Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:12

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en appel.
T: Banaan
L: 3 sneetjes zelfgebakken brood, waarvan met 1x kaas, 1x appelstroop en 1x pindakaas. Met een kleine rode paprika
T: Peer, 2 mandarijnen
A: Aardappels uit de oven, met roerbak van peultjes, paprika en ui. (misschien nog een stukje vlees).

B: 30 min fietsen. Misschien nog sporten

Lekker toch wat rauwkost tijdens de lunch. En de verwarming doet het gelukkig weer :)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:14

O: 70 g havermout, 250 ml sojamelk, rozijnen, kaneel, banaan en een appel
T: Gedroogd fruit ( cranberry, mango en perzik )
L: 3 volkoren knackebrood met kaas, komkommer en tomaat
T: Rijstkoekjes
A: Ovenschotel prei

B: 30 minuten cardio en 30 minuten krachttraining
Laatst bijgewerkt door Skinnylove op 19-02-14 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:14

10 kilo is echt heel veel, knap hoor!
Ik was een beetje het spoor bijster door weinig voorbereiding, nu weer terug :) Weekend best gezond gegeten voor mijn doen, wel paar wijntjes gedronken, maar gister vooral geleefd (uit gemak:P) op koolhydraten. Was er helemaal moe van dus dat doen we niet meer :)
o: ontbijtshake van 2 handen bladspinazie, een banaan, 50 gram (diepvries)aardbeien, 3 eetlepels kwark en een beetje proteinepoeder
t: stukjes groente en een cracker
l: quinoa met vega roerbakreepjes, paprika en bleekselderij met munt en citroen.
t: gedroogd fruit
a: Quinoa deel 2.
Verder koffie, groene thee, een glas (verdund) diksap en vanavond een uur paardrijles :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:17

danoesje schreef:
10 kilo is echt heel veel, knap hoor!
Ik was een beetje het spoor bijster door weinig voorbereiding, nu weer terug :) Weekend best gezond gegeten voor mijn doen, wel paar wijntjes gedronken, maar gister vooral geleefd (uit gemak:P) op koolhydraten. Was er helemaal moe van dus dat doen we niet meer :)
o: ontbijtshake van 2 handen bladspinazie, een banaan, 50 gram (diepvries)aardbeien, 3 eetlepels kwark en een beetje proteinepoeder
t: stukjes groente en een cracker
l: quinoa met vega roerbakreepjes, paprika en bleekselderij met munt en citroen.
t: gedroogd fruit
a: Quinoa deel 2.
Verder koffie, groene thee, een glas (verdund) diksap en vanavond een uur paardrijles :D

Wat houd dat Quinoa in?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:23

Hier wat meer info over quinoa: http://www.naturecrops.nl/quinoa/
Ik gebruik het vaak in plaats van rijst of couscous. In dit geval heb ik er een variant mee gemaakt die je zowel koud als salade als warm kunt eten en die je dus gemakkelijk mee kunt nemen. Ook erg lekker door er nog wat noten/pitjes/extra rauwkost/gerookte kip/bonen doorheen te gooien. Mijn favoriete is met gegrillde groente en feta maar aangezien ik het vanochtend nog voor mijn werk heb gemaakt was dit de snelle variant :P

Sanneee, je zou ook je shake in de blender kunnen gooien en er wat fruit/havermout doorheen kunnen doen zodat hij wat gevulder is.

Of neem tussendoor wat gedroogd fruit, een gevulde salade etc. Of snuffel eens rond hier wat iedereen als tussendoortje neemt, ik krijg er vaak spontaan trek van <3
Laatst bijgewerkt door danoesje op 19-02-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:25

NeverGiveUp schreef:
Lekker he!
Wat is precies je hoeveelheid? Het wordt bij mij altijd net te dun mooie balletjes te draaien.. :')

Weet ik niet precies, maar dan doe je er toch wat amandelmeel of havermout bij? dat heb ik ook gedaan omdat het erg dun en plakkerig was.

