[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:36

Mijn oma van 93 is vorig jaar weer begonnen met roken Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:37

Hahaha mooie dingen hoor Haha!
Tja, al ben je al zo oud, waarom niet?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:37

Bah, ik voel me echt rottig, ik heb buikgriep. Ik heb dan ook maar heel weinig gegeten tot nu toe, het komt er op een of andere manier toch weer uit, en met mijn misselijkheid is het ook niet lekker om te eten. Ik denk dat het avondeten van gisteren helemaal verkeerd is gevallen. Het was macaroni dat van zaterdag nog over was, had in de koelkast gestaan en mijn moeder had het opgewarmd. Kauwde als rubber, maar smaakte op zich nog prima, denk dat het toch niet goed is geweest.

EDIT; Over dat drinken... Ze zeggen inderdaad dat het gezond is, en het lijkt mij ook gezond. Een meisje uit mijn klas was vroeger behoorlijk dik, at gewoon normaal maar sportte helemaal niet, omdat ze last had van haar rug. Toen ze ging weer mocht sporten, viel haar dit zo ontzettend zwaar door haar omvang, dat ze wilde gaan dieeten, maar dat werkte gewoon niet. Kilo's gingen er eerst wel af, maar daarna weer er aan. Toen is ze ontzettend veel water gaan drinken en daar is ze echt van opgeknapt! Ze is nog steeds wel fors, maar je ziet het nu veel minder.
Laatst bijgewerkt door Ehona op 06-05-08 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:38

@ ba: jaaa de was is klaar Haha!
Dat moet goed voelen!

@ Ukiee: hee wat balen joh!!
Helemaal zo met dit mooie weer.
Lekker uitzieken dan maar, beterschap!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:39

Mijn vader heeft destijds alle voedingsconsulentes en gezondheidsconsulenten ontslagen uit het bejaardenhuis. Mensen van 80+ moesten op dieet en stoppen met roken Clown Al het laatste plezier werd ontnomen omdat het gezonder was. Dat vond mijn pa zo'n onzin! Net of die 2 maand extra nog wat uitmaakt Nagelbijten / Gniffelen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:39

klinkt inderdaad als iets verkeerd gegeten.

chub, jouw oma begon, mij opa stopte. had bedacht dat het toch maar beter voor hem was als ie niet meer zou roken.... Clown

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:40

Welshcobfan schreef:
Mijn vader heeft destijds alle voedingsconsulentes en gezondheidsconsulenten ontslagen uit het bejaardenhuis. Mensen van 80+ moesten op dieet en stoppen met roken Clown Al het laatste plezier werd ontnomen omdat het gezonder was. Dat vond mijn pa zo'n onzin! Net of die 2 maand extra nog wat uitmaakt Nagelbijten / Gniffelen

Haha aaach die arme mensen!!
Wordt het nog even flink moeilijk gemaakt, de laatse maandjes Nagelbijten / Gniffelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:41

Natasja91 schreef:
Ik ben nu 16, maar wil nu al niet ouder worden *LOL*
Als ik al die mensen zie lopen op straat die bejaard zijn, neeee wil ik niet Clown

16! En je bent van '91... Geweldig he! Ik vind mensen uit de jaren 80 al jong, maar jij bent uit de jaren 90 en toch ook al heel wat Haha! Gek idee...

Maar weet je, na je 16e wordt het nog veel mooier! Echt! Tussen je 20e en je 30e is heerlijk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:41

Welshcobfan schreef:

nou, bij mijn opa in het bejaardenhuis was dat echt niet zo! als je zag wat daar altijd te eten was! er was ook altijd wel reden voor een feestje met een borreltje erbij. Lekker hoor, weinig eten maar toch een advocaatje met slagroom weglepelen... Clown
zaten al die oudjes te glunderen met rode wangetjes van de alcohol. geweldig!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:42

Zo is het ook in het bejaardenhuis waar ik werk, en zo is het nu ook in de verzorgingshuizen waar mijn pa werkte gelukkig.

Een vrouw van 99 verbieden om te roken, wat een onzin was dat!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:43

Chubby schreef:
Natasja91 schreef:
Ik ben nu 16, maar wil nu al niet ouder worden *LOL*
Als ik al die mensen zie lopen op straat die bejaard zijn, neeee wil ik niet Clown

16! En je bent van '91... Geweldig he! Ik vind mensen uit de jaren 80 al jong, maar jij bent uit de jaren 90 en toch ook al heel wat Haha! Gek idee...

