nanoukkie schreef:mijn eerste dag een poging tot 'gezond leven'
ik eet normaal nooit ontbijt, ga minstens 2x per week naar de mcdonalds..
Wow, minstens twee keer per week naar McDonalds... Tot ongeveer een jaar geleden at ik ook altijd super ongezond. Ik was echt een emotionele eter, dus bij stress, verveling of verdriet ging er zo een hele zak chips doorheen. Er waren ook dagen dat ik soms wel twee repen chocolade op een dag at. Maar nu een jaar later met bijna 15 kilo minder vind ik dat ik best wel een gezonde levensstijl heb met goed eten en veel sport. Als je het moeilijk vind om alles in een keer om te gooien moet je gewoon geleidelijk dingen veranderen aan wat je dagelijks eet. Dat je nu bijvoorbeeld ontbijt eet is heel erg goed! Dat deed ik eerst ook nooit en had ik er een hekel aan, nu is het mijn favoriete maaltijd. Voor de rest is je lijstje echt wel netjes dus ga zo door! Misschien wat meer groente hoewel ik niet weet hoe groot je porties zijn en hoeveel groente er in die paprika soep zat. En over eten van school: het overkomt mij ook wel eens dat ik iets vergeet mee te nemen, een keertje is het absoluut niet erg. Probeer gewoon daar de gezondste keuze te maken en je eten de volgende keer niet te vergeten.