Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:37

O: banaan/ei pannekoek
T: plakje ontbijtkoek met roomboter, halve komkommer
L: 2 vb met filet americain
T: ?
D: rijst met pittige broccoli

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:39

Ik heb net voor het eerst in m'n leven een muts gekocht :brr: :brr:

Is het niet wat weinig voor je beweging vandaag, Gast7391?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:45

O: 30 gram havermout met rijstmelk vanille
T: 2 rijstwafels en een klein koekje (soort kaneelstengel)
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plak 50+ kaas
T: 2 mandarijnen, 1 banaan
A: tagliatelle met 'verse saus' van Albert Heijn: spinazie ricotta

Drinken: groene thee, zwarte koffie en water
Beweging: niet, op lopen van naar station en werk/huis na (wel ongeveer 30/40 minuten in totaal)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:51

O : Havermout-Yoghurt lijnzaad en nootjes
L : 2 speltbroodjes met pindakaas met stukjes noot
T : Appel
A : kip madras hopelijk groente erdoor. .

En bewegen heb ik compleet geen motivatie en ik groei langzaam weer dicht pfft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:55

In de winter moet ik altijd echt wel flink blijven eten om niet naast het sporten af te vallen. Zit nu een dagje op school en het is er koud, kom vanmiddag ongetwijfeld thuis met spierpijn van het kleumen.

Gister op school mentaal een slecht dagje, wel goed kunnen afsluiten maar wat betreft eten geen beeldig lijstje geworden.

O: havermout met sojamelk, lijnzaad en frambozen.
T: pitjes van een halve granaatapppel.
L: 2 spelt boterhammen met pindakaas en 2 met heksenkaas.
T: klein stukje chocolade en een stukje gevulde speculaas.
D : speltpasta met spinazieroomsaus, wat doperwten en tofureepjes.
T: zak bugels met heksenkaas. Helemaal op. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:57

Takkie muis, wat houdt je tegen? Doe je al iets wat betreft beweging nu? Misschien gewoon heel simpel beginnen met drie keer in de week een uurtje wandelen? Hond, pony, moeder, vriendin mee of een muziekje op, uurtje is zo voorbij en je bent wel lekker buiten geweest.

Of begin je liever met iets als shredden? Mijn ervaring is dat het zien van resultaat de beste motivator is, maar daarvoor zul je wel eerst moeten beginnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:59

Nee ik heb geen vrienden geen hond geen pony en moeder heeft geen zin , en hier lopen is gewoon saai.

Klopt dan moet je beginnen iets wat gewoon niet wil , had ik maar pony :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:04

Eens een klein stukje andere omgeving op zoeken om te beginnen? Dat kan al erg leuk zijn. En hoe saai is het werkelijk, is het de omgeving die saai is? Leuke muziek doet al veel namelijk.

Heb je al eens op de site van blogilatis gekeken? Zij heeft ook korte workouts om mee te beginnen. Maar je zult er wel voor moeten gaan werken, dat moet iedereen. ;). Is het geen idee om eerst eens dagelijks een vijf minuten filmpje van bijv. Blogilatis te doen? Het is niet veel maar je krijgt wel regelmaat en structuur.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:27

phormicola schreef:

Heerlijk :D!

Dat dacht ik ook Gast7391, misschien nog een speltboterham erbij (of twee :) ) Misschien nog een extra tussendoortje.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:40

takkie_muis schreef:
Nee ik heb geen vrienden geen hond geen pony en moeder heeft geen zin , en hier lopen is gewoon saai.

Ik vind dit een beetje een slachtoffersmentaliteit :o Heel veel mensen hebben geen pony/paard, waaronder ik. Ook wij kunnen meer bewegen. Soms is het niet leuk, soms heb je geen zin, maar hoe meer resultaat je boekt, hoe leuker het wordt!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:43

Nou inderdaad. En van vol zelfmedelijden in een hoekje gaan zitten wordt het/je ook niet beter...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:56

O- shakes
L- 4 cracotte met kaas
T- wit chocolade mannetje, paar zuurtjes
A- soep, hamburger met ketshup en iets van groenten
1400kcal

Door dit topic probeer ik ook meer te sporten ook al is het voor mij best lastig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:39

phormicola schreef:
takkie_muis schreef:

Ik vind dit een beetje een slachtoffersmentaliteit :o Heel veel mensen hebben geen pony/paard, waaronder ik. Ook wij kunnen meer bewegen. Soms is het niet leuk, soms heb je geen zin, maar hoe meer resultaat je boekt, hoe leuker het wordt!

