Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dreamheart

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:22

Even een vraagje:
Wat is de állerlekkerste taart die je ooit gemaakt / gegeten hebt? :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:38

Ik heb echt geen idee, ik heb zo veel lekkere dingen op.
Ik vind chocoladesoufflé wel heel lekker, maar dat is geen taart.

Morgen ga ik eindelijk mijn amandelkoekjes bakken. Er zit wel 225 gram boter in (en iets van 400 gram bloem), dus ik denk dat het een vrij grote hoeveelheid wordt.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:17

Het is een appelcake geworden, smaakt goed! Heb alleen zó veel dat ik nog wat mensen moet zoeken om aan uit te delen :-)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:59

Als ik taart over heb breng ik het altijd bij de buren :Y)

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:03

Lidewijke schreef:
Het is een appelcake geworden, smaakt goed! Heb alleen zó veel dat ik nog wat mensen moet zoeken om aan uit te delen :-)

Invriezen :Y)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:07

Mijn amandelkoekjes waren zo lekker! Volgens mij echt de allerlekkerste koekjes die ik ooit gemaakt heb. Dat had ik eigenlijk niet verwacht, want ik vond het deeg heel zout smaken. Maar daar merkte je nadat ze gebakken waren helemaal niks meer van.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:27

Heb je een receptje van de amandelkoekjes?
En idd appelcake invriezen!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:43

Ik typ hem als ik tijd heb over! Het staat in een vrij oud boekje van Cees Holtcamp.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:33

Recept alkmaarse jongens

230 gram boter
200 gram witte basterdsuiker + 1 theelepel extra
geraspte schil van 1/2 citroen
1 ei, losgeklopt
4 gram zout
250 gram patentbloem, gezeefd
80 gram zeeuwse bloem, gezeefd
4 gram bakpoeder, gezeefd
350 gram blanke amandelen, fijngehakt

Meng de boter met 200 gram basterdsuiker, de geraspte citroenschil, de helft van het losgeklopte eien het zout. Kneed de beide soorten bloem en het bakpoeder erdoor. Laat het deeg afgedekt 1 uur rusten in de koelkast. Meng de rest van het losgeklopte ei met de fijngehakte amandelen en 1 theelepel witte basterdsuiker door elkaar. Neem het deeg uit de koelkast en rol het uit op een licht met bloem bestoven werkblad tot een vierkante lap van 4 mm dik. Verdeel het ei-amandelmengsel over de deeglap, druk het met de handpalm iets aan. Laat het deeg nogmaals een 1/2 uur rusten in de koelkast. Snijd het deeg in repen van 6 X 2 cm. (op gevoel kan ook). Leg de koekjes op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ze ongeveer 15 minuten in een voorverwarmde oven van 170 C (daarna 10/15 min. onderin over op 190 C) tot ze goudgeel zijn.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:07

Oh ja trouwens, ik had de amandelen niet fijngehakt, maar grof gehakt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:39

Hoihoi, ik zou me hier ook graag melden!

Ik bak niet heel vaak maar wil het graag wat meer gaan doen nu ik recepten op youtube ontdekt heb :P

Heeft iemand van jullie deze al eens gemaakt? Ik vind ze zo leuk!

Ik moet echter proberen om zoveel mogelijk biologisch te eten dus gewone kleurstof is echt een no-go. Eerst maar eens iets biologisch zoeken dus, dan begin ik gewoon met 1 kleur want het hoeven geen koekjes van 30€ te worden, als het dan bevalt kan ik altijd nog bijkopen..

Vinden jullie lunch recepten ook leuk? Ik heb vanmiddag iets gemaakt met brood, ei en spek wat erg lekker was en wil dat wat meer gaan proberen omdat ik het wel lekker vind om niet elke dag hetzelfde te eten. Komend weekend wil ik Churros gaan maken en ik wil ook nog wat dingen met bladerdeeg uit gaan proberen, verder weet ik het nog niet zo goed. Ik kwam vannacht pas op het idee doordat ik een filmpje tegen kwam van dat recept wat ik dus vanmiddag heb gemaakt :P

Ik heb de eerste 50 pagina's van dit topic al doorgekeken, wat een gave creaties komen er voorbij zeg!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:48

melody7 schreef:
Hoihoi, ik zou me hier ook graag melden!

Ik bak niet heel vaak maar wil het graag wat meer gaan doen nu ik recepten op youtube ontdekt heb :P

Heeft iemand van jullie deze al eens gemaakt? Ik vind ze zo leuk!
[ Video ]

Ik moet echter proberen om zoveel mogelijk biologisch te eten dus gewone kleurstof is echt een no-go. Eerst maar eens iets biologisch zoeken dus, dan begin ik gewoon met 1 kleur want het hoeven geen koekjes van 30€ te worden, als het dan bevalt kan ik altijd nog bijkopen..

