Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoorW schreef:Hallo!
Ik ben al 11 jaar vegetariër en is anderhalf jaar geleden hetgeen gebeurt waarvan ik altijd zei dat het onmogelijk was: ik kreeg een vleesetende vriend. Gelukkig is ie zich wel heel bewust ervan en is hij het ook steeds minder gaan eten. Maar nu komt er natuurlijk weer een kerstdiner aan. In zijn familie zitten geen andere vegetariërs, en met hun kerstdiners wordt groots uitgepakt, want oom is chefkok. Vorig jaar heeft de tante hele lekkere dingen voor mij gemaakt. Maar dit jaar zijn we dus al een beetje aan het brainstormen wat er voor mij (en het zusje van mijn vriend, want ze houdt echt niet van lamskoteletten die nu op het menu staan voor de rest) gemaakt kan worden.
Kortom: hebben jullie lekkere, originele, maar ook een beetje makkelijke vegetarische/veganistische kerstdinergerechten?
__Sannne schreef:Vandaag dit lekkere recept aan het uitproberen; http://www.cookincanuck.com/2011/02/focaccia-with-caramelized-onion-tomato/ Vegetarisch, maar zou eventueel ook veganistisch kunnen. Als je vervangers hebt voor de kaas en honing.
Wat honing betreft, even een vraagje aan de vegans hier. Wat is jullie motivatie om geen honing te eten? (buiten het niet nodig vinden/niet lusten) Ik heb geen verstand van het proces van honing, en weet dus niet in hoeverre dit slecht is voor de bij.
Magrathea schreef:Beetje uit de richting voor jou, maar in Rotterdam heb je Leaf (Aziatisch) met een volledig vega(n) kaart en ook de Groene Passage, waarin een eetcafe zit, een bio winkel en (mijn favoriet) een buffetrestaurant waar aaaaalles vega is![]()
Er staat ook overal netjes bij of het vegan is, glutenvrij, sojavrij etc. dus ook een aanrader als je allergieën hebt