Dat kan je toch ook dusten? Dus zonder vloeibaar middeltje erbij? Ik breng glitters droog aan op de decoratie met een droge kwast. Als ik een hele taart met glitters wil dan spray ik hem met pearl spray.
Dat molentje is mooi gedaan, ben benieuwd naar de hele taart.
Voor zondag ga ik een proeverijtje maken. In oktober vieren mijn ouders hun 40 jarig huwelijk en ik mag de taarten maken. We gaan even wat vullingen proberen.
Oh Corinne! wat gaaf dat molentje!! Lijkt me eigenlijk ook wle een keer gaaf om te schilderen! Welke kleurstoffen gebruik je hiervoor?
Ben verder momenteel erg druk met heel veel dingen eigenlijk... Voor aankomend weekend 4 taarten, volgend weekend 2 taarten en een boel cupcakes 15 september nog een kastelen taart...dus heb me handen wel weer even vol...
Hoe lang kun je chocolade ganache bewaren in de koelkast?
Klopt het dat je zelf botercreme kunt maken door roomboter te mixen met gezeefde poedersuiker (1:1)? En is die dan geschikt om je biscuit af te smeren?
Wat een mooie dingen weer hier! Ik ga straks beginnen aan bijna 150 cupcakes decoreren (v.n. botercreme enzo, geen marsepein). Morgen braderie in de stad en ik ga naast de koffiewinkel Simon Levelt cupcakes verkopen, want hij deelt namelijk koffie uit. Ben echt benieuwd!
IngridB: Leuke taart! Zo'n strik wil ik ook gaan proberen, maar weet niet of het gaat lukken
Nog even een vraagje (ik blijf vragen haha ). Ik ga morgen een taart maken. De biscuit is 24 cm doorsnede en bestaat uit 3 lagen. Ik wil de 2 tussenlagen eerst een beetje botercreme (1:1) smeren (heel dun) en dan langs de rand een dijkje maken (rest opvullen met jam. Daarna wil ik de gehele biscuit (bovenkant en zijkanten) afsmeren met botercreme.
Hoeveel gram botercreme zal ik hier ongeveer voor nodig hebben?
En hoeveel marsepein zal ik ongeveer nodig hebben om een 24 cm taart te bekleden?
Jolien87
Geplaatst: 30-08-12 16:12
Ik zie trouwens regelmatig die strikken en stroken voorbij komen met een ander-gekleurd randje. Wordt dit met een sugarcraft gun gedaan?
Edit: helemaal vergeten te reageren op de taart: hij is mooi geworden zeg. Bijzondere kleurencombi, maar wel heel stoer. De strik is goed gelukt