[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:48

Goedemorgen!
Historisch moment Ja mijn moeder staat momenteel te strijken Clown (normaal gaat de strijk naar oma, maar die is nog ziek Clown )
Zometeen richting Den Haag, laatste 2 tentamens Lachen

Dag vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: timeout koekje
L: 2 bb 30+ kaas, 2 bb chocopasta
T: ontbijtkoek
D: ??

Wordt nog beetje wazig hoe of wat of wanneer ik alles op ga eten, tentamens op vreemde tijdstippen Clown laatste van 15.00 tot 18.00 dus wordt pas laat avondeten Ja

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:57

Veel plezier dit weekend Sok Lachen

Succes met je tentamens ingrid!

Ik ga zo richting Amsterdam voor college, daarna direct door naar Brabant.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:28

paulien, laat je goed adviseren over een bijzet door bijvoorbeeld je instructrice. longeren met bijzet voor het rijden vind ik niet zo goed, het gaat erom dat ze de energie kwijt raakt en dat kan ook aan enkel een lijntje.
ellen, dat yoghurtdippie van jou klinkt erg lekker en volgens mij is dat helemaal niet zo ongezond
suus, heb je een beetje goed geslapen?
eva, have fun bij vriendje en have fun bij het shoppen voor de nieuwe spullies. ben uiteindelijk niet meer bij de ikea geweest. het was zo onwijs mistig! zicht was minder dan 30 m....
ingrid, fijn dat soort etentjes. in restaurants spreken wij altijd alleen maar over luchtige onderwerpen. gebleken is dat ik bij zware onderwerpen nogal snel emotioneel word en dat is niet handig in een restaurant Clown
strijkt je moeder nooit dan? heeft ze er een hekel aan? ik strijk ook niet zo vaak, meestal doet hans het. succes met je tentamens he!

de planning van vandaag:
o: yoghurt met special K
t: peer, 2 mandarijnen
l: 3 krackers sandwichspread
t: peer, appel
a: burrito's met kip
saskia, -1,8 in de eerste week is best veel, maar je zei zelf al eerder dat het wel langzamer zal gaan. je dag is keurig verlopen hoor!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:31

Goedemorgen, ik heb gisteravond toch nieks meer genomen.. was eerder op de avond nog even wezen schaatsen! was erg lekker..

vandaag:
O: 3 cracottes kipfilet
T: druiven
L: 4 cracottes, 2 kipfilet, 2 komkommerspread
T: opkikker en ?
A: ?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:32

mn moeder heeft idd een gruwelijke hekel aan strijken, ze staat nu ook al 3 kwartier te brommen en grommen boven die strijkplank Clown
Heb mezelf trouwens wat emoties betreft nu weer redelijk onder controle, dus ging juist wel erg goed Ja
En Niels heeft ook weer wat dingetjes uitgesproken wat dingen toch weer makkelijker maakt, zoals dat ie best een huis wil gaan zoeken, maar dat hij toch wel erg graag hier in de buurt wil blijven en niet nog een aantal km uit wil wijken naar een andere plaats, dat ie dat echt niet ziet zitten...toch ook weer goed om te weten Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:41

Ik merk toch dat het wel erg moeilijk is om de hele ochtend te doen op 1 tussendoortjes. Ik heb nu dus toch een volkorencracker met 1 plakje kaas genomen. Werd er gewoon koud en rillerig van Bloos

ja is ook veel, maar goed ik sport ook veel. Dus dat helpt ook wel echt mee. Ik hoop na het weekend onder de 71 te zijn gedoken Ja Was vanmorhen 72.1 Clown dus dat moet wel lukken.

Ik heb ook echt een hekel aan strijken

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:43

Doei! Mogguh dames!
Gisteravond wat aardappelen, vlees en groenten meegegeten Lachen
Voel me al veel beter Ja Lig alleen nog de halve nacht wakker van het hoesten Scheve mond En vanmorgen was het buikje weer dusdanig door de war dat ik eerst weer een poosje op de wc heb kunnen doorbrengen Huilen van het lachen M'n ouders zijn inmiddels ook ziek ( Bloos ) dus de boer maar even gevraagd of die Tryggur wat hooi wil geven op het land Lachen Ik mis de pony Verdrietig (en ik mis m'n autootje Bloos wil gewoon ff een rondje Nagelbijten / Gniffelen *LOL* )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:47

ik val in het weekend nooit af saskia!
ingrid, prima om dit soort dingen te weten idd. gelukkig wisten wij dat onbewust al van elkaar. scheelt een hoop gezoek op funda Clown

1 tussendoortje trek ik vaak ook niet, smeer mijn tussendoortjes vaak uit...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:02

Nou morgen weet ik zeker dat we patat gaan eten. Dat is opzich niet heel erg hoor. Maar ik denk wel dat ik wat minder patat ga eten en wat meer sla Haha!