Ik weet het sorry , was er nu eenmaal aangewend voor ik weer bij mijn ouders moest intrekken . Die luxe was erg prettig , ik mocht alles met haar en kon gerust met haar wandelen tsja dat is verleden tijd.

Dus dat was de achterliggende reden , en het was altijd fijn. Ik ga de kat niet aan een lijn meenemen

Al dub ik over de sportschool , maar om alleen te gaan. Moet nog langs de winkel , dus even een omweggetje

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:02

Goede tips zijn er al gegeven! Takkie, even van dorpsgenoot naar dorpsgenoot :)) wat dacht je van wandelen in het park? Is op een dag als vandaag heerlijk, met de herfstkleuren. Heb je een camera? Dan kun je ondertussen ook nog mooie foto's maken! Of je fietst naar het Haulsterbos of het Nannewiid, daar is het ook mooi. Heb je ook nog een lekker fietstochtje erbij. Muziekje op en gaan! Misschien denk je de eerste keer wel 'waar ben ik mee bezig?', maar als je structureel 3x per week of misschien zelfs elke dag lekker buiten beweegt, zul je merken dat je er vanzelf veel meer plezier in krijgt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:29

Inderdaad, geef jezelf een schop onder je kont en gewoon DOEN. De moeilijkste meters zijn die van de bank naar buiten.

Vandaag een rommelig lijstje:
10.00 Banaan
B: 5km hardlopen
11.00 stuk appelkruimelvlaai
12.00 2 vk crackers sojaboter/rookvlees/sla
14.00 1bb kaas, schaaltje sojavla
planning:
T: appel
A: bij schoonouders
T: schaaltje chips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:50

Many schreef:
Goede tips zijn er al gegeven! Takkie, even van dorpsgenoot naar dorpsgenoot :)) wat dacht je van wandelen in het park? Is op een dag als vandaag heerlijk, met de herfstkleuren. Heb je een camera? Dan kun je ondertussen ook nog mooie foto's maken! Of je fietst naar het Haulsterbos of het Nannewiid, daar is het ook mooi. Heb je ook nog een lekker fietstochtje erbij. Muziekje op en gaan! Misschien denk je de eerste keer wel 'waar ben ik mee bezig?', maar als je structureel 3x per week of misschien zelfs elke dag lekker buiten beweegt, zul je merken dat je er vanzelf veel meer plezier in krijgt.

Park is nog gesloten toch? , is 5 minuten vanaf hier :P

Haulsterbos en Nannewiid zijn mooi idd! , fiets er vaak even voor om vanuit Heerenveen..

Zowieso als ik straks verhuisd ben wil ik actiever worden , met vrijwilligerswerk etc ik ga in [plaats] niks meer zoeken aangezien ik binnen een maand wel in Heerenveen wonen moet.

Enige beweging is 1 keer per week naar het werk 12,5 km heen en 12,5 km terug ...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:55

O: Groene smoothie
T: witte druiven en walnoten
L: 1 zuurdesem met houmous, avocado en pijnboompitjes, 1 zuurdesem met roomkaas (:+), coburgerham en komkommer, 2 volkoren crackertjes met smeerkaas. Paar rauwe worteltjes
T: Nog niets, maar denk een appel straks.
A: Weet nog niet... :)

D: 1,5 liter spa, 3 koppen kruidenthee, 1 glas verse jus, 1 cappuccino
B: Ben aan het verhuizen, dus dozen inpakken :+ Verder geen tijd...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:49

takkie_muis schreef:
Park is nog gesloten toch? , is 5 minuten vanaf hier :P

Haulsterbos en Nannewiid zijn mooi idd! , fiets er vaak even voor om vanuit Heerenveen..