Vinden jullie lunch recepten ook leuk? Ik heb vanmiddag iets gemaakt met brood, ei en spek wat erg lekker was en wil dat wat meer gaan proberen omdat ik het wel lekker vind om niet elke dag hetzelfde te eten. Komend weekend wil ik Churros gaan maken en ik wil ook nog wat dingen met bladerdeeg uit gaan proberen, verder weet ik het nog niet zo goed. Ik kwam vannacht pas op het idee doordat ik een filmpje tegen kwam van dat recept wat ik dus vanmiddag heb gemaakt :P

Ik heb de eerste 50 pagina's van dit topic al doorgekeken, wat een gave creaties komen er voorbij zeg!

Sinds kort doen wij ook dingen maken voor lunch.
Qua kleurstof kan je bijv. Bietenpoeder gebruiken voor een rode kleur.
Rudolph is veel met natuurlijke kleurstoffen bezig

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:40

Ik heb dat nog nooit gemaakt, maar het lijkt me wel heel leuk om te maken!
Ik heb eigenlijk nog nooit iets voor de lunch gemaakt, maar dat wil ik wel gaan doen.
Bij churros moet je heel goed opletten dat het niet te vet wordt! Ik heb het een keer gemaakt en het was daarna heel vet. Ook niet te veel maken, want als je bewaart is het echt niet lekker meer.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:51

Ja dat kwam ik inderdaad al tegen, helaas is bietenpoeder heel duur dus ik denk dat het gele hartjes worden :+ Kurkuma kost €1,50, dat is wat leuker om uit te proberen.

Dat klinkt logisch inderdaad, heel vet is natuurlijk ook niet lekker. Bewaren was ik al niet van plan, wil het als lunch maken.

Dan kan ik mijn lunch denk ik wel laten zien, was erg lekker dus raad ik zeker aan om ook te proberen :)
Het recept komt van de pagina horeca be like, maar ik heb hem zonder kaas, peper en zout gedaan. Peper had ik volgens mijn ouders beter wel kunnen doen maar ik vond het prima zo.
Afbeelding

Vanavond ga ik appelflappen maken, opzich niet zo moeilijk maar ik laat ze bijna altijd verbranden dus ik moet er naast gaan zitten :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:56

Churros als lunch? Hoe maak je ze dan?
Die dingen zien er erg lekker uit! Heb je de precieze plek waar ik ze kan vinden?
En hoe laat je appelflappen aanbranden? Als je de precieze baktijd aanhoud kan het toch niet misgaan? :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:58

https://www.facebook.com/horecabelike/?fref=ts

Ik kan niet linken naar het filmpje maar hij staat nog vrij ver bovenaan.

Gewoon in zonnebloem olie in een pan denk ik, heb nog niet precies gekeken hoe ik het ga doen. Kan altijd later nog een broodje pakken als ik honger krijg :P

Meestal zijn ze na de normale tijd nog te licht dus dan laat ik ze staan en denk ik er niet op tijd aan :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:20

Wij hebben laatst een boterham op bakplaat. Ei erop breken zeezout en peper erop en zo in de oven tot ei gaar is. Was ook erg lekker

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:31

Oewwh hierbij meld ik mij ook!
Ik vind bakken heel leuk en doe het zovaak ik er tijd voor heb. Ik heb laatst het boek van Menno van heel holland bakt gekregen, dus ik kan weer even vooruit *\%/*

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:46

Ik wil dat boek erg graag hebben maar ben bang dat er veel van hetzelfde in staat.

Is het iets??

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:18

melody, dat bedoelde ik niet haha. Ga je het maken met suiker enzo? Want dan heb je volgens mij echt van de meest ongezonde lunches ever :')
XRosalie, staan er lekkere dingen in?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:27

Ohh zo, ik doe er wel wat suiker en misschien kaneel op maar niet al te veel. Ik probeer 'met mijn verstand' te eten, al is dat niet altijd een succes met mij :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:55

Oke haha.

Dit weekend ga ik een keer op de gezonde toer en ga ik een keer niks bakken, maar ik ga bami maken. Maar daar hebben jullie verder niks aan haha, want dat heeft niks met bakken te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:30

ik heb gister arretjescake gemaakt! :-) Vanavond lekker opsmullen! En voor mijn schoonmoeders verjaardag zou ik een witte chocoladecheesecake bakken, dus die is morgenochtend aan de beurt!

dit recept gebruik ik, die is echt heerlijk: http://www.smulweb.nl/recepten/1383585/ ... -aardbeien

alleen de bodum wordt speculoos omdat dat wat minder heftig is qua smaak en de topping wordt kersen in plaats van aardbeien.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:02

Die taart klinkt echt superlekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:45

Die is ook echt overheerlijk! Echte luchtige witte chocoladesmaak :D