Maar weet je, na je 16e wordt het nog veel mooier! Echt! Tussen je 20e en je 30e is heerlijk!

daar sluit ik me bij aan hoor! Ben nu 27 en heb een heerlijk leventje. Woon in een prachtig huis, heb een fantastische baan en vent en kan gaan en staan waar ik wil. Doe alleen maar dingen die ik zelf (of we) leuk vind en hoef aan niemand verantwoording af te leggen. Als er over een poosje kindjes komen is dat ook weer heel anders allemaal.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:44

Ga mee met de rest: soms moet je mensen gewoon rustig laten sterven in plaats van krampachtig vasthouden aan dat in leven houden. Ookal is het erg moeilijk om zo iets te beslissen.
Ik heb gelukkig nog bijna nooit iemand verloren, onlangs wel een schoontante van mn moeder waar we af en toe nieuwjaar mee vierden, maar die kende ik ook niet zo geweldig. Maar doet toch raar, zo'n begrafenis. Voor de rest heb ik al mn grootouders nog en een overgrootmoeder van 105 jaar oud (die nog prima tevreden is, zit wel in een rolstoel en heeft een hoorapparaat, maar lacht en praat nog vrolijk mee).

Rest reageer ik vanavond wel op, moet terug gaan verderstuderen.

Mijn dag:

O: 2 mb met paté + 1,5 kop halfvolle melk
    T: / (4 uur practicum in labo waar je niet mag eten)
    L: salade met tomaat, halve appel, gekruide gehaktballetjes met ui, looksaus, 1 babybel
    T: rode paprika + babybel
    D: ?
    T: magere yoghurt met wat pecannoten

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:44

Ja, en ik baal er nog meer van omdat ik vandaag weer zou gaan werken. Lekker centjes verdienen. Dat moest ik nu dus op het laatste moment afzeggen. Ik heb inmiddels een remmer ingenomen, nu hoef ik niet steeds naar de wc, maar voel me nog steeds beroerd. Kan ook zijn dat ik een beetje honger heb, alles is er natuurlijk weer uit gegaan, maar ik durf niks te eten. We hebben ook geen bananen in huis, maar die gaat mijn moeder straks uit haar werk (16:00) voor me halen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:47

heb je ook geen crackers of beschuit in huis ukkiee?

ik heb ook honger, terwijl ik toch wel gewoon gelunched heb. vind het eigenlijk te vroeg voor mijn tussendoortje al, maar ga toch maar mandarijntjes eten voordat ik een snack-attack krijg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:48

Beterschap!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:49

Beterschap hoor Ukkie, zonde om ziek te zijn met dit mooie weer!

De oma van mijn lief is 86 en heeft sinds een paar weken internet en mail! Ze is helemaal fanatiek ermee en verontwaardigd als je niet snel terugmailt.. Geweldig Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:51

Het is niet slim dat je een remmer in hebt genomen, je mag nooit diarree stoppen hoe vervelend ook. Die gifstoffen moet uit je lichaam. Pas na 3 dagen mag je er wat aandoen. Drink gewoon veel en eet gewoon als je alleen diarree hebt. Het maakt geen fluit uit namelijk want de diarree wordt niet meer door eten, maar je voelt je er wel beter door.

Of komt het er ook boven uit?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-05-08 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:51

opa had knopjesvrees... computeren ging het dus niet worden.
nu ben ik mijn moeder aan het leren te mailen en internetten. ze belt soms wel 6x op een avond wat ze nu toch weer moet intoetsen... Clown

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:54

benangelique schreef:
opa had knopjesvrees... computeren ging het dus niet worden.
nu ben ik mijn moeder aan het leren te mailen en internetten. ze belt soms wel 6x op een avond wat ze nu toch weer moet intoetsen... Clown

ROFL heel erg bekend.

Ze heeft nu in haar klas een traceboard, snapt ze ook nog niet veel van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:55

ik heb het opgegeven met moeders, ik had zelfs een briefje met verkorte uitleg naast de pc gelegd. Maar mevrouw heeft zelfs moeite met de afstandsbediening hahahah

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:58

Welshcobfan schreef:
ik heb het opgegeven met moeders, ik had zelfs een briefje met verkorte uitleg naast de pc gelegd. Maar mevrouw heeft zelfs moeite met de afstandsbediening hahahah

hihi, ik een briefje gemaakt voor bediening van de magnetron... Ze heeft al langer dan wij een dvd-recorder, maar gebruikt hem nooit. Als ze iets op wil nemen, belt ze ons of wij dat kunnen doen of anders haar dvd-recorder even willen instellen ROFL

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:01

Welshcobfan schreef:
Het is niet slim dat je een remmer in hebt genomen, je mag nooit diarree stoppen hoe vervelend ook. Die gifstoffen moet uit je lichaam. Pas na 3 dagen mag je er wat aandoen. Drink gewoon veel en eet gewoon als je alleen diarree hebt. Het maakt geen fluit uit namelijk want de diarree wordt niet meer door eten, maar je voelt je er wel beter door.