NeverGiveUp

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:42

Da's een goede Karin, was nog niet in mijn hoofd opgekomen :')

Sanne dat quinoa is aan te raden!

Phormicola, ah oke, goed om te weten. :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:44

NeverGiveUp schreef:
Da's een goede Karin, was nog niet in mijn hoofd opgekomen :')

Sanne dat quinoa is aan te raden!

Phormicola, ah oke, goed om te weten. :)

En eet je dan die Quinoa gewoon los? Hoe veel eet je er van, en waar is het te koop? Heb je dan Quinoa zade of voorgekookte Quinoa?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:46

Hmm ik ben nog blijer met mijn havermoutontbijtje nu ik heb ontdekt dat het nog lekkerder als je het warm maakt met de melk in de magnetron :9

Ik heb ook ff gekeken naar de verhoudingen van mijn eten. Normaal is mijn lunch ook groter dan ontbijt :j Voor vandaag vind ik het een mooi lijstje. Beweeg best wat maar verder tussendoor redelijk lui omdat ik vrij ben :)
O: 490 kcal
T: 50 kcal
L: 450 kcal
A: 595 kcal
T: 220 kcal

1809 kcal.

Planning voor vandaag
O: 60 gr havermout/melk/ 8 gr. lijnzaad + appeltje/kaneel
T: Bakje paprika/komkommer
L: 120 gr. speltbrood, 20 gr bio rozijnen pindakaas en zuivelspread/komkommer
T: Evt. beschuit met muisjes ofzo. (kraamvisite :) )
A: Maaltijdsalade van +- 75 gr. gevulde pasta (met kaas), 70 gr. gebakken kipfilet, champignons, mais, tomaat, komkommer, augurk, ei en yoghurt dressing/plakjes stokbrood met zuivelspread
T: Magere yoghurt met kaneel en peertje
B: uurtje BBB, 2 x 45 minuten fietsen
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 19-02-14 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:47

Sannee, quinoa kun je kopen bij de bio winkel, maar tegenwoordig ook bij een aantal gewone supermarken. Bij ons is het bij de Dirk zelfs heel vaak uitverkocht. je hebt ook rode en zwarte quinoa.
Je kookt het volgens de verpakking (ik gebruik ongeveer 75 gram pp) en gebruikt het als rijst.
Dus je kunt er vanalles doorheen gooien, maar ook serveren bij bijvoorbeeld sate, kip kerrie, vis etc. Ik vind het erg lekker. kook het zelf trouwens vaak iets langer zodat het wat zachter is.
Hmm ik heb ook een lekker tussendoortje ontdekt: knapperige appeltjes met kaneel! http://www.mijnnatuurwinkel.nl/versnape ... 87258.html
Laatst bijgewerkt door danoesje op 19-02-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:47

Ehm te koop bij appie, ergens anders vast ook. Staat bij de rijst en zo.

Ik kook het, en mijn persoonlijke favoriet is met lente ui, paprika en feta/geitenkaas.

Wat ik binnenkort eens wil proberen is met amandelen en granaatappel pitjes.

Je hebt heel veel lekkere combi's, eigenlijk is alles lekker erbij.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:50

Of maak er een mediterraans gerecht van met kip of vegareepjes, pompoen (geroosterd of voorgekookt) en ras el hanout kruiden! Ook erg lekker :) Kun je ook weer (geroosterde) noten overheen gooien. Gooi ook wel eens wat door de rauwkost als ik die meer bite wil geven of over een salade als waldorf. Ziet er ook erg mooi uit als je de gekleurde neemt :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:08

ChantalSmook schreef:
Hmm ik ben nog blijer met mijn havermoutontbijtje nu ik heb ontdekt dat het nog lekkerder als je het warm maakt met de melk in de magnetron :9

Ik ken het niet anders, hoe at jij het eerst dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:25

Je kunt het ook gewoon koud eten (en met andere dingen dan melk).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:38

_Sannee schreef:
Ik heb glutenvrije havermout. In gewone havermout zitten gluten.

