[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:50

Ohja, ik zie het nu pas. *LOL*
Scherm staat ook raar gekanteld, en meestal zak ik ook nog eens in voor de computer: van onderaf lijkt zoiets dan zwart. Clown

Ik vind tinkers super, maar ook echt te duur nu, anders zou ik er later wel eentje kopen maar ik heb toch liever en IJs voor dat geld. Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:52

LittleAnn schreef:
schatten ik meld me aan, de afgelopen 2 weken heb ik echt verdriet zitten wegvreten dus ik ga weer ff meedoen, ook al gaan julie ZOO hard!!!

vandaag:
o: eierkoek
t: wit broodje met kaas
l: (laat) macaroni met knoflooksaus en kaas, vegetarisch balletje en brocoli
t: appel, stukjes chocolade
2 uur dansles geven
Daarna nog een stukje ontbijtkoek ofzo...

fijn dat je er weer bent. volgens mij heb je het heul leuk gehad hier in NL?
je eet wel bijzonder weinig trouwens!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:53

Spetterlover schreef:
Goedemorgen!
Wat hebben jullie veel gel*ld zeg Haha!

Ik heb me gisteravond misdragen met eten Clown
Kwam gister totaal op 2317 kcal.

Vandaag

o: 3 vb 1x boter/vruchtenhagel, 1x pindakaas, 1x appelstroop
t: -
l: grote appelflap (krijg ik altijd als ik bij die mevrouw werk)
t: appel, banaan
t: cup a soup, knackebrod met ?
a: ?
t: ?

Beweging Tong uitsteken
9.00-12.00 schoonmaken
15.00-17.00 oppassen (met kindjes op trampoline, of in de zon zitten Schijnheilig)

Je ontbijt is prima, maar de rest..... Waarom geen tussendoortje in de ochtend? waarom alleen maar lunch met een grote appelflap? daar kan toch nog wel wat brood of yoghurt ofzo bij?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:53

Myra schreef:
Waarom doet iedereen toch dat start to run? Clown

Ik ga gewoon hardlopen en ik houd me aan de afstand/tijd die ik van tevoren heb afgesproken met een mezelf. Een halfuur kan dan makkelijk, zelfs na 3/4 jaar niet gelopen te hebben. Bloos!

Ik doe daar niet aan Vork Als ik ga hardlopen, spreek ik idd met mezelf een afstand af, en dat moet ik dan rennen. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:56

Mijn conditie is best oke, Combat hou ik ook een uur prima uit.. Maar hardlopen Nagelbijten / Gniffelen *hijg puf*

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:57

mirriejj schreef:
Ik doe daar niet aan Vork Als ik ga hardlopen, spreek ik idd met mezelf een afstand af, en dat moet ik dan rennen. Lachen

Ben ik gelukkig niet de enige. Haha!
Ik heb het prima gered op mijn gevoel tot 20 kilometer, maar toen werd het bloedheet buiten.
Start to Run is volgens mij meer voor mensen die eigenlijk helemaal niet bewegen en er in moeten komen. 99% van de mensen op bokt bewegen gewoon voldoende denk ik. Tong uitsteken
Een marathon lopen is trouwens te trainen in 3 maanden met een normale conditie.
Mijn vader heeft hem gelopen met 0,0 conditie (werkt thuis met computers, beweegt helemaal niet) en heeft daar 6 maanden over gedaan volgens een erg goed schema. Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:02

aaaaaah! mis dat hardlopen zo onwijs erg! mijn conditie is ook echt sterk verminderd. Ben blij als de skatecursus zaterdag gaat beginnen...
Nu we het er toch over hebben, blijf bij vlagen ontzettende pijn in mijn knie houden. Soms word ik 's nachts wakker omdat ik wil verliggen en mijn knie dat niet zo'n goed plan vind. Balen dus.

Vandaag 25 min. op Noob gereden. Was een drama. Op rechts wilde hij alleen maar in zijn eigen knikje lopen, terwijl hij op links heel schieterig was. Heb dus al die tijd alleen maar achtjes gestapt en gedraaft. Bleh.

mijn dag van vandaag:
o: 4 desemb. wit met filet american
t: pot thee, 2 mandarijnen
l: 3 krackers smeerkaas en augurk
t: perenijsje, litertje water
a: sateschnitzel, aardappelblokjes en doperwtjes/worteltjes
t: pot thee
t: yoghurt met scheutje lessini limonade

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:06

Ben eindelijk op kantoor, vergaderen is niet mijn hobby.