Of komt het er ook boven uit?

Ik heb nog niet overgegeven, maar ik voel me wel alsof dat ieder moment gaat gebeuren. En daar heb ik echt een hekel aan, want van overgeven word ik vaak helemaal niet goed (duizelig, ijlen, enz.).
Op het doosje van de remmer stond trouwens dat je bij acute diarree 2 capsules mocht innemen - ik heb er maar 1 ingenomen - en het lijkt mij niet dat ze dat er op zetten als het niet goed zou zijn. Bovendien moet je diarree wel degelijk stoppen, anders droog je uit en krijg je geen voedingsstoffen meer binnen.

Ik zal zo even op zoek gaan naar beschuit, maar ik geloof niet dat wij dat hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:08

Ze moeten die remmers verkopen, maar het is geen goed advies.
Maar je mag echt niet na 1 dag al de diarree stoppen. Je hebt niet voor niets diarree. Je lichaam wil die gifstoffen kwijt en dan moet je het niet stoppen want dan kan het lichaam het niet meer kwijt.
Diarree is pas gevaarlijk na 3 dagen. Je moet gewoon goed de zouten aanvullen en gewoon normaal eten (niet scherp eten natuurlijk) want de diarree wordt er niet meer of minder van. Je voelt je wel beter als je gewoon eet (dan is je misselijkheid waarschijnlijk ook minder).

Hebben jullie geen ors in huis? Dan vul je heel goed de zouten aan.

Stukkie van de apotheek;
Acute diarree gaat vanzelf over, meestal na een dag of twee, soms duurt het langer. Acute diarree kan geen kwaad, tenzij u veel vocht verliest en moet overgeven. Als iemand te veel vocht verliest, kan het lichaam uitdrogen. Vooral baby´s en oudere mensen kunnen snel uitdrogen. In dat geval is een glucose-zoutoplossing (ORS) de beste behandeling.

Acute diarree gaat meestal vanzelf weer over, binnen drie tot vijf dagen. Belangrijk is dat u extra let op hygiëne - dit om te voorkomen dat u anderen besmet. Was daarom goed uw handen na elk toiletbezoek of wanneer u een luier heeft verschoond.
Bij diarree verliest u veel vocht. Om uitdroging te voorkomen is veel drinken noodzakelijk. Water, thee, vruchtensap (geen grote hoeveelheden appelsap), heldere soep, rijstewater of een ijslolly. Volwassenen moeten per dag minstens 1,5 liter drinken. Drinkt u niet te veel achter elkaar, maar één kopje vocht per keer (dit is 100-150 milliliter). Voor kinderen geldt dat ze minstens 1 liter per dag moeten drinken.
In principe kunt u bij diarree alles eten waar u trek in heeft en wat u kunt verdragen. U hoeft dus geen speciaal dieet te volgen. Zelfs bij waterdunne diarree kan uw lichaam nog de helft van de calorieën opnemen. Als u last heeft van buikkramp, kunt u het beste kleine porties eten.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:15

Oke, nou ja, ik heb nou al een remmer in genomen dus het kwaad is al geschied, zeg maar.

Ik heb nog even gekeken, maar we hebben helemaal niks van beschuit in huis. Had mijn moeder net aan de telefoon en ze zou het meenemen. Zij zei ook dat ze mijn oma zou bellen, die was iets meer dan een week geleden ook behoorlijk ziek (met diarree) en was daarvoor toen naar de huisarts gegaan, daar hadden ze bloed laten prikken om te kijken wat ze had. Dus mijn moeder zou vragen of ze de uitslag al had, want mijn neefje heeft dus sinds kort ook diarree en nu ik ook.. Misschien hebben we gewoon allemaal wat opgelopen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:24

Ik weet nu wat suiker met me doet: het maakt me hartstikke moe! Zit al een half uur te geeuwen en oogjes vallen zowat dicht..