Taarten Decoreren X

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:34

Mayo schreef:
En Twix nog Raider was :')

P'sies :+

Anoniem

Re: Taarten Decoreren X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:40

Ik mis Raider...

Bij deze een fotootje van mijn allereerste biscuit... Had al wel eens een cake bekleed en zo, zelfs een hele dorataart een tijd geleden (geloof ik geen foto's meer van) maar dit was dus mijn eerste zelfgemaakte biscuit, heel simpel met botercrème en de bovenlaag is van marsepein. Helaas is de foto niet helemaal geweldig :=

Afbeelding

En zo reageerde de jarige jop:
Afbeelding

Ik wil me eens in gaan lezen in andere vullingen en dan eens gaan experimenteren daarmee :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:49

Pas op, Rock..'t Is verslavend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:57

Ja daar was ik al bang voor :')

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:04

en het is een dure hobby ;)

mayo heb je de babymold nodig?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:08

Rock, leuk! Heb je afgesmeerd tot de bodem? Lijkt of ik BC aan de onderkant ietsjes kan zien? Het beste kan je afsmeren tot ongeveer een cm boven de bodem, dan hou je een schone rand over, welke je niet uit kan smeren bij het bekleden. Ook blijft je afgesneden marsepein 'schoon' en daardoor bruikbaar :)

Diana, nope, ik moet een geboortekaartje namaken en een beschuit :) Maar thanks! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:13

Ik heb hem inderdaad afgesmeerd tot de bodem, geweldige tip, vond het inderdaad zonde dat ik stukken marsepein weg moest gooien.

Hebben jullie ook tips voor het wegkrijgen van de waas van de poedersuiker van de marsepein? Ik heb het nu met vochtige vingers gedaan en dat werkte op zich wel maar de marsepein ging natuurlijk glanzen en ik had hem liever dof gehouden...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:18

Volgende keer Crisco (of zo'n spuitbusje vet van Dr Oetker) gebruiken als ondergrond ipv suiker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:20

Crisco? Is dat de bestellen bij deleukstetaarten?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:22

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:24

Rock schreef:
Crisco? Is dat de bestellen bij deleukstetaarten?

:j 't is een pot met smeerbaar wit vet

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:25

Maar hoe krijg je dan een mooie rand Mayo? Ik heb het liefst taarten zonder sierrandje namelijk en als je ze omvouwt krijg je ze niet vastgeplakt toch?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:28

Geen poedersuiker gebruiken :D

Voor kleine stukjes werk ik gewoon op een placemat. Voor het uitrollen van grote lappen voor het bekleden gebruik ik een stuk transparant tafelzeil van zo'n 60x60, daarop een beetje crisco (plantaardig vet) smeren, lap uitrollen en dan met zeil en al optillen en zo op je taart leggen. Voorzichtig het zeil eraf pullen door het van voren naar achteren eraf te trekken/omklappen net boven je taart langs. Dus je rolt 'em zeg maar in een U terug naar je toe eraf. Gladstrijken, randen gladmaken en hoppa klaar zonder poedersuiker waas :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:28

BrittKitt schreef:
Maar hoe krijg je dan een mooie rand Mayo? Ik heb het liefst taarten zonder sierrandje namelijk en als je ze omvouwt krijg je ze niet vastgeplakt toch?

Omvouwen? Daar doe ik niet aan, tenminste nog nooit gedaan. Ik snij gewoon scherp af.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:54

Heb je een (duidelijke) foto van een onderkant bij jou taart? O:)
En hoe snij je scherp af, is dat ervaring of talent? := (ik krijg het nooit voor elkaar :') )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:08

Nah als t goed is heb ik niet de bof, alleen n fikse griep ofzo..
Ben vroeger ingeent voor bof dus eigenlijk kan k t niet krijgen, maar nu blijkt is er een epidemie onder studenten en blijkt dus dat de antistoffen van je enting op n bepaalde leeftijd niet meer werken.. dus dat je alsnog de bof kunt krijgen :\ maar gelukkig geen dikke wangen hier :D Moet alleen wel hoognodig aan n zuurstoffles, want k krijg bijna geen adem, ik adem als een oma van 98 die een slof sigaretten wegrookt per dag, met zo'n leuk rochel geluidje weetje we;

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:16

Diana_Mabel schreef:
Ik vond nog een leuke site met erg leuke cupcake baking cups o.a.

http://www.tastyshop.nl/

[ig]http://www.tastyshop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/1003-gro-ren.jpg[/img]

[ig]http://www.tastyshop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/1006-liv-ren.jpg[/img]

[ig]http://www.tastyshop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/2152701150.jpg[/img]

Één van mn vaste leveranciers :D Heb gisteren zilvere bakjes besteld daar.. had zebra in mn winkelwagentje maar twijfelde ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:25

Ja dat ken ik, dat had ik van de winter en dat bleek toen astma te zijn :+. Maar dus toch geen bof, ik vond het al zo vreemd, maar wist niet dat die antistoffen het op een gegeven moment niet meer doen.

@rock, als je het op een siliconenmat uitrolt dan plakt het ook niet.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:26

BrittKitt schreef:
Heb je een (duidelijke) foto van een onderkant bij jou taart? O:)
En hoe snij je scherp af, is dat ervaring of talent? := (ik krijg het nooit voor elkaar :') )

Ik werk altijd met sierrandjes, dus de onderkant van de bekleding heb ik niet op de foto helaas. Je moet niet haarscherp tegen je taart aan snijden, dan 'trek' je de marsepein met snijden naar beneden en heb je kans op 'afscheuren'.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:27

Jaime :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:16

Jaime, beterschap!
Heb vanmorgen en vanmiddag een vriendin geholpen, die had toegezegd voor iemand een taart en muffins te maken voor een bruiloft. Laatst had ze een aantal spullen gehaald toen we een workshop hadden, bleek dat ze de verkeerde icing had meegekregen. Deze werd dus niet hard. Uiteraard hadden we allebei geen eiwitpoeder, dus ik als een gek aan het googelen, kwam ik een recept tegen met poedersuiker en crisco, en ik had dus wel een pot crisco :D

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:24

Ik wilde deze opleiding HEEEEEEEEl graag doen want lijkt me zo gaaf.. maar volgens mij is er onwijs weinig werk in...?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:00

Oooohh Jaime, beterschap joh! Moet je nu alle taarten nog maken voor morgen? Allemaal? Dat kan toch nooit?

Ik heb nu een 16 cm taartje in de oven staan, hij wordt prachtig hoog en bol! Eens kijken of ik deze wel helemaal kan bekleden, want die grote taarten lukt me echt niet :n

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:20

Nou ze stond nog overeind hoor, onze Jaime := :(:)
Lang leve de ibu en de redbull zullen we maar zeggen :D

Ik heb de print op de taart geplakt, maar ik ga er morgen nog wel even een randje langs fröbelen want dat staat wat mooier :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:31

Mn spaarvarkentje is af :D
Had m nogal dik gevuld met bokkepootjesvulling, dus toen lukte afsmeren met de chocopasta eigenlijk niet meer, daarom heeft een beetje een deukje :')
Maar ben er wel blij mee;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja, de onderkant is niet netjes en het gleufje is scheef :o Maar een sierrandje bij een spaarvarkentje vond ik ook niks, misschien dat ik straks nog iets probeer.