Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:51

Pfff, voel me nog steeds zo vol. Ik denk toch echt dat dit een nieuw zwangerschapskwaaltje gaat worden, helaas. Maar weer proberen netjes te eten vandaag en te sporten, misschien dat de boel dan wat soepeler doorloopt :+

Planning

T: 1 klein glas yoghurtdrink limoen
O: 3/4cup haver&zemelen, scheutje halfvolle melk, honing, cacao, banaan
B: 1u KT
L: 4 Allisonboterhammen, 20+ smeerkaas, paardenrookvlees, brie, pindakaas, tomaat, komkommer
T: roeryoghurt, 1 peer, 1 kiwi, stevia, kaneel
A: gebakken aardappeltjes, 1 tartaartje, sperzieboontjes
T: nog wat fruit

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:56

Mooi lijstje!

Ik had vanochtend zo‘n honger. En de havermout was niet meer genoeg, ongeveer de helft van normaal. Dus nog maar wat gezonde muesli toegevoegd.
Had mijn moeder bij de gezondheidswinkel gekocht en zaten goijibessen en pompoen pitten in.

O: havermout met magere yoghurt, chia, kaneel, appel en twee eetlepels muesli. Banaan
L: 4 sneetjes volkoren brood. Waarvan twee een tosti met kaas, tomaat en pesto. En de andere met pindakaas.
T: kiwi, peer
A: kippenbouten uit de oven met aardappels en ui. Daarbij broccoli.

B: 14 km fietsen, twee paarden rijden. Half uurtje wandelen.

Als ik nog honger krijg pak ik nog wat extra fruit. Een mandarijn of zoiets.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:26

Haha de een zit nog vol de ander heeft juist honger :P Ik had gisteravond nog trek, na die 2100 kcal :roll: dus heb mezelf maar streng toegesproken en ben op tijd naar bed gegaan :P

Planning voor vandaag:

O: 70 gr havermout, 150 ml ongezoete sojamelk + water, 10 gr chia zaad, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 100 gr appel
T: 2x vezelrijk crackers, met 10 gr pindakaas en 10 gr smeerkaas 15+
L: 350 gr broccolisoep met 1x speltboterham met 20 gr 30+ kaas + 200 gr salade met mais, tomaat, olijfjes en beetje dressing
T: groene smoothie van spinazie, banaan, mango
A: Eieren in een pannetje: p.p. 1 ei, 30 gr witte bonen, 30 gr kidneybonen, 130 gr tomatenblokjes, 10 gr mais
T: nog even kijken hoe ik vanavond uitkom, of ik nog iets met extra eiwit neem of wat gezonde vetten.

D: water, thee
B: 4 km fietsen

kcal tot nu toe: 1200 tegenover 1700 te verbranden kcal. Maar ga nog ergens op visite straks, dus goeie kans dat er nog iets calorierijks als middag-T bij komt :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:27

Lastig he Eline, als je normaal flink sport en veel verbrandt, om het dan plots met minder kcal te doen?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:28

Ja ik vind het echt heel lastig :\ normaal verbrand ik zo'n 2500 kcal op een dag :+ nu zit ik op sommige dagen op mn BMR qua verbranding (1600 kcal). Terwijl mn hoofd nog in standje 2500 staat geloof ik :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:39

Oh, dat is echt vreselijk! Ik weet nog heel goed hoe dat voelt, dan loop je met een hoofd vol watten rond omdat je lijf om eten blijft schreeuwen :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:06

Ik heb het al lastig op mijn rustdag, ocharme Eline, ik hoop dat je snel weer wat meer kunt bewegen :(:)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:08

Heb vanmiddag een workshop amuses maken, dus zal weer niet zo'n heel gezond dagje worden :D.

Daarom straks brunchen met een smoothie van banaan, sinaasappelsap, karnemelk, havermout en gebroken lijnzaad.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:10

Haha ja precies Phor zo voelt het echt := "ik kan je niet horen, ik kan je niet horen, lalalalaa" :+ Tja nou met een beetje mazzel mag ik over een paar weken weer wat meer gaan doen. Op mn werkdagen scheelt het al dat ik 28 km moet fietsen, dan kan ik het nog een beetje kwijt. Maar het is niet hetzelfde als lekker een stuk hardlopen of een pittige work-out doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:26

Tiggs schreef:
Heb vanmiddag een workshop amuses maken, dus zal weer niet zo'n heel gezond dagje worden :D.

