Emmaa_ schreef:Kalfjes gelijk na de geboorte afspenen is voor mij een van de grootste redenen geweest om veganistisch te willen wordenEn vooral de smoesjes die ervoor verzonnen worden... Nee want koeien die hebben niet door dat ze een kalfje hebben gekregen als ze hem niet zien. Tuurlijk, dieren hebben namelijk geen hormonen en die hebben ook totaal niet in de gaten dat ze een kind dragen
Alleen maar zodat wij een glaasje melk kunnen drinken. Krijg er echt kriebels van.
Zijn jullie dat verhaal wel eens tegengekomen van die koe die vlak voor de geboorte van haar kalfje is uitgebroken, en zich in het bos heeft verstopt met haar kalfje? Moest daar behoorlijk hard van huilen.
Ik snap dat helemaal! Dat vind ik ook verschrikkelijk. Bovendien is het gewoon super slecht voor een lichaam om telkens zwanger te zijn.
Dat verhaal ken ik overigens niet, heb je een linkje?
@ Magrathea, Het ging erom dat Totilas mocht starten in de GP terwijl hij links achter onregelmatig liep. Dierenarts twijfelde, maar door de voorzitter van de jury en door prestatiedruk is hij uiteindelijk toch gestart. Blijkt dat hij een botontsteking is, iets wat énorm pijnlijk is. Nu waren er dus mensen die er geen kwaad in zagen dat hij ondanks zijn botontsteking die proef had gelopen