Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:53

Oh balen.Ik heb gisteren heel netjes gedaan, totdat ik gisteravond een feestje had en toch 3 wijntjes en een amaretto naar binnen heb gegoten. Hoop dat dat niet al te erg is.
En vandaag heb ik eigenlijk ook veel gegeten. Heb wel paardgereden maar ik voel me er niet prettig bij, ik had namelijk een soort grote lunch.

*baaldagje*

's morgens: 2 eieren met ham
' s middags (Nu komt het): 2 volkoren boterhammen met kaas, wit bolletje met grillworst, een taco met quacemole, en een mini stukje van cake-brood (wat het ook was)
Tussendoor: Een la vache quirit kaasje
Avondeten: Schnitzel met groenten.

Nou, normaal pak ik 's avonds nog wat magere yoghurt, maar als ik dit zo lees weet ik niet of ik mezelf dat wel kan veroorloven. :+ Kan dat, of beter niet? :=

Grapjasjes12

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:08

Valt toch wel mee? :) Ik zou die yoghurt gewoon nemen als je honger hebt :j

Stel wel een duidelijk doel voor jezelf. Wil je gaan letten op hoeveelheden, koolhydraten, vetten, kcal, etc.
Je kunt niet de hele tijd heen en weer springen, dan gaat het nooit lukken :(:)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:11

Nee, eigenlijk ben ik normaal ook strikt en regelmatig. Ik let op koolhydraten, vet en suiker.
maar nu is het nu dus een beetje mis gegaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:22

Dat kan gebeuren :(:) Gewoon morgen weer een frisse start!
Als je op kh let, niet teveel op vet letten en omgekeerd, als je dat doet krijg je sneller bovenstaande taferelen :+
Je kunt dan ook beter volle yoghurt eten dan magere.

Hoe lang ben je trouwens? Rond 1,65m van je foto's te zien?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:33

Ja, ik weet wel dat ik morgen boterhammen eet (eet ergens anders), dus dan moet ik daar even de rest van mijn dag op instemmen. Het blijft een gepuzzel.

Ik ben volgens mij iets van 1.67 inderdaad. :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:21

Voor jouw lengte kan iets minder eten idd geen kwaad, maar heb vertrouwen in jezelf!
Heb je mijn stofwisseling-boost-prutje al geprobeerd? :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:26

Nee ik moet nog steeds naar de winkel, en heel veel sambal halen. Haha, nee echt ik wil het gaan proberen :D

Normaal eet k gelukkig ook veeeeeeel minder, dit was echt een dikke vette uitschieter. Het scheelt dat ik veel heb bewogen die dag, dan voel ik me al iets minder schuldig :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:25

Ga dat maar snel doen, het heeft mij heel erg gehopen :j

Ik heb vandaag 2088 kcal naar binnen weten te werken, wel allemaal low-carb proof. Het blijft tegenstrijdig aanvoelen :))

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:57

Vreemd is dat he?
Ik heb vroeger ook diverse dieeten gevolgd die gebaseerd waren op (een soort van) kcal tellen. Als je dan een switch maakt dan voelt dat zo vreemd. In het begin voelde ik me ook erg schuldig over wat ik allemaal naar binnen schoof. Aan de andere kant was ik ook heel verbaasd om sommige producten niet te mogen eten. Je bent toch gewend dat bijv. magere yoghurt 'goed' is, en dat blijkt dan ineens weer niet te mogen. Wel slagroom, wel mayo, geen yoghurt en geen fruit....... het voelt krom.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:02

Ik heb vandaag een zondig-dag. Zit al drie dagen op hetzelfde gewicht en ben het even beu. Dus, vandaag lekker KH's eten, morgen weer streng.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:51

Ik had gister weer zo'n last van mijn maag dat ik maar drie kleine broodjes had gegeten (het deed echt pijn).Een half uur later was het al veel beter.

Ik moest dit weekeinde ook werken.

Morgen maar weer opnieuw serieus aan de gang.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:52

inderdaad erg vreemd Oscar, ik ben al 9 jaar bezig met kcal tellen :o

Imre, vaak val ik dan juist af: even een paar dagen zondigen, dan weer streng en hup, ik ben over m'n plateautje :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:29

ik heb ook gezondigd vandaag. Was er weer eens om vijf uur uit om te gaan crossen en ik ga met paard en al onderuit bij hindernis 7, omdat ze schrok en wegdraaide op een modderige plek. Daarvoor zo vroeg op staan en 700 km in de auto (over twee dagen) vond ik wel een mars waard :oo Net weer braaf witlof zitten eten :))

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:36

Oh jakkes Lielle, dat klinkt niet best. Zijn jullie er verder zonder kleerscheuren vanaf gekomen?
Mars met witlof, da's een fijne combinatie :D
Heb je het idee dat je strakke regime al wat effect heeft?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:43

Mijn partner is nu aan het afbouwen van de carbs, en voelt zich beter zegt hij.
Hij is verder ook op dieet en is nu in vrij korte tijd 3 kilo kwijt al, ben erg trots op hem.
Ik heb hem wel gevraagd om whey te drinken, zodat hij zijn spiermassa niet kwijt raakt, en hij vind echt dat hij er profijt bij heeft.
Kleine klachten die verdwijnen, van die rondsluimerende vervelende 'niet erg genoeg voor de dokter' klachten.