Planning
O: bb met ei (en peper en zout, geen saus oid), glas sinaasappelsap
T: appel, 2 snack-a-jacks, 5 suikervrije dropjes (en thee en water)
L: 2 bb met kalkoenfilet
T: bakje huzarensalade
D: roerbakgroente met kip en mi
T: yoghurt, sinaasappel

Suiker is bij mij de grote boosdoener, ik probeer nu zo min mogelijk suiker te eten, maar dat is niet makkelijk. Het zit echt overal in... Maar ik heb het er wel voor over, word er namelijk wel dunner van. Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:11

wist je dat in suikervrije drop meer kcal's zitten dan in 'gewone' drop? dat vertelde de dieetiste mij. is wel merkafhankelijk geloof ik.

suiker is ook bij mij de moeilijkheid. de eerste maand geen toegevoegde suikers gegeten; -5.4 kg. de tweede maand wel wel weer gewoon; -0.0

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:17

Ik heb liever meer kcal en minder suiker dan andersom. Tenminste, op dit moment. Ik weet al heel lang dat suiker bij mij het probleem is, maar het is moeilijk om ermee te stoppen. Mijn vriendje is vorige week gestopt met roken, dus ik met de suiker. Goeie deal toch? Hebben we het allebei moeilijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:25

toen ik de eerste keer naar de dieetiste ging, viel haar ook op dat ik veel suikers at. niet zo zeer in snoep enzo, maar wel via liga's, sultana's en ontbijtkoek.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:38

benangelique schreef:
toen ik de eerste keer naar de dieetiste ging, viel haar ook op dat ik veel suikers at. niet zo zeer in snoep enzo, maar wel via liga's, sultana's en ontbijtkoek.

dat is niet zo fijn!
Gelukkig hou ik niet zo van liga's etc. Hou het wel bij fruit.

edit: Weet iemand toevallig of veel water drinken went, want dronk vaak nog geen liter op een dag.
Nu probeer ik dus aan de 2 liter te komen, maar blijf echt constant naar de wc aan het rennen, niet erg leuk Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 06-05-08 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:38

Precies, dat was bij mij ook zo. Ik heb de sultana's/liga's nu vervangen door snack-a-jacks en van die mini-crackertjes in een pakje. Dat scheelt al een hoop. Ik heb nog een kwart volkoren ontbijtkoek in de kast staan, weet nog niet of ik die opeet of weggooi. En ik drink teveel vruchtensap, hoewel alleen light, daar zit natuurlijk ook gigantisch veel suiker in. Nu dus vooral water en nog meer thee. En soms een glas lessini, maar dan met weinig limonade.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:40

lessini is ook niet lekker met veel limonade.. Clown

aan veel drinken wen je zeker. ik dronk ook altijd weinig, maar ik kan nu gerust een kleine 1,5 liter thee drinken zonder dat ik direct 6x naar de wc moet. pas na een uurtje ofzo krijg ik aandrang en dan moet ik 2x snel achter elkaar. that's it.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:42

Ik ga nu haast om de 5 minuten naar de wc Vork en dan heb ik nog maar een litertje op haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:44

stug volhouden, je blaas went er snel genoeg aan.
als ik nu minder dan 2 liter drink op een dag, barst ik 's avonds van de dorst en hoofdpijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:45

Dat went vanzelf.. Ik liep voorheen ook continue, werd gewoon moe van mezelf Haha!