Zowieso als ik straks verhuisd ben wil ik actiever worden , met vrijwilligerswerk etc ik ga in Joure niks meer zoeken aangezien ik binnen een maand wel in Heerenveen wonen moet.

Enige beweging is 1 keer per week naar het werk 12,5 km heen en 12,5 km terug ...

Het park gesloten? Hoezo dat dan? Naar mijn weten is dat gewoon altijd open :)

Kun je niet nu alvast vrijwilligerswerk zoeken in Heerenveen? Kun je vast beginnen, je komt in beweging, hebt wat meer ritme en structuur... lijkt me niet gek!

Ook nog een lijstje van mij vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, pindakaas en kaneel
T: banaan
L: broodje (soort grote pistolet) met geitenkaas, tomaat, komkommer en walnoten
T: 2 mandarijnen
L: zoete aardappel-pompoen-linzensoep, misschien met een stokbroodje oid

B: 11 km fietsen, misschien nog 5 km hardlopen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:09

Ik heb alles (in stukjes) gelezen, dus even geen bijlees.

Maarre, Phor, ik heb dat ook. Als ik buiten ben, heb ik het echt erg koud en ben ik gewoon erg hongerig. Ik doe sowieso thermisch ondergoed aan bij de paarden, en aangezien een muts niet altijd even praktisch is, heb ik gisteren zo'n haarband gescoord bij de Action voor 89 cent. Erg warm :) En als je lichaam aan geeft dat het meer voedsel nodig heeft, kan je echt niet fout doen door er gewoon naar te luisteren.

Kom op Takkie! Er is geen enkele reden waarom je nu niet zou beginnen. Je hoeft echt niet te wachten tot je op jezelf woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:32

Horse_xx schreef:
phormicola schreef:

Heerlijk :D!

Dat dacht ik ook Gast7391, misschien nog een speltboterham erbij (of twee :) ) Misschien nog een extra tussendoortje.

Net terug van de springles (uiteindelijk 1.5 uur gereden waarvan 60 min les) en idd nog maar een boterham met pindakaas gegeten :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:43

Dani_ schreef:
T: Nog niets, maar denk een appel straks.

Mwa, het werd geen appel, maar twee plakken ontbijtkoek met roomboter *zin-in-suiker-momentje* :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:04

Ik ben ook echt een koukleum en ben al gezegend met een snelle verbranding, in de winter staat die kachel bij mij helemaal op volle toeren :=

O: havermout met banaan, amandelmelk, lijnzaad, tarwezemelen
T: -
L: restje van speltspaghetti met vega gehakt en diverse groenten. Was een goed bord vol.
T: handje chips
A: doperwten, vega burger, aardappelpuree
T: boekweitgrutten met stroop (dat is lekker zeg Karin :D )

D: water, thee, sinaasappelsap
B: 28 km fietsen van en naar werk.

Veel te weinig gegeten vandaag overdag. Was mn eerste dag bij mn nieuwe werk en door de stress even vergeten een goede tas met eten in te pakken. Gaan we morgen even anders doen, want met 28 km fietsen en de hele dag in de winkel heen en weer rennen heb ik geloof ik ies meer caloorietejs nodig := *Gaat zo even flink wat doperwten naar binnen stouwen :Y) *

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:09

Ja, lekker hè? :9

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:20

Hoi! Ik kom denk ik ook meekletsen hier :) Ik vind het leuk om lekker en gezond te koken/eten, maar dat is ook wel flink nodig nu :+ Ik zit standaard van negen tot vijf op school met daarna nog leer/huiswerk en daarna nog naar m'n paard. Jammer genoeg gaat hardlopen niet, ben in de zomer tot tien km gekomen, maar door benauwdheid gaat dat nu niet meer. Mijn lijstje vandaag is:

O: kwark met frambozenjam, bosbessen, goijibessen en chiazaadjes
T: speltboterham met jonge kaas en augurken
L: pompoenpitbroodje met jonge kaas en augurken, cinnamonroll van de Starbucks
D: warme chocolademelk <3
T: appel, mandarijn
A: soep, met nog een paar dingen.
D: water
B: niks..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:24

KarinvdM schreef:
Ja, lekker hè? :9