Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:46

Pieteritus1 schreef:
Hachi, klinkt als Hatsjie!!! Hopelijk doen ze dat niet over de sushi heen? :+

Hahaha inderdaad! :')

Hoop het inderdaad ook niet, op de hoop dat ze een actie nog hebben..
Voor 10 euro kan je een hele kreeft krijgen.

Imker

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:03

Kreeft daar vind ik helaas he-le-maal niets aan. Zo zonde van zo'n beestje om alleen de scharen en de staart op te eten.
Ik ga vanavond een date afspreken met mijn schone zus. Ik denk dat we gaan kiezen voor Shintori en dan meteen een preciese datum afspreken, want dat kan nooit te vlug zijn!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:05

Hehe, deze is ook eeeeeindelijk erop, de hele middag gezeten op een filmpje van anderhalve minuut:

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:06

Dan laat ik hem wel zwemmen daar in die aquarium!

Edit; Wat een leuk paard! :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:07

Dat is lief van je!
Zo zonde van die beestjes. Kijk, een koe wordt nagenoeg helemaal benut, een vis en een schaap/varken ook, maar een kreeft is zo betrekkelijk!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:01

Het heeft heerlijk gesmaakt, alleen ze hadden niet mijn favoriete Sesam Balletjes, dus dat heb ik maar niet genomen.
En ik wou later een stuk(je) Inktvis, maar die hadden ze ook niet meer...
Dus ik had maar de Green Mossels gekozen, alleen dat was echt een afrader.

En de laatste Handroll Avocado kreeg ik het laatste stukje niet meer weg, was blij met het laatste
beetje Baco die ik had staan! _O-

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:00

Hoe kan het nou dat ik mijn paard hier heb geplaatst? Hij is nog slechte sushi ook, veeuls te taai!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:12

Vandaag voor het eerst zelf Sushi gemaakt! De voorbereidingen duurden alleen iets langer dan ik dacht :+ Eerst was de rijst mislukt maar de 2e was wel goed. Ik heb het nu simpel gehouden, alleen komkommer en verse zalm. Volgende keer wil ik wat meer uitproberen:
Afbeelding
Dacht dat het rollen het moeilijkste van alles zou zijn maar rollen was ook maar heel makkelijk.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:17

Ziet er mooi uit Glossi! Waren ze ook lekker?

Ik ga vanavond sushi eten :):)!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:20

Na het werk nemen we wel eens met de collega's sushi (we zitten in de visbranche, dus sushi hebben we ook).
Heerlijk met wasabi, oh genieten!
Kent iemand East-West op Schevingen? Die dealen ook sushi.. Maar weet niet of je daar ook kunt eten?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:41

Maken ze bij jullie de sushi zelf Jody of komt die van de groothandel. Vind dat daar altijd wel een groot verschil in zit. Niet alaminute made vind ik tegenwoordig al niet meer te eten... erg verwend!

Dinsdag naar Shintori, net de bevestiging binnen gekregen van ze, dus jammiejammie wij gaan weer smullen en plaatjes spammen hier in het topic!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:34

Ja, was heerlijk :Y) Had zo'n beginners paket van de AH. Vond alleen de sojasaus die er bij zat niet zo lekker.. te zoet. Licht zoete sojasaus is lekkerder. Maar zelf maken is voor herhaling vatbaar.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:54

Pieteritus,

Wij krijgen iedere dag vers geleverd van East West, en dat word iedere dag vers gedraaid.
Als kenners (Ik probeer niet uit de hoogte te doen.. weet geen andere woordkeuze...) kunnen we dat vooral zien aan de conditie van de sushi, maar dat doen mijn collega's.
Vind het zelf ook veel lekkerder als ze het ter plekke voor mijn neus in elkaar aan het draaien zijn. :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:33

In de lijst op de eerste pagin zie in Nagayo uit Bussum staan? Wie is daar geweest, en hoe vonden jullie de sushi?
Ik wil daar nl een keertje eten, en was benieuwd.

@Pieteritus, je begrijpt je eigen filmpje verkeerd, je paard IS geen sushi, hij oefent met sushi rollen :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:03

Of oefent hij met het eten met een stokje??? Haha!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:06

Jullie zien zelfs in paarden met takjes iets met sushi haha!

