Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:14

Dat is zeker niet mis zodiacje!

Vandaag
O: magere yoghurt, cacao nibs, een halve grote appel en havermout + een kop kamille thee
T: /
L: een italiaans banquet met beenham, sla en mosterdsaus (van de la place) en een grote cappuccino
T: 2 mini eierkoeken ( 30 gr per stuk) en 2 bonbons
A: 2 zachte bruine broodjes met een knakworst en 2 pistoletjes,1 met kiphawai salade en een halve nutella en een halve pindakaas
T:appel?
Heb al de hele dag last van mijn buik en darmen. Kan toch niet zo goed meer tegen chocola. Vanmiddag was ik erg misselijk dus wilde geen zware avondmaal (had ook geen zin om te koken :+)

B: hele middag in stad gelopen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:22

Blegh, voel me helemaal niet lekker vandaag. Het is net alsof de pannenkoeken van gisteravond niet verteerd worden. Ik voel me constant vol, maar moet afentoe wel eten omdat ik anders misselijk word. Irritant :Y)

Ik moet m'n avondeten no naar binnen werken, maar het lijstje is zo wel af.

phormicola schreef:
O: 3/4 cup haver&zemelen, scheutje halfvolle melk, 1 peer, whey, kaneel, stevia
T: 2 mandarijnen 1 peer, 1 handje cashews, 5 mini wafeltjes
L: 4 Allisonboterhammen, brie, paardenrookvlees, 20+ smeerkaas, rucola, komkommer, tomaat, pindakaas
T: 1 Allisonboterham, suikerarme frambozenjam, 2 plakjes 48+ kaas, handje mini wafeltjes2 bloedsinaasappels
T: 1 banaan, 1 kiwi, roeryoghurt, kaneel en stevia
A: klein stukje gekookte kipfilet, ui, doperwtjes, boursin cuisine en pandanrijst, wat gekookte aardappeltjes, paar schepjes doperwtjes en een beetje ongezoete appelmoes, 1 glas ginger ale voor de vertering
T:paar handjes tijgernootjes 1 banaan, 1 glas suikervrije yoghurtdrink met limoen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:29

Ik wil graag wat gezonder gaan eten, lees: minder ongezond snacken, ik hoop dit topic als inspiratie
te kunnen gebruiken. :)

O: banaan, klein schaaltje met Yova en 4 noten cruesli
L: tosti kaas met wit brood en ketchup
T: bakje chips, 4 oreokoekjes
T: 4 oreokoekjes
A: frikadel met mayonaise en curry, friet met ketchup en mayonaise, doperwtjes en een klein beetje
zelfgemaakte appelmoes

D: glas cola (veel te weinig :x )
B: uurtje in de stad gelopen, 2x de hond uitgelaten (30+15 minuten)

Niet bepaald een gezond en gevarieerd lijstje, maar goed daar wordt aan gewerkt!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:55

Klinkt lekker Horse, zelf pindakaas maken!

Sem, inspiratie genoeg hier!

O/L: (lekker uitgeslapen :+) mugcake van ei, havervlokken, banaan, appel, kokosrasp, kokosolie en rauwe cacao
T: schaaltje griekse yoghurt met honing en kaneel
A: zelfgemaakte linzen/groentensoep met bouillon, linzen, peen, courgette, peterselie, gedroogde pruimen, rode peper, ui en knoflook. Sneetje pitten en zaden brood met roomboter
T: 1 sinaasappel

D: 1l water, kruidenthee
B: paarden verzorgen, paardrijden

Voelde me nog vol van gisteren toen ik wakker werd. :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:04

Hoe lukt het jullie om zo weinig tussendoortjes te eten en dan ook nog gezond! Ik heb echt de neiging
om me vol te stoppen met chips, chocola en koekjes. -O-

Wortels en tomaatjes heb ik al in huis gehaald, verder eet ik meestal 1 banaan en 1 appel op een
doordeweekse dag.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 15-02-14 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_xx

