Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:28

Speciaal voor de foto nog eentje gemaakt (de honden vinden het overigens erg lekker!) :D
MIM kaneel.
Afbeelding
Spons-structuur
Afbeelding

F_Orumster

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 08:18

Hmm jammer dat jullie t niet lekker vinden.
Ik vreesde ook voor het lijnzaad, vind t voor paarden echt stinken. Maar ik proef en ruik het niet in de mim.
Moet zeggen dat ie vanmorgen mislukt is. Ik probeerde een hartige met kruidenboter ipv boter en bruscetta mix.
Ik denk dat t misgaat in de verhoudingen, mijn maatlepels zitten in de vaatwasser en die draaide.
Zonder heb ik moeite met de juiste afmetingen en nu is ie dus heel anders. Bleek, minder gerezen, ei achtig, waar ie er gister uitzag als brood.

Hebbeb jullie gewoon bestek gebruikt of echte maatlepels? Er zit nl nogal verschil in, een eetlepel van het bestek is anders dan een maatlepel eetlepel.

Mrijn, jij voegt bij de harrtige toch ook zout toe? Ik weet dat gist niet goed werken kan als t te vroeg in aanraking komt met zout, weet niet of dat voor bakpoeder ook geldt?

Ben weer in ketose merkte ik vannacht.
Wel veel vocht vastgehouden, buik is weer opgezwollen.
Ook 800g zwaarder dan gister.
Ff in de gaten houden, er is iets waar ik op reageer denk ik.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:34

wegen jullie iedere dag? ik slechts 1x in de 2 weken, anders ga ik gelijk in de treur-modus als ik de ene dag zwaarder ben dan de andere. neemt niet weg dat het er dan na 2 weken flink inhakt als er niets af is of zelfs iets is bijgekomen hoor!

die MIM ga ik van het weekend proberen, want zie dat het nog een heel gepuzzel is om hem lekker te krijgen. Heb ook de topics en sites van forumster doorgekeken en daar heerlijke recepten vandaan gehaald. Helemaal fijn.

gisteren natuurlijk te weinig gegeten, met als gevolg dat ik na het sporten een 'vreetkick' kreeg. heb het kunnen beperken tot een atkins-reep (jaja, de laatste hihihi) en een paar blokjes kaas. redelijk verantwoord gezien ik eigenlijk zin had in een schaaltje (of 2) paprikachips of anders een flinke banaan.

vandaag begonnen met 2 gekookte eieren. voor de lunch staat een salade met gerookte kip op het menu. avondeten wordt geroerbakte spinazie met ?
qua tussendoortjes ben ik redelijk inspiratieloos, daar moet ik echt nog even naar gaan zoeken en dus voor gaan zitten. vandaag rustig op het werk, dus moet lukken :+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:35

@Q: jouw MIM is nog te nat en te bleek joh! Die ziet er gewoon nog niet klaar uit. Ik zet hem er altijd 2,5 min in. Dan haal ik hem uit het bakje en doe het omgekeerd nog een halve min in de mag (op vol vermogen) en daarna laat ik hem meteen uitwasemen op een rooster.

@Anna: ik heb daar eigenlijk nooit last van en doe het ook niet zorgvuldig. 4 el lijnzaad met een gewonen eetlepen, een halve thl bakpoeder doe ik met de achterkant van de lepel (is elke keer een andere berg). Een eetlepel zure room doe ik met dezelfde eetlepel als ik lijnzaad pak en een thl olie doe ik n niet altijd, wag laten kan ook prima. Ik klopt de eieren, room, olie met het zout in het bakje waar het ook de mag in gaat en intussen maal ik het lijnzaad met de bakpoeder. Dan doe ik het zaad bij het eiergebeuren en roer ik goed met een vork. Ik heb dus maar 1 bakje en 1 eetlepel nodig :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:41

Ik heb gister nog een keer aan mijn lijnzaad gesnuffeld en dat ruikt fris, nootachtig. Een heel verschil met mijn vorige voorraad (zelfs die vond ik wel te eten).