Daarom straks brunchen met een smoothie van banaan, sinaasappelsap, karnemelk, havermout en gebroken lijnzaad.

En een handje veldsla. Hoewel ik me altijd afvraag of sla nou echt heel gezond is. Iemand die dat weet?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:49

Sla is een bladgroente en om die reden erg gezond. Nu heb je wel gradaties in de hoeveelheid vitamines per sla soort. Zo bestaat ijsbergsla voornamelijk uit water, maar is jonge bladspinazie/veldsla/rucola weer erg gezond :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:09

Gister high wine gehad in de avond. Moest wel veel fietsen en begon pas om half 8 dus wilde wel mijn maag ‘vullen’ en zorgen dat ik mijn portie fruit/groente binnen had. Dus vandaar kcal arm avond eten.

11.15: 4 sneetjes wit brood, 1 tosti ervan gemaakt met 30 + kaas, pesto en 1 tomaat, 1 witte met cottage cheese en eentje dun besmeerd met boter/chocolade pasta
T: Appeltje en stuk komkommer
A: Kom ossenstaartsoep en salade met rucola, rode en gele paprika, tomaat, komkommer, klein restje van chorizo blokjes en mozarella van gister + schaaltje magere yoghurt, 15 gr. rozijntjes, peer en wat kaneel
T: High wine, best veel zoete wijn, klein ragoutbakje, 2 mini pizza’s, 3 kipwrapjes, 3 soort zandkoekjes, cupcake, soort kaneelrolletje en een soort chocolade brownie met vulling.

B: 2 x 45 minuten fietsen + een half uurtje fietsen

Vandaag
Net uit bed, nog niet heel honger :-)
13.00: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Banaan/Peer
T: evt. nog een boterham of rijstwafel met tomaat/komkommer en cottage cheese
A: 2/3 Taco’s met gehakt, rode paprika’s, kidneybonen, mais en salade van tomaat, komkommer en sla + bosvruchten kwark van zuivels hoeve
T: Ga naar de bioscoop, eigenlijk wil ik verstandig een mengsel van wat rauwkost maken.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 14:34

Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, cacao, nibs, hennepzaad en honing; appel
T/L: half kopje tomatensoep, halve wrap met kruidenkaas en groenten
L2: omelet (2 eieren) met 1 rode paprika
T: banaan met pindakaas; hapje Tony Chocolonely (puur)
A: volkoren penne met tomaat-ricotta saus, spinazie en tofu
T: afhankelijk van of ik nog trek heb een handje amandelen of worteltjeshandje gemengde noten, handje naturel chips

Had gister zo'n zin in chips en ik heb ook echt genoten van dat ene handje :))

Horse, wat een goed idee om kaneel door je pindakaas te doen. Die onthou ik!

Minder mogen eten als je niet/weinig sport vind ik ook altijd zo jammer. Kan me voorstellen dat je flink aan die 1600 kcal moet wennen als je 2500 gewend bent, Eline! Hopelijk mag je snel weer beginnen met trainen. En ik las dat Karin weer mag beginnen, fijn! Rustig aan opbouwen is inderdaad moeilijk, maar toch wel het beste. Goed naar je lichaam luisteren!

Lijstje/planning:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing en hennepzaad; appel
T: boekweitcracker met pindakaas en kokos
L: grote kom groentesoep, 2 boekweitcrackers (1x gekookt ei, 1x kaas/tomaat)
T: banaan, 2 mandarijnen
A: curry (kikkererwten, tofu, sperzieboontjes, kokosmelk, kruiden) met zilvervliesrijst

B: halfuur fitnessblender workout (abs & obliques)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:40

Ik ken het Eline! Ik heb niet echt geminderd met eten nu ik geen paarden rijd, maar ben ook niet aangekomen gelukkig.

