Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:29

ruth91 schreef:
Bedankt Karin en bhris! Had graag de mango van savonds mee naar werk genomen maar heb slechts 15 min pauze en wordt zo gehaast om m dan nog te snijden. Thuis had ik ook te weinig tijd dus dan is een greep uit de kast erg makkelijk haha. Tevens eet ik sochtends vaak al vrij veel fruit, zou stiekem liever meer groente willen eten dus misschien zijn worteltjes wel een idee bedenk ik nu!

Heb m'n eigen doel opzich wel bereikt ja! :)

O: aardbeienkwark met müsli, banaan, kiwi en een paar frambozen en rode bessen.

Verder nog geen planning.

Worteltjes zijn inderdaad handig. Ik heb vaak ook snoeptomaatjes in huis en komkommer. Paprika vind ik ook heerlijk!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:33

Planning:

O: kwark met muesli, nootjes, chiazaad, lijnzaad, rozijnen
T: Banaan en cracker kaas
L: Omelet van 2 eieren met soepgroentes + boterham, kopje bouillon
T: Beschuitje aardbeien, nectarine/appel
A: Gebakken visje, gebakken krieltjes, wortels en doperwten.
T: yoghurt/kwark met aardbeien

B: hardlooptraining 1.5 uur. Paard longeren. Stalwerkzaamheden. buikspierschema
D: thee, water, 1 cappuccino.

Steenbok12

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:45

O: 50 gr havermout/lijnzaad/zemelen
T: Watermeloen
L: 3 MGB met cottage cheese/kipfilet/tomaat/komkommer
T: Appel
A: Uit eten bij de griek
B: 60 minuten fietsen, uurtje BBB

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:34

Kiwipitje schreef:
O: 100 gram frambozen + 200 gram magere kwark + 100 ml melk
T: 2 plakken ontbijtcakereep Milka Oreo
T: 2 Sports Pancakes
L: 2 BB met Parmaham en kaas
T: banaan
T: bakje Italiaanse salade (Hessing) 2 sesam knäckebröd met 70 gram filet américain
D: Ovenstoofschoteltje (recept van Rens Kroes) 15 cm sub met chicken fajita (Subway)
T: 300 ml melk + 28 gram Smart Protein

B: bodypump

kcal: 2.070 - 143 gram eiwit - 75 gram vet - 210 gram koolhydraten
Qua macro's wel tevreden.. iets minder over de chocoladereep.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:40

Ik mis wat groente in je lijstje, of kijk ik daar overheen?

Gisteravond nog 2 jus met licor43 en een handje chips gehad. En geen workout meer.

Vandaag:
O: 2 plakken spelt-pompoencake (pompoen, speltmeel, ei, zonnebloempitten, pompoenpitten, lijnzaad, dadelstroop)
L: salade van tonijn, kikkererwten, sla, tomaten, komkommer en feta
T: 2vk crackers kaas/pesto
A: mie met Chinese wokgroenten en tofu
T: blokje pure Tony's Chocolonely
B: 40min fietsen, shred with weights

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:41

phormicola schreef:
Ik heb een offtopic vraag: wie van jullie zou er in geïnteresseerd zijn als ik bij zou houden hoe weer in vorm te komen na een zwangerschap, of zou dat saai zijn? Er komt dan niet elke dag een post, maar meer een werkelijke update met foto's en natuurlijk info over wat ik erover ontdek en wat handig is en niet.
Ik weet er namelijk helemaal niets over en zie bij andere vrouwen dat het vaak erg moeizaam gaat. Het leek me leuk om er van te leren zodat ik anderen er hopelijk mee kan helpen :)

Kiwipitje, probeer anders eerst 2100 kcal anders, anders is de schok misschien iets te groot :)

:j lijkt me interessant Phor. Zou het ook wel mee lezen.
Ik zat ook te denken, nu begint jou traject na je zwangerschap maar zouden niet ook veel vrouwen jou blog ook kunnen gebruiken die ook in principe hetzelfde startpunt hebben (Verminderde conditie, aangekomen in gewicht, geen vast voedingspatroon en geen gebalanceerd beweegprogramma?
Of zou daar toch veel verschil in zitten met het zwangerschapslichaam en vrijgekomen hormonen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:47

