Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:54

dat moet je even voor jezelf kijken denk ik, ik ontbijt met kwark en kan rustig 300gram kwark weg eten. :o
Ik doe het op vroege werkdagen altijd in een appelmoespot en die zit dan ook echt van boven tot onder vol met kwark, muesli, rood fruit en noten..
Ik heb zelf nog wel moeite met het eten van voldoende eiwitten dus als ik mijn dagmenu heb gemaakt en ik red het nog niet verhoog ik de hoeveelheid kwark van de ochtend vaak tot 300gram.

Omelet is ook lekker koud! Gewoon de avond ervoor thuis klaar maken. Ik gebruik vaak een omelet als vervanging van een wrap en dan bijvoorbeeld een wrap kip cajun maken, die vind ik zo lekker :D

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:58

Ja, wij hadden pas als avondeten een 'wrap-omelet' gemaakt, met zalm, sla en een eitje. <3 Yummie!!

Met griekse yoghurt kun je dus eigenlijk niet echt 'teveel' eten als ik jou zo goed begrijp? :) Wat slim dat je dat in een appelmoespot doet! Zulke handigheidjes ben ik wel naar op zoek. Op werk is er wel een kleine koelkast, maar geen ruimte om daadwerkelijk iets klaar te maken. Opwarmen kan dan wel weer in de magnetron.

Fijn dat jullie allemaal zo meedenken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:01

jawel hoor, ook daar zitten kcal in. Maar daarom is het moeilijk beoordelen. Ik eet zelf ook redelijk kh-arm (maar meer omdat ik veel eiwitten eet en daar dus de meeste kcal aan op gaan). Maar ik heb graag een goed ontbijt en vind kwark makkelijk weghappen.
Het handigste is om het voor jezelf eens bij te houden in een appje zoals myfitnesspall of die van het voedingscentrum. Met myfitnesspall kun je ook je doelen aanpassen, dan zet je je khd wat lager, en je eiwitten wat hoger.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:16

Ier schreef:
@ Amaryllis; bedankt voor jouw aanvulling! Probleem met omelet is dat wij hier op werk (helaas....) geen kookstelletje hebben. Ik neem inderdaad wel regelmatig komkommer mee. Yummie! Wel lekker voor thuis in het weekend!

secricible schreef:
Omelet is ook lekker koud! Gewoon de avond ervoor thuis klaar maken. Ik gebruik vaak een omelet als vervanging van een wrap en dan bijvoorbeeld een wrap kip cajun maken, die vind ik zo lekker :D

Inderdaad, 's avonds je omelet bakken en het tonijnprutje maken! Alles in bakjes en op het werk je feestmaal in elkaar zetten *\o/* Eerst keken mijn collega's me raar aan, maar nu zijn ze telkens benieuwd welke verrassing ik nu weer uit m'n bakjes tover, haha!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:04

Je zou voor inspiratie eens kunnen kijken op www.mindyourfeed.nl of www.kiwienzo.nl. Daar kun je best veel recepten vinden en zelfs een kookboek voor lunch zonder brood bestellen, Ier.

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:21

Wat ook een lekkere lunch is, kun je van te voren klaarmaken, bewaren in de koelkast!
Slawraps.
blaadjes ijsbergsla ofzo
op de helft van de blaadjes hoummus smeren, dan beleggen met kipfilet/kalkoen of zalm of wat je maar lekker vind, dan beleggen met komkommer, paprika, etc wat je maar wilt tomaat is ook lekker. Vervolgens rol je het op als een wrap, en dan nog een slablad er omheen rollen zodat het goed verpakt is. sate prikkertje erdoor en lekker smullen tussen de middag! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:26

Ik at voorheen gewoon zo'n bak vruchtenkwark met muesli op mijn werk als ontbijt, maar het vulde nooit genoeg. Nu at ik wel tussen het werk door, dus deed wel een uur of 2 met een bak van 500 ml. Maar was altijd blij als het weer lunchpauze was.

Nu ontbijt ik even snel voordat ik hier wegga en begin ik aan mijn tweede ontbijt op het werk. Of ik eet hier even snel een cracker/rijstwafel met avocado en zalm en een halve bak kwark op het werk. Bevalt stukken beter, zit ook veel langer vol!

Die avocado met zalm kreeg ik als tip van een vriendin en daar maak ik erg graag gebruik van! Vult goed en is hartstikke lekker!

Met lunches loop ik af en toe ook nog weleens een beetje te klooien, omdat ik altijd al met een tas vol eten (fles water, fruit voor tussendoortjes, ontbijt, lunch etc) naar mijn werk ga en ik dan niet ook nog eens de koelkast vol wil proppen daar met bakken vol salades. Maar af en toe doe ik het wel en ze beginnen er aan te wennen :=. Maar lees nog even mee voor tips :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:38

:oo

Vandaag de gedroogde mango toch maar eens vergeleken met gewone mango (dan wel in stukjes in zo'n bakje, want ik zit momenteel in een hotel dus kan geen mango schoonmaken, maar dat blijft natuurlijk gewoon mango). Geloof dat er in de gedroogde iets van 86gr suiker per 100 gram zat!! In de normale mango was dat per halve portie (140gr) zo'n 19gr. Maar op de verpakking staat dat het puur fruit is (zijn van die Urban Fruit zakjes) en bij de ingrediënten staat ook niks anders, zelfs geen conserveringsmiddelen. Dat zou dan toch moeten kloppen? Schrok er echt een beetje van!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:52

