Na jaren geen taartjes maken, nu toch maar weer eens eentje gemaakt:
_PassoaJus
Geplaatst: 12-01-15 19:56
Mag ik wat vragen? Misschien heel onnozel hoor.......... MAAR: Hoe maak ik de volgende ''slingers/slierten''? Gewoon ergens omheen wikkelen en laten drogen?
ClaudiaHS
Geplaatst: 12-01-15 20:15
Fondant, tylose, crisco en een houten stokje. En dan laten drogen idd.
josie
Geplaatst: 12-01-15 21:35
Wat een geweldige resultaten zie ik voorbij komen , ik zal binnenkort ook weer wat foto's plaatsen van mijn creaties
Ik wil voor de verjaardag van mijn kleine broertje een taart maken Heeft iemand tips en ideeen? En hoe kan je het beste de taart bekleden? En hoeveel gram marsepein heb je eigenlijk nodig voor het bekleden?
MarloesNatje
Geplaatst: 13-01-15 22:08
Hmm ik kom toch ook maar weer eens binnenvallen met deze Olaf taart. Niet heel mooi vergeleken andere taarten hier, maar ik vond hem toch nog best leuk geworden Zie nu dat de foto echt enorm is maar geen idee hoe ik hem kan verkleinen
xFioon
Geplaatst: 17-01-15 18:33
Sorry ik kom even binnen vallen na al een paar delen te hebben gemist ben ik weer eens aan het bakken, maar kan iemand mij vertellen hoe ik de marsepein uit deze letters krijg? :/
Ik heb nog een doos vol gloednieuwe vormpjes....is er iemand die interesse heeft...? in een vlaag verbijstering heb ik ook ooit een paar taarten gemaakt... Meteen hoppaaaaa vanalles, veel, duur aangeschaft PB me maar want dan moet ik eens foto's gaan maken...
nee joh, niet op je werkblad slaan, 't kan veel eenvoudiger: marsepein dun uitrollen, stukje huishoudfolie er overheen, tappit er in drukken, eruit halen, folie eraf en klaar!
Lang geleden dat ik hier ben geweest, maar ik meld me weer. Inmiddels heb ik een heleboel taarten verder en heel wat ervaring rijker, met vallen en opstaan.
Al mijn baksels staan in een album op facebook, dat scheelt een hoop foto's hier plaatsen. Vanaf nu zal ik proberen de boel up to date te houden hier. Mijn baksels
Ik vind het wel leuk om de vooruitgang in mijn taarten te zien. Helaas staan de foto's niet op chronologische volgorde maar bij de beschrijvingen staat de maand en het jaar waarin het is gemaakt.
@xFioon, fondant werkt prettiger met die dingen. Tylose erdoor, heel dun uitrollen, even laten drogen en dat de letters uitdrukken. Als je de trappits bepoedert met wat maizena gaat het nog makkelijker. Prutsdingen zijn het
Jolien87
Geplaatst: 17-01-15 23:32
Dankjewel purkii.
Ik werk ook het liefst met fondant en tylose, niet alleen om de letters uit te steken maar ook om de letters uit te laten harden voor ik ze op de taart aanbreng. Op deze manier misvormen ze niet. Tappits zijn ook niet mijn favoriete gereedschap.