@BA: ik weeg me wel bijna elke dag, vaak zelfs wel 2x :o Ik probeer mezelf zo juist in toom te houden als ik niet ben afgevallen en als ik wel ben afgevallen is dat een motivatie om vooral niet over de schreef te gaan. Je kunt zo ook beter peilen waar je op reageert. Ik houd veel volcht vast van cervelaat-achtige worstjes en soep. Dan ben ik de 2 dagen erna ineens een stuk zwaarder. Die neem ik dus niet meer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:57

hmz, dan misschien toch de batterijen in mijn weegschaal maar vervangen en wat vaker op de plaat. ik laat mijn gedachten er nog eens over gaan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:20

Goedemorgen!

Mrijn, dan zit daar mijn fout! Ik heb hem anderhalve minuut in de magnetron gehad. Zal het binnenkort nog eens proberen :D
Heb gister ook de cheesecake van Anna gemaakt (overigens zonder bodem), maar die eh... is misselijkmakend zoet :+ Ik proefde aan het kaasmengsel en het smaakte zout, dus heb ik téveel zoetstof ik gemikt... Hij was wel mooi opgestijfd! Vriendlief vond het erg lekker smaken, ik probeer het straks nog een keer.

Vandaag:
O: Atkins reep met thee :9
T: 2 augurken met boterhamworst
L: 3 roereieren met champignon en ui
T: cheesecake vulling
D: nog geen idee

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:22

Morning :wave:

Ik heb me vandaag voor het eerst weer gewogen en er was nog niet zo veel af, komt ook omdat ik nog wat bezig ben de koelkast leeg te eten en daar zit nog weleens iets tussen wat niet zo goed is. Maar ik ga geen eten weggooien dat vind ik zonde.

Vanmorgen al vroeg op gestaan want ik wilde cheese cake maken. Hebben ze geen cottage cheese hier bij de c1000 :n
Heeft iemand een recept voor lekkere muffins? Heb nog twee zakjes amandel meel liggen die eigenlijk ook op moeten.

Vanmorgen begonnen met 3 kleine eitjes even mixen en een flinke schep lijnzaad erdoor, in de pan en toen werd het een soort pannenkoek :+ was wel lekker met wat spek en kaas

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:30

Trouwens Angelique, ik weeg me ook 2x per dag :o Maar ik hou de maandagochtend aan.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:31

Maar zowel jij, als Mrijn, zeggen dit met een " :o ", dus dan weten jullie eigenlijk zelf ook wel dat het niet goed is om 2x per dag te wegen, toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:32

Klopt, want je maakt jezelf alleen maar gek :D Daarom hou ik ook de maandagochtend aan :j
Maar vind het wel fijn om te zien dat ik bv met menstruatie of met warm weer flink aankom (en dat ik het daarna ook weer snel kwijt ben).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:34

die cheesecake klinkt goed, even zoeken naar het recept.
moet wel wennen aan het feit dat eten maken meer tijd kost. een bammetje of appeltje is zo geregeld, maar hier moet ik echt voor gaan staan.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:38

Ach, als 't maar niet een obsessie wordt, zo werd het bij mij namelijk wel.
Elke ochtend wegen, was ik iets zwaarder? Dan meteen die dag heeeel goed opletten, dat was voor mij op een gegeven moment geen doen meer. :n
Ik heb nu geen weegschaal meer en weeg me dus die enkele keer dat ik nog thuis slaap (1x per week/2 weken).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:41

Saskiaatje, dat heb ik niet, het ligt gewoon altijd aan die weegschaal. Het is een pathetisch leugenaar :D
Hoeveel ben jij nu afgevallen?

