8nnemiek schreef:Waren de bonen wel nog goed? Vreemd hoor, bij mij kiemen bonen heel gemakkelijk. Misschien zijn ze wat groot voor de koffiefiltermethode, maar in een bakje met vochtig keukenpapier doen ze het meestal super!
Zou zo maar kunnen. Ik heb de bonen gekregen van iemand, die ze blijkbaar weer van een ander had.
Ik had ze eerst in een bakje met vochtig keukenpapier, deed na 5 dagen nog niks. Dus toen overgezet in het koffiefilter, omdat het vochtige papier snel opdroogde. Daar had ik eerst de schuld aan gegeven. Toen, diezelfde bonen, nog 4 dagen met het koffiefilter, met als resultaat 1 minimaal ontkiemde boon. Dus de rest van de koffiefilterbonen heb ik weer terug gezet. Misschien tegen beter weten in 
De grootste/ dikste bonen zullen de grote hebben van een 20 eurocent muntstuk. Valt toch mee?
Naja... dus jij zegt nog een keertje proberen met de koffiefilters? Hoe nat maak jij die filters? 'Zeik' nat of dat ze vochtig aanvoelen. Het viel mij namelijk op dat de filters gedurende het kiemproces droger worden. Misschien dat de nattigheid de eerste dagen ook een rol heeft gespeeld in het ontkiemproces. Zucht, en ik maar denken dat boontjes zo makkelijk waren