Ik ben morgen weer aan de beurt yeah :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:06

Mag ik me melden? :)
Ik eet heel graag Aziatisch ( Japans voornamelijk ).
Mijn vriend is Chinees en ik eet dus ook veel traditioneel Chinees, maar mijn voorkeur gaat uit naar Japans en sushi hoort daar natuurlijk ook bij! :)
Ik weet niet of Japas in Ermelo al in de openingspost staat? :) All you can eat, ga ik dinsdag voor m'n verjaardag lekker heen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:23

dammie1 schreef:
In de lijst op de eerste pagin zie in Nagayo uit Bussum staan? Wie is daar geweest, en hoe vonden jullie de sushi?
Ik wil daar nl een keertje eten, en was benieuwd.

@Pieteritus, je begrijpt je eigen filmpje verkeerd, je paard IS geen sushi, hij oefent met sushi rollen :)

Ik ben daar geweest (het is Nagoya trouwens), inmiddels 2 keer! Ik vond het super. Service was keurig (snel, soms zo snel dat ze borden weghaalden terwijl we nog niet klaar waren :+ ), sushi super vers en werd snel naar de tafel gebracht.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:55

Marieke, ga jij vandaag naar Sakana? Ik ga morgen met schoonzus naar Shintori.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:58

Nee ga vandaag naar Koi in Tilburg :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:01

Oeeeeh lekkah!
Spammen met foto's en verslag he?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:01

Zo, ik ben weer terug in Nederland (blergh) en om mezelf te troosten heb ik de 25 een gezellige sushi lunch + movie date met 2 vriendinnen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:08

Donderdag naar Shabu!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:39

Koi, tilburg (foto's volgen)

- bediening = supervriendelijk en goed. Ze zien alles goed en de sushi komt ook vlotjes maar niet te snel en het duurt ook niet te lang!
- soep = Niet op er was niet veel lekkers ik miste de tomatensoep die ze eerder schijnbaar wel hadden
- sushi's = super, de zalm/vis smolt zowat op je tong
- temaki's = Heerlijk! Vond alleen bij eentje van de 2 die ik op had dat 'omhulsel' (ben de naam even kwijt) een beetje taaitjes kreeg hem bijna niet door gebeten!
- grill = Heb alleen van die aardappelkroketjes op, vriendin iets van rund en kip stukjes en beide tevreden was erg goed miste alleen wel losse saus erbij!
- sashimi = heerlijk, smelt op je tong
- keuze uit kaart = Prima hoor ruime keus van alles wel iets naar mijn idee en ze hadden ijs haha!

Ben over alles dus zeker tevreden, een sushi op die ik niet lekker vond maar dat is persoonlijke smaak!
en jammer van dat omhulsel van die ene temaki ik moest er flink op bijten!
Verder een vreselijke lovesong op de playlist staan (persoonlijke reden :+ ), toen ik m de 2e keer hoorde hoorde je mij al luid zuchten van nee niet weer ik kan het niet meer aanhoren. toen hadden ze snel een andere op gezet haha!

Verder was de wijn ook lekker (droge witte wijn) alleen het viel me een beetje tegen dat ze mn glaasje cola niet zelf netjes inschonken. vond de rest van de bediening namelijk wel super.

Nog een detail wat me echt opviel: alle vrouwelijke personen in de bediening droegen vans.
Of het is afgesproken, of het moet, of ze vinden het allemaal fijne werkschoenen en vinden het ook leuke/mooie schoenen :')
(ik hou niet zo van vans!)

Verder nog een vraag he; is het normaal dat ik een dikke klont wasabi op mn tong kan leggen zonder dat ik er iets van merk? In die 5 rondes sushi heb ik een half bakje wasabi opgemaakt en vond het maar vreemd dat ik niks pittigs proefde. Mijn vriendin echter legde een puntje wasabi op dr tong en die ging al bijna over dr nek :')

Ronde 1:
Afbeelding

Ronde 2:
Afbeelding

Ronde 4:
Afbeelding

En n zalm maki of hoe het ook mag heten met n klontje wasabi :=
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4957_n.jpg
In totaal 6 rondes op haha alhoewel ronde 5 voor mij alleen een sake was en ronde 6 een bolletje ijs! :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:29

Omg wat ziet dat er lekker uit :9