Angelique:
F_Orumster schreef:
Cheesecake (atkinsforum) (koelkast dus geen gebakken cheesecake)

1/4 kopje slagroom
250 gram roomkaas
4 blaadjes gelatine (heb 12 gram gelatinepoeder gebruikt)
3 eieren
beetje vanille essence (ik heb vanillemerg gebruikt)
sap en geraspte schil van 1/4 citroen
zoetstof naar smaak
2 dl slagroom
(eventueel wat kaneel, heb weggelaten)

Splits de eieren, klop de dooiers romig met zoetstof, vanille essence, citroensap (en evt kaneel).
Doe het kopje slagroom en de roomkaas in een pannetje om te smelten. Gelatine (ongekleurd) in koud water laten weken, daarna uitknijpen en in het hete kaasmengsel laten oplossen, dan af laten koelen. Door het eidooier-mengsel roeren.
Slagroom en eiwitten apart stijf kloppen. Daarna eerst de slagroom en daarna de stijve eiwitten erdoorheen scheppen.
Vet een vorm in en giet het mengsel er in, stijf laten worden in koelkast.

Heb daarnaast een bodem gemaakt van 100gr gemalen amandelen en een blokje boter, snufje zout en koekkruiden.
Ga een toplaagje maken van crystal clear cranberry met wat zoetstof, gelatine of vagabin (kh arme variant van bloem/maïzena).
Ik hou nl van de combi cheesecake met rood fruit!

Of de bodem er lekker bij is, geen idee nog...

's Morgens is het weleens krap qua tijd ja, om iets te fabriceren...
Vanmorgen stond ik champignons en ui te snijden, ei te roeren, augurken in boterhamworst te wikkelen, etc. :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:45

Saskiaatje schreef:
Maar zowel jij, als Mrijn, zeggen dit met een " :o ", dus dan weten jullie eigenlijk zelf ook wel dat het niet goed is om 2x per dag te wegen, toch?

Tja, wie bepaalt of het goed is of niet? Ik laat me niet zo snel gek maken dus voor mij is dit prima.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:47

Ik ben van 94.6 naar 73.5 gegaan, ik ben 1.83m., dus ik wil graag onder de 75 blijven, maar verder ben ik 'klaar' met diëten. :)

Mrijn schreef:
Saskiaatje schreef:

Tja, wie bepaalt of het goed is of niet? Ik laat me niet zo snel gek maken dus voor mij is dit prima.

Gelukkig! Ik bedoelde het niet banketstaaf ofzo, maar die smiley liet me denken dat je ergens diep van binnen dus toch wel weet dat het niet hoeft/dat het onnodig is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:48

Saskiaatje, mensen hameren er altijd op dat je jezelf gek maakt als je dagelijks op de weegschaal gaat staan. En dat zal ook vast wel gelden voor genoeg mensen, maar ik kan het goed van me af zetten hoor :P Afgelopen weekend heb ik gesnaaid, geboeft en slecht gegeten en daar moet ik dan voor op de blaren zitten, dat zie ik en dan is het weer een extra motivatie om door te gaan.

Knap hoor, om ruim 20kg af te vallen :j Hoe lang heb je erover gedaan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 09:51

Over het wegen.Ik weeg me 1x per dag, soms 2x als ik naar het toilet moet, maar dat verklaar ik door mijn laboratoriumachtergrond :D Wil dan weten hoeveel ik eruit werk en ik maak hier soms zelfs een gokspelletje van :o 8)7

Ik weeg me al jaren elke dag maar laat me er niet gek door maken hoor. Ik ben nu 0.8kg tov gister zwaarder en dit kan gewoon een schommeling zijn, of ik was door de mexicaanse stoelgang veel vocht kwijt, maar ook vermoedde ik al zwaarder te zijn, ik zag het namelijk ook al aan mijn buik. Die is anders mooi plat (ik ben een dikke reet mens, dat vet gaat moeilijker weg helaas) maar is nu opgezwollen. Ik had al eerder door dat ik gevoelig ben voor lactose en denk dat het aan de 200g kwark ligt. Mijn hele kwarkloze vakantie was mijn buik namelijk plat. Mijn kwarkontbijtje staat nu dus nog dapper op de bijrijdersstoel, ik besloot in de auto te testen of het idd aan kwark ligt. Kunnen jullie je nog herinneren dat ik in het begin last had van een opgezwollen buik? Hoop niet dat het door de eiwitten komt, want dat is nu net zo belangrijk in dit dieet. Al vind ik het ook lastig om niet tegen zuivel te kunnen want ik wil me juist niet op vlees beroepen. Maar goed, dagelijks wegen leert je wel hoe je op producten reageert, ik weet dat ik bv op olijven reageer en mogelijk dus ook op kwark.

