Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
E_J schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn moeder en ik hadden het hier net over, en we kwamen er allebei niet uit.
Mijn moeder en ik vroegen ons af; stel een vegan zou zelf kippen hebben in de tuin, hè. Gewoon zo’n leuk stel kippen die leven als een god in Frankrijk in de tuin. Zou de vegan de eieren van de eigen kippen wel of niet eten? Want - correct me if I’m wrong - jullie doen het toch vooral zodat je zelf niet meedoet aan het dierenleed dat vaak achter de productie van eieren, melk, etc zitten? Maar als het eieren van je eigen kippen zijn, weet je dat ze niet slecht zijn behandeld![]()
Dus wat zouden jullie doen?
Ik moest het gewoon even vragen, ik ben iets te nieuwsgierig
Edit: ik voeg er nog even wat aan toe. Een vriendin wil namelijk ook graag weten hoe jullie tegenover honing staan. Drinken jullie bvb honing in jullie thee oid, of zijn jullie ook ‘tegen’ honing?
Citaat:However, there are far more important issues than body counts or fossil fuel use. Buying honey endorses the beekeeping mindset--that animals are here for human use, that "it's OK to take things from the bees since I've put a lot of time and money into keeping them alive," and that encouraging excess production is desirable--precisely the values that are currently causing so much environmental damage.
Sharani schreef:Interessante link over de bijen. Zo heb ik het nog niet bekeken....
Sonja_vR schreef:Pesto(roodof groen)
Paprikasaus(pot geroosterde paprika kopen en pureren, knoflook fruiten paprika er bij en peper en zout, evt nog wat oregano er door )
Je hebt Potten Met gele en rode , kun je ook qua kleurtje varieren![]()
Hummus kan ook , liefst de Pittige
Of een simpele Kant en klare oplossing ; Muhammara kopen en dat ipv gebruiken
Zit wel al heel wat meer een smaakje aan als ene basis paprikasaus maar volgens mij ook wel erg lekker (geloof dat Ik die van het weekend eens ga testen)
Edit even wat weg gestreept, iets Met het linkje leggen dat rode pesto toch echt van tomaat is gemaakt)
Murthul schreef:Het schijnt dus dat kippen de energie uit de niet-bevruchtte eieren weer opnemen door ze op te eten.
Mona81 schreef:Nog even over het kippen gebeuren...ik vind het eieren "teruggeven aan de kip" toch wel een beetje een vreemd iets. Het is toch niet natuurlijk voor een kip om zijn eigen eieren op te eten? Een enkel per ongeluk stuk gepikt eitje daar gelaten. Ik begreep dat echt niet...
Tevens lijkt het me ook dubbel om wel kippen te kopen, maar dan vervolgens de eieren niet eten... Je koopt dan een kip die voor de mens gefokt is. Met als gevolg ongewenste hanen en hun slechte toekomstperspectief. Of ga je geen kippen kopen Selka?
Ik heb zelf ook kippen, van Red een legkip. Als ze leggen dan eten we de eieren. Leggen ze niks, dan hebben we pech