De eetbare tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:35

Eindelijk mn compostbak gemaakt van al het schroot wat ik kon vinden :Y)
Afbeelding

Ik had veel publiek :')
Afbeelding

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:45

Sonja_vR schreef:
hihi ik hou van autocorrect :D
liljebo schreef:
Notebooks verhit ik niet teveel.

Liljebo, de zoete aardappel daar kun je ook ene heel simpel tunneltje overheen zetten, elektrabuis in een boog er overheen zetten met de uiteindes in de grond en dan folie er overheen trekken :j

Whahaha.... geen tijd gehad in het weekend en zie het nu pas... idd getypt op zo'n surfpad of hoe dat ding dan ook heet en dan krijg je idd autocorrectie.
Maar bedankt voor de tip.

Antheman

Re: De eetbare tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 22:48

Fijn Annemiek! Wat heb je voor paarden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:38

Dat is wel een mooi plaatje voor mensen die Tinkers lomp vinden.....met zo'n Bart (toch? :) ) ernaast valt het ineens reuze mee :+

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:58

je heb prachtige paarden helemaal mijn style.

gisteren bij mijn oude pony geweest en oei wat deed dat pijn. ik hoop dat ik hem nog een keer terug kan kopen. want mis echt hem heel erg... ben er nog van slag van. hadden die artsen maar niet gezegd dat ik niet meer beter werd. nu moet ik mijn soulmate en maatje erg missen.

die composthoop gaat vast goed werken. zelf heb ik nu verlopig alles gezaaid wat ik wilde zaaien.nu pas in begin april of zo pas weer zaaien. courgette en bloemen en bonen zaai ik dan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:04

Annemieks paarden zijn ook helemaal mijn smaak :)

sweetsox :(:)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:00

Mijn bestellingen zijn de deur weer uit:
Tomaat Banana Legs
Tomaat Yellow Pear
Hete Peper Peter Peper
Tomaat Dancing with Smurfs
Tomaat Vintage Wine
Basilicum Thai
Citroengras
Eetbare Bloemen
Ananaskers
Aardappels:
Friese geeltjes,
Arran Pilot
Kestrel

aardperen
aubergine Listada de gandie
cougette Black Beauty
en 2 x 3 Joghurtculturen (Ik ga maar eens zelf joghurt maken, melk genoeg :) )
Verder nog een stuk of wat zakjes zaad ( bonen, courgette, tomaat en nog wat meer ) bi de Lidle vandaan.

Bietjes kolen en andere dingen koop ik meestal als plantje, die zijn ook prima.
Volgende week maar weer nieuwe bakjes en de tunnels halen bij de Lidle, dan komen we de zomer wel weer door!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:14

Zijn die kweekbakjes van de Lidl nog een beetje stevig eigenlijk, of is het meer de kwaliteit van een champignon-doosje :P

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:18

leuk leuk leuk,

bij ons komt al een kruid weer op. geen idee wat want mijn zoon heeft het gezaaid. hahaha.

ach ja ik denk dat ik nu voor al geduld moet hebben want eigenlijk wil ik heel veel zaaien maar goed. de bakjes zijn op en ook de ruimte om het neer te zetten. en de kas is nog te koud voor de bloemen. hoewel ik eigenlijk wel heel graag afrikaantjes wil zaaien alvast. ook voor mijn vader had ik beloofd.

ik had dure gekocht bij intratuin maar het binnenste is rot kwaliteit rest is goed.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:32

pmarena schreef:
Zijn die kweekbakjes van de Lidl nog een beetje stevig eigenlijk, of is het meer de kwaliteit van een champignon-doosje :P

Ik had vorig jaar een paar bakjes bij de Action gekocht. Die zijn net zo fijn als die van de Intratuin.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:42

Intratuin en action kom ik niet makkelijk langs. Maar Liddl ga ik vandaag uit mijn werk even snel langs om te zien waar jullie het over hebben en wat er eventueel nog van te koop is...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:57

heb dat soort bakjes wel genoeg. moet weer potjes sparen voor later. want volgens mij is alles weggegaan of ik moet nog even heel goed zoeken in de garage

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:58

Pas de 24e bij lidl zag ik in de folder. Zaadjes waren er al wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:55