Over de MIMs.
Ondanks dat mijn MIM iets bleker was en iets minder leek gerezen, was hij erg lekker. Nu ik de kwark liet staan werd het mijn ontbijt.
De knoflook met bruscetta erdoor was ook lekker.

@ Quellian, wat ziet die van jou er vreemd uit! Slap deeg ook, heb je wel voldoende lijnzaad erin gedaan? Mijn deeg lijkt al steviger en donkerder (kleur net als die van fokfanaat). Al had ie vandaag een lichter kleurtje, denk beetje meer kwark dan gister.

@ Mrijn, wat voor olie? Ik doe geen olie in de MIM?

* Lijnzaad...
Ik zag vanmorgen in de AH de gebroken lijnzaad van zonnatura... Noemen ze dat gebroken? Het zijn bijna hele zaadjes? Alleen het kopje is eraf. De gebroken van mij is echt gemalen, is echt helemaal kapot. Ik denk dat dit een hoop doet met de consistentie van het broodje en ook de smaak. Toen ik de MIM nog met sesam maakte was het ook meer omelet met pitjes en ik vond het erg vies.
Lijnzaad is ook beter voor je als het helemaal kapot is las ik, anders heeft je lichaam moeite met het opnemen van de voedingsstoffen.
Mijn lijnzaad heette gebroken, maar is wellicht gemalen? Het ziet eruit als de rechterlepel:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 24-08-11 10:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:51

Dat is fijn, er zijn niet veel mensen die het zo zien. :n

Dankje. :D Niet zo gek lang, maar ik ben een paar maanden op 78 kg blijven hangen. Ik begon februari 2010, zat toen november 2010 op 78 kg, en ben vanaf de lente dit jaar tot nu naar 73.5 gezakt. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:57

Netjes hoor :j
Ik geef mezelf nog tot volgend jaar zomer voor 8kg :D

Anna, de linker lepel is toch gewoon 'heel' lijnzaad?
Dat van mij is zoiets:
Afbeelding
Het was inderdaad ei met zaadjes, dus ik moet toch ergens een koffiemaler zien te vinden!

Pas op met die kwark als je er zo'n last van krijgt. Ik weet nog dat je dat toen aangaf (ging alleen goed met die van AH?).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:00

Ik schommel nu meestal tussen de 73 en de 75 en dat vind ik wel prima. :D
Alleen zou ik heel graag nog 5 kg afvallen, maar dat mag niet van vriendinnetjelief, dus helaas..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:02

daar heeft mijn vriendje niets over te zeggen hoor :D ik ga gewoon door tot ik me fijn voel. En een klein buffertje..

Wel ontzettend knap 20 kg! Jij hebt een caloriearm dieet gevolgd toch? of ook khd arm?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:06

Met khd-arm eet je toch ook calorie-arm? Ik zag onlangs dat ik tussen de 1000 - 1500 kcal binnen krijg per dag met khd-arm.

Saskiaatje, waar je jezelf lekker bij voelt hoor :j
Vriendlief vond het bij mij al prima hoe het was, maar ik voelde me niet fijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:12

Zo nou de muffins staan in de oven en de koffiepot pruttelt :j
Heb er alleen twee eieren te weinig door gedaan :o hele recept stipt gevolgd en was er helemaal van overtuigd dat er 3 eieren inmoesten, het waren er dus 5 := nou ik zie straks het resultaat wel. Wel een beetje extra vanille en kaneel er door gedaan :j ze ruiken in elk geval wel goed :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:13

:oo even kijkje genomen en ze zien er ook prachtig uit :j
Nog 10 minuten