Hoe lang eten we eigenlijk nu al suiker (fruitsuikers even daarbuiten)? zou dat kunnen samenhangen met diabetis/overgwicht? Meen ergens gelezen te hebben dat er nu ongeveer 30 jaar gepromoot word om vet te laten staan in je dieet, en dat er ook sinds die tijd in een stijgende lijn hart en vaat ziekten voorkomen.

Mmm, erg mooie nadenk stof allemaal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:57

Jeetje Lielle, ik weet uit ervaring hoe fijn het is om met paard en al onderuit te gaan :') Dat is een Mars waardig :Y)

Klopt Pentax, met het verminderen van vet en het toevoegen van koolhydraten is het allemaal de pan uitgerezen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 09:10

Wat een schrik Lielle, ben je 'goed' terecht gekomen?
Ik had al ns eerder gepost, maar het gaat soms wat hard hier...
Moet jij ivm voedingswaarden 800gram groenten eten?
Want dan zijn kiemgroenten wellicht wat voor jou?
Bv broccolikers, in 5 of 15gram zit evenveel vitaminen e.d. dan in 150 gram broccoli!

phormicola schreef:
Voor jouw lengte kan iets minder eten idd geen kwaad, maar heb vertrouwen in jezelf!
Heb je mijn stofwisseling-boost-prutje al geprobeerd? :P

Wat maak je dan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:40

geen idee eigenlijk, ik zal eens vragen volgende week. Dat zou wel een hoop schelen, en die kiemgroentes vind ik erg lekker. Maar volgens mij heeft het ook met vezels etc te maken.

Dank allemaal voor de bezorgde reacties, ik ben gelukkig niet hard gevallen, en zowel paard als ik zijn helemaal in orde. Ojee (zo heet ze echt) heeft nog vrolijk over het maisveld gedarteld, en ik heb mijn airjacket kunnen uitproberen. Die ging wel pas af toen paard overeind krabbelde, en ze werd ineens een heel stuk vlugger na de knal van het CO2 patroon :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:46

Red_Savage schreef:
Nee ik moet nog steeds naar de winkel, en heel veel sambal halen. Haha, nee echt ik wil het gaan proberen :D

Normaal eet k gelukkig ook veeeeeeel minder, dit was echt een dikke vette uitschieter. Het scheelt dat ik veel heb bewogen die dag, dan voel ik me al iets minder schuldig :=

Je doet net of je achtelijk veel gegeten hebt, misschien voelt dat voor jou ook wel zo :Y) , maar als je nog eens naar het lijstje kijkt dan valt dat echt wel mee. En een keer een dagje ietsje zondigen is helemaal niet zo erg. Alleen je lunch was iets uitgebreider dan je misschien van plan was, maar dan nog..
En inderdaad als je KH arm eet moet je niet ook nog te vetarm eten denk ik want dan wordt het allemaal te weinig en dan krijg je waar jij nu last van hebt dat je lichaam in spaarstand gaat. Daar wil je immers juist van af :(:)
Laatst bijgewerkt door fargo op 25-10-10 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:49

Imre schreef:
Ik heb vandaag een zondig-dag. Zit al drie dagen op hetzelfde gewicht en ben het even beu. Dus, vandaag lekker KH's eten, morgen weer streng.

Volgens mij moet je je aanleren om bijv om de week te wegen. Elke dag wegen wordt afgeraden, dan wordt je veel te gefixeerd en bovendien soms houd je iets meer vocht vast dan de andere dag. Een "wijsheid" die ook wel bij Oprah langs kwam mbt diëten etc ;-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:11

@Mo, ik heb idd veel minder last van mijn rug, de spieren beginnen losser te worden, en daar ben ik wel heel blij mee. Huidklachten worden ook wat minder, maar dat wisselt nog. Volgende week terug voor controle, ik ben benieuwd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:19

Dat klinkt goed :)
't Zou wel mooi zijn als het een goed effect blijft houden, 't zou toch zonde zijn als het allemaal voor niks zou zijn geweest. Is het de bedoeling dat je dit nog een tijdje vol gaat houden, of is het alleen bedoeld als tijdelijke oplossing?

Imre, 't is heel verleidelijk om dagelijks te wegen, maar wat Fargo zegt is echt wel waar. Je gewicht schommelt per dag en het is ook erg afhankelijk van andere factoren. Soms hou je even wat meer vocht vast oid. en dan lijkt het alsof je stilstaat (of erger: aankomt), maar dat is vaak niet zo. 1 keer per week wegen is dan beter, hoe groot de verleiding soms ook is........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:21

Ik denk (hoop O:) ) dat ik na de controle iets kan gaan aanpassen (ik wil een boterham met kaas!) maar het is wel de bedoeling om toch het globale idee erin te houden. Dus vooral vlees en groente, weinig/geen suiker, zuivel en granen, en dat vind ik niet eens zo'n heel groot probleem denk ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 12:07

Je kunt je best elke dag wegen, als je maar beseft dat het weinig zegt als je 0.5kg zwaarder bent.
Idd door vocht vasthouden als je iets zouts hebt gegeten etc, ongesteldheid en zo zijn er wel meer redenen. Ik vind het zelf gewoon leuk en weeg mezelf zelfs voor en na de stoelgang, omdat ik nieuwsgierig ben hoe zwaar ie was en of je ook steeds 300ml uitplast als je ook steeds glazen van 300ml water drinkt :+ En dat komt wel aardig overeen, haha.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:09

Het wordt over het algemeen afgeraden, ik geloof zelfs dat ze eerder een maand aanraden haha. Maar kan me voorstellen dat niemand dat gaat halen, je wilt toch een beetje een idee als je bezig bent.