MIM kaneel.

Spons-structuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:Cheesecake (atkinsforum) (koelkast dus geen gebakken cheesecake)
1/4 kopje slagroom
250 gram roomkaas
4 blaadjes gelatine (heb 12 gram gelatinepoeder gebruikt)
3 eieren
beetje vanille essence (ik heb vanillemerg gebruikt)
sap en geraspte schil van 1/4 citroen
zoetstof naar smaak
2 dl slagroom
(eventueel wat kaneel, heb weggelaten)
Splits de eieren, klop de dooiers romig met zoetstof, vanille essence, citroensap (en evt kaneel).
Doe het kopje slagroom en de roomkaas in een pannetje om te smelten. Gelatine (ongekleurd) in koud water laten weken, daarna uitknijpen en in het hete kaasmengsel laten oplossen, dan af laten koelen. Door het eidooier-mengsel roeren.
Slagroom en eiwitten apart stijf kloppen. Daarna eerst de slagroom en daarna de stijve eiwitten erdoorheen scheppen.
Vet een vorm in en giet het mengsel er in, stijf laten worden in koelkast.
Heb daarnaast een bodem gemaakt van 100gr gemalen amandelen en een blokje boter, snufje zout en koekkruiden.
Ga een toplaagje maken van crystal clear cranberry met wat zoetstof, gelatine of vagabin (kh arme variant van bloem/maïzena).
Ik hou nl van de combi cheesecake met rood fruit!
Of de bodem er lekker bij is, geen idee nog...
Mrijn schreef:Saskiaatje schreef:Maar zowel jij, als Mrijn, zeggen dit met een "", dus dan weten jullie eigenlijk zelf ook wel dat het niet goed is om 2x per dag te wegen, toch?
Tja, wie bepaalt of het goed is of niet? Ik laat me niet zo snel gek maken dus voor mij is dit prima.