In havermout zelf zitten geen gluten, de 'basic' havermout wordt echt niet zo geproduceerd dat ze kunnen garanderen dat het niet in contact is gekomen met iets wat wel gluten bevat, vandaar.

Ik eet mijn havermout trouwens gewoon 'rauw' door de kwark :)

O. Magere kwark/blauwe bessen/1 banaan/goji bessen/chiazaad/havermout, smoothie grapefruit/peer/appel/tarwegras, 400ml groene thee
T. Niks, laat ontbijt
L. Quinoa/kip/broccoli/amandelen/feta/avocado

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:41

dressagelady schreef:
_Sannee schreef:
Ik heb glutenvrije havermout. In gewone havermout zitten gluten.

In havermout zelf zitten geen gluten, de 'basic' havermout wordt echt niet zo geproduceerd dat ze kunnen garanderen dat het niet in contact is gekomen met iets wat wel gluten bevat, vandaar.

Ik eet mijn havermout trouwens gewoon 'rauw' door de kwark :)

O. Magere kwark/blauwe bessen/1 banaan/goji bessen/chiazaad/havermout, smoothie grapefruit/peer/appel/tarwegras, 400ml groene thee
T. Niks, laat ontbijt
L. Quinoa/kip/broccoli/amandelen/feta/avocado

Precies, en daarom is het een risico als ik wel gewone havermout ga eten .. Omdat het dus kan zijn dat het in contact is gekomen met gluten.

Wat voor soort feta gebruik je? Gewoon die in van dat olie uit de supermarkt?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:04

Oh dat had ik even gemist :D Logisch dan dat je 100% glutenvrije havermout neemt :j

Ja gewoon uit de supermarkt, maar in water ipv olie!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:25

Vandaag
O: 250 ml magere yoghurt, een halve appel, een schijfje ananas, een eetlepel cacao nibs en wat havermout
T: 4 kleine rijstwafels met bio pindakaas
L: 3 dubbeldonker volkoren boterhammen, 2 met gegrilde kipfilet, 1 met bio pindakaas
T: 1 Lu time out rijkgevulde mueslireep met chocola, hmm!
A: Hamburger, verse broccoli en krieltjes
B: 2x 20 minuten paardrijden (ga het 2e paard er ook proberen bij te pakken nu! :D)
D: Thee en 1 bakje cappuccino met suiker (anders word ik zo suf op kantoor)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:48

Weer veel te weinig.

O: Bosbessen, met een schep kwark wat kokos en gebroken lijnzaad.
T: Cappucino
L: Laat: speltpannekoek met bosbessen.
A: 2 crackers met roomkaas en tomaat.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 18:07

Wieteke, hoe gaat het nu met je? Al wat minder vermoeid?

Hmmm quinoa, ik eet het niet vaak maar lekker is het wel! Ik heb het ook wel eens als ontbijt geprobeerd, maar dat vond ik een minder groot succes :)) Iets te nootachtig voor op de vroege ochtend.

O: havermout met rijstmelk, cacao, hennep- en lijnzaad en honing; appel; gekookt ei
T: banaan
L: zwarte bonen met een halve avocado, halve paprika en lente-ui
T: 3 wortels, 15 amandelen
A: zilvervliesrijst met spitskool en tofu

B: 12 km fietsen, 1 uur paardrijden

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:15

Thanks voor de tips voor de zoete tussendoortjes! Zijn er naast havermoutkoekjes ook andere soort koekjes? En kan je met kokosvet ook koekjes bakken?
Ben nu vooral bezig met matigen, ik at thuis alles wat los en vast zat, maar nu ik op mezelf woon koop ik het gewoon niet :=

