Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:02

Dat ze je dan naar huis sturen Jamieblont...
Dat vind ik wel wat hoor! En je doet toch enorm je best?!? :?

Mag ik vragen wat jij weegt, Anke98?

Ik vind het lijstje van Phor niet weinig, er zit toch ook veel fruit in?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:07

@Phor: Oke is goed :)
Ohh je hebt die banaan wel nodig! Want voor/tijdens je training zette je zelfs in je lijstje benadrukt met hoofdletters: ‘’HONGERRRR’’, om je even te helpen herinneren :)
En als je te lang niet eet, krijg je ook geen honger/trek meer. Dus je had die banaan méér dan nodig omdat je lichaam het zelfs aangaf :D
Zo, hihi. :o
Doe je ook wel eens aan ‘spiegelen’? Klinkt misschien een beetje gek, maar herhaling herhaling herhaling van naar jezelf kijken helpt misschien. Eventueel de ‘touwtjes-oefening’ om een reëel beeld te krijgen van hoe je eruit ziet en wat je omvang is. Het klinkt echt raar, maar het werkt écht :)
Als je niet helemaal begrijpt waar ik het over heb stuur ik je wel een pb’tje! Weet namelijk niet of het op internet te vinden is

@Jamieblont: Wat balen dat je de eis niet hebt gehaald. Ik ken er inderdaad alles van.. Kreeg ook meerdere time-in en time-outs omdat ik het niet haalde. Maar uiteindelijk is het met mij ook goed gekomen, haha :)
Probeer thuis door te zetten wat je tot nu toe geleerd hebt! Hopelijk krijg je de juiste ambulante hulp
Nu terug naar je lijstje: Netjes, maar toch wat puntjes om je eetstoornis in te sluiten:
- 1 kiwi is geen stuk fruit. 2 kiwi’s, 2 mandarijnen, 3 pruimen wel :)
- Bastognekoek moet je er ook 2 a 3 van voor een volwaardig tussendoortje
- heb je normaal zuivel bij de lunch?
- Raketijsje is geen tussendoortje (bij ons dan), van waterijsjes moet je er 3. Of een waterijsje en daarbij 2 biscuitjes oid.
En neem je je nutri’s niet meer? Waarom niet? Je kwam daar ook niet genoeg mee aan he.
Niet om je te pesten, maar meer om alert te zijn. Zelf heb ik ook in jouw situatie gegeven en ik wil je echt alleen maar helpen :*

@KarinvdM: Mij hebben ze ook meerdere keren weg gestuurd omdat ik mijn gewichtslijn niet haalde.. heel tegenstrijdig ja want je doet ontzettend je best maar je lichaam werkt gewoon niet mee.
Toch denken ze dan dat je gewoon niet genoeg je best doet. Dat je stiekem toch sport of eetmomenten overslaat.. Echt belachelijk, maar wij mochten de groep ook niet demotiveren en als iedereen alleen maar afvalt of hun eis niet haalt.. niet echt fijn voor de groep.

phormicola schreef:
Ik ga je alvast voorspellen hoe je 'dieet' gaat verlopen, dan kun je er alvast mee stoppen:
Ja, je zult absoluut afvallen, alleen je zal voornamelijk spiermassa kwijtraken. Hierdoor verbrandt je lichaam minder energie dan dat het nu doet.
Wanneer je weer iets meer gaat eten, stel je voor dat je elke dag een bakje yoghurt erbij eet, dan zul je heel erg snel aankomen, omdat je niet meer genoeg energie kan verbranden. Hierdoor zul je zwaarder worden dan dat je nu bent.