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:06

Sem_ , je kan beginnen met het minderen van je slechte tussendoortjes en dan steeds minderen. Ik heb eigenlijk geen idee heb er geen moeite mee haha!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:10

Bhriseis schreef:
O: 80 g havermout, 300 ml rijstmelk, gojibessen, amandelschaafsel, lijnzaad; glas melk
B: 30 min. wandelen, 3 uur balletles
T: 1 Whey Perfection shake
L: 120 g haverzemelenbrood met boter en omelet van 2 eieren; 1/3e komkommer, 5 tomaatjes; latte
T: 150 g kwark, 2 sinaasappels
A: 150 g aardappelen, veggieburger, veel worteltjes 80 g havermout, 300 ml ongezoete sojamelk, 2 dadels, gojibessen, lijnzaad. Schoonmoeder had 400 g spinazie (zo'n vies doosje, met roomsaus) voor 4 personen dus voor het gemak eet ik dan maar havermout.
T: Stuk chocolademoussetaart

Dank je Phor, dat is echt lief! En veel beterschap :(:) Je naar en vol voelen én moeten eten tegen misselijkheid lijkt me geen leuke combo.

Dank je Zodiac, dan ga ik het dus ook zo ingeven. Ik kijk er nu al naar uit!

Sem: Geen of wel tussendoortjes hangt zo'n beetje af van persoon tot persoon. Ik neem altijd wel grote maaltijden en op een normale niet hongerige dag doe ik het dan prima op in totaal 3 tussendoortjes of 2.
Chips, koek en snoep zijn helemaal niet zo lekker meer als je gewend bent om gezond te eten, dus dan laat je ze makkelijker staan.

Edit: Ik vergeet nog: Dat is echt enorm gaaf Zodiacje, bikkel :D
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 15-02-14 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:10

Je eet kwa gewone maaltijden niet genoeg. Een tosti voor de lunch vult voor geen meter. Als je gaat kijken dan zul je zien dat de gezondste lijstjes best wel goed gevuld zijn!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:15

Eens met mijn voorgangers. Het is ook een kwestie van even in een ander ritme komen denk ik. Ik heb nu de neiging om te schransen niet meer, hoe dat precies kan weet ik eigenlijk niet! ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:16

Bedankt voor de tips! Ik ga er op proberen te letten. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:18

Schransen komt vaak ook door een tekort aan voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Evolutionair gezie zijn de rijkste voedingsmiddelen (die de meeste energie leveren) ook het rijkst aan vitamines en mineralen. Helaas leven we niet meer in een hutje op de hei en zijn de rijkste voedingsmiddelen nu juist heel arm aan goede stoffen, zoals koekjes en chips. Je raakt op die manier in een vicieus cirkeltje. Hij valt goed te doorbreken hoor, gewoon je lijf gaan voeden :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:21

@ Sem: dit klinkt misschien heel stom, maar soms volg ik de tip van kookgodin Nigella Lawson als ik het even moeilijk heb: probeer je lichaam te zien als een soort van heilige tempel, waar jij goed voor zorgt, en het eten dat je er in stopt zijn een soort van offers, aangezien jouw lichaam zo belangrijk is. En aan oreokoekjes en cola heeft je lichaam eigenlijk niets, behalve last.
*schakelt zweverige modus weer uit en gaat verder met het offeren van de havermout :+ *

Heel leuke boeken om te lezen, die vol coachingtips staan, zijn die van Sonja Kimpen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:24

O/L: 2 kroketten met brood
T: dropfruit toffee's, 2 cappuccino 1 verse jus
A: 2 broodjes hamburger, blikje cola
T: ?

