Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:18

Ik heb ook augurk gekocht, maar of ik het lust weet ik nog niet.
Die van de aldi heeft maar 3.5 gr khd/100gram. Rekenen jullie vleeswaar ook mee? Zit vaak ook nog wel iets in helaas. Zat net mn kauwgum uit te rekenen, stiekum 0.9kcal per stuk, dat verbaasde me.

Angelique, op jou vergat ik in te haken, ik vond dat je idd weinig at! En idd atkins producten als crackers overboord, voor die khd die daarin zitten kun je meer eten. Maar je ziet al goed ideeen op en een volle salade is goed!

Salades ben ik nog niet heel ervaren mee qua variaties en wat nou lekker is. Om te vullen deed ik er gister ei bij in maar dat vind ik helemaal niet lekker bij de paprika en tomaat. Ik wil niet meer dan 70-100gram vlees eten eigenlijk ivm dierenleed maar in een salade past het wel en vullend (eiwitten in kipfilet bv).
2 dagen salade gegeten van ijsbergsla, tomaat, paprika, ui, feta maar dan zit je al wel aardig in kh's gelijk.
Wel goede kh's en van southbeach mag je zowat onbeperkt uit lage kh-groenten eten.
Daarnaast oppassen dat deze salade niet vervelen gaat...

Dus mensen nog salade tips? Ik hou niet van vis, wil niet teveel vlees, hou niet van komkommer in salade.
Rauwe spinazie, rucola e.d. en vele slasoorten behalve normale sla vind ik wel lekker.
Ei in salade is zeker welkom gezien het goed vult, maar moet wel smaken met de andere dingen.

050206051012

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:21

Hou je wel van kaas Anna?
Ik vind het lekker om een salade te maken van ijsbergsla met verschillende kaassoorten en dingetjes die je lekker vindt (augurk, komkommer, paprika (niet teveel), stukjes ui, radijsjes, etc.). Dan kun je -als je het lekker vindt- nog wat olijfolie erdoor mengen of wat yoghurt met kruiden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:22

Feta vind ik heerlijk! Mozarella vervang ik altijd met feta, maar lust ik ook.
Belegen kaas lust ik ook en gorgonzola.
In het southbeach boek staan trouwens lekkere dressings, zelf mik ik er gewoon olijfolie, citroensap, balsamico overheen.
Gister walnotenolie en dadelvijgenbalsamico (heeeel klein beetje dan ivm khd)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:25

anna, zo leer ik met vallen en opstaan!

las net dat een sterke ammoniakgeur aan je urine (sorry) komt door te kort aan vocht en/of de verbranding van eiwitten. dat laatste lijkt me stug, dus de hoeveelheid vocht maar opschroeven!

ik eet mijn salade zoveel mogelijk met vlees OF kazen zoals diana al aangeeft. Wat ook heerlijk is, is rucola of rauwe spinazie met geitenkaas (weet alleen niet hoe dat zit met kh) en walnoten.
sowieso zijn noten een goede vuller en erg lekker icm salade.
witlofsalade met kaas en ham is ook een fijne! radijsjes erdoor kan ook nog, of een granny smith appel

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:31

Zo simpel, daar had ik niet aan gedacht, lekker. Geitenkaas out feta in, want geitenkaas vind ik niet te eten. Appel zit veel kh in en heeft ook een relatief hoge GI (glycemische index). Als je voor fruit gaat, moet je fruit nemen die je bloedsuiker niet hoog doen stijgen = sneller honger.
Ik doe vaak geroosterde zonnebl pitten (heb een grote zak staan) door salades, dat scheelt idd! Maar volgens mij wel voorzichtig met noten ivm de kh's!

Witlof, helemaal vergeten :D Dat moet wel lekker zijn met gorgonzoladressing die ook in het soutbeach staat én het ligt nog in de vriezer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:33

appel hoeft niet, maar kan je wel doen als je gaat voor een avondmaaltijd. je kan de ham in de witlofsalade ook vervangen voor kip, ook heerlijk! eventueel voeg je nog wat spekjes toe.
met noten moet je wel voorzichtig zijn, maar ik eet ze neit dagelijks en dat scheelt wel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:46

Zo poging twee zit in de oven :j

Mijn keuken leek wel een slagveld. Na het eten eerst maar eens stofzuigen en dweilen.
Ik liet de kom van de weegschaal vallen en die viel precies op de mixer die ik ook al gebruikt had. Hoef ik geen voorstelling van te geven wat er toen gebeurde. Dus ondertussen schone kleren aan en de keuken schoongemaakt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:48

oei, leerling kwam net zelfgemaakte pizza brengen. heb alleen de topping gegeten (paprika, prei, ui, champignons en kaas) en de bodem laten liggen. dan kan het niet zoveel kwaad lijkt me?

hahahahaha sakkia, lekker bakken dus hihihi

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:49

Oh zo lekker Angelique!