Klopt. Je bent erg gevaarlijk bezig. Ja, gevaarlijk. Ik zal het namelijk nog iets specifieker maken. Niet om je bang te maken, maar wel om je ogen te openen en je te waarschuwen.
Als je zo doorgaat ga je inderdaad snel afvallen; vet en spieren. Dit klinkt voor jou waarschijnlijk als: ''Ach, whatever'' Maar weetje, je hart is ook een spier. En je hart heb je nodig om te ademen, te bewegen en te leven.. Je hart brengt het bloed door je hele lichaam en zorgt ervoor dat je andere organen ook functioneren.
Je zal me wel niet geloven, maar het is allemaal waarheid.. ik heb het zelf meegemaakt.
Als je problemen krijgt met je hart wordt je opgenomen in het ziekenhuis met alle gevolgen van dien. Je kan er zelfs blijvende schade aan overhouden of erger.. je kan het niet overleven.
Zoek goede hulp. Praat erover met je ouders/vriendinnen/leraren.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:19

O: klein stokbroodje met licht jam
T: niks
L: twee bruine boterhammen met kipfilet en rucola
T: niks
A: aardappels gebakken met paprika, champignons en courgette
T: appel-kaneel yoghurt met muesli

Straks nog een peer jum :)

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:32

O: havermout met appel en spelt/amandelmelk
T: 3 vk crackers met pindakaas
L/T (lunch op verjaardag): kopje doperwtensoep, kopje tomatensoep, 3 kleine bruine afbakbroodjes, postelein-salade, salade caprese, tomatensalade, aardbeien, schijfjes komkommer, stukje cheesecake
A: 5 dumplings (vulling van gehakt, chinese kool, pinda's), handje kersen

B: 1 uur fietsen

Merk dat ik het nog steeds moeilijk vind om meer te eten dan ik eigenlijk wil. Terwijl het uiteindelijk best meevalt en ik het prima kan hebben.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:57

ChantalSmook schreef:
Zo. Werkweekend. Nu ga ik getest worden op discipline (Ik wil mijn doordeweekse weekenden/vrije avonden gebruiken als weekend om af en toe te zondigen, dat heb ik eergister en gister gehad, dus nu is het eigelijk doordeweeks :') ) Cliënten eten vanavond vaak allemaal extra lekkere dingen enzo en meestal kan ik zulke dingen niet weerstaan dus ik neem wat extra's mee aan groente/fruit zodat ik dan toch wat te eten heb :P

O/L: (laat uit bed) cracker met cottage cheese + 50gr. havermout en melk
T: Appel en bruin broodje met sla
A: Tomatensoep, Paprika, champignons, kalkoenfilet, rijst en een beetje sojasaus + magere yogurt
T: Appel rijstwafel met stroop
T: klein bakje chips
T: Schaaltje met tomaat/komkommer/augurk/zilveruitje
B: uurtje fietsen

zucht toch meer gegeten dan dat ik wilde :P . Moeilijk! Nu nog ff naar huis fietsen en dan lekker slapen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:46

Chernique: Tony Chocolonely :~ Gelukkig was er slechts een reepje over!

Jaime: Balen zeg meid :(:) Ik hoop dat je heel goede hulp hebt thuis, kop op, het lukt je wel!

Anke: Ik begrijp heel goed dat je op jouw leeftijd heel veel redenen hebt waarom je dun wil worden. Maar veel van de meiden die hier lijstjes posten en commentaar geven op jouw lijstjes, hebben exact meegemaakt wat jij nu meemaakt. Dus het is echt niet zo dat we er niets van af weten, of dat we niet weten hoe jij je voelt... Het jammere is dat velen van ons net hebben meegemaakt wat jij zal meemaken wanneer je zo slecht voor je lijf zorgt. Beloofd dat je je rotslecht, ellendig, slap zal voelen. Je weerstand tegen ziektes stelt niets meer voor, en uiteindelijk draait het niet meer om die kilo's verliezen, en hoe dun je ook bent, je zal niet meer terug geraken in een normaal eetpatroon zonder hulp. Je lijf raakt langzaam aan uitgeput, je haren vallen uit, en zo zijn er nog 1001 doodenge dingen die kunnen gebeuren. Waarom laat je ons niet helpen om een gezond eetpatroon uit te dokteren, als je in je thuissituatie niemand hebt om je te helpen? Hoe je nu bezig bent is levensgevaarlijk.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:00