Dit is nou wat je noemt een AYCE dagje :D.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:05

O: Grutten met chia, kokos, cacao en kokosolie
T: Handvol met goji bessen, moerbeien en inca bessen
L: Wortelsoep en een snee abdijbrood met cottage cheese, rucola, paprika en kalkoenfilet
T: Plakken komkommer met rode pesto, Galia en een zelfgemaakte warme choco
A: Salade van ijsbergsla, rucola, paprika, tomaat, komkommer, feta, olijven en gerookte kipfilet met ovenfrietjes van knolselderij. Griekse yoghurt
T: 4 dropjes, warme custard en een borrel met ik denk een handje chips.
D: (Groene) thee en water

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:07

O: chocolade shake gemengd met magere melk
L: Aardbeien shake gemengd met yoghurt
T: appel
A: visquisine met rijst
T: mandarijntje
D: water

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:19

Tiggs schreef:
O/L: 2 kroketten met brood
T: dropfruit toffee's, 2 cappuccino 1 verse jus
A: 2 broodjes hamburger, blikje cola
T: ?

Dit is nou wat je noemt een AYCE dagje :D.

Maar ayce dagjes hoeven toch niet perse alleen maar ongezonde dingen te zijn.
Het gaat mij er meer om dat ik een dag in de week in iedergeval meer dan genoeg eet om niet in spaarstand te komen.
En daarbij pak ik gelijk mijn zin in chips of chocolade mee

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:26

Je hebt iig voldoende ruimte voor verbetering ;)

Thanks phor en bhris! :D

bris, circuit training vul ik trouwens wel in als ik een hiit filmpje doen maar dan nog vul ik dat voor die tijd in en alle kracht training ook weer apart.

Phor, wat balen dat je nog steeds een beetje last blijft hebben kwa eten. Hoop echt voor je dat je snel hebt gevonden wat goed werkt voor je.

O: smoothie met kiwi en banaan
laat op dus geen T
L: 1 vezelrijk cracker met hutekase en 2 met pompoen humus (vers afdeling vd ah, 2eurie en errug lekker!) Halve paprika en een peer
t: 25gr whey shake
t: 3 handjes ongezouten cashews en halve paprika
a: vegetarische fritata vd ah en halve kom
zelfgemaakte courgette soep. 6 vierkantjes suiker arme chocola
t: 3 rijstwafels met chocolaagje

b: uur kracht training en half uur low impact cross trainer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:28

Welkom Sem!

O: havermout met appel, blauwe bessen, kokosmelk en water
T: -
L: kommetje bouillon met hard bruin broodje
T: peer, banaan
A (bij AC onderweg): bakje rauwkost, vegaburger op de helft van een wit broodje
T: rest van de blauwe bessen

B: 1.5 uur wandelen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:33

Nou havermout offer ik met liefde aan mezelf hoor Brhis :')

Bij mij kan het heel erg wisselen of ik zin heb in tussendoortjes, en dat zou ook best wel eens samenhang kunnen hebben met hoeveel koolhydraten ik die dag gegeten heb. Vandaag zat ik ook laag in vetten en dan heb ik ook meer trek in lekkere dingen. En nu ik door een blessure tijdelijk niet mag sporten merk ik wel dat ik echt strenger voor mezelf moet zijn. Als ik fanatiek sport heb ik minder behoefte aan zoetigheid, en vind het dan ook eerder 'zonde' omdat ik het sporten dan teniet doe voor mn gevoel.

Hee wij hebben nagenoeg hetzelfde avondeten gegeten Karin :)) Alleen waren mijn frieten van bataat (zoete aardappel) en had ik geen kipfilet :Y)

Lijst definitief vandaag:

