Ik heb gelezen dat dat komt omdat ik koolhydraatarm eet, maar kan me dat slecht voorstellen. Normaal gesproken ben ik max 6 dagen ongesteld (en ik begrijp dat dat al lang is?). Heb 2 maart sowieso een afspraak bij de huisarts om e.e.a. te bespreken m.b.t. koolhydraatarm eten i.v.m. mijn medische klachten. Twijfel om nog even tussentijds een (telefonisch) consult te boeken. Heeft hier iemand dit ook ooit ervaren? Dat door verandering van eetpatroon je hormonen volledig op hol zijn?

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:26

Nou hier kan ik mijn vraag denk ik wel stellen..

Ik wil graag af en toe eens iets van ontbijtgranen/cruesli/muesli eten tijdens mijn ontbijt.
Maar ze staan uiteraard bekend als suikerbommetjes. Waar koop ik een verantwoorde variant?
Meestal eet ik havermout het 's morgens en af en toe als ik lui ben een activia ontbijtje, maar ook daarin weer suiker.

Wie heeft tips? :)
Laatst bijgewerkt door Shivatjuh01 op 21-02-15 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:31

Een onverantwoorde variant, haha ;)

Je kan kiezen om het zelf te maken, of je kiest voor een muesli. Muesli is vaak minder suikerbom. Goed naar de verpakking kijken, de ingredientenlijst staat altijd op volgorde van wat er het meest inzit tot wat er het minst in zit.
Ik heb zelf de goedkoopste van de jumbo en vul die aan met nootjes en eventueel gedroogd fruit erbij. Maar er zijn ook kant en klare mixen waar die nootjes en fruit in zitten.