Planning vandaag:
O: Magere kwark + 4 el muesli + aardbeien
T: 2 rijstwafels + filet americain
L: Zoete aardappel + kipfilet + courgette + paprika + beetje Yofresh
Magere yoghurt + whey
T: Banaan
A: Couscous + blokjes 20+ kaas + een eitje + paprika + tomaat
Yoghurt + watermeloen
T: Eiwitreep

B: 2x 20 km racefietsen, 9 uur werken met veel lopen/tillen

Is dat wat in combinatie met m'n beweging of te weinig? (Doel is vet% naar beneden).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:49

Plien91 schreef:
Ik mis wat groente in je lijstje, of kijk ik daar overheen?
Je hebt helemaal gelijk. Er zit wel wat op dat broodje maar niet voldoende. De salade uit m'n vorige planning ben ik vergeten mee te nemen naar m'n werk. Helaas.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:14

ChantalSmook schreef:
phormicola schreef:
Ik heb een offtopic vraag: wie van jullie zou er in geïnteresseerd zijn als ik bij zou houden hoe weer in vorm te komen na een zwangerschap, of zou dat saai zijn? Er komt dan niet elke dag een post, maar meer een werkelijke update met foto's en natuurlijk info over wat ik erover ontdek en wat handig is en niet.
Ik weet er namelijk helemaal niets over en zie bij andere vrouwen dat het vaak erg moeizaam gaat. Het leek me leuk om er van te leren zodat ik anderen er hopelijk mee kan helpen :)

Kiwipitje, probeer anders eerst 2100 kcal anders, anders is de schok misschien iets te groot :)

Ik zat ook te denken, nu begint jou traject na je zwangerschap maar zouden niet ook veel vrouwen jou blog ook kunnen gebruiken die ook in principe hetzelfde startpunt hebben (Verminderde conditie, aangekomen in gewicht, geen vast voedingspatroon en geen gebalanceerd beweegprogramma?
Of zou daar toch veel verschil in zitten met het zwangerschapslichaam en vrijgekomen hormonen?

Dat weet ik nog niet :D Naar wat ik ervan begrijp zit er door hormonen en uitgerekte spieren wel verschil in. Ik kan het in ieder geval mooi vergelijken met toen ik begon op een soortgelijk gewicht :j

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:12

Phor, Het lijkt me absoluut interessant om je blog te volgen en ben heel benieuwd hoe het je straks vergaat met in-shape komen na de zwangerschap. Ik weet dat ik er heeeeel veel moeite mee gehad heb en nu eindelijk (oudste is bijna 9 :) ) weer op mijn gewicht terug ben van voor ik zwanger was. Dat kan vast sneller :D

O: 200 Gr magere kwark, 65 Gr blauwe bessen,30 Gr. Dorset cereals, cranberrysap
T: vb met halvarine en pruimenjam, thee
L: 2 vb, cottage cheese, kipfilet, komkommer, tomaat, 125 Gr magere kwark, 5 aardbeien, 15 Gr whey, beker arla zin
T: appel, thee
A: stamppot van aardappel, prei, kruidenroomkaas, ei, rauwe ham
T: 125 Gr magere kwark, 15 Gr whey, 5 aardbeien

Zit nu op 1480 kcal. Nou doe ik vandaag verder ook niet echt iets aan beweging, dus vind het zo wel prima. Bmr is 1492 overigens. 185 Gr koolhydraten, 33 Gr. Vet , 111 Gr eiwit.
Morgen 2e keer fysio. Ben aan het opstarten met krachttraining onder begeleiding van fysio. Vrijdag 1e afspraak op de sportschool voor verdere training (fysio zit erbij in). Ik heb er zo'n zin in om echt weer lekker ergens mee aan de slag te gaan. Vandaar ook bezig om de macro's in balans te krijgen. Sporten moet wel resultaat hebben natuurlijk :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:16

Phor, lijkt mij leuk om te volgen al heb ik geen babyplannen.