Vandaag
O: eierkoek en bruin zacht broodje met krekeltje bio pindakaas
T:/
L: 1 tosti met 30+ kaas en 2 dubbeldonker volkoren bammen en 1 zo'n boterham met kiphawai salade
T: taart en wat snackjes (verjaardag oma)
A: krieltjes vlees en sperziebonen
B: 15 min paardgereden :D. Het ging heel goed met mijn lies dus hoop dat ik het kan gaan op opbouwen. Ik ga morgen andere zadels passen, de nieuwe van mij is niet goed voor mij lijf helaas.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:51

Hebben jullie nog tips voor gezonde, zoete tussendoortjes? Heb nu wat havermoutkoekjes in de oven staan, maar heb ook wel eens zin in wat anders := En wat is een goede vervanger van boter, misschien zonnebloemolie oid?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:53

Ik vervang boter en suiker met ongezoete appelmoes van Hak. Roomboter is trouwens vele malen gezonder dan zonnebloemolie.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:45

Elinebakker de 'bliss balls' van Essena Oneill vind ik heerlijk.
Dadels, gedroogde abrikozen en rauwe cocao blenden, eventueel nog honing/cashew noten/ superfoods erbij, mengen tot balletjes, kokosnoot snippers erover en even in de koelkast.
http://www.essena.com.au/snacks.html

Ik ben op zoek naar een gezonde saus.. Heb vaak behoefte aan aan een klodder mayo of knoflooksaus bij mijn eten. Nu ik dit schrijf, misschien eens kijken naar zelf knoflooksaus maken..
Ik had laatst bio olivonaise, al weet ik niet hoeveel dat scheelt.

Vandaag laaste weekend dagje;

O; 6 kleine pancakes van 2 eieren, 1 banaan, handje havermout, scheutje sojamelk. Met frambozen, rozijnen, kokossnippers en chiazaad
L; Twee bb, hummus en tomaat, pure hagelslag
T; Broccoli soep met geitenkaas en walnoten, twee rijstwafels met huttenkase, rucola en tomaat, ander met kaas, rucola en alfalfa. Smoothie framboos + banaan
A;
T; Magere yoghurt
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 16-02-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:51

Je kan zelf tzatziki maken, erg lekker en gezond :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:59

Cottage cheese met knoflook, peper en zeezout, en eventueel een paar drupjes citroen er in? Vind ik echt heerlijk :)

Tzatziki lijkt me ook wel wat!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:30

__Leonie schreef:
Mooi lijstje!

Ik had vanochtend zo‘n honger. En de havermout was niet meer genoeg, ongeveer de helft van normaal. Dus nog maar wat gezonde muesli toegevoegd.
Had mijn moeder bij de gezondheidswinkel gekocht en zaten goijibessen en pompoen pitten in.

O: havermout met magere yoghurt, chia, kaneel, appel en twee eetlepels muesli. Banaan
L: 3 sneetjes spelt brood. Waarvan twee een tosti met kaas, tomaat en pesto. En een met pindakaas. Vk cracker met pindakaas
T: 2 kiwis, peer
A: kippenbout met beetje aardappels en ui uit de oven Daarbij broccoli.

B: 14 km fietsen, twee paarden rijden. Half uurtje wandelen.

Als ik nog honger krijg pak ik nog wat extra fruit. Een mandarijn of zoiets.

Nou ik had me toch weer honger na het rijden en fietsen.
Dat zat tussen ontbijt en lunch in.
Werd er helemaal chagerijnig van haha en zat ook te trillen.
Weer tevreden met mijn lijstje, volgens mij ook wel genoeg voor mijn beweging :)
Kan nu ook gewoon de rest van het weekend (behalve de vrijdag) netjes eten.
Net ook weer mona toetje afgeslagen :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:54

Bedankt voor de ideetjes, leuk :)

NeverGiveUp schreef:
Vandaag laaste weekend dagje;