Als ik op Urban Fruit en mango google dan kom ik uit op informatie waarin staat dat het alleen maar gedroogd fruit is, zonder toevoegingen, 68.2g koolhydraten, waarvan 56,6 suiker en 296 cal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:02

Eulogy schreef:
:oo

Vandaag de gedroogde mango toch maar eens vergeleken met gewone mango (dan wel in stukjes in zo'n bakje, want ik zit momenteel in een hotel dus kan geen mango schoonmaken, maar dat blijft natuurlijk gewoon mango). Geloof dat er in de gedroogde iets van 86gr suiker per 100 gram zat!! In de normale mango was dat per halve portie (140gr) zo'n 19gr. Maar op de verpakking staat dat het puur fruit is (zijn van die Urban Fruit zakjes) en bij de ingrediënten staat ook niks anders, zelfs geen conserveringsmiddelen. Dat zou dan toch moeten kloppen? Schrok er echt een beetje van!

Dat zou prima kunnen. Het meeste fruit bestaat uit suikers en water. Als je het water verwijdert blijft de suiker over. Rozijnen bevatten ook zeer veel suiker om die reden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:17

Wat een goede ideeën hier, super. Jullie zijn duidelijk al wat verder dan dat ik ben. Fijn dat ik van jullie kan leren! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:20

Daarom kun je fruit beter vers eten. Dan zit je eerder vol. Van gedroogd fruit kun je veel meer eten waardoor je ook veel meer suiker eet (maar dus ook meer vezels enzo).. nog een nadeel van gedroogd fruit is dat de vitamine C eruit verdwijnt.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:48

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:50

Ik begin maandag weer met mijn nietteveelsuikerseten/drinkendieet.. Alle stressfactoren zijn weer weg _O-

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:08

Fijn dat de stressfactoren weg zijn! :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:37

Vandaag havermoutkoekjes met appel en walnoten gemaakt, zodat ik elke dag wat mee naar school kan nemen.
Er zit nu nog een broodje in de oven, nog nooit gemaakt ben benieuwd of het wat word!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:48

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:51

Ik ga even voor je zoeken, en is dat niet een muffinvorm? Of is die onderste iets anders haha

Edit:

100GR havermout
1 Banaan
1 Appel
5 normale dadels
1TL speculaaskruiden
1 handje walnoten

Alles behalve de walnoten malen in een keukenmachine tot een deeg. Walnoten in kleine stukjes er bij doen.
Bakpapier op de bakplaat en je zou er ongeveer 12 hoopjes uit moeten kunnen halen.
12 minuten bakken. Zolang ze nog warm zijn moet je er niet aan zitten, want dan vallen ze uit elkaar :+

Ik heb trouwens zelf geen keukenmachine. Heb gewoon alles door elkaar gegooid, dus heb een soort van stukken appel er in. Dus ze zijn een beetje... apart. En ook geen dadels gebruikt, leek me niet zo lekker :o
Laatst bijgewerkt door kwii op 31-01-15 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:54

Ja, dat komt inderdaad in de buurt! Daar kan ik wel even verder op Google-en. Thanks!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:52

Kennen jullie de 'Zero Pasta / Zero Noodles / Zero Rice' van de Action al?

Wij hebben zojuist de Zero Noodles klaargemaakt i.c.m. courgette, ui, champignons en kip. De noodles waren ietwat smakeloos (voor mij waren ze prima, ik hou niet van teveel smaak), maar mijn vriend heeft er nog wat sambal overheen gegooid. Ben heel benieuwd hoe de Zero Rice & Zero Pasta zijn!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:38

Maar is wel gewoon witte rijst zo te zien toch? Dus weinig voedingswaarde dan...
Ben zo bang dat je dan na een uur weer honger hebt.. Hou het denk ik wel gewoon bij de zilvervliesrijst :j. Maar ben wel erg nieuwsgierig naar ervaringen!

Oeii die klinken lekker Kwii!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:46

Is inderdaad witte rijst. Heb het nog niet op, dus durf het je niet te vertellen. :D

Had vandaag voor het eerst yoghurt mee als ontbijt, maar da's toch niet zo mijn ding zeg maar. :') :=
Heb voor lunch 3 oopsies mee, met kipfilet, tomaat en komkommer. <3 Yummie!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:56

Dagschema:
O: 125 gr griekse yoghurt met een paar cashewnoten (ongezouten/ongebrand)
T: stukje komkommer
L: 2 oopsies met kipfilet, kaas, tomaat en komkommer
1 oopsie met kipfilet en kaas
T: handje cashewnoten ik heb in totaal 50gram cashewnoten mee
stukje komkommer
A: onbekend; eet op werk ivm cursus.
T: -

Drink vooral véél thee en water op werk. :)

Mijn oopsie met kipfilet, kaas, tomaat en komkommer. *\o/*
Afbeelding

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:15

Mijn brunch vandaag:
Yoghurt pannenkoekjes.
Volle yoghurt, ei en zelfrijzend bakmeel. De exacte hoeveelheden weet ik niet, ik doe altijd maar wat ;) . En naar eigen idee, heb ik een handje vol noten door het beslag gedaan.
Lekker langzaam bakken in de pan, een keertje draaien en eventueel met kaneel en honing eten.
Heerlijk!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:17

Ik ook yogurt-havermout pannenkoekjes :~ . Banaantje tussendoor en voor lunch heb ik yoghurt met vers fruit. Weet alleen niet of dat genoeg gaan zijn, dus wellicht mik ik er nog iets uit de kantine bij, gebakken eitje ofzo :'). Had een beetje haast vanochtend :=

Ziet er lekker uit Ier!