O: chocoladeboekweitgruttenpap <3 60 gr boekweitgrutten, thl cacao, 150 ml sojamelk ongezoet, 50 gr banaan
T: 1 bastognekoek, 1 vezelrijk cracker met 15+ smeerkaas
L: 40 gr kikkererwten (gedroogd gewogen), 150-200 gr doperwten, 1 frittata (wederom van de appie, hij moet op vandaag) + 100 gr soja-yoghurt, 80 gr banaan, 10 gr zemelen, 10 gr lijnzaad
T: 1 bastognekoek, 1 punt appelnotentaart
A: vooraf: 300 gr broccolisoep zelfgemaakt (broccoli, groentebouillon, uitje, knoflook, beetje soja-kookroom, kruiden)
daarna: 150 gr zoete aardappel uit de oven + grote groene salade met, tomaat, olijfjes, geroosterde pijnboompitjes en mais, beetje yoghurtmayo
T: 1 bastognekoek

D: water, thee, 1 glas witte wijn
B: niet al te veel, moet studeren en was slecht weer vanmiddag dus niet meer wezen wandelen

Aantal kcal: 2100 := tegenover 1600-1700 verbrande kcal :+ Tjaaa
Ahum ben uiteindelijk lichtelijk over mn kcal gegaan mede door de appeltaart en de bastognekoeken. Maarja moet ook eens kunnen op een winderige zaterdagmiddag toch. Maar dan mis ik het sporten wel hoor, niets lekkerder dan zaterdag lekker wat extra eten en dan op zondagochtend even 600 kcal verbranden in een fijne looptraining. Nouja hopelijk over een tijdje weer :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:43

Ja, dat sporten mis ik ook! Ik mag komende week het hardlopen weer gaan opbouwen, maar ik durf niet zo goed, ik ben bang dat de blessure weer terug komt... ^)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:45

Ja kan ik me heel goed voorstellen Karin. Hoelang heb je eruit gelegen? Ik ben 'nog maar' 3 weken gestopt maar vind het erg lastig en mis het ook. Mede omdat ik 1,5 jaar geleden ook al bijna een jaar (letterlijk) uit de running ben geweest.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:50

Inmiddels een half jaar...
Ik vind het ook moeilijk hoe ik het weer moet gaan opbouwen, ik ga al snel te veel doen. Ik zou al blij zijn als ik m'n rondje van 5,5 km weer kan lopen, maar eigenlijk wil ik gewoon weer naar die halve marathonafstand... :o
Maar dat is wel erg offtopic hier...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:26

zodiacje schreef:
Je hebt iig voldoende ruimte voor verbetering ;)

Dat zou je een understatement kunnen noemen :+ .

fleur_yenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:21

Hier even snel m'n lijstje van vandaag, was een dagje naar amsterdam geweest, en voor een dagje uit toch wel blij met m'n lijstje :j

O: 40 gr havermout, 10 gr tarwezemelen,15 gr ontbijtmix, 4 gr chia met 100 ml amandelmelk en water
T: appel
L: salade met een halve makreel, rode biet en nog wat gerookte makreel met een gember-/citroendressing, halve snee volkorenbrood met roomboter
T: paar frietjes meegepikt van m'n paps
A: Mexicaans, halve portie nachos vooraf en 3 kleine maistortillas met een vulling van mais, avocado en kidneybonen. Uiteraard zat er veel kaas crème fraiche en salsa saus bij
T: / zat wel vol genoeg van m'n avondeten ;)

B: stalwerkzaamheden, hele dag rondgeslenterd
D: (te)veel cappuccino, water, Spa rood, 2 glazen amandelmelk

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:35

Net dagje Fleur :)

O: 100 g haver, 300 ml sojamelk ongezoet, 2 dadels, gojibessen, lijnzaad, amandelschaafsel; glas soja ongezoet, citroenthee
B: Paarden verzorgen, incl. bekappen
T: Banaan
L: 50 g volkoren penne met saus van tomaten, 2 paprika's, kappertjes en olijven
T: Banaan
T: Bio mueslikoekje
A: 150 g aardappelen met wortelburger en ?
T: Bakje Griekse roomyoghurt peer

1900 kcal, tegenover 1900 te verbranden kcal, 72 g eiwit. Ik ben flink verkouden, dus mocht ik meer trek krijgen, eet ik gewoon nog iets.