Renske_M schreef:Bedankt voor de tips! Op dat gi-dieet had ik al wel gegoogled inderdaad, heb er nu ook een boek over geleend van iemand maar overal benadrukken ze zo erg dat het ook echt een afval-dieet is! Maar ja, misschien moet ik dan maar gewoon goed op mn porties letten en komt het dan ook wel goed.
De laatste dagen ontbijt ik steeds met een bakje magere yoghurt, muesli, gebroken lijnzaad en wat honing. Daarna heb ik echter steeds flinke buikpijn. Wat denken jullie, kwestie van wennen?
Het gaat er niet zozeer om dat je je aan het GI dieet houdt maar het helpt je wel om goede keuzes te maken als je een beetje weet wat bepaalde voeding voor invloed heeft op je suikerspiegel dus je insuline aanmaak en bedenk je daarbij dat insuline een vetopslaand hormoon is . Dus hoe meer insuline er aangemaakt wordt hoe meer je lichaam gestimuleerd wordt om vet op te slaan...
Als je nog wat goed lee(r)svoer wilt is het boek van Amber Albarda misschien wat voor je.
Denk ook dat je buikpijn aan de lijnzaad ligt ,bouw dat rustig op en drink voldoende,begin het liefst de dag met een glas lauw water met een scheut citroensap. Dat zorgtervoor dat je darmen sneller uit hun slaapstand komen.
Mijn lijstje van vandaag(t is niet zo veel ,compenseerd gister een beetje haha):
O: glas lauw water met citroen
t: stukje volkorenbrood met vijgen
L: volkorenbrood met vijgen met een likje perenstroop en 1 stuk met tahin
T: appel met handje noten
D: sauzijzenworstje met gekookte koolrabi en groentesaus