Ik heb trouwens een vreselijk stijve nek! Denk dat ik vannacht een beetje in de kreukels heb gelegen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:53

Ja ben alleen thuis en moest echt vreselijk hard lachen haha de buren zullen wel denken :+

Na de vakantie ga ik weer maar de fysio hoop dat ik dan ook weer van zere rug en s houders af ben :j
En vanmiddag even naar de HA omdat ik denk ik toch bijholte ontsteking heb. Verga van de koppijn steeds en steeds lijkt het beter te worden om er vervolgens dubbel weer terug te komen. Nu heb ik het standaard 1 of 2 keer in het jaar dus maak me er niet zo druk over. Je voelt je alleen zo lamlendig en volgende week moet ik weer aan het werk dus het moet gewoon over zijn dan :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:54

Kunnen ze je toch aan opereren als je het zo vaak hebt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:55

hoofdpijn, breek me de bek niet open! word er sinds donderdag helemaal simpel van, zo'n pijn! pijnstillers werken niet. gelukkig vrijdag weer naar de kraker, dat helpt meestla heel goed.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:01

SAKKIA schreef:
Zo poging twee zit in de oven :j

Mijn keuken leek wel een slagveld. Na het eten eerst maar eens stofzuigen en dweilen.
Ik liet de kom van de weegschaal vallen en die viel precies op de mixer die ik ook al gebruikt had. Hoef ik geen voorstelling van te geven wat er toen gebeurde. Dus ondertussen schone kleren aan en de keuken schoongemaakt

Zijn de deeghaken in ieder geval weer schoon, scheelt weer afwas :7

Vervelend van je ontsteking, succes vanmiddag.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:02

Ja wilde ik het ook even over hebben :j mijn moeder en broer hebben die operatie al gehad.

Pijnstillers helpen idd niet en het is gewoon een rot gevoel. Je hele hoofd doet pijn alsof je een hele strakke band om hebt. Mijn wangen doen zeer en mijn gebit.
Eigenlijk heb ik het al 4 weken nu :o
Voor dat ik op vakantie ging al maar toen kreeg ik geen ab omdat ik naar de zon ging. Dus alleen neusspray en vaak helpt dat ook wel hoor :j heb ik elk geval geen last meer van mijn oren :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:03

Die muffins blijven nat van binnen snap er niks van :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:05

lagere temp en langer bakken?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:06

Dat doe ik al :j zolang de buitenkant niet te donker wordt doe ik er steeds wat tijd bij :j

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:08

Quellian schreef:
Hoi Samantha, welkom :) Hoe is het met je dochter? Hoe oud is ze nu? :)
Ook besloten weer te willen afvallen?

Ja ben alweer even bezig, maar het gaat allemaal niet zo snel. Ik moet nog tenminste 20 kg kwijt. Dus heb nog wel even te gaan. Ten opzichte van vorig jaar ben ik nu (pas) 7kg kwijt. Hele kleine stapjes dus. ;)

Met Naomi gaat het goed! Lekker ondeugend en een flinke eigen wil. Ze is inmiddels alweer 2 jaar... tijd gaat zo ontzettend hard. Slapen gaat *klop het even af* nu ook beter. Soms nog 1x in de nacht, maar er zijn maanden geweest dat ik er 6x uitkon. Hoest met jouw mannetje? *sorry voor het offtopic gaan meiden*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:09

SAKKIA schreef:
Ja wilde ik het ook even over hebben :j mijn moeder en broer hebben die operatie al gehad.

Hier zit het in de familie, ik mag in september.
Gewoon een doorverwijzing vragen naar de KNO arts :j

Die muffins blijven bij mij ook te nat van binnen, dat is het hele probleem. Welke ik ook probeer en ik vind het niet lekker, die spons structuur.

Samantha, ellende he, die nachten, pfff...
Met mijn beeb gaat ook alles goed, lekker jochie is het :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:11

Samantha, geen probleem offtopic.
Vind het sowieso een huiskamertopic worden, kunnen we daar niet naartoe? Hoe werkt dat?
Is dit wat? [HK] De Koolhydraatvrije bokkers Komt allen!

Ik heb geen idee, heb nog nooit muffins gemaakt. Denk dat een bakpoeder inderdaad niet misstaat?

Dit dieet deed mijn stoelgang verstoren, maar de lijnzaad in de MIM maakt hem precies perfect :D
Zo lekker lunchen met champignon-ui omelet :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:25

sooow, salade vulde behoorlijk. ben alleen benieuwd voor hoelang haha

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:22

En? Heb je alweer trek? :P

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:38

Quellian schreef:
Zo, net m'n augurkjes met boterhamworst op :9

Amandelmeel is leuk als bv bodem voor cheesecake of als versteviging in muffins, maar om er echt amandelmuffins of notenbrood mee te maken, nèh... het is heel droog.

?? Juist heerlijk en helemaal niet droog! Ik zit nu weer in inductie dus mag geen noten, maar ik kan niet wachten tot ik weer een amandel-kokos muffin mag. Ik gebruik amandelmeel ook regelmatig als enige vaste grondstof in muffins of cake. Ik vind het eerder te nat dan te droog. Ik heb nu ook kokosmeel en dat vind ik wel veels te droog en een beetje weeig van smaak.

Ik ben nu een MIM met olijf aan het eten belegd met dik kerrysalade van de Aldi. Daar zitten maar heel winig kh's in en is echt heerlijk! Lekkere afwisseling voor kaas en vleeswaren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 13:41

Mrijn je bent zo'n bron voor mij. Heb je olijfjes gepureerd? Hoeveel olijf? Anders nog iets?
Hoeveel kh in die salade?

Ik vond van die cheesecake van mij de bodem niet geweldig, waren gewoon gemalen amandelen, ff geroosterd en vermengd met boter, snuffie zout en koekkruiden. Een bakproduct is denk ik lekkerder...
Wat zou hier geschikt voor zijn? Op welke pagina staat die muffin van jou ook alweer? *zoeken*

Is er behoefte aan een huiskamertopic (wat dit ongeveer al is geworden) of juist niet?
[HK] De Koolhydraatvrije bokkers

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:44

Ja ik ben wel voor hk :j