Ik het weekend eet ik altijd heel erg slecht in de vorm van nauwelijks Bloos
Maar dit weekend wil ik toch gewoon goed blijven eten en in de avond geen bijzondere dingen. Ik moet nu echt even doorzetten. Als ik nu al laat hangen en dan is het einde denk ik al weer snel een beetje zoek Bloos

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:04

Oh ik denk dat ik morgen maar even het SOnja boek ga volgen daar staat in dat ik frietjes mag haha.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:10

Noor, onzekerheid word alleen maar erger.. Komt mede doordat ik steeds het gevoel heb dat ik een slechtbaasje ben.. Jak.. Verdrietig

BA, met bijzet longeren doe ik ook ná dat ze haar energie kwijt is. Ik longeer altijd zonder iets, alleen een longeerzweep. Dit is puur voor afwisseling zeg maar Lachen

Meiden, ik ben weer een kilo kwijt Haha! Is natuurlijk erg leuk, jammer alleen dat ik niet meer veel kan eten. Het lijkt wel hoe minder ik eet, hoe minder ik kán eten. Ja heel vaag.. weet niet hoe ik het uit moet leggen..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:17

Goed bezig paulien! Haha! En idd wel zorgen dat je blijft eten en dat het niet steeds minder wordt Lachen
Ik ga je nu ff een gigantische schop onder je hol geven ( Haha! )Niet te onzeker zijn! Niémand doet alles perfect Lachen En al doende leer je! Madeira voelt het écht wel aan of je per ongeluk een foutje maakt en weet écht wel dat je alles met liefde voor haar doet!! En dat bokken zal ze ook echt niet lelijk naar jou bedoelen Mss idd een beetje verveling, wat rangorde probleempjes?, het koude weer, nog wat wennen, ze staat natuurlijk ook net op de nieuwe stal. Speel zóveel mee! Iedereen heeft ups en downs met zn paardje Ja Maar niet meteen de moed verliezen!! Vol goede moed doorgaan Ja Niet denken van ohjeee wat alsss.... Nee: "Ik ga lekker met Madeira aan de gang en we gaan sámen nieuwe dingen ontdekken!" Positief blijven hoor!!! Genieten van je paardje Haha!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:18

Klopt wel wat je zegt paulien. Ik heb een tijd geen chips gegeten en toen ik het weer at werdik misselijk na een paar hapjes. maar een kilo kwijt is altijd fijn.
Jij een slecht baasje dar geloof ik niks van. de meeste mensen denken ach een bok. jij gaat uitzoeken waar het vandaan komt. Capje af voor jou

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:19

Hihi dankje Wendy, dat had ik echt even nodig Knipoog

Ik ga ook veel met haar afwisselen, ik hoop dat het werkt Haha!

Ik wil ook heel graag zelf haar berijden, ook al helpt iemand mij ofzo, dat vind ik prima. Maar ik wil niet dat iemand anders haar gaat rijden. Dat doe ik pas als ik écht de moed verlies en dat doe ik mooi nog niet!! *Ook al denkt iedereen dat ik het niet kan Verdrietig en misschien ik zelf ook wel een beetje.. ik ga het gewoon proberen!*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:20

paulien, je maag krimpt ook een soort. als je minder eet, wordt je maag minder opgerekt en komt weer terug in een kleinere vorm. dat is bij iedereen zo.

saskia, ik ga ook maar weer SB-en denk. beetje van haar en vooral veel van mezelf...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:24

@BA, kan het zijn omdat ik een maagband heb dat het erger is dan 'normaal'? Maar in elkgeval, ik weeg nu 107 en dat is natuurlijk wel positief Haha!

Ik doe ook SB, maar eh.. het is teveel.. krijg het niet op Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:26

Hoezo kom je er nu bij dat iedereeen denkt dat jij het niet kan? Waar haal je zulke dingen nu vandaan? Verzin je dat allemaal zelf?
Je hebt een grote schop onder je kont nodig Ja Je kan het best en je moet je van de hele wereld helemaal niks aantrekken.
Meis volgens mij ben je helemaal niet gelukkig op het moment als ik je berichten zo lees Bloos
Gooi die negatieve gedachtes nou eens weg. Jij bent alleen en echt puur alleen op de wereld voor jezelf hoor. Net als ieder ander. Jij moet straks als je in dat bejaardentehuis zit, terug kunnen kijken op je leven en tegen jezelf kunnen zeggen dat je een leuk leven hebt gehad. Als jij jezelf zo naar beneden blijft halen kom je daar dus never nooit niet.
Meis echt geloof me, zet de negatieve dingen opzij en probeer het positief te gaan zien. Dat je pony bokt is misschien ook wel positief hoor. Misschien is het straks wel zo dat je een hele andere trainingswijze hebt en dat je dolgelukkig met haar bent en alles kunt doen met haar. Dan ben je toch alleen maar verder gekomen? Je moet niet denken dat het altijd alleen maar aan jou ligt hoor Dat is namelijk niet eerlijk naar jezelf toe.

