ikkeniet schreef:idylle schreef:Wat voor grond gebruiken jullie om je moestuinbak mee te vullen? En hebben jullie je houten bakken nog ergens mee bewerkt tegen het rotten, of een bepaalde bekleding aan de binnenkant gegeven tegen het rotten?
Ik heb een aantal betonnen bakken staan, en die vul ik eerst met 1/3 compost of paardenmest,
dan 1/3 oude aarde van vorig jaar en dan 1/3 verse moestuingrond.
Ik ben bijna klaar met een houten bak van steigerhout, alleen nog de bodem erin schroeven, dan doe ik daar dik landbouwplastic in. Het liefst uit 1 stuk. Zodat er niet zoveel water kan weglopen.
Onderop 1/4 hydrokorrels, 1/4 compost of paardemest, 1/4 oude aarde, 1/4 verse moestuingrond.
Dit doe ik al een paar jaar, en het bevalt me een stuk beter dan op de knietjes in de klei wroeten.
Heb gisteren en vandaag pas mijn eerste dingen gezaaid.
Sla, bietjes, uien, wortels, aardappel en spinazie.
En werk gedeeltelijk via de makkelijke moestuin methode.
Mijn bakken staan in die app en iedere dag krijg ik dan bericht wat er moet gebeuren.
bv water geven, onkruid wieden. Het is een mooi geheugensteuntje.
Super handig! Ik heb de app inmiddels gedownload, maar nog geen moestuin

Zonder gekheid, ik heb vanavond m'n pallet randen opgehaald en hoop deze zondag een plekje te kunnen geven. Manlief neemt worteldoek mee, dan moet ik alleen nog afdekzeil (of misschien ook landbouwplastic) hebben en dan kan ik hem gaan vullen. Hmmm, paardenmest, gaat dat niet stinken? Ik denk dat ik er gewoon helemaal moestuingrond in ga doen, maar dat moet ik nog bedenken.