Jeetje wat eten jullie laat! Dat zou ik echt niet overleven Ik eet bijna altijd tussen 18.00-19.00. Alleen op de vereniging woensdag is het toetje vaak pas tussen 20.00 en 20.30. Maar dan hoef ik s'avonds ook geen tussendoortje meer
Ik eet voor m'n schema vrij veel en vaak en voor 22:00 moet ik echt niet aan avondeten denken Ik ga rond 02:00 naar bed. Ik heb er trouwens nooit hinder aan ondervonden, in de Mediterane landen eet men ook vaak pas rond 22:00 en dat wordt daar normaal gevonden.
Succes en geniet er lekker van! Ook in Spanje kan je vast erg lekker eten, niet teveel stressen erover want dat heeft helemaal geen zin. Probeer suikers te vermijden, dan krijg je tenminste niet ineens een sugar overdose
Ik heb zo'n lekkere ontdekking gedaan Avocado is gewoon smeerbaar! Daarnet voor ontbijt 2 speltboterhammetjes gegeten met avocado, tomaat, bieslook, zout en peper. Echt superrrlekker! En daarbij nog lekker aardbeitjes. Lang leve de (aankomende) zomer!
goedemiddag allemaal! ik ben weer terug van mijn weekendje weg. Mijn moeder had een goed idee, die had een bevroren 2 literpak melk in de koelbox gedaan, en zo hadden we het hele weekend koude dingen in de koeltas!
Ik heb alleen niet veel gegeten, veel paardgereden natuurlijk (stress), en het was erg warm. We hadd! en meegenomen: broodjes pindakaas extra pure hagelslag kaas druiven sinaasappels appels quiche boter mueslibollen
best gezond allemaal We gingen gisteravond alweer naar huis, want de finale die ik moest rijden was op zaterdag ipv zondag! Was 3e geworden in de finale dus ben daar wel blij mee
wat is het warrum zeg ik heb gistermiddag al de hele middag staan koken en ban nu bezig met de laatste twee pannen soep voor te bereiden , straks op locatie opwarmen en de witte bonen toevoegen en nog 18 broodjes de oven in hierna dan heb ik er 138 gebakken
festivalletje ter ere van 15 jarig bestaan van de band van vriendlief in het poppodium waar we met zijn allen ook al jaren vrijwilligerswerk doen of deden en ik kook :p heb voor 65 man goed gevulde franse tomatensoep met witte bonen gemaakt met 2 broodjes de man er bij + een verdwaalt extra broodje erbij nu is mijn huis al erg snel warm, zo met die pannen soep en de oven erbij is het helemaal feest maar iedereen eet vanavond wel gezond, op die witte broodjes na dan
Fijne vakanie Maartje! Gefeliciteerd Toad! Was het een wedstrijd voor ijslanders? goede tip van dat bevroren pak. Is de melk dan nog wel te drinken? Had vrijdag een bruiloft(was ook ceremoniemeester)en wel redelijk gezond gegeten die dag has wel een redelijk stuk ijstaart gegeten maar die was ook zo lekker en het was erg warm die dag. Zaterdag wedstrijd en een verjaardag . Had tussen de middag een patatje gegeten... (was een verjaardag met luxe hapjes en een uitgebreide kaasplank en diverse soorten ham dus heb me niet kunnen vergrijpen aan chips ed) Heb wel dat het warme weer mn eetlust wegneemt en er aan moet denken wat te eten. Hebben jullie dat ook?
Nee ik heb nog steeds zin in eten, maar wel in ander soort eten. Vanmiddag heb ik een heerlijke salade nicoise gemaakt. Smaakte super. Had nog zin in iets zoets, dus nog een crackertje met jam gegeten.
@vogeltjem en hesterve: ja het was een wedstrijd voor ijslanders gangenproeven heb ik gereden Hesterve: de melk is dan niet meer te drinken volgens mij, ik heb het eigenlijk niet geprobeerd. Maar het werkt wel super zo'n groot koelelement in de koelbox.
Phylos: dankje
het was inderdaad heerlijk weer, hoewel er best een lekker windje stond in Exloo! dat scheelde een hoop, anders was het echt heet in mijn rijjasje
Silence
Ik heb vandaag een visschotel gemaakt, lijkt me wel een receptje voor hier
Hollands groentemix (zelf snijden of voorgesneden zak) 5 minuten aanbakken. In een ovenschaal en daarop kabeljouw leggen. 100ml water erop en peper en zout. Als laatste paar klontjes kruidenboter erop en 15 minuten op 200graden in de over. Serveren met witte rijst.
Smaakte erg lekker (pure smaak door geen toevoeging van sausjes enz)
Grappig silence wij hebben ook een visschotel met rijst gegeten. Maar dan met prei, zongedroogde tomaatjes, peterselie en kaassaus. Pangasius gekruid met peper zout. En mosterd. Die van jou ga ik ook eens proberen
Silence
Hoi, mag ik me ook melden in dit topic? Ben de laatste tijd ook bezig met gezond(er) eten dus kan dit topic wel goed gebruiken denk ik voor inspiratie en steun Waar ik zelf meer aandacht aan wil besteden is mijn bloedsuiker, dat schommelt vaak nogal. Ik ben dus een beetje op zoek naar een eetmanier om dit te stabiliseren, maar bij googlen kom ik vooral dieten tegen waarbij afvallen ook een doel is, en dat hoeft van mij dan weer niet, ik zou liever wat aankomen, haha Heeft iemand toevallig ervaring met zo'n soort 'dieet'?
Eigenlijk heb ik hetzelfde als jij ik had altijd suikerdips en eigenlijk altijd honger en moe.. Maar sinds ik anders ben gaan eten, is dit helemaal weg
Wat ik eigenlijk vooral doe is geraffineerde suiker helemaal mijden (dus niks meer eten met toegevoegde suiker; wat inhoudt ook geen sauzen/tarwebrood/enz meer) en suiker uit fruit zo goed mogelijk doseren en combineren met bijv een handje noten (wel onbewerkt).
Wat ik wel eet: eigenlijk alles maar koekjes etc maak ik zelf, idem met ijs en ijsthee enzo. Qua brood en pasta pak ik speltproducten.
Het klinkt heavy, maar dat is het helemaal niet hoor het is ook helemaal niet moeilijk! Gewoon een kwestie van even weten hoe je het doet en het is heel gezond