*edit* misschien komt dit wel een beetje hard over, maar ik vind het sneu het steeds te lezen. Volgens mij ben je echt een leuke meid die heus wel weet hoe het allemaal zit, maar heet domweg niet uit durft te voeren Bloos

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:31

Paulien ik zat trouwens te denken.. Kan je niet eens met iemand anders er naast te paard of op de fiets en jij op madeira rustig een rondje buiten gaan rijden? Kijken hoe ze dan is? Lachen
Tryggur had namelijk een grrrruwelijke hekel aan de bak Nagelbijten / Gniffelen Buiten issie super Ja Maar in de bak als ie achter was vloog ie met een noodgang weer naar voor naar de uitgang. Zelfs een keer tijdens mn les zo erg dat de instructrice vroeg of ze een extra hek moest gaan halen omdat ze bang was dat hij erdoorheen zou gaan Nagelbijten / Gniffelen
Ben toen met hem begonnen met in de bak grondwerk te doen.. voetballen.. spelen.. en dan gewoon een kwartiertje ofzo en dan een buitenritje en dan zo stiekempjes tussendoor af en toe wat dressuur en toen gaan lessen en naarmate hij meer aankon en ik hem meer bezig kon houden ging het steeds beter Ja Dus bij hem was het puur dattie het saai vond Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:31

SAKKIA schreef:
Hoezo kom je er nu bij dat iedereeen denkt dat jij het niet kan? Waar haal je zulke dingen nu vandaan? Verzin je dat allemaal zelf?
Je hebt een grote schop onder je kont nodig Ja Je kan het best en je moet je van de hele wereld helemaal niks aantrekken.
Meis volgens mij ben je helemaal niet gelukkig op het moment als ik je berichten zo lees Bloos
Gooi die negatieve gedachtes nou eens weg. Jij bent alleen en echt puur alleen op de wereld voor jezelf hoor. Net als ieder ander. Jij moet straks als je in dat bejaardentehuis zit, terug kunnen kijken op je leven en tegen jezelf kunnen zeggen dat je een leuk leven hebt gehad. Als jij jezelf zo naar beneden blijft halen kom je daar dus never nooit niet.
Meis echt geloof me, zet de negatieve dingen opzij en probeer het positief te gaan zien. Dat je pony bokt is misschien ook wel positief hoor. Misschien is het straks wel zo dat je een hele andere trainingswijze hebt en dat je dolgelukkig met haar bent en alles kunt doen met haar. Dan ben je toch alleen maar verder gekomen? Je moet niet denken dat het altijd alleen maar aan jou ligt hoor Dat is namelijk niet eerlijk naar jezelf toe.

*edit* misschien komt dit wel een beetje hard over, maar ik vind het sneu het steeds te lezen. Volgens mij ben je echt een leuke meid die heus wel weet hoe het allemaal zit, maar heet domweg niet uit durft te voeren Bloos

Misschien komt het omdat ik altijd vroeger ben gepest? Of omdat mensen steeds vragen of zíj even mijn paard zullen doen, want ik kan toch haast niets zien? De vorige eigenarese van Madeira vertelde dat Madeira nooit bij haar heeft gebokt.. Misschien daarom? Ik weet het niet.. Maar onzeker ben ik zeker.. En eigenlijk om eerlijk te zijn, vertel ik het alleen tegen jullie. Bij mensen op school ofzo altijd masker op, altijd lachen.. Maar hier.. Nee.. Omdat ik vaak het gevoel heb dat jullie het begrijpen. Ik wilde er eigenlijk geen aandacht mee trekken, sorry als dat zo overkwam (ik wil dingen best voor mij houden).

Nou ik ben benieuwd of je dit beter vind klinken:

IK GA HET PROBEREN MET MADEIRA Haha!