o: 2 bb met kaas en roerei van 3 eitjes met peper en zout
t: 4 stukjes gedroogde mango, sesamreepje honing
l: 200 gram bleekselderijsalade met ongeveer 75 gram gerookte kip erdoor, 150 gram ananas (bakje van 350 gram moet vandaag op:P) 'bonkje' van de bio-winkel: heel vast broodje met rozijnen, noten en sesamzaad. Nu zit ik heeeeeeul vol.
t: 200 gram yoghurt met jawel...ananas!
t2: 1/2 paprika met mouhamarra. (wat een uitvinding is dat!)
a: macaroni vezelrijk met groente, rundergehakt en een beetje geraspte Parmezaanse kaas en ketchup.
b: uurtje fitness, daarna nog half uurtje paardrijden als t goed is.

Edit: de ananas moest op vanwege de 35% sticker, oftewel beperkt houdbaar, maar er zit prik in :S GETVER! Dus toch niet zoveel ananas vandaag hehe

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:38

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel.
L: 4 sneeën vk brood, 3x met rookvlees en komkommer, 1x met pindakaas en komkommer.
T: peer en nectarine
A: ?

B: 14km fietsen, 2 paarden rijden en half uur met de hond lopen.

Zit nu stampvol van mijn lunch, avondeten is nog even afwachten :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:49

phormicola schreef:
ChantalSmook schreef:

Dat weet ik nog niet :D Naar wat ik ervan begrijp zit er door hormonen en uitgerekte spieren wel verschil in. Ik kan het in ieder geval mooi vergelijken met toen ik begon op een soortgelijk gewicht :j

:j ja dat is natuurlijk ook wel. Ben je veel aangekomen met de zwangerschap dan? Best lastig te zeggen toch nu Beeb er nog in zit?

Ik heb trouwens net mijn grote 6 kg courgette maar aangesneden en er gewone courgette soep en tomaten/courgette soep gemaakt. De helft is nu pas op := . Even kijken of ik er nog iemand blij mee kan maken. Anders ga ik de rest toch proberen in kleine stukjes in te vriezen denk ik.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:55

O: +- 250 gram magere kwark
L: Pastasalade met tagliatelle, tonijn, avocado, tomaat, komkommer, bieslook, zonnebloempitten, peper, zout en citroen (erg handig om zo alle restjes op te maken)
T: Poffertjes :o
T: Mineola
A: Rode kool (diepvries), hamburger en rösti
T: 2 mandarijntjes

B: 30 minuten hardlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:00

O: 3 pruimen, 250g biogarde met appel en 40g havermout
T: 1 vk cracker met pindakaas, 2 pruimen
L: salade van romana-sla, tomaat, paprika, komkommer, broccoli, aardappels, feta en zadenmix :9
T: 225g superfood berry mix (ongeveer 900 kcal in totaal :=)
A: basmatirijst met sperziebonen, tomaat en sambal

B: 40 min wandelen, 30 min hardlopen, stalwerkzaamheden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:07

Lijkt me inderdaad heel erg interessant om te lezen allemaal!

Hihi Chantal, wat een hoop courgette is dat ook!

Danoesje, prik in de ananas? :o?

Lady, je bent lekker fanatiek bezig!

O: (er was nog niets in huis, dus om 06.30 in het station) 2 x koffie met 2 croissants
B: 2 uur balletles
T: Prince koekje, vers sap van sinaas, ananas en wat kokos
L: 2 sandwichen met light roomkaas, tomaat, rucola; 180 g light aardbeikwark met 200 g magere kwark
T: 3 nectarines
T: Pakje vk crackers met 50 g lightroomkaas en tomaat
B: Paardrijden, paarden verzorgen
A: 200 g aardappelen met 400 g bloemkool in kaassaus
T: 250 g kwark met 200 g ananas

2300 kcal tov 2530 te verbranden kcal. 114 g eiwitten, 60 g vetten.