Lijstje eerste lijstje, voor vandaag (A en T nog niet gehad):
O: banaan, sinaasappel, kruidenthee
T: roggebrood met beetje suiker
L: 2 volkorenboterhammen sandwichspread
T: appel, pistachenoten
A: nasi met vega vlees
T: vanillekwark

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:43

O: muesli met melk
B: 10 km fietsen 60 minuten lopen
L: 2 pannenkoekjes met jam
B: 3 km fietsen 45 minuten lopen
T: grote appel paarpistachenoten
T2 2 rijstwafels met vlokken paar snoepjes
A: kip tajine
T: nog geen idee
B: nog half uur met hond lopen
D: thee

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:21

O: magere kwark met DV-fruit, healthy mix, lijnzaad en tarwezemelen. 1 cracker met kaas
T: banaan
L: 2 vk boterhammen met kipfilet, 1 tomaat, 1 beker bouillon en 125 gr halfvolle vruchtenkwark
T: peer + rijstwafel met chocoladelaagje
A: stamppot rauwe andijvie met een krokante kipschnitzel
T: handje ongezouten notenmix

B: 40 minuten fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:23

Vandaag weer iets beter, wel erg veel:

O: 250gr roeryoghurt met wat cruesli, havermout/zemelen, 2 schepjes appel-framboos-cranberry compote, 1 banaan, kaneel, stevia
T: 1 vb met een beetje roomboter en gemberjam (een wondertje tegen m'n misselijkheid!)
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
L: 3 bruine kadetjes, 2vb, roomboter, grillworst met kaas, gemberjam, pindakaas, 1 banaan
B: 12km fietsen
T: 3 digestives, 1 appel
A: Pastasalade: verse raviolli met tomaat-kaas vulling, kalamata olijven, tomaat, komkommer, rode ui, puntpaprika, verse peterselie en basilicum, portobello, olijfolie en citroensap, 1 Griekse rondo, chipolata worstjes, vers stokbrood met kruidenboter, tzatziki (als ik het allemaal op krijg :') ), 1 glas met half peersap/half Spa rood

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:27

Quinoa is inderdaad met vanalles te combineren :j ik had laatst een hele lekkere paddenstoelenrisotto ervan gemaakt :9 Enige nadeel vind ik dat je het moet wassen en dat het dan overal aan plakt en dat de hele keuken dan onder zit en ik een dag later nog quinoa in mn theedoek/vaatwasser/pannen/fornuis/koelkast terug vind :+

Definitieve lijst vandaag:

O (8.30): mugcake van 50 gr havermout, 80 gr banaan, 10 gr hazelnoten, 1 ei, 50 gr zwarte bessen, 5 gr lijnzaad, 20 gr geklopte soja-room (hij was echt enorm geslaagd :9 :9 )
T/L (11.15): 30 gr kikkererwten (gedroogd) + 100/150 gr gekookte broccoli met 15 gr geraspte kaas + 200 gr fruitsalade (tropische vruchten en appel) met 150 gr soja-yoghurt, 10 gr tarwezemelen, 15 gr wheypoeder, 10 gr chia zaden
T (13.30) : groene smoothie van 60 gr spinazie, 80 gr banaan, 40 gr mango + 1 speltboterham met kaas
T (16.00) : 1 speltboterham met 30+ kaas
T (18.00) : 1 vezelrijk cracker met 10 gr pindakaas
A (19.15) : 150 gr gekookte aardappels, 150 gr witte bonen in tomatensaus, 4 of 5 groenteballetjes, 50 gr appelmoes

D: water en thee
B: 1 uur grondwerkles + stallen en paddocks mesten, 3,5 uur werken in de winkel

Kcal: 1930 tegenover 1900 verbrande kcal.

Eiwit: 94 gr - Vet: 61 gr - Koolh: 225 gr - Vezels: 40 gr

Had om 11.15 al mn 'lunch', dus daarna een beetje verspreid over de middag gegeten. Maar ben er verder wel tevreden over :j