Wendy, ik rij soms met haar buiten. Maar ik wil even wachten tot het wat minder glad is, omdat ik zelf namelijk niet zie wat glad kan zijn of niet.. Straks vallen we nog ofzo.. Maar Madeira is gewend in een buitenbak te rijden, niet in een binnenbak. Eerst vond ze het leuk, maar nu.. I don't know..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:38

Ik ben ook altijd gepest Ja Schelden, schoppen, spullen stukmaken, noem maar op Ja Laat idd flinke deuken in je zelfvertrouwen achter Ja Maar je moet toch proberen meer zelfvertrouwen te krijgen en schijt te hebben aan die mensen!! Ik denk nu gewoon dat die mensen heel DOM zijn Haha! En vaak zijn mensen die pesten zelf tiepjes met een minderwaardigheidscomplex wat ze op een ander proberen te projecteren zodat zij uit de negatieve aandacht blijven (denken ze Clown ) tenminste, zo zie ik het na al die jaren een beetje Tong uitsteken

Vroeger op de manege die meiden hebben me altijd al gewaarschuwd "Wen, zodra een paard krijgt heb je opeens héél veel vrienden!! Maar als ze er niet op mogen zijn ze weer weg"
Is waar Ja
Vooral het eerste jaar dat ik Tryggur had was het steeds "Oh mag ik eens mee?" "Ik heb nog nooit op een ijslander reden, dat wil ik weleens proberen"
En als ik dan zei "Oh dan moet je naar .... stal gaan daar kun je hele leuke ritten doen!" dan was dat vast niet het antwoord waar ze op hoopten Haha!
En onzeker is iedereen Lachen (Tryggur heb ik bijvoorbeeld wel getölt bij de vorige eigenaresse, maar sinds ie bij mij is lukt het me niet .. Maar nu ik ouwe foto's bekijk zie ik dattie toen gewoon met zn hoofd omhoog ik tölt werd getrokken en ik wil dat niet Lachen Ben ook al een hele poos aan het werk om er éérst een goeie ontspannen draf in te rijden voor ik aan die tölt ga klooien Lachen En tja, dan duurt het maar langer! Haha! )

En goedzo, that's the spirit!!! Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:38

Nee ik zie het niet als aandacht trekken hoor helemaal niet en ik vind het helemaal niet erg dat je het hier post, liever hier je hart luchten dan dat je er mee rond blijft lopen want dat is ook niet goed.

meis, jij bent heus de moeite waard en je kan het allemaal best, alleen moet je jezelf daar ook even van overtuigen. Met de rest van de wereld heb je niks te maken hoor. Jij moet plezier hebben en je moet niet bij alles wat je doet denken, oh wat zullen andere mensen er wel niet van denken, want dan belemmer je jezelf veel te veel Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:40

Misschien dat het dan ook aan de binnenbak ligt die ze niet gewend is? Lachen
Tryggur vind de bak op de boerderij nu wel ok Ja Die is open. Maar zodra ik bij mijn buurvrouw in de bak wil rijden (zijn helemaal bomen omheen) kan hij niks zien en raakt hij compleet in paniek. Heb dan geen rem en stuur meer en hij vliegt alle kanten op Nagelbijten / Gniffelen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:44

Paulien meis, het komt allemaal goed!
Je bent toch nu al aan het proberen, jij probeert tenminste de oorzaak te vinden.

Neem Kyra, een paard bij ons op de manege. Ik vind haar echt geweldig om te rijden, maar ohmy wat heb je een werk aan dat paard.
Als je haar niet constant bezig houdt, gaat ze zelf dingen bedenken, met als gevolg een pirouettes draaiend, bokkend, aanvallend paard.
Als je haar gewoon steeds een stapje voor bent in haar denken, heb je eigenlijk geen kind aan haar, dan doet ze alles voor je.
Maar let je niet goed op en gaat zij zich vervelen, dan wordt het echt een klier. Clown En daar bovenop heeft ze echt een eigen wil, dus als ze iets niet wilt doen, dan heb jij gewoon pech.

---

Mijn dag:
Ontbijt : droge verse meergranen boterham en een stukje zelfgemaakte brownie
tussendoor : - (was pas half 11 wakker Bloos)
Lunch : ..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:49

Goed, ik heb me dik ingepakt en ga zo eens kijken of ik veilig bij stal kan komen met de paarden. Heb helemaal geen zin, maar ben al sinds zondag niet geweest en dit weekend heb ik ook niet veel tijd voor ze. Het is hier momenteel -2,4 en ik heb de wind tegen op de heenweg. Scheve mond

Gegeten:
O: bb met slankie, glas optimel
T: wasa met kaas
L: biogarde met allbran

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:50

Ooh dat wordt een koude fietstocht Imre, succes! Ach gut