Mijn dietiste raadt dus ook gewoon brood met light beleg aan ipv zogenaamde gezonde snacks als Liga en Sultana enzo.. Vruchtensap is volgens haar een enorme nono Zij zijn groot en ik is klein! Beter thee of koffie met zoetje, water uiteraard of light frisdranken.. Fruit is juist een prima ding voor een extra eetmoment (de sensatie is volgens haar heel belangrijk, omdat eten een essentieel deel is van onze basisbehoefte).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:47

Ik heb eigenlijk een beetje het idee dat ik door dit topic meer met eten bezig moet zijn als ik wil. Is dat de bedoeling of ligt het aan mij ? Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:54

je wordt je heel bewust van je eetgedrag mystica. Het klopt dus dat je het idee hebt dat je meer met eten bezig bent. Het klopt alleen niet dat je het gevoel hebt dat je meer met eten bezig MOET zijn dan dat je wilt.

chub; jij moet vanavond toch weer naar de dieetiste? hoe lang zit er bij jou tussen de afspraken? hou jij ook in een schriftje bij wat je dagelijks allemaal eet? en je geeft aan dat het dit keer niet zo goed gegaan is, waar ligt het bij jou aan?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:05

Ja, mag vanavond weer inderdaad. We houden perioden van 6 weken aan, zodat ze me bijna een jaar kan begeleiden op kosten van het ziekenfonds Knipoog

Ik hou geen schriftje bij.

Mijn moeilijkheden zaten in te drukke weken: uit eten (zakelijk), thuis een snelle hap, te weinig gesport waardoor ik later op de avond uit verveling ga snacken en een vakantie waar de all inclusive formule niet echt rekening houdt met mensen die om hun lijn denken (dus nauwelijks light frisdranken, geen lekker drinkbaar water, geen bruin brood voor de maaltijden maar croissants, langosh achtige dingen, friet, rijst en pasta's)..

Gisteren bijvoorbeeld best een goede dag. Weliswaar 2 kleine zakjes chips in de avond (door spierpijn van het vallen niet gaan sporten), maar dat was alles qua "ongezond". Vandaag ook weer gewoon een goede planning..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:09

wij houden periodes van 4 tot 5 weken aan. ik moet morgenochtend om 9.00 weer.
het schriftje moest ik eigenlijk alleen voor de intake bijhouden, maar ik vind het zelf wel prettig. vorige keer had ik het niet meegenomen, nu wel. kan ze zien wat ik snaai en op welke momenten.
vakanties zijn inderdaad niet fijn. zie nu al op tegen de zomervakantie wat dat betreft. we gaan kamperen in zuid frankrijk en volgens mij verkopen ze daar geen desembrood...

gisteren wel een aardige dag gehad (alleen een schaaltje chips) en tot nu toe gaat vandaag ook goed. ben alleen niet vooruit te branden. zit nog steeds in mijn rijbroek op de bank, terwijl ik ook de was binnen zou kunnen halen (en wegvouwen/strijken/opbergen), maar ik kan gewoon geen moed verzamelen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:10

@Ba: ik bedoel meer op een manier van: als ik s 'middags weg ga, eet ik dus niets tussendoor. Ik heb geen zin om met brood door de stad te gaan sjouwen ofzo Clown Maar zoals ik dit topic dan zie, zou dat wel moeten. Dan denk je dus constant: moet ik nog iets meenemen? Waar ben ik dan? Wat moet ik dan meenemen, nog zoveel uur/minuten dan moet ik weer iets eten etc. imo is dat een beetje te veel met eten bezig zijn, snap je wat ik bedoel?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:13

Sjips, collega is zojuist naar de super gegaan voor z'n lunch en verrast mij nu met een zak M&M's...

Mystica, in wezen hoef je er maar 1x over na te denken: voor je van huis gaat. Dan smeer je je bammetjes, pak je je eierkoek in of stop je die appel in je tas. Gewoon plannen voor de hele dag! En uiteraard kun je in de stad ook prima een lekker gezond broodje kopen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:15

benangelique schreef:
zie nu al op tegen de zomervakantie wat dat betreft. we gaan kamperen in zuid frankrijk en volgens mij verkopen ze daar geen desembrood...

Jawel joh, La France is broodland bij uitstek Vork In die grote supermarché's.. Alhoewel zo'n campingwinkeltje natuurlijk veel lekkerder verse broodjes verkoopt Vingers aflikken

Hihi, ik had dat gisteren, zo'n lui moment Haha! Zometeen sta je gewoon op en ga je een uurtje knallen en ben je klaar!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:17

Dat weet ik, maar dus wel denken, wanneer moet ik weer eten? ipv eten als je honger hebt.