Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:58

@Madeira: Ik vind het best een net lijstje hoor, en je hebt ook best veel bewogen dus het kan geen kwaad die smeerworst en 2 koekjes. Als je het als 'tussendootje' ziet is het qua energie helemaal niet veel :)
Had je bij je lunch en avondeten nou 1 boterham met niks? Gewoon droog?

Edit: Oh wacht. Doe je ze op elkaar? Maar proef je je beleg dan nog wel als je ook nog een dun laagje smeert?

@Plien: Haha, was het lekker met koffiemelk?

@Phor: Ik vond het idd ook wat weinig, helemaal met al dat fietsen erbij :) Ik twijfelde nog of ik het zou typen, maar ik dacht nou ik houd het maar voor me. Misschien had je wel heel veel havermout en avondeten. Nouja, dan was het nog niet erg veel :+
Goed dat je nog een banaantje hebt gegeten!

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:59

Mag je gewoon zeggen hoor, ik moet afentoe op m'n vingers worden getikt :j En nee, ik eet lang niet meer zoveel havermout als dat ik eerst deed :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:01

Chernique, hihi ja klopt is 1 boterham met een 'kale' boterham er boven op :D. Ik vind het wel lekker, denk dat ik er morgen ook weer is tomaat/komkommer tussen doe, is ook erg lekker :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:04

O: 70 gram havermout, 5 gram lijnzaad (ongezoete sojamelk & water) 1 sinaasappel.
T: 1 merci, 1 perzik, 1 bospeen en 1 keelsnoepje.
L: Zuurdesum bolletje met tapenade, rucola sla en plak carpaccio erop, glaasje prosecco :9 .
T: Aardbeien met softijs en koekrolletje *D .
A: gekookte aardappelen (beetje jus erover), gehaktbal & snijbonen.
Als toetje flink wat magere yoghurt met all bran erdoorheen.
Vanavond nog wat rauwkost of een stuk fruit.

Morgen nog lekker ergens brunchen met vaderdag en dan weer even netjes doen :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:09

phormicola schreef:
Mag je gewoon zeggen hoor, ik moet afentoe op m'n vingers worden getikt :j En nee, ik eet lang niet meer zoveel havermout als dat ik eerst deed :o

Oké!
Ik wilde niet een wijsneus uithangen, omdat jij heel goed weet wat goed voor je is :)
Maar het viel me idd wel op!

@Madeira: Ah zo! Fijn dat je het lekker vindt dan zo, zelf houd ik juist van veel beleg op 1 boterham :o
Komkommer/tomaat erop is idd erg lekker ja :9 Zelf ben ik helemaal verslaafd aan de combinatie kipfilet tuinkruiden + komkommer :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:10

O: havermput, speltvlokken, lijnzaad, chia, hennepzaad met yoghurt, sojamelk en 100 gr verse anannas.
T: meloenmix (cantaloupe en galia)
L: Dubbele speltboterham met kruidenkaas, plak 30+ kaas, kropsla, komkommer en paprika
T: ananas en een kaal sneetje roggebrood
A: Risotto met kip, veel champignons en courgette en nog paprika en tomaat, met wat italiaanse kaas erover. Klein schepje kwark na
T: 6 honingdropjes, straks een borreltje en wat chips oid.
D: Thee, slimpie en water
B: stallen en weide mesten, 11 km hardlopen en een middag geconcentreerd achter de C zitten te jureren. :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:18

Ja ik ben aan het afvallen
En dat van mn ouders die zijn nooit thuis maar aan het werk
Maar ik vind het extreem weinig eten meevallen en doe het nuong 1 mnd

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:28

Anke98 schreef:

Ik zie in je profiel dat je 14 bent. Hoe denk je dat jouw lijf zich moet ontwikkelen als je het daartoe de mogelijkheden ontneemt?
Laatst bijgewerkt door Noeps op 15-06-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:28

Je bent 14 en je bent aan het afvallen? Hmm, is dat nodig dan?
Maar zo weinig eten is niet gezond hoor, dat is niet afvallen maar uithongeren...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:33

Chernique schreef:
phormicola schreef:

Oké!
Ik wilde niet een wijsneus uithangen, omdat jij heel goed weet wat goed voor je is :)
Maar het viel me idd wel op!

@Madeira: Ah zo! Fijn dat je het lekker vindt dan zo, zelf houd ik juist van veel beleg op 1 boterham :o
Komkommer/tomaat erop is idd erg lekker ja :9 Zelf ben ik helemaal verslaafd aan de combinatie kipfilet tuinkruiden + komkommer :')

Oeh, dat klinkt ook goed :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:34

Anke98 schreef:

Je bent jezelf gewoon jezelf aan uithongeren!!
Je bent 14, je hebt voedsel nodig om te groeien.
Hou hier alsjeblieft nu mee op want je bent echt NIET gezond bezig.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:37

Ik ben gewoon heel dik en wil mn gewichtsdoel bereiken.
W8 dit is het schema van vandaag

O: komkommer
M:/
T: thee (meloen alweer)
A: komkommer met dille en azijn

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:37

Mensen in Afrika (waar ze altijd honger hebben) krijgen per dag tussen de 1500-1800kcal binnen. Dat noemen we dus al honger lijden. Wat jij eet is gelijk aan hongersnood.