Ik had inderdaad goed gezien dat ik wat vetjes aan het verliezen ben, de balletjuf merkte op dat mijn heupen smaller zijn dan twee weken geleden :):) Nu ben ik natuurlijk vrolijker dan vrolijk :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:12

Bhriseis, lekker genieten van je hyper gevoel :)
Ananas gaat gisten als ie te lang gesneden in zo'n bakje zit...brrrrrr. Tegenvaller want ik vind verse ananas zooo lekker en ging er toch vanuit dat het nog goed zou zijn als t nog in de schappen ligt. Helaas!
Chantal, is zo'n grote courgette dan nog wel lekker of verliest hij niet zoveel aan smaak?

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:19

Super bhriseis, dat is leuk om te horen!

O: 250ml magere yoghurt, 50g havermout, kaneel, bosbessen
T: 250g fruitsalade
L: woknoedels, 200g wokgroente, 100g champignons, 50ml zoetzure saus
T: snee roggebrood met appelstroop
A: 2bb, 1x pindakaas, 1 banaan, 1 gekookt ei
T: 250g magere kwark met whey

B: 1/1.5 uur voetbaltraining

Kcal: 1905 vetten 40g, eiwitten 122g koolhydraten 241

Heel tevreden met de verhoudingen zo!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:27

Dank je! Ik voel me nu een verschrikkelijke egoposter, maar na al mijn gezeur toen ik plots aan het opzwellen was, wil ik het ook maar melden nu ik resultaat krijg met mijn eetschema :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:28

Nou, daar doe je het toch ook voor! Go girl!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:30

Helemaal geen gezeur, juist super dat je dat gewoon verteld toch? Mag je zeker trots op zijn hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:33

Omg Chantal, 6kg courgette?! :wow: De gemiddelde courgette weegt zo'n 200-300gr! Heb je een foto?
Ik ben nu 13kg aangekomen en er zal waarschijnlijk niets meer van mama bijkomen en kind zal nog zo'n kilo aankomen. Het is dus erg netjes al met al :)

Wow Bhris, super goed :):) +:)+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:43

13 kg, dan schiet er na de bevalling en al het vruchtwater nog zo'n kilootje of 6 over? Dat is echt in no time weg hoor eens je weer aan het trainen gaat! Ik ben heel nieuwsgierig in welke mate je het gros van je spieren behouden hebt. Want zo'n zwangerschap moet toch echt wat doen met je lichaam!

Dank je dames! Erg lief van jullie :)

Thanks Phor! Ik kreeg meteen de peptalk dat het allemaal nog beter zou gaan als er nog een beetje spekjes verdwijnen: "I have no idea what you are doing, just keep on doing it!" O yeah, bakken magere kwark en cottage cheese, here I come 8-)
(Ik merk trouwens weer veel verschil betreffende het volgende; het is nu echt een prioriteit voor mezelf dat ik die 100 g proteïne haal, en ik heb de indruk dat het nu weer allemaal net iets sneller gaat. Spierpijn gaat ook zo weg).

Danoesje, echt zonde van de ananas. Bij ons in het warenhuis trokken ze zelfs etiketten er af van eten dat over datum is, om er dan gewoon een nieuw op te kleven :r Echt weerzinwekkend vind ik dat.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:03

O: 1 knackebrod met pindakaas, 1 knackebrod met jam
T: 1 knackebrod met jam, smoothie
L: Chinese tomatensoep, 2 pistoletjes
T: -
A: Lasagnette
T: Tortillia chips met guacamole

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:26

DAnoesje met prik bedoel je denk ik dat het wat bruist of niet? Dan is hij bedorven toch? Ik zou er mee terug gaan.. met 35% korting moet hij zelfs nog gewoon goed zijn toch?

Bhri het zal ook wel lekkerder dansen nu je zo goed bezig bent! Ik zou me veel sierlijker en vrolijker voelen haha.
Wel fijn dat je zo’n mooi compliment krijgt :j goed bezig. Ik vind kwark en cottage cheese ook echt heerlijk dus dat zal geen straf zijn voor je :)

Phor dat is inderdaad best netjes nog. Plaats je nog een keer een buik foto? Ben wel benieuwd!
Enne een foto, ja toevallig wel haha. Was al een hele workout om die op de fiets mee te krijgen :') De smaak voor soep is trouwens prima. Er zit wat meer vruchtvlees ivh natuurlijk bij. Maar ik vind hem wel lekker :j
Afbeelding