marinke182 schreef:Wij zijn net terug uit Londen. Echt een veganwahhala!! Zoveel vegan restaurantjes en winkeltjes. Ook was wel overal iets van een veganistische optie. Enige nadeel is wel dat het superdruk was bij de restaurantjes. Uiteindelijk pas om 9 uur gegeten, omdat we zo dom geweest waren niet te reserveren.
Nu nog goed nadenken over de reis naar Zuid-Afrika. Ik denk dat ik het veganisme wel een beetje moet loslaten, maar vind dat wel erg lastig. Aan de andere kant denk ik dat de veehouderij wel een stuk diervriendelijker is. Hoe doen jullie dat met vakanties naar niet-westerse landen?
Ik post hier niet vaak, maar wilde hier wat over zeggen. Soms staan de dieren er niet in overvolle stallen, maar het vlees (of nog erger: de dieren zelf) kan net zo goed import zijn. En anders is de methode van slachten daar vaak zeer slecht. In sommige landen is een onverdoofde halssnede standaard. In Nederland zijn de omstandigheden voor dieren zeker niet al te best, maar zodra je de grens over gaat is het vaak echt om te huilen. Met uitzondering van landen zoals Zweden etc. Ik weet dat er naar landen zoals Turkije ladingen Europese dieren dagenlang staan te branden in de zon om vervolgens onverdoofd te worden geslacht. Zelfs in mijn geliefde Griekenland gaat het er soms erg slecht, nog steeds veel antibiotica en gewoon smerige en slechte stallen. Het klinkt triest, maar je kan maar beter in Nederland worden geboren en geslacht als dier. De rest is nog veel erger, uitzonderingen daar gelaten.