Chernique: ik mag dan veel gelezen hebben, ik blijf een vrouw die zichzelf te dik vind en dat niet is. Gewoon lekker zeggen! Ik zit nu bijvoorbeeld te bedenken dat ik die extra banaan niet nodig heb, want ik heb geen honger, zelfs niet na m'n training. Terwijl ik weet dat die er echt wel bij moet :)

Edit: weet je, ik ga er geeneens meer op reageren. Volgens mij probeer je ook een beetje aandacht te trekken. We horen het wel als je naar het ziekenhuis moet.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:38

Ik heb toch gewoon ontbeten nu

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:39

Whatever, als jij dat ontbijt noemt dan wens ik je veel plezier in Fantasyland.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:39

Anke98 schreef:
Ik ben gewoon heel dik en wil mn gewichtsdoel bereiken.
W8 dit is het schema van vandaag

O: komkommer
M:/
T: thee (meloen alweer)
A: komkommer met dille en azijn

Ik denk dat je beter niet mee kan posten in dit topic, dit voegt niks toe. Ik hou van inspirerende lijstjes met wat mensen wél hebben gegeten.
En wat phor zegt, als je naar het ziekenhuis moet horen we het vanzelf :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:40

Sorry hoor laat maar

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:41

Als je dit soort lijstjes hier [MW] Bokkers met eetstoornissen? zou posten, dan zou je het hele topic over je heen krijgen. Hier zitten trouwens ook meiden die aan het herstellen zijn van een eetstoornis en jouw lijstjes kunnen nogal triggerend werken. Dat je het zelf niet in wilt zien vind ik tot daar aan toe, maar trek anderen er niet in mee.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:42

Sorry ik wist hier niks van en ik vind niet dat ik een eetstoornis heb
Ik bedoelde hier echt niks mee

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:44

Anke ik hoop echt dat je niet in de problemen zit want je klinkt niet bepaald goed.
Wees niet zo eigenwijs en ga goed gezond eten. Dan wordt je mooi, nu wordt je gewoon graatmager.
Dit is echt niet goed meis

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:45

Misschien zit er een rede aan dat ik wil afvallen maar niemand denk daar aan
Ik wilgewoon graag dun worden
En ik bedoelde er echt niks mee sorry hiervoor
Ik zal niet meermn lijstjes posten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:47

Lieve schat, kijk eens naar andren hun lijstjes en dan naar het jouwe. Jij hebt alleen komkommer gegeten, dat is voornamelijk water. Waar zijn je eiwitten en je vetten? je bent aan het groeien en zelfs al was je helemaal volgroeit, dan was je jezelf nog aan het uithongeren. En nee, dat is niet cool en nee het is niet stoer om weinig te eten.

Ik ga je alvast voorspellen hoe je 'dieet' gaat verlopen, dan kun je er alvast mee stoppen:

Ja, je zult absoluut afvallen, alleen je zal voornamelijk spiermassa kwijtraken. Hierdoor verbrandt je lichaam minder energie dan dat het nu doet.
Wanneer je weer iets meer gaat eten, stel je voor dat je elke dag een bakje yoghurt erbij eet, dan zul je heel erg snel aankomen, omdat je niet meer genoeg energie kan verbranden. Hierdoor zul je zwaarder worden dan dat je nu bent.

Dus: ga gewoon volgens de Schijf van Vijf eten en ga er lekker bij sporten. dat is gezond, je krijgt meer spieren en zo kun je gewoon eten zonder dik te worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:48

Anke98 schreef:
Misschien zit er een rede aan dat ik wil afvallen maar niemand denk daar aan
Ik wilgewoon graag dun worden
En ik bedoelde er echt niks mee sorry hiervoor
Ik zal niet meermn lijstjes posten

Tuurlijk zit er een reden aan: dit is eetgestoord gedrag. Niet het gedrag van iemand die wil afvallen.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:50

Wat een nette lijstjes allemaal!

En anke, echt meisje, ga alsjeblieft weer eten! Je lichaam heeft het zo ontzettend hard nodig. Niks eten heeft helemaal geen zin, ik begon er op mijn veertiende mee en belandde 4 weken geleden in een eetstoorniskliniek met ernstig ondergewicht. En weet je? Toen ik daar de basiseetlijst (2000 kcal) ging eten viel ik er mee af. Ik eet nu dus een aankomlijst en kom nog steeds amper aan. Je kunt echt veel eten zonder er van aan te komen. En je wilt echt niet eindigen met een eetstoornis!

Goed, ik heb helaas de gewichtseis van de kliniek niet gehaald en ben nu naar huis gestuurd. Ik heb nu voor maandag gelukkig wel een afspraak bij de huisarts en ga ambulante hulp krijgen, want ik ben nog lang niet van m'n anorexia af. Gelukkig helpen mijn ouders erg goed en steunen me om mijn eetlijst thuis vol te kunnen houden. Dit is mijn lijstje van vandaag: (iemand op- of aanmerkingen? want ik ben erg bang dat het niet goed is)

O: 3 boterhammen met boter 1 belegd met kaas 1 belegd met jam en 1 belegd pindakaas en een kiwi
T: bastognekoek
L: 3 boterhammen met boter 1 belegd met kaas, 1 belegd met appelstroop en 1 belegd met eiersalade en een appel.
T: raketijsje
D: tomatensoep met room, bami en vruchtenyoghurt toe
T: 1 boterham met boter en jam en een schaaltje vanillepudding

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:51

Afvallen is niks mis mee, je redenen mag je hebben. Maar afvallen zo is niét goed. Crash diëten (wat overigens nog meer is dan dit) is onwijs slecht voor je lichaam. Ga er eens wat over lezen, Google wat, kijk eens naar de lijstjes hier. Maar doe er wat aan, want zo help je jezelf de put en je lijf naar de klote. Dit is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer er wat mee te doen. Het hoeft niet in 1 keer te lukken. Maar begin ten eerste eens met beter te ontbijten. Nogmaals; afvallen is oké, maar doe het gezond.