Haha Mystic de tinker lijkt inderdaad net een kleine pony naast Bart de Belg :))
Mystic is van mij, en Bart eigenlijk van iedereen.. daar kun je ook elke gek op zetten. Vriendlief heeft ooit een paar ponylesjes gehad in zijn jonge jaren, maar die zet ik er op en gaat zo mee op buitenrit :D

Leuk dat jullie ook al allemaal zo hard bezig zijn met spullen verzamelen! Ik kan ook niet wachten totdat alles naar buiten kan.
Bij de intratuin heb ik een heel goedkope bak weten te scoren, een beetje dun wel, zoals die champignonbakjes, maar wel ter grootte van een caviakooi, en hij past nét in mijn raamkozijn :j Passen heel wat perspotjes in! En ik ben ook erg tevreden over het hittematje, dus daar ga ik er nog twee of drie van bijbestellen.. scheelt een hoop stroom tov de 40 watt lamp die ik tot nu toe gebruikte. Stuk piepschuin, hittematjes erop, bak erop, en klaar :)

Wat betreft plastic kasjes; neem de folie waar een nylon net in verwerkt is, met die hokjes. Veel steviger dan de gewone transparante folie! Die gewone rekt en scheurt veel sneller.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:16

Vroeger op de manege o een belg gereden vind het fijn rijden helaas was die belg alleen niet vriendelijk

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:13

Ik heb al zo´n tijd geleden bij Vreeken besteld, maar nog steeds niks gehad :(
M'n kruiden van de Action zijn wel opgekomen gelukkig, zelf de het peper zaad is ontkiemt.
Zo maar eens de tuin in om tegels eruit te halen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 18:50

8nnemiek schreef:
Haha Mystic de tinker lijkt inderdaad net een kleine pony naast Bart de Belg :)) .

Ik ben fan van Bart <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:54

Bart is echt geweldig ja <3 die is zooo braaf!
Liiiza, hoe lang geleden heb je bij vreekens besteld? Op de site stond dat de levertijd nu zo'n 5 weken kon zijn :=

Ik ga binnenkort nog wat warmtematjes bestellen. Kleintjes van rond de 5 euro en grote rond de 10 euro. Zijn er meer mensen die ook zo'n matjes willen meebestellen? Dan bestel ik er wat extra :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:06

Wat is klein en wat is groot?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:22

15x28 cm en 28x28 cm :)
Ik heb er zelf al eentje van 15x28 cm en die werkt prima (verwarmt mijn kastje van 13 naar 18/19 graden), dus ik denk dat ik er een of twee grote koop voor onder mijn grote bak, en misschien nog eentje voor onder een ander bakje.
En als ik in het najaar de wijn moet laten gisten is zo'n mat ook ideaal :D
Ze zijn instelbaar.. de grote verbruiken 14 watt en de kleintjes 7 watt. Ze kunnen alleen niet te vochtig liggen, dus je moet ze wel onder de bakjes leggen ipv erin.

Hebben de mensen waar ik mee geruild heb trouwens al post binnen? Ik hoop dat alle zaadjes goed zijn aangekomen bij iedereen!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:54

Heb het toevallig net opgezocht, ik heb 30 januari besteld.
Er staat dat het nu 2-3 weken is, dus ik hoop dat het snel komt :)

Heb jij die matjes dan de hele dag aan onder je kweekkastjes?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:17

Oh, nog geen drie weken, dat valt mee :)
Eigenlijk vreemd dat dat zo lang moet duren.. als ik zo'n winkel had dan huurde ik me voor die drukke tijd een student in die dagelijks alle bestellingen inpakt en verstuurd. Zo'n lange levertijd trekt geen klanten..

Het matje laat ik dag en nacht aan inderdaad. Met die 7 watt kost je dat iets meer dan n euro per maand aan stroom, dus dat valt mee. Scheelt echt enorm met kiemen!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:29

Wat handig, en je vensterbank dan, krijg je geen plekken? Hoe warm wordt zo'n matje dan als ik vragen mag?

Ja, ze zullen er vast een reden voor hebben dat het zo lang duurt, echt handig is het niet maar goed..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:59

Het wordt niet heel warm nee :) rond de 25 of 30 graden gok ik, zo te voelen.. Precies genoeg om de grond warm te houden. De vensterbank kan dat makkelijk hebben. Maar bij mijn grote bak wil ik er eigenlijk wel een stuk piepschuim onder leggen zodat ook echt alle warmte de bak in gaat en niet de vensterbank in :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:12

Zilverfolie anders?