Hoi Cola, ik zou de taart morgenochtend - voor het opdienen garneren, dan is ie op z´n mooist. De slagroomtaart kun je de bodem vandaag al wel bakken hoor, goed af laten koelen en dan in een stolp of plastic zak, wel pas als ie echt door en door afgekoeld is anders komt er condens in stolp of zak.
Spannend Felinde veel plezier met zoeken misschien zit er wel iemand in het topic bij.
Ja dat zou erg leuk zijn, maar de openingspost is volgens mij een beetje.. oud.. ondertussen ^^ Dus heb geen idee of er nog iemand actief is in de buurt van Den Bosch..
Een bruidstaart (had er 2 gemaakt), red velvet cake met monchou crème….allemachtig wat machtig…maar overheerlijk
en totaal iets anders. Deze mevrouw stuurt me ieder jaar een verzoek, ze zijn altijd origineel. Deze keer had ze de lat wel erg hoog gelegd, ze kwam met een voorbeeld taart gemaakt door McGreevy cakes. Er zitten flink wat uren in het boetseren, en het maken van de achtergrond. Foto's zijn van slechte kwaliteit, helaas was het al schemerig.
Oooeeehhh...McGreevy!!! Maar hij is goed gelukt hoor
Ik heb nig wel het een en ander gemaakt maar post ze bijna nooit meer eigenlijk. FB gaat zoveel sneller. Laptop gaat eigenlijk nog maar eens in de zoveel dagen aan voor dingen die echt niet met tel of Ipad kunnen en dan berg ik 'm weer op. En vergeet ik de foto's te uploaden en hier te plaatsen.. Als ik een goede schouderdag heb en ik denk eraan dan zal ik ze plaatsen..
Diva, jou taarten zie ik regelmatig op fb voorbij komen. Ik zit vaak met open mond te kijken naar je projecten. Zo gaaf zijn ze!
Hier is het rustig qua bakken. Ik ben nu meer aan het oefenen met dummies en me aan het voorbereiden voor mijn examen in September
ClaudiaHS
Geplaatst: 24-08-14 14:14
Same here. Maak genoeg, maar gaat idd allemaal op fb. Doe alles via de telefoon en uploaden naar bv 'mijn album' duurt me dan te lang
Marisje76
Geplaatst: 24-08-14 14:39
haha...daar heb ik ook last van alles staat op mn telefoon..dat moet bokt toch maar eens makkelijker maken dat foto s uploaden.
edit: speciaal voor jullie nog eens mn best gedaan en wat foto's geupload: sweet table communie traktatie bruidstaart (onderdeelvan sweeet table maar van rest vergeten foto te maken ) bruidstaarten met themafeest (niet mijn smaake maar bruidspaar was er erg blij mee!) verjaardagstaart
zo hoop dat jullie nu tevreden zijn
ClaudiaHS
Geplaatst: 24-08-14 15:07
Ik heb ook nu speciaal voor jullie de laptop aan geslingerd Heb werkelijk geen idee welke foto's ik als laatste geplaatst heb dus heb er nu een aantal uitgezocht van het afgelopen half jaar denk ik.
Taart voor mijn ouders die 40 jaar getrouwd waren:
Babyshowertaart voor mijn collega:
Draak/kasteeltaart van gisteren (voor een meisje van 2):
Simpele taart voor vrienden die gingen samenwonen (was cadeautje):
Ik gebruik Callebaut op de taarten maar et boetseren gebruik ik stugger fondant. Bakels, Funcakes of iets bij The Little Cakeshop vandaan. Ik ben overigens een groot fan van modeling chocolate. Dát werkt toch zó fijn! Morgen ga ik naar Do toe om eens even goed te kijken hoe ze dat nou maken.
Ik gebruik nu een jaar die van de Sligro.maar de laatste tijd scheurt het steeds. Aangezien jij van die mega hoge taarten maakt zal je fatsoenlijk fondant gebruiken wat niet zo snel scheurt. Ik ga eena zoeken naar die van Callebaut. (Dacht dat dat alleen van de chocola was)
Oh 7 kilo ben ik ook wel zo doorheen. Vind m alleen verrekte duur. Ik ga nog maar eens die van Bouwhuis proberen als ik door m'n Sligro voorraad ben. Bevalt dat niet dan toch maar eens de Callebaut proberen.
Ik ga de grens over met m'n taartjes Krijg tegenwoordig ook bestellingen uit Duitsland.
Weet iemand van jullie waar je een leuke workshop bloemen kan doen. Liefst omgeving zuid Holland. Wil het cadeau doen aan mijn zus en mezelf natuurlijk hihi
DIVA2
Geplaatst: 27-08-14 00:45
Kinke schreef:
En volgens mij hou jij van boetseren
Nou, eigenlijk valt dat wel mee . Ik boetseer alleen als ik een idee in mijn hoofd heb. Dit keer was het de vraag waar Woezel en Pip nou weer heen waren geweest. Het is immers al mijn derde W&P taart. Dus toen ik had bedacht dat ze op safari(of zoiets) waren, moesten er ook beesten bij. Je kan dan niet met 1 wild dier aankomen. Ik heb toen op mijn gemakkie wat beesten gemaakt, boom en kokosnoten gemaakt. In de hoop dat het op de taart zou passen. En dat laatste lukte!