O; 6 kleine pancakes van 2 eieren, 1 banaan, handje havermout, scheutje sojamelk. Met frambozen, rozijnen, kokossnippers en chiazaad
L; Twee bb, hummus en tomaat, pure hagelslag
T; Broccoli soep met geitenkaas en walnoten, twee rijstwafels met huttenkase, rucola en tomaat, ander met kaas, rucola en alfalfa. Smoothie framboos + banaan
A; Kipfilet met courgette, ui, sugar snaps, tomaat, en conimex boemboe. Stukken meloen, mineola, en salade met rucola, eikenblad sla, komkommer, appel, lente ui en een beetje dressing.
T; Magere yoghurt met restje banaan/framboos smoothie en 2 verkruimelde digestives

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:00

O: muesli met melk
T: 2 stroopwafels
B: paard gereden 6 km gefietst
L: tosti met kaas en ketchup cracker met kaas
T: paar snoepjes banaan chocomelk met slagroom :)
A: heel laat geluncht dus word zo iets van fruit en paar wortels heb geen trek verder.
D: thee water en dan die chocomelk

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:06

Hoeveel tijd zat er tussen je ontbijt en het fietsen Leonie? Ik sta ook te trillen als ik geen ochtendtussendoor neem tussen ontbijt en lunch. Zeker als ik nog een eind moet fietsen. Misschien volgende keer een kwartiertje voor je op de fiets stapt een cracker/boterham/iets in die richting eten?

Hoe vervang jij boter door appelmoes Phor?

Ik vervang boter steeds meer door kokosolie elinebakker. Al kan af en toe wat roomboter geen kwaad hoor! Dat zijn betere vetten dan bijv. de magere margarine varianten. Maar je moet het niet overdrijven natuurlijk want roomboter bevat wel veel (dierlijke) verzadigde vetten.

Definitieve lijst voor vandaag, avondeten is wat veranderd, vriend van mn zusje eet mee dus die ging ik maar geen bonen voorschotelen :)) Het is een gezond pasta gerecht geworden. Zit wel weer over mn kcal heen, maar ik vind het wel even prima. Heb voornamelijk gezonde producten gegeten, het enige ongezonde is 40 gr speculaas. Ik functioneer gewoon niet op 1600 kcal geloof ik. Krijg anders zoveel trek dat ik juist naar zoete dingen ga grijpen.

O: 70 gr havermout, 150 ml ongezoete sojamelk + water, 10 gr chia zaad, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 100 gr appel
T: 2x vezelrijk crackers, met 10 gr pindakaas en 10 gr smeerkaas 15+
L: 350 gr broccolisoep met 1x speltboterham met 20 gr 30+ kaas + 200 gr salade met mais, tomaat, olijfjes en beetje dressing
T: 40 gr speculaas brok
T: groene smoothie van spinazie, banaan, mango + 1 donkervolkoren boterham met 20 gr pindakaas
A: Ovenpasta met ei: p.p. 75 gr volkoren penne, 150 gr verse spinazie, 100 ml pastasaus (uit een pot, even geen tijd om verse te maken), 19 gr geraspte kaas, 1 ei
T: ik denk dat het avondeten wel voldoende gaat vullen, dus denk niks meer. En anders een klein schaaltje soja-yoghurt met muesli of wat gruttenpap.

D: water, thee, 1 kopje cappuccino
B: 4 km fietsen

kcal zonder laatste T: 2000 tegenover 1700 verbrand.

eiwit: 85 gr - vet: 78 gr - koolh: 222 gr - vezels: 44 gr

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:11

Ik had mijn ontbijt net voor ik ging gegeten. Dat was om ongeveer tien uur en toen was ik thuis en at lunch om 2 uur.
Normaal is dat nog wel te doen. Maar misschien omdat ik gister minder had gegeten?

Net lijstje trouwens. Lijkt me inderdaad verschrikkelijk moeilijk om ineens minder te moeten eten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:15

Het verschilt bij mij ook wel van dag tot dag. Als ik de dag er voor flink gesport heb, heb ik na mijn ontbijt veel sneller honger.

Ik zit er ook al weer 100 kcal over Eline :Y) Er kwam namelijk een bokkenpootje van de bakker op mijn pad.