Iemand vroeg naar mn gewicht mag dat hier neergezet worden of liever niet?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:01

Ik zie daar geen problemen in :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:02

Ik ben eigelijk bang dat bekende dit gaan lezen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:03

Mocht je de behoefte voelen, mag je me altijd PB-en :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:05

Tnx

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:14

Ja hoor, je mag het me ook per PB vertellen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:17

KarinvdM schreef:
O: havermput, speltvlokken, lijnzaad, chia, hennepzaad met yoghurt, sojamelk en 100 gr verse anannas.
T: meloenmix (cantaloupe en galia)
L: Dubbele speltboterham met kruidenkaas, plak 30+ kaas, kropsla, komkommer en paprika
T: ananas en een kaal sneetje roggebrood
A: Risotto met kip, veel champignons en courgette en nog paprika en tomaat, met wat italiaanse kaas erover. Klein schepje kwark na
T: 6 honingdropjes, straks een borreltje en wat chips oid.
D: Thee, slimpie en water
B: stallen en weide mesten, 11 km hardlopen en een middag geconcentreerd achter de C zitten te jureren. :D

Dikke handvol gedoogd caraibisch fruit ivm te weinig kcal vandaag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:18

Toe maar Anke, dan kan je de mening van Karin met de mijne vergelijken, dan kan je er goed over nadenken, toch? :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:24

Eigenlijk is het meeste hier al gezegd Anke. ;)

Vandaag dagje examens en shoppen in Utrecht gehad, en ook uiteten geweest dus niet echt gezond allemaal. Merk toch wel dat ik het wel fijn vind om de 'gezonde eigen planning' tot mijn beschikking te hebben. :P Probeer dan toch wel de gezondste dingen te kiezen, maarhoed schandalige dag. :o

O: magere yoghurt met stukjes appel, banaan.
L: Meergranen broodje met kip en taugé.
T: frozen yoghurt met kersen en stukjes wafel. :o
A: tagliatelle met tomatensaus, champignons, doperwten en stukjes ossenhaas. :9
T: Machiato van de Starbucks

B: hele dag gelopen

Morgen maar weer echt gezond. :)
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 15-06-13 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:25

Mezelf zover gekregen om beude een pb e sturen

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:29

:j Geloof me, je vernield je eigen lichaam en beter ga je je er ook niet van voelen. :=

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:26

Mijn uteindelijke lijstje van vandaag:
O: 3 meergranen boterhammen (1 kaas, 1 grillworst, 1 Nutella)
T: 2 pakjes Sultana
L: 1 meergranen boterham met daarop 1 flinke banaan
T: 2 pakjes Sultana, 3 knackebröd met smeerkaas
A: pastasalade met veldsla, tomaat, paprika en een bosuitje
T: -

B: 12km hardgelopen

Morgen maar weer wat meer fruit :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 01:15

LisErm94 schreef:
O: 70 gram havermout, 5 gram lijnzaad (ongezoete sojamelk & water) 1 sinaasappel.
T: 1 merci, 1 perzik, 1 bospeen en 1 keelsnoepje.
L: Zuurdesum bolletje met tapenade, rucola sla en plak carpaccio erop, glaasje prosecco :9 .
T: Aardbeien met softijs en koekrolletje *D .
A: gekookte aardappelen (beetje jus erover), gehaktbal & snijbonen.
Als toetje flink wat magere yoghurt met all bran erdoorheen.
Vanavond nog wat rauwkost of een stuk fruit.

