Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:00

Sentido schreef:
Zo he meloen is ook lekker in de smoothie :9
Heb nu eentje met avocado, galiameloen, 3 eetlepels cashewnoten, paar takjes peterselie en paar handenvol spinazie. Echt heerlijk, niet super zoet maar gewoon subtiel smaakje van de meloen en frisse smaak van de peterselie.

Hoeveel meloen doe je er dan in? Wellicht dat ik deze morgen eens ga maken.
Hij ziet er namelijk wel lekker uit.

Mayflower_

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 08:06

Ik zit nu aan een appel-peer-romainesla smoothie. Dat is ook echt een aanrader. :9
Ik gooi er nog wel chiazaad, beetje eiwitpoeder en lijnzaad bij.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:11

Ik heb net een smoothie met meloen, limoen, gember, verse jus, amandelmelk en spinazie op.

Gisteren had ik trouwens meloen, amandelmelk, gember, botersla en die was echt heerlijk! Die van vandaag is wat bitterder.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:41

Makkia, ik had er een kleine galiameloen helemaal in. Zoveel vruchtvlees blijft er niet over als je de pitten enzo eruit snijdt. :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:25

Morgenochtend ga ik er eentje met in ieder geval witlof en mandarijn maken. Ik denk dat ik er nog een stukje komkommer en een appel bij doe (moeten op). Geen idee hoe het zal gaan smaken..

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:43

Vandaag mijn eerste groene smoothie gemaakt: Sla, een banaan, een klein beetje knijpfruit (om het zoeter te maken), klein scheutje sinasappelsap en een glas water.
Ik moet toegeven, het was minder vies dan gedacht! Toch ben ik nog niet helemaal om :')

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:21

K_im schreef:
Morgenochtend ga ik er eentje met in ieder geval witlof en mandarijn maken. Ik denk dat ik er nog een stukje komkommer en een appel bij doe (moeten op). Geen idee hoe het zal gaan smaken..

Ik ben heel benieuwd naar deze combi. Ik vind een witlofsalade met appel en mandarijn altijd erg lekker namelijk :))

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:23

Ik vind het zelf niet echt een succes.. heb er 1 stronk witlof, een halve komkommer, een appel en vier kleine mandarijntjes in ( en water natuurlijk). Het is heel vezelig en hmm.. ja. Niet echt mijn ding. De smaak is wel oké. Voor mij dus niet goor herhaling vatbaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:03

Net m'n eerste smoothie gemaakt.
stukje komkommer, banaan, 4 blokjes boerenkool, 2 uitgeperste sinaasappels en 2 eetlepels quinoa vlokken.
Als je niet van stukjes in je smoothie houdt is het geen aanrader. :D Maar ik vind m lekker.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:06

Ik zit nu aan een smoothie van amandelmelk, mango, botersla, spinazie, gember, kurkuma, kaneel, spirulina. Na het mixeren heb ik nog chiazaad, gepelde hennep en lijnzaad toegevoegd.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:14

K_im schreef:
Ik vind het zelf niet echt een succes.. heb er 1 stronk witlof, een halve komkommer, een appel en vier kleine mandarijntjes in ( en water natuurlijk). Het is heel vezelig en hmm.. ja. Niet echt mijn ding. De smaak is wel oké. Voor mij dus niet goor herhaling vatbaar.

Mhh.. er zit ook niet echt een binder in, dus krijg je water met vruchtvlees zeg maar. Misschien kun je beter de komkommer vervangen door een avocado om het zo doende wat meer een romige smoothie te maken? :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:19

Vanmorgen begonnen met een groene smoothie, de eerste in me leven. Ik was er altijd beetje huiverig voor maar het valt me verbazingwekkend genoeg mee! Al toen het begon na te bubbelen toen ik de blender uitzette ik wel even begon te twijfelen of het lekker zou zijn. :') Maar het is heerlijk! Ik heb wel lekker op safe gespeeld, 1 banaan, handje spinazie en klein beetje water. Maar dit ga ik morgen denk weer maken, laatste restje spinazie moet op voordat ik naar pinkpop vertrek.

