Ik zal hem wel perongeluk naar beneden hebben verschoven, dus ik heb nu 70 gram mix en 1 ei teveel gebruikt! Snap spontaan waarom de cake nu 'overstroomt'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
asjemenou schreef:Je hebt verschillende niveau`s.
Ik deed banketbakken niveau 4, en daar moest je twee identieke taartjes maken.
Daar hoeft geen marsepein aan te pas te komen.
Op de gehele opleiding wordt zowiezo vrij weinig met marsepein gewerkt, die taarten die jullie hier maken heb ik in al die jaren nooit hoeven maken. Alleen een keer een taart moeten bekleden om er daarna fondant overheen te gieten. En voor sierwerk moest je taarten bekleden en er daarna met chocola randjes en teksten erop schrijven.
Ik had twee bavoraise taartjes, mooi afgewerkt met een marmeren glans laagje, en als je hem doorsneed dan zat er binnenin een anded kleur taartje zeg maar.
Verder moest je 3 identieke figuurtjes van marsepein maken, ik had asterix gemaakt.
En volgnes mij was dat het al?
Dat moest dan in een paar uur klaar zijn.
Op lagere niveau`s, en als je brood en banketbakken deed, dan moest je broodjes en koekjes
maken...
tesseke schreef:Toen ik ze gemaakt heb (was de 1e keer dat ik iets bakte) gewoon witte chocolade gesmolten, en met een lepeltje 'druppeltjes' gemaakt op een snijplank met zilverpapier ingepakt. Dit even in de diepvriezer gezet en ondertussen melkchocolade smelten, en deze dan terug op de ondertussen harde witte chocolade gedruppeld met de achterkant van een lepeltje. Was wel een knoeiwerkje
maar zo kun je variëren met de groottes en de mooiste eruit nemen (en de overschot meteen opeten
)
foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... cd51dd19c7
BrittKitt schreef:Mooie taarten weer gezien!
Wiehoe, mn marsepeinen prinses en kikker krijgen vorm! Wel lastig om ze te stutten als ze nog wat zacht zijn. Ben bang dat ie uitzakt, dus nu heb ik mn prinses maar neergelegd, maar dan wordt ie plat aan de achterkantGelukkig krijgt ze lange haren hihi