Morgen nog lekker ergens brunchen met vaderdag en dan weer even netjes doen :)

Rauwkost of fruit vervangen door veel chips en snoepjes tijdens filmavondje met n vriendinnetje :o

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:32

Citaat:
@Jamieblont: Wat balen dat je de eis niet hebt gehaald. Ik ken er inderdaad alles van.. Kreeg ook meerdere time-in en time-outs omdat ik het niet haalde. Maar uiteindelijk is het met mij ook goed gekomen, haha :)
Probeer thuis door te zetten wat je tot nu toe geleerd hebt! Hopelijk krijg je de juiste ambulante hulp
Nu terug naar je lijstje: Netjes, maar toch wat puntjes om je eetstoornis in te sluiten:
- 1 kiwi is geen stuk fruit. 2 kiwi’s, 2 mandarijnen, 3 pruimen wel :)
- Bastognekoek moet je er ook 2 a 3 van voor een volwaardig tussendoortje
- heb je normaal zuivel bij de lunch?
- Raketijsje is geen tussendoortje (bij ons dan), van waterijsjes moet je er 3. Of een waterijsje en daarbij 2 biscuitjes oid.
En neem je je nutri’s niet meer? Waarom niet? Je kwam daar ook niet genoeg mee aan he.
Niet om je te pesten, maar meer om alert te zijn. Zelf heb ik ook in jouw situatie gegeven en ik wil je echt alleen maar helpen :*

Thanx, dat van die kiwi , Bastogne en waterijs wist ik niet. Ik ga er zeker op letten! :D
Nutris neem ik niet meer nee, in de kliniek heb je een afbouwschema wat ik gevolgd heb, want die nutris waren niet omdat ik niet aankwam, maar omdat ik heel snel moest aankomen om het gewicht te halen. Maar mocht het nodig zijn dan ga ik ze zeker weer nemen (ik moet morgen pas weer wegen bij de huisarts) In ieder geval bedankt voor de tips! :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:09

Ik ben het eens met de rest dat je echt heel verkeerd bezig bent Anke. Maar ik zal er verder over ophouden want je weet het hopelijk nu wel.

Mijn lijstje voor vandaag. Vanmiddag bbq dus probeer me de rest van de dag in te houden.

O: smoothie magere yoghurt, banaan, kiwi, aardbei en lijnzaad.
T: - (laat ontbijt)
L: tosti met curry,
T: snack a jacks en/of een appel
A: vanaf half 5 bbq

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:22

O: 40 gr havermout + BB met stroop
T: Sinaasappel
L: 3 BB met kaas/tomaat/sla
T: Bakje magere yogurt
A: Familiedag en we gaan daarbij barbequen. Verder weet ik nog niet.
B: 2 x 50 minuten fietsen

Ik loop waarschijnlijk de taart met vaderdag mis omdat we moeten gaan naar de familiedag als ik thuis kom met werk. Zin in de barbeque (ik woon op een appartement :P )

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:23

Gisteren
o: 4 spelt boterhammen kipfilet
t: appel
t: special k mueslireep
t: special k yoghurtkoekje
l: meergranen bol met ham kaas paprika sla en komkommer
a: maaltijdsalade
t: bakje vers fruit van meloen en aardbeien

op terras nog 2 rivella gedronken en thuis 2 flesjes crystal clear

vandaag
o, t, l: 4 speltboterhammen met kipfilet
t: 2 chocolade snack a jacks
a: ??
t: lekker verse kersjes en aardbeien

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:38

NeverGiveUp schreef:
Nog even gister

O; Scrambled egg met twee eitjes, tomaat, ui, paprika en wat mais.
L; Door het late ontbijt een bakje kersen en een kopje zuid afrikaanse thee.
T; (Net) Warm pistoletje met kaas en salami
A; Broodje shoarma met zelfgemaakt knoflook en sla
De rest heeft te maken met roze koeken, donuts en lange vingers. :')
Was logeren bij vriendin.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 12:46

Gister:
O: 2 boterhammen + 1 kapje hagelslag + 1 glas halfvolle melk
T: pakje time-out koekjes
L: 1 tosti ham/kaas (geen boter/saus) + 1 glas jus d'orange
T: 1 appel
A: tomatensoep (met soepgroenten/vermicelli) + turks brood met brie
D: stukje stroopwafel pudding
T: 1 mars + 'n flesje Jillz

S'ochtends gewerkt van 8 tot 1, s'middags 3 kwartier gewandeld, een boodschap gedaan en in het toaal een halfuur gefietst.