Afbeelding

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:34

Dat is mijn vast ontbijt: banaan, spinazie, water en ik doe er dan een klein beetje rijstmelk en een schep groen poeder door waar tarwegras, spirulina en nog meer powerfoods inzitten.
Ook maak ik van die kleine blikjes tomatenpuree een tomatensapje. Schijnt heel gezond te zijn om veel tomaten te eten, dus ik dacht ik doe het op deze manier

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:37

Sentido schreef:
K_im schreef:

Mhh.. er zit ook niet echt een binder in, dus krijg je water met vruchtvlees zeg maar. Misschien kun je beter de komkommer vervangen door een avocado om het zo doende wat meer een romige smoothie te maken? :)

Misschien is dat het inderdaad. Avocado vind ik echt onwijs lekker, maar is ook erg prijzig.. Die combinatie zorgt ervoor dat ik het echt té zonde vindt om avocado's in de blender te gooien. Net als aardbeien en andere verse rode vruchten. Misschien dan maar een halve banaan toe voegen ofzo..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:01

Daarom gebruik ik -op de banaan na- standaard bevroren fruit in m'n smoothie. Dat is 1) veel goedkoper en 2) je smoothie wordt er lekker koud van.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:31

Niet groen maar wel heel lekker:
- handje aardbeien
- handje bosbessen
- stukjes ananas
- scheut amandelmelk
- 1 theelepel lijnzaad
- 2 theelepels haverzemelen
- 1 theelepel chia zaad

Mijn favo groene smoothie op dit moment:
- 2 handen spinazie
- 1 banaan
- handje bosbessen
- scheut amandelmelk
- lijnzaad/haverzemelen/chia zaad

:D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:08

Ik drink nu een smoothie met amandelmelk, banaan, 2 dadels, goji bessen, spinazie, spirulina, kaneel en kurkuma. Na het mixen heb ik nog chiazaad, hennep en lijnzaad toegevoegd.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:56

Ik zou heel graag een groene smoothie willen maken want mijn ouders zeuren dat ik genoeg groente moet eten terwijl ik dat iedere dag doe :') , maar kan het ook zonder blender ... ?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:16

Eventueel met een staafmixer, maar anders wordt het wel echt lastig. :+

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:52

Het is mij trouwens wel opgevallen dat blenders helemaal zo duur nog niet zijn! Je hebt er al een voor 15 euro en ze zijn ontzettend handig! Spullen erin, knopje aan, troep opruimen, knopje uit, in een kan, blender meteen afspoelen en klaar!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:33

Oooh dan snel even ouders lief aankijken. O:)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:13

Vandaag halve komkommer, stronk witlof, banaan en wat muntblaadjes. Ik kan wel merken dat het er de vorige keer echt aan lag dat ik geen 'bindend' stuk fruit/groente erin gegooid had.. Wat een verschil qua structuur alleen al! De smaak is niet zo heel bijzonder, maar als je niet van dat hele zoete houdt, is dit een goede denk ik!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:58

Hoe krijgen jullie trouwens de spinazie goed tot 'sap' verwerkt?

Ik heb vanochtend ontbeten met een smoothie met:
-banaan
-blokjes diepvriesspinazie
-aardbeien
-druiven
-kiwi
-yoghurt
-héél klein restje van de appel/banaan/sinasappel smoothie van mijn broertje

Hij zag er alleen een beetje onsmakelijk uit door kleine stukjes spinazie. :')
Ik moet overigens zeggen dat ik goed vol zat, zonder dat ik me tonnetje rond voel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:35

Langer in de blender doen :j
maar ik heb geen ervaring met diepvries. Ik gebruik altijd verse spinazie

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:19

Ik heb met versie spinazie ook nooit problemen gehad om het goed te vermalen. Doe er altijd wel voldoende water bij.